3o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025: Δημιουργώ και καινοτομώ -Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία .STEM Εκπαιδευτική Ρομποτική

Στις μέρες μας, το πρόβλημα της διαχείρισης των σκουπιδιών απασχολεί και προβληματίζει τις σύγχρονες κοινωνίες γιατί αποτελεί σημαντικό παράγοντα υποβάθμισης του περιβάλλοντος.

Η καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης και η υιοθέτηση στάσεων προστασίας του περιβάλλοντος είναι βασική προτεραιότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το σχολείο με τον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό του ρόλο έχει στόχο την γνώση, την καλλιέργεια στάσεων και δεξιοτήτων .

1ο Εργαστήριο : Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους.

Οι μαθητές ομαδοποιούν τα υλικά κα τα καταμετρούν. Κάνουν πρόσθεση και σύγκριση. Κάνουν σύγκριση βάρους και μελετούν τον κόσμο γύρο τους κατανοώντας τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα αντικείμενα που τους περιβάλλουν.

Παρουσιάζονται στους μαθητές φωτογραφίες που παρουσιάζουν το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων γύρω μας στη γειτονιά που μένουνε και διαπιστώνουμε ότι σε αρκετά σημεία συναντάμε πεταμένα σκουπίδια κάτω στα πεζοδρόμια, στους δρόμους ακόμα και στην αυλή του σχολείου μας .archeio lhpshs 1 archeio lhpshs

Αναγνωρίζουμε το πρόβλημα και καταλήγουμε ότι επειδή κάποιοι άνθρωποι δεν προσέχουν το περιβάλλον και δεν ρίχνουν τα απορρίμματά τους στους κάδους, μπορούμε να  βοηθήσουμε φτιάχνοντας ένα ρομπότ που να εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης.

Αναγνωρίζουμε μέσα από διάφορα βίντεο, το σήμα της ανακύκλωσης και με ποιο τρόπο αυτή πρέπει να γίνεται.

Οι μαθητές/τριες φέρνουν από το σπίτι τους συσκευασίες τροφίμων. Η κάθε ομάδα συγκεντρώνει τις συσκευασίες και φτιάχνουν τους δικούς τους κάδους για να γίνει ο διαχωρισμός των υλικών ,«χαρτί», «μέταλλο», «πλαστικό», «γυαλί», «οργανικά».

 

306194d0 e595 42e1 96b5 754dbd347981 de92ff74 f1fc 4c80 a6ab 076f7c7de6e7 add7f71d ca58 4f3c b793 b7c5899f1c00 cd28b3d3 57c1 4f44 b2ca ff1e0e3256e4

20250403 092023  20250328 084613   20250328 090253 20250328 090316 20250328 090431 20250328 090446 20250328 090555 20250401 094207

20250404 080128

και φυσικά κατασκευάζει και οδηγεί  ο καθένας το δικό του φορτηγό ανακύκλωσης

20250404 075652 20250404 075639 Antigrafh 20250404 075340

10a3dc09 cb2a 4f7e 8554 11c1a69231ec 7842b18e 5cea 4a0d 9d4f 02b8025dafde

 

 

2ο Εργαστήριο :Κατασκευές με επαναχρησιμοποίηση υλικών.

Μήπως μπορούμε να κάνουμε και κάτι άλλο με όλες αυτές τις συσκευασίες που δεν χρειαζόμαστε; Οι ιδέες πολλές, αλλά για να πραγματοποιηθούν χρειαζόμαστε και τους γονείς.

Τα παιδιά δούλεψαν στο σπίτι.  Το αποτέλεσμα καταπληκτικό!!! Οι παρουσιάσεις άψογες!!!

20250403 121438 20250403 094851 20250403 095230 20250403 115952 20250403 120519

20250428 080655 20250404 095702 20250403 121438 1 20250403 115952 20250403 095230 20250403 094851 20250403 121438 20250404 092900 20250404 092816 20250403 124847 11ea96f0 3974 483a a5ac 9b3b5654f3cd 54a06884 72f3 4aaa a19a db1c045c0b9c175e82f7 7240 4428 86e1 d29f6380e296a13a6cf3 f2cc 45ca 9c02 6195da7ecfab d0d6452c ef69 468c b94e 3c6a8415065a

3ο Εργαστήριο: Επεξεργασία του βιβλίου της Κατρίνα Τσάνταλη « Μια θάλασσα πλαστικά».

Ερωτήσεις: Τι συμβαίνει στην θάλασσα; Τα ψάρια έχουν κάτι που τους δυσκολεύει; Γιατί; Πώς μπορεί να νιώθουν;
Βήμα 2ο : Ανάγνωση του παραμυθιού. Ερωτήσεις τι συνέβη στην ιστορία; Ποιο ήταν το πρόβλημα; Πώς ένιωθαν οι ήρωες; Τι λύση βρήκαν ; Τι πρέπει να κάνουμε για να είναι καθαρές οι θάλασσες; ( Ανακύκλωση)
Βήμα 3ο : καλούμε τα παιδιά να συλλέξουν τα σκουπίδια από την αυτοσχέδια θάλασσα και να τα διαχωρισουν για ανακύκλωση. Τότε μετράμε πόσα σκουπίδια έχουμε ανά κατηγορία.
Βήμα 4ο θεατρικό παιχνίδι: Διαθέτουμε πλαστικοποιημένες εικόνες με τα ζωάκια της ιστορίας και ένα μαρκαδόρο για μικρόφωνο. Ένα παιδάκι κάνει τον δημοσιογράφο και τα υπόλοιπα αναλάβουν να γίνουν ένα από τα ζωάκια ήρωες και να απαντήσουν στις ερωτήσεις του πχ Ποιο είναι το πρόβλημα σου ; Πώς ένιωσες γι’αυτό; Βρέθηκε λύση; Πώς ένιωσες όταν λύθηκε το πρόβλημα σου;
Ολοκλήρωση δραστηριότητας: Συζήτηση σχετικά με την σημασία της ανακύκλωσης για την θαλάσσια ζωή και για τους ανθρώπους. Εμείς τι μπορούμε να κάνουμε; Ενδεχομένως μια αφίσα ευαισθητοποίησης για τους μεγάλους.

