Ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος ήταν οι μήνες κατά τους οποίους στο νηπιαγωγείο μας υλοποιήσαμε ένα πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων με τίτλο «Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα», στο πλαίσιο της θεματικής «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη».
Μέσα από συζητήσεις, παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες προσαρμοσμένες στην ηλικία των νηπίων προσεγγίσαμε έννοιες όπως σεβασμός, συνεργασία, δικαιώματα, ανάγκες, αποδοχή διαφορετικότητας .
Εξηγήσαμε τι σημαίνει δικαίωμα, πραγματοποιήσαμε διαχωρισμό αναγκών και επιθυμιών, παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και δημιουργήσαμε αφίσα με τα δικαιώματα των παιδιών. Μέσα από κατασκευές και βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά εξέφρασαν σκέψεις και ιδέες, καλλιεργώντας τον σεβασμό, τη συνεργασία και την ενσυναίσθηση.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: Τι είναι δικαίωμα- Χάρτα δικαιωμάτων των παιδιών
Τα παιδιά εξέφρασαν τις ιδέες και τις απόψεις τους , τις καταγράψαμε κι ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια. Τα παιδιά ζωγράφισαν ένα από τα δικαιώματα που ήθελαν.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: Οι επιθυμίες, οι ανάγκες και τα δικαιώματα
Μιλήσαμε για τις ανάγκες που έχει κάθε παιδί (τροφή, φροντίδα, εκπαίδευση, παιχνίδι), παρατηρήσαμε εικόνες, κάναμε αντιστοιχίσεις και μάθαμε τη διαφορά ανάμεσα στο “θέλω” και στο “χρειάζομαι”. Ζωγραφίσαμε τα δικαιώματα των παιδιών και φτιάξαμε αφίσα.



ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ :3 ”Όλοι ίσοι Όλοι Διαφορετικοί”
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού και την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία τα παιδιά έφτιαξαν ατομικό μαγνητάκι με τα δικαιώματά τους και ένα όμορφο χάρτινο πιάτο υποστηρίζοντας ότι όλα τα παιδιά του κόσμου πρέπει να έχουν ίσα δικαιώματα.



Διαβάσαμε το βιβλίο με τον Έλμερ τον παρδαλό ελέφαντα το οποίο προσεγγίζει τη διαφορετικότητα με πολύ εύστοχο τρόπο για τα παιδιά.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ :4 Τα δικαιώματα μου ”Γνωρίζω και Διεκδικώ”
Πραγματοποιήσαμε παιχνίδια ρόλων με σενάρια από τη ζωή των παιδιών και υποστηρίξαμε με επιχειρήματα τα δικαιώματά μας. Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας στο οποίο χρωματίσαμε τις εικόνες που δείχνουν τα δικαιώματα των παιδιών.


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:5 ”Επίλυση προβλημάτων”
Στο 5ο εργαστήριο με θέμα την επίλυση προβλημάτων, τα παιδιά παρακολούθησαν την ιστορία του παιδιού πρόσφυγα
«Ειρήνη». Μέσα από συζήτηση, μίλησαν για την προσφυγιά, την ασφάλεια και τα συναισθήματα των παιδιών που αναγκάζονται να φύγουν από τον τόπο τους. Στη συνέχεια, εργάστηκαν σε ομάδες, εντόπισαν προβλήματα και πρότειναν λύσεις, αναπτύσσοντας την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία και τη σκέψη τους.