Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025, Ημέρα Εορτασμού των Τριών Ιεραρχών

10131_ΜΗΝΥΜΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ_ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ_2025

 Χρόνια πολλά στους Εκπαιδευτικούς και στους Μαθητές!

Οι Τρεις Ιεράρχες, οι προστάτες των γραμμάτων ζωγραφισμένοι από τους μικρούς μαθητές!

                                    1738153787624

17381547599981738154806799

                                             20250130 124439

Με σεβασμό και χαρά ολοκληρώθηκε ο εορτασμός των Τριετών Ιερέων στο σχολείο μας. Οι μαθητές συμμετείχαν με χαρά, ενώ στο τέλος της εκδήλωσης μοιράστηκε άρτος σε όλους. Ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και του χρόνου με υγεία!

1738230437131 1image0image1image220250130 115723

ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ

Σε συνέχεια της προσφοράς μας στο οικοτροφείο ΕΠΑΚΜΟΣ που φιλοξενεί μεγάλα παιδιά με αυτισμό, συνεχίσαμε την προσέγγιση αξιοποιώντας το βιβλίο « Τι έχει ο Γιάννης;».

Σκοπός της προσέγγισης είναι:

  • Να εκτιμούν  και να σέβονται οι μαθητές τη μοναδικότητα των άλλων καθώς και την διαφορετικότητα τους.
  • Να αποκτήσουν ομαδικότητα, ανοχή και σεβασμό στις ανάγκες των άλλων.
  • Να αποκτήσουν αξίες που είναι σημαντικές για την κοινωνική ζωή (π.χ. σεβασμός, αλληλεγγύη,ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα κτλ.).
  • Να ευαισθητοποιηθούν· και να αναπτύξουν υπεύθυνη στάση και δράση για να υποστηρίζουν τα δικαιώματα των παιδιών και των ανθρώπων.
  • Να αποκτήσουν ομαδικότητα, ανοχή και σεβασμό στις ανάγκες των άλλων .
  • Να συνεισφέρουν σε συνεργατικές δραστηριότητες.

Διαβάσαμε το βιβλίο «Τι έχει ο Γιάννης;» και καταγράψαμε τις απορίες,τα συναισθήματα και τις σκέψεις των μαθητών.

ΤΙ ΕΧΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ

Τι έχει ο Γιάννης; Μιλώντας στα παιδιά για τον αυτισμό

Άδα Σταματάτου

Ο Γιάννης είναι τεσσάρων ετών και είναι αυτιστικός. Ο αυτισμός δεν είναι αρρώστια. Δεν κολλάει όπως η ιλαρά που γεμίζεις σπυριά σε όλο σου το σώμα…
Έτσι αρχίζει η ιστορία του Γιάννη, μια ιστορία για την αποδοχή και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Τα παιδιά ζωγράφισαν τι τους εντυπωσίασε από το βιβλίο και γράψαμε πάνω στις ζωγραφιές τους τις σκέψεις τους. Δημιουργήσαμε ένα βιβλίο με  εξώφυλλο που φτιάχτηκε από τα ίδια και ο τίτλος του: « Ο ΓΙΑΝΝΗΣ». Το βιβλίο έγινε ψηφιακό. Μπορέτε να το δείτε εδώ:

https://app.bookcreator.com/read/library/-OH6_ilfOv1E-ahJ0s05/h3cPqi7QPmemeqtHQHh53eVXU2q2/yvQ6UCXAT3KUqEMJr45gCA/YwmjmMADQQGimKFqeJiu8g

Οι μαθητές πρότειναν να φτιάξουμε και ένα βιβλίο με το τι θα έκαναν αν  ο Γιάννης ήταν στο σχολείο μας. Καταγράψαμε τις προτάσεις τους πάνω στις ζωγραφιές τους. Δημιούργησαν το εξώφυλλο και ο τίτλος του: « Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ».Το βιβλίο φτιάχτηκε και σε ψηφιακή μορφή.Μπορέιτε νε το δείτε στο παρακάτω σύνδεσμο:

https://app.bookcreator.com/read/library/-OH6_ilfOv1E-ahJ0s05/h3cPqi7QPmemeqtHQHh53eVXU2q2/S-o84UkQTwi4qBthTus2Bw/ry4EsNuGSTSFpbEqub-LQw

Αποφασίσαμε να στείλουμε τα βιβλία μας και ένα γράμμα στην Κα Άδα Σταματάτου,την μαμά του Γιάννη.Με μεγάλη χαρά τώρα περιμένουμε την απαντησή της!