20250401 112815 20250401 11111720250401 11413520250401 11410620250401 11412020250401 11551720250401 115604 20250401 12193120250401 12193420250401 12193920250401 12194520250403 114613      d5100e98 b7ca 48d6 bbd0 18984309d521 1

 

4ο Εργαστήριο: Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot. Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών .

Οι μαθητές/τριες ανακαλούν τις γνώσεις που έχουν για τα ανακυκλώσιμα υλικά. Σχεδιάζουν την πόλη τους και τοποθετούν πάνω στην πίστα τα κτήρια και τις εικόνες από τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα.  Αρχίζουν να προγραμματίζουν το ρομπότ και να το οδηγούν σε συγκεκριμένες θέσεις.

20250403 123904 20250403 123920 20250403 124007 20250403 124832

d1816f9f 8d2d 4b75 9626 347d50762562 8ce095c2 f7a5 41ad b82e 49d37eb082b2 42b9ad22 e989 4cf5 a9bd 25a5383aaf37 1 42b9ad22 e989 4cf5 a9bd 25a5383aaf37

Δράσεις Ενεργού Πολίτη 2025-Το Δεντρόσπιτο και τα ζωάκια των Δικαιωμάτων

prota 12 1 prota 12Στα πλαίσια του προγράμματος ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ 2025 στην θεματική  ενότητα, που του 10ου Στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) “Λιγότερες Ανισότητες” είχαμε την χαρά και την τιμή να υποδεχτούμε στο σχολείο μας τον Κο Γιώργο Μόσχο, νομικό, πρώτο Συνήγορο του Παιδιού στην Ελλάδα (2003-2018), εκπαιδευτή ενηλίκων, εμψυχωτή θεατρικών ομάδων με νήπια και παιδιά και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12). και τους συνεργάτες του θεατροπαιδαγωγούς μαζί με όοοολη την παρέα! Τα …ζωάκια των δικαιωμάτων  που με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο μας έφεραν κοντά και μας εξοικείωσαν  με τα δικαιώματα του παιδιού, όπως έχουν κατοχυρωθεί στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (ν. 2101/1992).

Που με τις  μικρές ιστορίες τους και τα  τραγουδάκια τους μας βοήθησαν να συμμετέχουμε σε διεργασίες διαλόγου και λήψης αποφάσεων για θέματα που σχετίζονται με τη συνύπαρξη ,την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας και υπευθυνότητας των παιδιών. Δηλ των δεξιοτήτων των  δημοκρατικών ενεργών πολιτών!

Και θα συνεχίσουμε με περισσότερες δράσεις σύντομα!!!!

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ/ΔΗΜΟΤΙΚΟ για το σχολικό έτος 2025-2026

εικονα εγγραφες 1

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).
Την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής υποβάλουν οι γονείς/ κηδεμόνες για το δημόσιο Νηπιαγωγείο, που ανήκει το νήπιο – προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική Διεύθυνση: http://proti-eggrafi.services.gov.gr

Για το σχολικό έτος 2024-2025 στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται παιδιά, που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (έτος γέννησης 2020).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα προνήπια που ήδη φοιτούν στο σχολείο, εγγράφονται αυτόματα στο νήπιο και δεν απαιτούνται εκ νέου ενέργειες από τους γονείς.
Δείτε την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ εδώ:  

Δείτε τα όρια του 4ου Νηπιαγωγείου εδώ

Για την εγγραφή των νηπίων στο Δημοτικό απαιτείται και  η ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ που θα παραλάβετε από το σχολείο. 

Πληροφορίες  για την εγγραφή στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ  εδώ

Από 5/03/2025 θα παραλαμβάνετε από το σχολείο την ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ

2o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙO ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-25 “Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ!”

Η προσχολική ηλικία αποτελεί την πιο κρίσιμη ηλικία στη ζωή του ατόμου και τον θεμέλιο λίθο για την προετοιμασία ενεργών πολιτών. Κύριος σκοπός του προγράμματος  είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου. Η Κυκλοφοριακή Αγωγή αποτελεί μία από τις κύριες στρατηγικές της οδικής ασφάλειας και ανήκει στα τέσσερα Ε: Education (Εκπαίδευση), Enforcement (Επιβολή), Engineering (Μηχανική), Emergency Systems (Συστήματα Έκτακτης Ανάγκης). Τα παιδιά κυκλοφορούν στον δρόμο ως πεζοί, ως επιβάτες αλλά και ως οδηγοί. Για αυτό πρέπει να τα βοηθήσουμε να αξιοποιήσουν όσο καλύτερα γίνεται κάθε ευκαιρία που τους δίνεται και να εξοικειωθούν με τους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας. 

