Ο Απρίλιος στο νηπιαγωγείο μας ξεκίνησε με όμορφες συζητήσεις μετά τις πασχαλινές διακοπές. Μιλήσαμε για τις αλλαγές στη φύση και παρατηρήσαμε έργα τέχνης. Τα παιδιά ξεχώρισαν τα λιβάδια με τις παπαρούνες του Μονέ και εμπνεύστηκαν για να δημιουργήσουν τα δικά τους πολύχρωμα έργα.
Διαβάσαμε το αγαπημένο παραμύθι του Έρικ Καρλ «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη» και μέσα από αυτό τα παιδιά ζωγράφισαν και συνεργάστηκαν για να φτιάξουν τη δική μας ομαδική κάμπια. Στη συνέχεια γνωρίσαμε τον κύκλο ζωής της πεταλούδας. Τον αναπαραστήσαμε με παιχνίδι, με στεφάνι αλλά και με το bee bot, ενώ γράψαμε και τη λέξη «πεταλούδα» και την σχηματίσαμε με τη βοήθειά του ρομπότ. Επιπλέον παίξαμε παιχνίδι με το ζάρι ( μαθηματικά) και μια όμορφη κατασκευή πεταλούδα με χάρτινο πιάτο.
• Ατομική εργασία σε πιάτο ” ο κύκλος ζωής της πεταλούδας”
Εμπνευστήκαμε ακόμη από τον Νταλί και δημιουργήσαμε μια ομαδική εργασία με καράβι και πεταλούδες, δίνοντας χώρο στη φαντασία και το παιχνίδι.
Ασχοληθήκαμε με τη μέλισσα και μιλήσαμε για το πόσο σημαντική είναι για τη φύση και τη ζωή μας. Διαβάσαμε το παραμύθι ” Η μικρή μέλισσα”. Μάθαμε πώς φτιάχνεται το μέλι και φτιάξαμε όλοι μαζί μια κυψέλη χρησιμοποιώντας υλικά με ιδιαίτερη υφή. Παρατηρήσαμε μια μέλισσα με μεγενθυντικό φακό και δημιουργήσαμε κυψέλη με διάφορα υλικά. Κάναμε και κινητικό παιχνίδι για την επικονίαση, κατανοώντας με απλό τρόπο πώς βοηθούν τα έντομα τα λουλούδια. Παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι ” Περνά περνά η μέλισσα” και κατασκευάσαμε ατομική κυψέλη. Έπειτα γνωρίσαμε και άλλα έντομα της άνοιξης και κάθε παιδί ζωγράφισε το αγαπημένο του.
• Ομαδική εργασία ” Τα έντομα”
• Ομαδική εργασία ” Λουλούδια κι έντομα”
Τέλος, ασχοληθήκαμε με τα λουλούδια. Μάθαμε τα μέρη τους και τον κύκλο ζωής τους, διαβάζοντας το βιβλίο «Μεγαλώνει μεγαλώνει το σποράκι». Κάναμε κατασκευές όπως” το πιο όμορφο λουλούδι της άνοιξης”, ” τα μέρη του λουλουδιού” ζωγραφίσαμε και πειραματιστήκαμε με τα «λουλούδια που ανθίζουν». Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις και παρατήρησαν πώς ανοίγουν τα πέταλα μέσα στο νερό και πώς απλώνεται το χρώμα, κάτι που τα ενθουσίασε πολύ.
• Το γράμμα Λ
Ο μήνας έκλεισε όμορφα με την κατασκευή λουλουδιών για το πρωτομαγιάτικο στεφάνι, χρησιμοποιώντας βαμβάκι και χαρτομάντιλα, τα οποία ζωγραφίσαμε και ψεκάσαμε με νερό για να δούμε τα χρώματα να απλώνονται.
• Δραστηριότητα με την κοινωνική λειτουργό: στη βιωματική δραστηριότητα “Οδηγός και αυτοκίνητο”, η οποία πραγματοποιήθηκε από την Κοινωνική Λειτουργό του σχολείου, τα παιδιά καλλιέργησαν την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία, αναλαμβάνοντας την ευθύνη και την ασφάλεια του άλλου. Μέσα από την προσεκτική κίνηση στο χώρο μέσω της συνεργασίας, εξάσκησαν την αυτορρύθμιση και τον έλεγχο των παρορμήσεων τους, ενώ διδάχθηκαν στη συνέχεια πως μπορούν να αποκαθιστούν τις σχέσεις τους και να επιλύουν συγκρούσεις με ευγένεια. Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με τη ζωγραφιά του εαυτού τους και του παιδιού με το οποίο συνεργάστηκαν. Χαρίζοντας το έργο τους στο συνεργάτη τους, ενίσχυσαν δεσμούς φιλίας και της αξία της αμοιβαίας προσφοράς.
Ένας μήνας γεμάτος χρώματα, πειράματα, τέχνη και χαμόγελα!