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ

Πραγματικά σύντομα λάβαμε την απαντησή της!

Καλησπέρα σας

 

Βάζοντας όρια στη συμπεριφορά των παιδιών μας

Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής ( Λυκούργου και Ατέρμονος) στις 19:00,θα πραγματοποιηθεί ομιλία με θέμα « Βάζοντας όρια στην συμπεριφορά των παιδιών μας». Ομιλητής: Γιώργος Μπουμπούσης-Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης-Ψυχολόγος-Μεταπτυχιακός στην Σχολική Ψυχολογία-Συγγραφέας. Η εκδήλωση οργανώνεται από το 7ο Δημοτικό και έχουν ενημερωθεί όλα τα σχολεία.

Αφίσα

ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΑΚΗΔΕΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΝΤΑΙ!

Σε συνέχεια της διερεύνησής μας  σχετικά με την ανακύκλωση των μπαταριών ,ήρθε στο Νηπιαγωγείο μας  η ΑΦΗΣ ,για να συλλέξει τις μπαταρίες που μαζέψαμε! Ο κάδος ΑΦΗΣ γέμισε πολύ γρήγορα και ευχαριστούμε πολύ  για την συνεργασία. Το αποδεικτό συλλογής στάλθηκε στον Δήμο μας για τον διαγωνισμό followgreen και φυσικά συνεχίζουμε!

IMG 198f1c373ee11f6dc30b9ae3eabf843c V 1

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2024 ΜΕ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ,ΑΓΑΠΗ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ,ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ.

Οι Εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του 4ου Νηπιαγωγείου σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα!

17346860916301734686107636

Θεματική Ενότητα,-Προσωπική και Κοινωνικοσυναισθηματική Ανάπτυξη
Στόχοι -Δεξιότητες -Στάσεις:

  • Να διαμορφώσουν οι μαθητές τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες που προωθούν την ανάπτυξη σε ενδοατομικό, διαπροσωπικό και κοινωνικό επίπεδο να καλλιεργήσουν ισχυρή αυτοαντίληψη
    που τους επιτρέπει  να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τις δυνατότητές τους και να
    αναπτύξουν μια θετική αυτοεικόνα και εσωτερικά κίνητρα για να μαθαίνουν και να βελτιώνονται συνεχώς.
  •  Να κατανοήσουν τον εαυτού τους και την σημασία θετικής αλληλεπίδρασης με τους άλλους.
  • Να κατανοήσουν την αντιμετώπιση της διαφορετικότητας ως πλεονέκτημα για την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη
  • Να  αναπτύξουν  πανανθρώπινες αξίες όπως σεβασμός, αλληλεγγύη, ενσυναίσθηση ,συνεργασία, υπευθυνότητα,αλληλοβοήθεια.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ: «Κανένας μόνος τα Χριστούγεννα!»

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 2024

Η οικογένεια από πολλά μέρη του κόσμου μαζεύετε στην Αθήνα ώστε κανείς μόνος να μην μείνει τα Χριστούγεννα! Μια γιορτή για την ενσυναίσθηση ,την αγάπη και την αλληλεγγύη βγαλμένη μέσα από ιδέες μαθητών και εκπαιδευτικών.

  • 1734858560035 1734858495134 1734858732252 1734858656938 1734859279975 1734858800480 1734858495134 1 1734859475908 1734859353239 1734859316736 1734858846939
  • Παρουσίαση της παράστασης στα παιδιά του Δημοτικού και χορός μαζί αγκαλιασμένοι! Μια δραστηριότητα για την συνεργασία μικρών και μεγάλων μαθητών και φυσικά για την αλληλεγγύη.

1734860988871 1734861044179 1734861105092

 

  • Επίσκεψη της πρώτης Δημοτικού στην τάξη μας. Ανταλλάξαμε ευχές, δώρα, γλυκά, κάρτες και είπαμε τα κάλαντα! Μια δραστηριότητα για την συνεργασία, την ευγένεια, την αλληλεγγύη, την προσφορά!

Οι προετοιμασίες μας για την υποδοχή!

1734860743585 1734860709693

IMG 20241219 151426 IMG 20241219 151527 IMG 20241219 151858 IMG 20241219 151652

  • Προσφορά αγάπης στο οικοτροφείο της γειτονιάς μας, στον ΈΠΑΚΜΟ.