1 Εργαστήριο :«Το Συμβούλιο της τάξης» 

Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για
το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Ξεκινώντας με ερωτήσεις για τον τρόπο που ο καθένας έρχεται στο σχολείο , τι πρέπει να προσέχει, για πιο λόγο , ποιος το καθορίζει αυτό και ποιους αφορά φτιάχνουμε ένα στατιστικό πίνακα που ο καθένας σημειώνει το μέσο που έρχεται στο σχολείο,    γίνεται ατομική ζωγραφική απεικόνιση .

20250127 124515       2fe087b2 64f1 41e3 b3cf 59aeb4006813 1 1

γίνεται ατομική ζωγραφική απεικόνιση

20250128 121559 20250128 12170320250128 121407 20250128 121751    ddc63e3b 5dae 4603 92d7 f4030a5a8753

και σχολιάζουμε εικόνες με καταστάσεις που αφορούν πεζούς ,οδηγούς και επιβάτες

ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ 3 ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ 1 ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ 2

2ο Εργαστήριο : «Αποκωδικοποιώντας τον Κώδικα»

Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ fc9fe00e 069a 4630 876a eaceba455bd6μαθαίνουμε
τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους. Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε
μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται.

20250129 111431 20250129 111512 20250129 111526 20250129 111548 20250129 112156 20250129 112245 20250129 113239

Την ομαδική ταξινόμηση ακολουθεί για εμπέδωση ανάλογη ατομική εργασία .

20250129 115302 20250129 115255 20250129 115250 20250129 121110

Μπορούμε να κάνουμε και μεγάλα σήματα σαν τα αληθινά.

20250207 085242 20250207 085154

Μας άρεσαν τόσο πολύ  τα σχήματα που  τα βάλουμε και στο ελεύθερο παιχνίδι μας .

3b969e96 99a4 4c6f 9159 65e60f2289b2

Ο κύριος Κ.Ο.Κ. όμως μας έμαθε και ένα τραγούδι . Το διαβάσαμε προσεκτικά και το ζωγραφίσαμε.

20250128 12175120250128 121703

Πόσα πολλά σήματα  γνωρίσαμε! Ας διαλέξουμε κάποιο ή κάποια αγαπημένα!

20250203 123958 20250203 123848

Και οι ερωτήσεις δε σταματούν.

-Ποια είναι τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα
οχήματα;
– Tι σχήμα έχουν;
-Τα φανάρια που αφορούν του πεζούς, απεικονίζουν δύο
ανθρωπάκια, τον Σταμάτη (Κόκκινο) και τον Γρηγόρη
(Πράσινο). Τι σηματοδοτούν;

Ας τα κατασκευάσουμε για να διαχειριστούμε την κυκλοφοριακή συμφόρηση που συχνά λαμβάνει χώρα στις τάξεις μας.

20250131 105236 0 02 05 1ae124ecfb9f1cc7702b98ec956565ae9e6d515c75f0bf28983a86a81884fa98 56210b5888bc07d3 0 02 05 223ad03b2882000d43958f86e9f570918a2e87c51853a704f3437d6e38efffc0 8f0631ae15bbd936 0 02 05 7382aeb35e71031ff2ad7209d794e07856364a0440bd62d8999ea9361c425724 697b6af00295bd60

 

3ο Εργαστήριο: «Η σημασία των κανόνων»

Συζητάμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο.
Καταγράφουμε τους κανόνες σε ένα χαρτί.

20250204 092712 20250204 092651 20250204 123008

και φυσικά του εφαρμόζουμε…

20250203 121800 20250203 121710 20250203 121504 20250203 121411   0d15e787 80ab 4cfb a877 2e45e29fe7e1 4a3b56ee 676f 4cdc a545 906a6a64bb55 9d38e21e 0549 4aa8 9558 06413f2d9eca9676264c c4ce 4064 9f20 945a5902c408

Εκτός από πεζοί όμως είμαστε και οδηγοί και μάλιστα οδηγοί ποδηλάτων!

Είδαμε σε βίντεο το παραμύθι: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας.
Συγγραφέας: Κατερίνα Βαϊμάκη.

Το παραμύθι μας δίνει την αφόρμηση για να κάνουμε εννοιολογικές προεκτάσεις και να διατυπώσουμε ερωτήματα.
-Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο;
-Ποιόν εξοπλισμό πρέπει να έχουμε;
-Υπάρχουν επαρκείς ποδηλατοδρόμοι στην πόλη μας;
-Υπάρχει πάρκο κυκλοφοριακής Αγωγής στην πόλη μου;

και φυσικά φτιάχνουμε με διάφορα υλικά τα δικά μας ποδήλατα ακούγοντας μελοποιημένο το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη «Η ποδηλάτισσα» με την Αφροδίτη Μάνου και  το τραγούδι «Το ποδήλατό μου» με τον Κώστα Μακεδόνα.

20250207 094739 20250207 094653 20250207 094544 20250207 094507 20250207 123407   b3e72f9d b379 4398 a586 d392e3e0c029     b8b679aa 03f5 4d0a 94e8 86e492f314a9

4ο Εργαστήριο: «Αν ήταν αλλιώς..»

 

Στη συνέχεια ζητάμε από τα παιδιά να γίνουν εξερευνητές των δρόμων και με τη συνεργασία των γονιών να φωτογραφίσουν ή να  ζωγραφίσουν τα σήματα κυκλοφορίας που συναντάνε στην διαδρομή από το σπίτι για το σχολείο μας.

