Καλωσορίσαμε περσινά και φετινά παιδιά στην τάξη μας και την πρώτη μέρα πήραν μαζί τους ένα δωράκι καλωσορίσματος που έβαλαν το αποτύπωμα τους. Όμορφα μπαλονάκια στηριγμένα σε ξυλομπογιά με όμορφα λογάκια για τους γονείς! Καλή αρχή!
Παιχνίδια γνωριμίας, συνεργασίας, αναγνώρισης και εξοικείωσης με το όνομά μας αλλά και με το αρχικό μας γράμμα που το στολίζω με χρωματιστά χαρτάκια.
Γνωρίζω το αρχικό μου γράμμα με την τεχνική χαρτοταινίας και νερομπογιάς.
«Γράφω με το δάχτυλό μου στην άμμο»!
Κι άλλος τρόπος εξοικείωσης με το αρχικό γράμμα του ονόματός μου.
«Έλα να με γνωρίσεις»! Αφού πήραμε προσωπική συνέντευξη από το κάθε παιδάκι υλοποιήσαμε το ατομικό βιβλιαράκι για κάθε παιδί με κάποιες πληροφορίες για να γνωριστούμε.
Πόσα γράμματα έχει το όνομά μου; Βάζω τόσα όσα σε τουβλάκια. Αρίθμηση και μαθηματική σκέψη.
Το όνομα μας μπορεί να είναι μακρύ ή κοντό, να έχει λίγα ή πολλά γράμματα αλλά είναι το δικό μας και το αγαπάμε πολύ! Παιχνίδια αναγνώρισης του ονόματός μας, ταξινόμησης και σύγκρισης με τα άλλα.
Φυσικά, όπως κάθε χρόνο αφού συζητήσαμε, θέσαμε τους κανόνες της τάξης μας και υποσχεθήκαμε να τους τηρούμε. Τέλος τους σφραγίσαμε με την υπογραφή μας.
Στη πρώτη ομαδική εργασία, τα παιδιά του ολοήμερου, παρατηρήσαν τον εαυτό τους, τον ζωγραφίσανε όπως μπορούσαν και έτσι φτιάχτηκε το παζλ της ομάδας μας.
Χωριστήκαμε σε ομάδες και συνεργάστηκαμε στη δημιουργία μιας κατασκευής.
Οι κατασκευές μας φωτογραφήθηκαν , τους δώσαμε τίτλο και κάναμε μια μικρή έκθεση των κατασκευών στον πίνακα μας με τα ονόματα των δημιουργών! Ολοήμερο.
Αντιγράφω ό,τι βλέπω με την βοήθεια καρτών και του οικοδομικού υλικού, γιατί παίζοντας εξασκώ πολλές δεξιότητες.
Διαβάσαμε την ιστορία του Έλμερ , ο παρδαλός ελέφαντας για να κατανοήσουμε και να αποδεχτούμε την διαφορετικότητα. Φτιάξαμε τους δικούς μας Έλμερ με τυπώματα από φελλό και τον τοποθετήσαμε σε ένα λιβάδι που ζωγραφίσαμε .
Δραστηριότητα με μαθηματικά.
Ζωγραφίσαμε ελεφαντάκια και φτιάξαμε κάρτες για παιχνίδι ατομικό , από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και από το μεγαλύτερο στο μικρότερο, που τα πήραμε μαζί μας για να τα παίζουμε και στο σπίτι.
Ζωγραφίσαμε ελεφαντάκια και φτιάξαμε κάρτες για παιχνίδι ατομικό , από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και από το μεγαλύτερο στο μικρότερο, που τα πήραμε μαζί μας για να τα παίζουμε και στο σπίτι.
Πολλά παιχνίδια αυτόν τον μήνα αποσκοπώντας στην ομαλή προσαρμογή των παιδιών. Ένα από αυτά ήταν και οι μουσικές καρέκλες με σκίτσα, όπου κανείς δεν χάνει, παρά μόνο πρέπει να μιμηθούν το σκίτσο που τους τυχαίνει με την παύση της μουσικής. Συγκέντρωση και ψυχαγωγία.
Και για να κλείσουμε γλυκά τον πρώτο μήνα της νέας σχολικής χρονιάς τα παιδιά παρακολούθησαν το μουσικό βιωματικό πρόγραμμα γνωριμίας με το φλάουτο, όπου συμμετείχαν χορεύοντας, τραγουδώντας και μαθαίνοντας διάφορους ήχους οργάνων.
Κάπως έτσι κύλισε ο πρώτος μήνας και συνεχίζουμε…..