Οι μαθητές μαζί με τους γονείς τους και οι Εκπαιδευτικοί συγκέντρωσαν δώρα για τους οικότροφους. Τα παιδιά διακόσμησαν τις σακούλες και έγραψαν ευχές. Οι καλεσμένοι μας ενθουσιάστηκαν με τα δώρα και τα τραγούδια που τους είπαμε. Τραγούδησαν και αυτοί και μας έφεραν στολίδια. Μας μίλησαν για τις ικανότητές τους. Μετά τα παιδιά του νηπιαγωγείου μίλησαν για τα συναισθήματά τους.

Μια δραστηριότητα για την ενσυναίσθηση -«στην θέση του άλλου μπαίνω και τον καταλαβαίνω». Ευχαριστούμε όλους για την συνεργασία!

1734861554113 1734861495433 1734861485604 1734861593908 1734861581331 1734861622858 1734861607364

  • Και γράμμα στον Άγιο Βασίλη. Να φέρει δώρα σε εμάς αλλά και σε αυτούς που δεν έχουν. Συναισθήματα και αλληλεγγύη ,με ιδές των μαθητών!

image3 image2 1 image21735894103641 image1 1 image0 3

ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΕΓΩ- ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΟΝΟΣ/Η ΜΟΥ ΚΑΝΩ ΕΝΑ ΣΩΡΟ.

ΠΑΙΔΙ, ΕΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Θετική αυτοεικόνα – Αυτονομία και αλληλεξάρτηση.

Στόχος της προσέγγισης είναι:

  • Να αποκτήσουν τα παιδιά επίγνωση των δυνατοτήτων τους
  • Να αναγνωρίζουν βασικές αρχές της προσωπικής αυτονομίας σε θέματα φροντίδας του εαυτού και του χωρίς την βοήθεια ενήλικα.
  •  Να οργανώνουν τον προσωπικό χώρο και την ατομική δράση.
  • Να εκτελούν ενέργειες σταδιακά χωρίς τη βοήθεια ενήλικα
  • Να ζητούν και να παρέχουν βοήθεια όταν χρειάζεται
  • Να σέβονται τον χώρο και τα όρια των άλλων. Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και ευθύνες
  •  Να συνεισφέρουν σε συνεργατικές δραστηριότητες.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με  την καταγραφή των λεγομένων των παιδιών σχετικά με το τι πιστεύουν ότι μπορούν ή δεν μπορούν να κάνουν μόνα τους σπίτι και την αποτύπωση των σκέψεων τους στο χαρτί.

1734175294020

Είδαμε το παρακάτω βίντεο και ανταλλάξαμε απόψεις και συναισθήματα.

https://www.youtube.com/watch?v=F-QSdAonEw8&pp=ygUvzrzPgM6_z4HPiSDOvc6xIM-EzrEgzrrOrM69z4kgz4zOu86xIM68z4zOvc6_z4I%3D

Συνεχίσαμε μαθαίνοντας πως να διπλώνουμε τα ρούχα μας και να τα τοποθετούμε στα συρτάρια μας.

1734204294140 1734175103685 1734204280253 1734204302003 1734204311575

Σειρά είχε να μάθουμε να φοράμε τα μπουφάν μας, να τα κουμπώνουμε και αν χρειαστεί να βοηθάμε τους άλλους για να τα καταφέρουν και εκείνοι.

173420525682217342052488021734205454263

1734205552815173420552988017342055073991734205471866

Όλα αυτά ακούγοντας και βλέποντας το παρακάτω βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=1GDFa-nEzlg&pp=ygUedGhpcyBpcyB0aGUgd2F5IHdlIGdldCBkcmVzc2Vk

 

Μάθαμε να βάζουμε, να βγάζουμε και να τοποθετούμε τα παπούτσια μας στην σειρά, παίζοντας το παιχνίδι «Παπουτσοσαλάτα».

1734204714051173420470396817342047438421734204732799173420472551417342047700341734204776241

Όλα αυτά με την συνοδεία αυτού του τραγουδιού:

https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU&pp=ygUWcHV0IG9uIHlvdXIgc2hvZXMgc29uZw%3D%3D

Από εδώ και πέρα θα προσπαθήσουμε να κοιμόμαστε μόνοι μας στο κρεββάτι ή αν θέλουμε αγκαλιά με το αγαπημένο μας κουκλάκι. Παρουσιάσαμε τον φίλο μας και τον ζωγραφίσαμε στο χαρτί. Είδαμε το παραμύθι: «Δεν φοβάμαι το σκοτάδι» και εκφράσαμε τις απόψεις μας και τα συναισθήματά μας.