Φέρνουνε τις εργασίες στο σχολείο και τις
κοιτάμε . Όποια σήματα δεν τα ξέρουμε
ψάχνουμε να βρούμε τη σημασία τους.
-Μήπως θα έπρεπε να υπάρχουν και άλλες πινακίδες που να
ειδοποιούν για κάτι που δεν έχει προβλεφθεί;
-Έχει δοθεί μέριμνα για τα παιδιά που θα ήθελαν να έρθουν
στο σχολείο με το ποδήλατο;
-Υπάρχουν διαβάσεις πεζών;
-Οι φωτεινοί σηματοδότες επαρκούν;
Ας σκεφτούμε..

20250219 074036 20250219 074136

5ο Εργαστήριο: «Τα χρώματα των φαναριών»

Χωριζόμαστε σε ομάδες και αναλαμβάνουμε δράση. Στην αυλή του σχολείου θα χαραχτούν αυτοκινητόδρομοι, πλατείες, διαβάσεις πεζών 0 02 05 7c9be30f5d8f794f5476f6a5d2f147e1a7ca71abfaa7d9739ed1725e4342c776 298da1290439dbd7 0 02 05 6ec65c8e24a366fa83025328887c9f724c268114c2c7497291b66d70835f691b b6c6125ace2dd790  

με σήματα και φανάρια.

0 02 05 223ad03b2882000d43958f86e9f570918a2e87c51853a704f3437d6e38efffc0 8f0631ae15bbd936 120250131 105236 1

Η ομάδα των οδηγών περιμένει με τα διπλώματα οδήγησης στα χέρια

20250214 073807 20250214 073636 0 02 05 e421b999c6142af6b9b853ceefd0f5219dba8bcc50380226738a6870602b2653 ef30537171020ddc 1  0 02 05 8eb2bae534d92f106e619e72da5e9ec6e937cb29b07958da9f684e87f8ad891c 2d196b6e22f1978f   0 02 05 a242fcc9539afcfcc5e068ae93d19ca24c3cdd6d9cc1aed9a8e67ee1f89543a1 43498461afe7c632 

οι τροχονόμοι ελέγχουν και σε περίπτωση παραβάσεων δίνουν κλήσεις

0 02 05 a922bc9ea1de1d135be85957cc194120d1be88eba30d7a7261ff82026d8c5515 6648314171a84b35 0 02 05 d12af507b4ac781a17a6745ff8da8d793ef78df2e2fac085a8b1623197914ece eeab7379034e44aa 1

και το παιχνίδι ξεκινά

0 02 05 0bdd0d3273474529782959109aba348ef9202910012dcca856711391e2544264 c0463541633a9afc 0 02 05 0be98801248636c96af440c47156e80344b07305b77413d9470beb60c26b9512 46b637a06fb2aa4f 0 02 05 2ac8a490c6a5e571f1b52023ed0bb61514b76208cea638538016847cee985295 bfda18ca655df3eb 0 02 05 735ab6753318400c1db5f5e234e20e7a72485177cd0a56094a31e77758652edc 463c66172597e175 0 02 05 da52db0b6021a54ee244a0c74324bbc34b3e3347d3568574551e1eb2faa0160f 5ca091bb8a1aabe7 1 0 02 05 ea6646d02c0354d4e2fbb9d4e0f3f0444aa831ea8ab3de3c2d27203142295456 c01bfed655abed05 1

6ο Εργαστήριο: «Οι κατάσΚΟ(Κ)ποι του δρόμου»

 

Περίπατος στη γειτονιά του σχολείου. Οργανώνουμε περίπατο στην περιοχή του σχολείου με σκοπό την παρατήρηση, την καταγραφή και τη φωτογράφηση πινακίδων, φαναριών, διαβάσεων, πεζοδρομίων.

Επισκεπτόμαστε την πλησιέστερη διασταύρωση στο σχολείο στην οποία μπορούμε να συναντήσουμε, τις πινακίδες σήμανσης αλλά και διαγραμμίσεις.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά:

-Είναι εύκολο να κινείσαι πεζός και να έρχεσαι
στο σχολείο;
-Υπάρχει μέριμνα να μπορείς να έρχεσαι με το ποδήλατο;
– Υπάρχει μέριμνα να μπορούν να έρχονται άτομα με ειδικές
ικανότητες;

0 02 05 b288051e3fa5f543bcb6f5e177721e22a6b43ca46914cf6bb716836aacb7d7d3 6830fe66b31a5cd0 0 02 05 a16089020e5c6e48ce4140ecfba825d935dabc39b759ea9d564b67863c5fcbdf b353f0de8a2c916b 0 02 05 8c1790302a5e1d1a0e3314cef7a810df0622ecda41c3cb8bca97cabca94d3151 29af7587a012ad1d 0 02 05 7e08ff810f0d92a1e1df23784dcf06cc53a754a909ef22db5b9bc123aba0e86e 170139e33b748de4 0 02 05 a9ac2f0688906dccd6480d6cf9a63e7da3f5c73bb442e1fa850d9d54da7d084d efbbaaebee290ea3 0 02 05 305654ab8e7d61a65504e89eaf832eb1db8b047a5ce5dd42247259621febac77 f6d1e9049a3cc391 0 02 05 fc75e0275fcc154b6fb051b14dcdb5387cdf4262d6e6f1371d993d1836427281 9c4dccc518b0c579 1 b3c30212 1068 47ba ba59 453fa6fd7892f0fa3ea9 5105 4fd4 b677 a6ba1b81a9dfΕπιστρέφοντας στο σχολείο αξιολογούμε τον περίπατό μας και τις παρατηρήσεις μας και επεξεργαζόμαστε τα συμπεράσματά μας. Κάνουμε την καταγραφή τους.

