ΠΑΙΔΙ, ΕΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Θετική αυτοεικόνα – Αυτονομία και αλληλεξάρτηση.
Στόχος της προσέγγισης είναι:
- Να αποκτήσουν τα παιδιά επίγνωση των δυνατοτήτων τους
- Να αναγνωρίζουν βασικές αρχές της προσωπικής αυτονομίας σε θέματα φροντίδας του εαυτού και του χωρίς την βοήθεια ενήλικα.
- Να οργανώνουν τον προσωπικό χώρο και την ατομική δράση.
- Να εκτελούν ενέργειες σταδιακά χωρίς τη βοήθεια ενήλικα
- Να ζητούν και να παρέχουν βοήθεια όταν χρειάζεται
- Να σέβονται τον χώρο και τα όρια των άλλων. Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και ευθύνες
- Να συνεισφέρουν σε συνεργατικές δραστηριότητες.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την καταγραφή των λεγομένων των παιδιών σχετικά με το τι πιστεύουν ότι μπορούν ή δεν μπορούν να κάνουν μόνα τους σπίτι και την αποτύπωση των σκέψεων τους στο χαρτί.

Είδαμε το παρακάτω βίντεο και ανταλλάξαμε απόψεις και συναισθήματα.
https://www.youtube.com/watch?v=F-QSdAonEw8&pp=ygUvzrzPgM6_z4HPiSDOvc6xIM-EzrEgzrrOrM69z4kgz4zOu86xIM68z4zOvc6_z4I%3D
Συνεχίσαμε μαθαίνοντας πως να διπλώνουμε τα ρούχα μας και να τα τοποθετούμε στα συρτάρια μας.

Σειρά είχε να μάθουμε να φοράμε τα μπουφάν μας, να τα κουμπώνουμε και αν χρειαστεί να βοηθάμε τους άλλους για να τα καταφέρουν και εκείνοι.







Όλα αυτά ακούγοντας και βλέποντας το παρακάτω βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=1GDFa-nEzlg&pp=ygUedGhpcyBpcyB0aGUgd2F5IHdlIGdldCBkcmVzc2Vk
Μάθαμε να βάζουμε, να βγάζουμε και να τοποθετούμε τα παπούτσια μας στην σειρά, παίζοντας το παιχνίδι «Παπουτσοσαλάτα».







Όλα αυτά με την συνοδεία αυτού του τραγουδιού:
https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU&pp=ygUWcHV0IG9uIHlvdXIgc2hvZXMgc29uZw%3D%3D
Από εδώ και πέρα θα προσπαθήσουμε να κοιμόμαστε μόνοι μας στο κρεββάτι ή αν θέλουμε αγκαλιά με το αγαπημένο μας κουκλάκι. Παρουσιάσαμε τον φίλο μας και τον ζωγραφίσαμε στο χαρτί. Είδαμε το παραμύθι: «Δεν φοβάμαι το σκοτάδι» και εκφράσαμε τις απόψεις μας και τα συναισθήματά μας.

https://www.youtube.com/watch?v=ubdyVT6lZnY&pp=ygUpzrTOtc69IM-Gzr_Oss6xzrzOsc65IM-Ezr8gz4POus6_z4TOsc60zrk%3D

Ζωγραφίσαμε τα μολύβια μέσα στην μολυβοθήκη για να θυμόμαστε να έχουμε καθαρό γραφείο

Ζωγραφίσαμε τα παιχνίδια μας μέσα στο κουτί των παιχνιδιών για να θυμόμαστε να έχουμε ταχτοποιημένο δωμάτιο.

Είδαμε το παρακάτω βίντεο και εκφράσαμε τα συναισθήματα μας.
https://www.youtube.com/watch?v=BCaAJ9Oht_Q&pp=ygU1zr8gz4TOuc68zr_PgyDOtM61zr0gzrjOtc67zrXOuSDOvc6xIM66zr_Ouc68zrfOuM61zrk%3D
Από εδώ και πέρα θα προσπαθήσουμε να ταχτοποιούμε το δωμάτιο μας όπως ταχτοποιούμε και το κουκλόσπιτο του σχολείου μας!


Επίσης θα καθαρίζουμε τον χώρο μας όπως καθαρίζουμε στο σχολείο με το «καθαριστικό της Αγάπης»!

Διακοσμήσαμε την λίστα με τις δουλειές που μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας στο σπίτι και την πήραμε μαζί μας για να την θυμόμαστε.

Φτιάξαμε και παίξαμε τον τροχό« ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ ΠΟΛΛΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ».
Μπορείτε να τον παίξτε και εσείς εδώ:
https://wheelofnames.com/fr7-4n5
Εδώ είναι και ο τελικός πίνακας καταγραφής της προσέγγισης. KWHL-Know-What-How-Learn δηλαδή Τι ξέρω-Τι θέλω να μάθω-Πώς θα το μάθω και πώς το έμαθα-Τι έμαθα, που βοηθά την σκέψη και την μάθηση των μαθητών.