1734350851945

https://www.youtube.com/watch?v=ubdyVT6lZnY&pp=ygUpzrTOtc69IM-Gzr_Oss6xzrzOsc65IM-Ezr8gz4POus6_z4TOsc60zrk%3D

1734175141301 2 1734175103685 1

Ζωγραφίσαμε τα μολύβια μέσα στην μολυβοθήκη για να θυμόμαστε να έχουμε καθαρό γραφείο

 

1734350514990

Ζωγραφίσαμε τα παιχνίδια μας μέσα στο κουτί των παιχνιδιών για να θυμόμαστε να έχουμε ταχτοποιημένο δωμάτιο.

1734350574921

 

 

Είδαμε το  παρακάτω βίντεο και εκφράσαμε τα συναισθήματα μας.

https://www.youtube.com/watch?v=BCaAJ9Oht_Q&pp=ygU1zr8gz4TOuc68zr_PgyDOtM61zr0gzrjOtc67zrXOuSDOvc6xIM66zr_Ouc68zrfOuM61zrk%3D

Από εδώ και πέρα θα προσπαθήσουμε να ταχτοποιούμε το δωμάτιο  μας όπως ταχτοποιούμε και το κουκλόσπιτο του σχολείου μας!

17344141618331734414150775

Επίσης θα καθαρίζουμε τον χώρο μας όπως καθαρίζουμε στο σχολείο με το «καθαριστικό της Αγάπης»!

1734355666323 1734355657610

Διακοσμήσαμε την λίστα με τις δουλειές που μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας στο σπίτι και την πήραμε μαζί μας για να την  θυμόμαστε.

1734351124447

Φτιάξαμε και παίξαμε τον τροχό« ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ ΠΟΛΛΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ».

Μπορείτε να τον παίξτε και εσείς εδώ:

https://wheelofnames.com/fr7-4n5

Εδώ είναι και ο τελικός πίνακας καταγραφής της προσέγγισης. KWHL-Know-What-How-Learn δηλαδή  Τι ξέρω-Τι θέλω να μάθω-Πώς θα το μάθω και πώς το έμαθα-Τι έμαθα, που βοηθά την σκέψη και την μάθηση των μαθητών.

1734349909057

 

 

 

3η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Με αφορμή την 3η Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία  έχουν δημιουργήσει το παρακάτω βίντεο ευαισθητοποίησης για ζητήματα που αφορούν στην ισότιμη πρόσβαση των μαθητών/τριών με αναπηρία στην εκπαίδευση, αξιοποιώντας εικαστικές δημιουργίες σχολικών μονάδων της χώρας. Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ:

https://www.minedu.gov.gr/ypapegan/anakoinoseis/60233-03-12-24-ekdilosi-gia-tin-pagkosmia-imera-atomon-me-anapiria

  • Την Δευτέρα  2 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε  στη αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας Διαδικτυακή συνάντηση του 4ου Δημοτικού και το 4ου  Νηπιαγωγείου, με το 7ο  Δημοτικό ,το 13ο Νηπιαγωγείο Αγίας Παρασκευής  και  το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων, με θέμα «Επικοινωνούμε μέσα από την μουσική».

Ανταλλάξαμε ευχές, είπαμε τραγούδια  με την συνοδεία του πιάνου και διαφόρων μουσικών οργάνων που έπαιζαν τα παιδιά του Δημοτικού, δείξαμε τις ζωγραφιές μας, στείλαμε καρδούλες και φιλιά. Τα μεγαλύτερα παιδιά τραγούδησαν στην νοηματική γλώσσα και έμαθαν και στα παιδιά του Νηπιαγωγείου ανάλογες κινήσεις.

1733222481930 1733222368149 1733222388465 1733222405115 1733222442801 1733222458224 1733222467734 1733222481930 1

Ευχαριστούμε πολύ τις Εκπαιδευτικούς:

 ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΕΙΣ: ΚΑΡΓΙΩΤΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ:   ΤΣΕΡΤΣΙΔΟΥ ΕΡΙΦΥΛΗ.

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΑΛΕΥΡΑΚΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

  • Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου μαθητές του Δημοτικού επισκέφτηκαν το Νηπιαγωγείο με την Εκπαιδευτικό Χαρά Καργιώτη  και μας διάβασαν το βιβλίο « Θέλω μόνο να παίξω μαζί σου». Μιλήσαμε για την διαφορετικότητα, την αποδοχή, την ενσυναίσθηση και ότι όλοι είμαστε ίσοι και διαφορετικοί.