Στη συνέχεια ζητάμε από τα παιδιά να γίνουν εξερευνητές των δρόμων και με τη συνεργασία των γονιών να φωτογραφίσουν ή να  ζωγραφίσουν τα σήματα κυκλοφορίας που συναντάνε στην διαδρομή από το σπίτι για το σχολείο μας.

20250219 074036 20250219 074136

Ποια σήματα θα έπρεπε να υπάρχουν στον ΚΟΚ και δεν υπάρχουν;

Φτιάχνουμε το σήμα της φαντασίας μας που θεωρούμε ότι λείπει από τον ΚΟΚ αλλά εμείς το θεωρούμε αναγκαίο. Θα χρησιμοποιήσουμε το κατάλληλο χρώμα και σχήμα για να δηλώσουμε το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε.

20250219 074306 1 20250219 074354 1

7ο Εργαστήριο: Αξιολογώ

Από όλη τη διαδικασία που ακολουθήσαμε, θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τόσο τους γονείς αλλά και την ευρύτερη κοινότητα για να ακολουθούν τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και να καταλάβουν την σπουδαιότητά τους. Θέλουμε να τους επισημάνουμε τις τυχόν παραλείψεις στο θέμα της κυκλοφοριακής ασφάλειας που έχουμε εμείς ανακαλύψει.

Γι΄αυτό  χωριστήκαμε σε ομάδες και συνθέσαμε μία αφίσα με μηνύματα που αποφάσισαν τα παιδιά ότι είναι σημαντικά και πρέπει να τα διαβάσουν όλοι.

20250211 132118  6bf4701a dcd2 445b bec8 271282d9ea11

ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΑ

Μετά από τόσα σήματα που μελετήσαμε και κατασκευάσαμε πού θα βρισκόταν καλύτερη ευκαιρία να δούμε και τα γεωμετρικά σχήματα.

Να οι πρώτες σχηματοεικόνες….

20250219 124521 20250219 124433

και φυσικά τα γεωμετρικά στερεά

20250219 124654 20250219 124713 20250219 124752 20250219 124616

δύσκολο, αλλά το καταφέραμε….

 

“Μαθαίνοντας να βάζω όρια στο παιδί μου”

Με χαρά δεχτήκαμε την πρόσκληση του συλλόγου διδασκόντων του όμορου 6ου Νηπιαγωγείου να συμμετέχουμε κι εμείς στην ενημερωτική συνάντηση για τους γονείς  με τίτλο “Μαθαίνοντας να βάζω όρια στο παιδί μου” με τον Κωνσταντίνου Ε. που θα γίνει την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025 ώρα 17:30 στον χώρο του 6ου Νηπιαγωγείου στην οδό Μενελάου 74. 

Είμαστε πεπεισμένοι οτι το θέμα των ορίων και της οριοθέτησης στις σχέσεις μας με τα παιδιά και την διαχείριση των συμπεριφορών τους, όσο και αν το θεωρούμε λυμένο , πολλές φορές στην καθημερινότητα,  μας βρίσκει απροετοίμαστους ή χαλαρούς και είναι αναγκαίο να επαναξιολογούμε και να επαναπροσδιοριζόμαστε σε σχέση με αυτό ως άτομα και ως γονείς. Ο Κος Κωνσταντίνου, ο επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου ΗΛΙΟΣ , ως πολύ καλός και αγαπητός συνεργάτης με τα σχολεία μας και τους γονείς των μαθητών μας εδώ και πολλά χρόνια, είναι ο καταλληλότερος να μας καθοδηγήσει στο πώς να είμαστε συνεπείς και αποτελεσματικοί σε αυτά τα …ρευστά και απροσδιόριστα και …φευγάτα όρια …ή στο πως να βάζουμε τις κόκκινες γραμμές… που πολύ συχνά ακούμε !

Καλούμε όλους τους γονείς των μαθητών μας  να παρακολουθήσουν την ενημερωτική συνάντηση!

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025 ώρα 17:30, Μενελάου 74. 



Λήψη αρχείου

 

Παίζοντας με το φως… γνωρίζουμε τις 4 εποχές!

Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας ήρθε η  κ. Πέννυ Χατζηευστρατίου Μιχελινάκη ,για να μας βοηθήσει να γνωρίσουμε καλύτερα τις 4 εποχές με ένα τρόπο αλλιώτικο!!! Με τη βοήθεια του φωτός !

d68c5569 87d0 4767 84d4 b25a4e35185b

Αφού πρώτα μιλήσαμε για τον χειμώνα και το παγωμένο χιόνι που σκεπάζει τα πάντα στη συνέχεια γίναμε χιονονιφάδες και χορέψαμε πέφτοντας από το ουρανό!

1c3acede afea 4cba af74 151679674729 1c3acede afea 4cba af74 151679674729 1 ad55d153 8503 49d3 8014 3701f9d85d8e

Ο ήλιος ζέστανε τα λουλούδια  και φώτισε με διάφορους τρόπους τα ζώα , παίζοντας με τις σκιές τους !!

051e18b6 a282 4a56 bc2d dccb410ae9a9 39bd755f 4c58 4ca2 8544 9e64eca072bf 1580d2d5 b9f3 4c8f 8365 04421ba4a4a3

Ο ήλιος έγινε πιο λαμπερός , οι πάγοι έλιωσαν και η άνοιξη διαδέχτηκε τον χειμώνα !