1733225946268 1733225957302 1733225979871 1733225998459 173322600534417332259903771733225969373

Τους μοιράσαμε μικρά δωράκια για την συνεργασία τους ,για την αλληλεγγύη, την ευαισθησία και την εν συναίσθηση που μας δίδαξαν!

IMG 20241203 223030 IMG 20241203 222954 IMG 20241203 222800

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Στόχος της προσέγγισης είναι να εκτιμήσουν τα παιδιά την σημασία του παρελθόντος ώστε να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν την παροντική κατάσταση.

  • Επεξεργαστήκαμε το υλικό από τον πίνακα αναφοράς και αφόρμησης.

1731597691162 1731597702341

  • Παρακολουθήσαμε το βίντεο «Η εξέγερση του Πολυτεχνείου» και μέσω αυτού τα παιδιά γνώρισαν τα γεγονότα του παρελθόντος. Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=vT71KeoA8pk&pp=ygUtz4DOv867z4XPhM61z4fOvc61zrnOvyDOvc63z4DOuc6xzrPPic6zzrXOuc6_

  • Διαβάσαμε το βιβλίο «Η κυρά Δημοκρατία» για να γίνει κατανοητή η διαφορά μεταξύ της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας. Τα παιδιά ζωγράφισαν τι μπορούν να κάνουν όταν έχουμε  Δημοκρατία και τι απαγορεύεται να κάνουν όταν έχουμε Δικτατορία. Γράψαμε τις σκέψεις τους και τις ιδέες τους πάνω στις ζωγραφιές τους. Μπορείτε να κάνατε την δραστηριότητα αυτή και στο σπίτι χρησιμοποιώντας το παρακάτω φύλλο εργασίας και να ρωτήστε τα παιδιά τι σκέφτονται και τι ζωγράφισαν.

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑIMG 20241115 073451

Μπορείτε να δείτε το βίντεο «Η κυρά Δημοκρατία» εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=yJGXAbJLOXg&pp=ygUgzrcgzrrPhc-BzrEgzrTOt868zr_Ous-BzrHPhM65zrE%3D

  • Έφτιαξαν κατασκευές και έγραψαν πάνω συνθήματα.

1731597742769IMG 20241114 122942 1731597786817

  • Φτιάξαμε και παίξαμε τον Τροχό «ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ» μέσω της εφαρμογής wheelofnames.

Μπορείτε να τον παίξετε εδώ:

https://wheelofnames.com/el/p2z-k79

  • Τα παιδιά παρακολούθησαν το κουκλοθέατρο « Ντενεκεδούπολη»,συζητήσαμε για τους χαρακτήρες των ηρώων ,για τον Λαδένιο που συνέχεια φωνάζει, διατάζει  και τα άλλα ντενεκεδάκια που αγανακτισμένα σκέφτηκαν όλα μαζί τρόπους για να απαλλαγούν από αυτόν το δικτάτορα.

IMG 20241115 114859 IMG ced3054e526e99bb497b8ede6081ed7a V IMG ef6b02746319acf3460182d10fca1df9 V

  • Με αφορμή την ιστορία του Πολυτεχνείου με ήχους και λόγια και σαν προέκταση της της προσέγγισης παίξαμε το παιχνίδι διάκρισης των ήχων σε φυσικούς, μηχανικούς, ανθρώπινους.

IMG 20241112 113454 IMG 20241112 113207 IMG 20241112 112937

  • Εδώ είναι και ο τελικός πίνακας καταγραφής της προσέγγισης. KWHL-Know-What-How-Learn δηλαδή  Τι ξέρω-Τι θέλω να μάθω-Πώς θα το μάθω και πώς το έμαθα-Τι έμαθα, που βοηθά την σκέψη και την μάθηση των μαθητών.

1731603823002

ΕΞΕ – 136816 – 2024 – Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας- Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου

ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ -« Η ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΔΟΤΙΚΗ»

Στόχος της  προσέγγισης είναι: Να υιοθετήσουν οι μαθητές τους κανόνες/αρχές που διέπουν τη γλώσσα ως δομή και ως σύστημα επικοινωνίας, να προσαρμόζουν τους κώδικες επικοινωνίας στις απαιτήσεις της εκάστοτε κατάστασης, να αναγνωρίζουν τους σκοπούς της επικοινωνίας στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασης ,να διακρίνουν τις κοινωνικές συμβάσεις της επικοινωνίας, να διατυπώνουν κανόνες για την ομαλή διεξαγωγή μιας συζήτησης και να εμπλουτίζουν τα εκφραστικά τους μέσα.

  • Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους σε χαρτάκια γραμμένες ευγενικές λέξεις. Εξήγησαν πότε τις χρησιμοποιούμε και φτιάξαμε :«Το κουτί της αγάπης των παιδιών ,της ευγένειας, με τις ευγενικές λέξεις.»

1731225648434

  • Παρακολουθήσαμε το βίντεο «Χρωμάτισε τον κόσμο με ευγένεια» και χρησιμοποιώντας τα χαρτάκια με τις ευγενικές λέξεις, τα παιδιά διάλεξαν ρόλους και έπαιξαν την αλυσίδα της ευγένειας.

1731226749436 1731226726994 17312267406451731226715021

Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=mdA2sByFX1I&pp=ygUeY29sb3IgeW91ciB3b3JsZCB3aXRoIGtpbmRuZXNz

  • Παρατήρησαν εικόνες και υπέθεσαν ποιες ευγενικές λέξεις πρέπει να χρησιμοποιήσουν σε ανάλογη κατάσταση.

take a present i amm ill good morning good night

new shoes

Child holds new shoes.

i love you

  • Έφτιαξαν ζωγραφιές με ευγενικές λέξεις και σημειώσαμε τις σκέψεις τους.

1731227771382 1731227781500 1731227756967

  • Είδαμε και επεξεργαστήκαμε το βίντεο «Αλυσιδωτή  καλοσύνη» και καταγράψαμε τις υποθέσεις τους. Τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά, επέλεξαν τι θα ζωγραφίσουν και έφτιαξαν την δική τους αλυσίδα της ευγένειας.

173122858422617312285631401731229326918

Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=BqB49RvFmMs&pp=ygUjzrHOu8-Fz4POuc60z4nPhM63IM66zrHOu86_z4PPhc69zrc%3D

  • Έφτιαξαν και έπαιξαν κουκλοθέατρο με την κυρία Ευγενία και τον κύριο Ευγένιο.

1731229490372

  • Χωρίστηκαν σε ομάδες και χρησιμοποιώντας τις κάρτες αναφοράς έφτιαξαν μικρές ιστορίες και τις παρουσίασαν στην ολομέλεια.

1731229624584 1731229640504 1731229650351 1731229659407 1731229667939

  • Με δική τους πρωτοβουλία αντέγραψαν ευγενικές  λέξεις και τις χάρισαν στους φίλους τους.

1731330662310 1731330670220 1731330682943

  • Οι μαθητές έγραψαν στο βάζο της ευγένειας την λέξη  που επέλεξαν και η φωτοτυπία του βάζου με τις ευγενικές λέξεις μοιράστηκε σε όλους για να την διακοσμήσουν.

 

1731234177492 1

  • Οι μαθητές διακόσμησαν τις σακούλες «…από του ευγενικούς φίλους σου». Από εδώ και πέρα τα παιδιά θα μπορούν να ανταλλάσσουν  ζωγραφιές, αντιγράφοντας ευγενικές λέξεις και ευχές όπως: Καλό Σαββατοκύριακο, Χρόνια Πολλά, Σε αγαπώ, Καλά να περάσεις , Συγνώμη, κ.λ.π.

1731586784126 1731586803391

  • Φτιάξαμε και παίξαμε τον «Τροχό της ευγένειας»

Μπορείτε να τον παίξετε στο παρακάτω link:

https://wheelofnames.com/xa3-pw7

  • Φτιάξαμε και το QR code για να το παίξουμε στο σπίτι με τους φίλους μας και το μοιράσαμε και στα παιδιά του Δημοτικού.

Ο ΤΡΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ

  • Για ανταλλαγές ευγενικών προτάσεων και ευχών μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και το padlet μας!

 

https://padlet.com/candiamarmataki/padlet-1jd30a8jqt991uyg

  • Εδώ είναι και ο τελικός πίνακας καταγραφής της προσέγγισης. KWHL-Know-What-How-Learn δηλαδή  Τι ξέρω-Τι θέλω να μάθω-Πώς θα το μάθω και πώς το έμαθα-Τι έμαθα, που βοηθά την σκέψη και την μάθηση των μαθητών.

1731330335970