39bd755f 4c58 4ca2 8544 9e64eca072bf 051e18b6 a282 4a56 bc2d dccb410ae9a9 1c3acede afea 4cba af74 151679674729 1

Να και το φθινόπωρο με την βροχή του !

903f8809 ff14 468c aaeb 05a7af57ef38                   b1c33338 ae14 4889 b222 0e92ecb1cdd2

Και φυσικά μετά τη βροχή ένα χρωματιστό ουράνιο τόξο μας περιμένει να παίξουμε μαζί του !!

b001cbdd 4357 43fe 9a40 89d878ed486d 886b80d9 0d72 4e54 8a33 3604ab346e25 22198711 f432 46f3 9816 a7aea8e02ab3 11b4f31f 64a2 4235 a2bd f334ae8dd498 1 11b4f31f 64a2 4235 a2bd f334ae8dd498 90cfc5fb 1ec7 403b b50c 8ff4ff050116 aad9b5bc abb7 48b7 bf6a 7bec9938d322

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Πέννυ για την πολύ όμορφη εκπαιδευτική  δράση της ,καθώς και για το βιβλίο της που μας χάρισε !

αρχείο λήψης 5

Σχέδιο Δράσης 2024-2025: “Μεγαλώνω-μεγαλώνω και προς το Δημοτικό Σχολείο τα φτερά μου απλώνω!!!”



Λήψη αρχείου

Ο δρόμος από το σιτάρι στο ψωμί.

Αυτή ήταν μια εντελώς διαφορετική μέρα. Το σχολείο μας πότε γινόταν χωράφι, πότε αλώνι, πότε νερόμυλος και πότε φούρνος. Επιτέλους μάθαμε να απαντάμε σωστά στην ερώτηση πώς φτιάχνεται το ψωμί.

Η κυρία Ελισάβετ Κουκουράκη από την ομάδα Ήλιδα ήρθε στο σχολείο μας για να μας βοηθήσει να διασχίσουμε μαζί της τον υπέροχο δρόμο που οδηγεί από το σιτάρι στο ψωμί. Τα παιδιά  ενθουσιάστηκαν και ευχαριστήθηκαν πραγματικά αυτήν την εμπειρία.

20241126 090240

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με το ζύμωμα. Τα παιδιά φοράνε τα κατάλληλα ρούχα και αρχίζουν το ζύμωμα.

20241126 090220 20241126 090254 20241126 092653

Και μέχρι να ψηθεί το ψωμάκι η παρεούλα γίνεται χωράφι με πρόθυμους γεωργούς να οργώσουν ,να σπείρουν, να θερίσουν, να αλωνίσουν, να λιχνίσουν να αλέσουν, να κοσκινίσουν, να ζυμώσουν και να φουρνίσουν το ψωμί τους. Τι μεγάλη και κοπιαστική διαδικασία. Πόσες άγνωστες και δύσκολες λέξεις ακούσαμε σήμερα. Το σχολείο είχε αρχίσει να μυρίζει σα φούρνος, αλλά εμείς αφοσιωμένοι στις δουλειές μας!

20241126 104528 1 20241126 105006  20241126 105421   20241126 111800 20241126 110814  20241126 105837 20241126 111305

Την επόμενη μέρα δεν χάσαμε και εμείς την ευκαιρία να δημιουργήσουμε το δικό μας φυτώριο βάζοντας σε χώμα φακές ,φασόλια και ρεβίθια

20241128 091523 20241128 091456 20241128 091516

και να καθαρίσουμε το παρτέρι της αυλής για να φυτέψουμε το σιτάρι που είχαμε φυλάξει.

20241128 101048 20241128 101201     20241128 101927

Θα περιμένουμε με υπομονή τη συνέχεια….

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων 2024-2025: “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”

Το πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας  Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής. Σύμφωνα με τον Dewey (2005, 22) «η εμπειρία είναι το αποτέλεσμα της επίδρασης ενός οργανισμού με το περιβάλλον του […] είναι μια μεταμόρφωση της αλληλεπίδρασης στη συμμετοχή και την επικοινωνία». 

1ο εργαστήριο: <<Ας γνωριστούμε. Ποιοι είμαστε;>>Αισθητικοκινητική δράση, παιχνίδια συγκρότησης ομάδας και τόνωσης των δεσμών της ομάδας .

«Το δέντρο της ομάδας μας»

Ξεκινάμε με κινητικά παιχνίδια για να φτιάξουμε ομάδες που να έχουν κάποιο κοινό ενδιαφέρον. Δυο αντικριστά καρεκλάκια, δύο κορδέλες δεμένες δεξιά και αριστερά γίνονται λεωφορείο που μεταφέρει κάθε ομάδα  στη χώρα που της ταιριάζει . Στη χώρα του μπάσκετ πάνε αυτοί που το προτιμούν, στη χώρα με την μεγάλη πισίνα πάνε όσοι τους αρέσει το κολύμπι ….  Γίνεται αποτύπωση των προτιμήσεων, ομαδοποίηση και φτιάχνεται ένα πολύ παράξενο δέντρο που λέγεται

« Μου αρέσει να …» και εκεί βέβαια είμαστε όλοι αν και έχουμε διαφορετικές προτιμήσεις.

20241010 122745 20241010 121013 20241010 120928

20241011 090933  20241010 114817 20241010 114714

Συστηνόμαστε με την βοήθεια του αγαπητού παιχνιδιού σε όλα τα παιδιά<< μουσικές καρέκλες>> ! Κάθε φορά που σταματάει η μουσική τα παιδιά λένε το όνομά τους και τί τους  αρέσει να κάνουν !!Οι προτιμήσεις τους  αποτυπώνονται στο χαρτί και το δέντρο της ομάδας μας αρχίζει να στολίζεται  !!

IMG 20241010 112429 6802748c 834b 4b91 b632 e131b1240d81 2 f6e581f2 91f7 40bd be82 040d7c21a531 120241011 093910

82d55775 0099 4eb2 8229 d94f3f9835a0 1394afb1c e1d3 4f6e b0fc 430f56161496 20f7c65bb 9079 402c bfd9 80414415e856394afb1c e1d3 4f6e b0fc 430f56161496 2 039b16a2 f9c4 427d 9a53 0350f13a8802 1

2ο εργαστήριο: «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας»

Συνέχεια έχει η εύρυθμη λειτουργία της ομάδας μας !Και πώς θα το πετύχουμε αυτό ;Μα φυσικά με την δημιουργία κανόνων  !Τους ζωγραφίζουμε τους απαριθμούμε και στο τέλος τους   <<υπογράφουμε >> με τις παλάμες  μας !

b4e3d405 2b11 45be bd22 4a66e7eb1965      a79d16ae db9a 4120 994a 394b2a082f0a IMG 20240930 095023

κανονες 5κανονες 2 1 κανονες1 1

Συνέχεια έχει  η  κατασκευή πύργων καλής συμπεριφοράς !Τα παιδιά τοποθετούν από ένα τουβλάκι κάθε φορά που προτείνουν μια καλή συμπεριφορά !Οι πύργοι στήνονται με διαφορετικά τουβλάκια που τους βοηθούν  να  γίνονται ψηλοί και σταθεροί !Όπως και οι ομάδες μας !

κανονες 8 κανονες 9 κανονες 10

κανονες 12                                                                                                                               κανονες 15κανονες 15κανονες 14

 κανονες 14 κανονες 15 κανονες 15

Η Bee bot μας βοηθάει να εμπεδώσουμε τους κανόνες οδηγώντας την στους καλούς κανόνες συμπεριφοράς .

IMG 20240925 121637 IMG 20240925 122242

Έπειτα γινόμαστε εμείς ρομποτάκια και ο φίλος μας ,μας οδηγεί μέσα από εντολές ,στις καλές συμπεριφορές αποφεύγοντας τις λάθος !

IMG 20240925 094124

Παιχνίδια στον υπολογιστή μας βοηθούν να κατανοήσουμε περισσότερο !

IMG 20240924 111149 IMG 20240924 111253

2η Δραστηριότητα   «Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό»

•  «Παρατηρούν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους.»

•Το μπαούλο με τον μαγικό καθρέφτη.

Σήμερα μας περίμενε μια υπέροχη έκπληξη! Ένα ξύλινο μπαούλο που όταν το ανοίγεις βρίσκεις μέσα έναν μοναδικό θησαυρό. Ο καθένας παρατήρησε προσεκτικά τον εαυτό του. Πώς είναι τα μάτια μου; Τι χρώμα έχουν τα μαλλιά μου; Μοιάζω με κάποιον;

20241031 11162720241031 11155720241031 111610

IMG 20241016 111232IMG 20241016 111555IMG 20241016 113809

Για να με δω καλύτερα . Μου αρέσω; Είμαι ευχαριστημένος από τον εαυτό μου;

20241015 112133 20241015 112139 20241015 112142 20241015 112214 20241015 112223 20241015 112250 20241015 112353

Τι μου αρέσει περισσότερο σε μένα;

Ας το ζωγραφίσουμε

20241015 120531 20241015 120853

και να το φωτογραφίσουμε.

αρεσει σε εμένα. 3 αρεσει σε εμένα.j 2  

Σε τί είμαι καλός ;Σε τί τα καταφέρνω καλά ; Είναι ερωτήσεις  που μας έκαναν να προβληματιστούμε και να εντοπίσουμε τα δυνατά μας σημεία !

43a4cf43 ebe2 423d a3fb fb109b6e2239 e34e9d40 e409 4df3 ba3f 1d5431ec0bc5 e5197b82 57bc 467b a8de 8a700e6557c1

Ζωγραφίσαμε  τον εαυτό μας .

20241015 121021 20241015 120531 20241015 120853    

Σημείωσαν στον πίνακα χρώμα ματιών και χρώμα μαλλιών.

20241031 112423 20241031 112418 20241031 112330 και βγήκαν τα στατιστικά. καταγραφη

 

Ήρθε η ώρα να μετρήσουμε και το ύψος μας. Μονάδα μέτρησης επιλέχθηκε κάτι περίεργο και πρωτότυπο ΞΥΛΙΝΑ ΤΟΥΒΛΑΚΙΑ. Εδώ χρειαστήκαμε συνεργασία. Όλοι πρόθυμοι, συγκεντρωμένοι και προσεκτικοί. Πόσα τουβλάκια ύψος έχει ο καθένας; Μετράμε και ξαναμετράμε…

20241105 10575320241105 10581920241105 105903 Αντίγραφο20241105 110405

πρέπει να το θυμόμαστε για να το γράψουμε και στο χαρτί μας.

20241105 12284620241105 123159   

 

Μετά από όλες αυτές τις δραστηριότητες η κατάληξη αναμενόμενη και υπέροχη! Φιλοτεχνεί ο καθένας το πορτρέτο του με μοναδικό τρόπο.

20241031 120509 20241031 120512 20241031 120516 20241031 120523

Δεν είμαστε υπέροχοι!

20241118 124629 20241118 124456 20241118 124545 20241118 124622

 

Και αν δεν μου αρέσει αυτό που είμαι ;Μπορεί ένας μάγος να με μεταμορφώσει ;Τι θα μπορούσε να με κάνει ;Μήπως λιοντάρι; Μήπως ελέφαντα ή μαιμού ;Με αφορμή την αφήγηση του παραμυθιού « Αχ γιατί να είμαι γάτα » μεταμορφωνόμαστε …..

αρχείο λήψης                                           20241029 075834

IMG 20241015 094328 IMG 20241015 094654

20241014 122116  IMG 20241015 131436IMG 20241015 131443

Τελικά όμως ,είμαστε σπουδαίοι, όπως είμαστε !Οπότε ας μας παρουσιάσουμε …….! Ελάτε να γνωριστούμε καλύτερα!

20241107 085905 20241107 091546

 

 

«Γινόμαστε ζευγάρια και ανταλλάσσουμε φιλοφρονήσεις»

Μουσική , κινούμαστε  στο χώρο και μόλις σταματήσουμε διαλέγουμε  ένα βραχιολάκι. Βρίσκοντας το κάθε παιδί όποιον έχει το ίδιο χρώμα βραχιολάκι με αυτόν γίνεται ζευγάρι. Ακολουθούν  πολλά κινητικά παιχνίδια. Παρατηρώ τον φίλο μου και του λέω τι μου αρέσει σε αυτόν και  γιατί τον θαυμάζω.

20241016 112846 20241017 075658 20241016 112050 20241016 112054 20241016 112100 20241016 112839     IMG 20241017 111739IMG 20241017 111807  IMG 20241017 111810  IMG 20241017 111910IMG 20241017 112231  IMG 20241017 112242IMG 20241017 112443

Ήρθε η στιγμή να δείξω στο φίλο μου την αγάπη μου και με ένα μοναδικό δώρο. Ο καθένας διαλέγει μία κάρδιά ή ένα αστέρι, το στολίζει και γράφουμε φιλοφρονήσεις για τους φίλους μας.

20241017 114349 20241017 114333

και φυσικά τα ανταλλάζουμε με πολλή αγάπη χαρά και όμορφα λόγια.

20241017 114343 20241029 12452220241029 125153 20241029 125052 20241029 125131 20241029 125302 20241029 125953 1IMG 20241029 121740  IMG 20241029 121743 IMG 20241029 125407IMG 20241029 125418 IMG 20241029 125421 IMG 20241029 125424

«Με θέλεις στην ομάδα σου;» Μια ιστορία για τη συνεργασία, την ανεκτικότητα και την αποδοχή του άλλου. Παρακολουθήσαμε την ιστορία και αποφασίσαμε να την παίξουμε. Τα παιδιά επιλέγουν ρόλους, φοράνε μάσκες, μουσική και ξεκινάμε…

20241018 114611 1 20241018 114700 1 20241018 114824 1 20241018 114938 1

«Η αλυσίδα της τάξης μας»

Με αλληλοσεβασμό και  αποδοχή η  ομάδα μας έχει γίνει πολύ δυνατή .Δυνατή σαν αλυσίδα, σφιχτά δεμένη που κανένα εμπόδιο δεν μπορεί να την σπάσει !Τα παιδιά ξεπερνούν τα εμπόδια- στεφάνια με αλληλοβοήθεια και συνεργασία .Αξίες ανεκτίμητες και σπουδαίες όσο και εμείς !

d940085b 817a 45df b91d 26445b63dbe7 1 681d9be7 f413 4945 a1fc 854de80d8f1d 1

6a94ed39 be7b 4fba 85ad ffc480473da1 262411e9 0bce 4974 b9c1 1a79fc82fe8b a1d5b7a3 56bd 4889 b8df d628d2b57942 f03dfd98 dc11 4781 abe1 c134065a6fd2 5325f497 e53c 4bf4 a0b0 f8fe7829b3f8 69c84c3e 0c0a 4930 8eb9 4c1080618dfe 4f2a8bb2 d351 48c1 b3a1 09a715caab5f b735dfce cd08 4e40 b4b0 0efcac33c8b1 a935727f 208c 4a80 bd0b e5b7c7bc27d9 b1c9a7fe 7187 43d2 a8c5 673dec563736 ca5173f7 823b 4a9e 9d35 db1ff59ecf28 055b675f b905 45f5 b047 6ffb2811cef4

Η παράσταση τελειώνει βάζοντας την ερώτηση «Τι βοήθησε τα ζωάκια να γίνουν ομάδα; Ποια χαρακτηριστικά υποσχέθηκαν να έχει η ομάδα τους;» Καταλήξαμε σε πέντε σημαντικές λέξεις που πρέπει να έχει η κάθε ομάδα, επομένως και η δική μας: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΠΟΔΟΧΗ, ΑΓΑΠΗ, ΒΟΗΘΕΙΑ, ΜΟΙΡΑΣΜΑ.

Τις γράψαμε , τις στολίσαμε και τις είπαμε πολλές φορές για να μην τις ξεχάσουμε .

20241030 111811 20241030 111804 20241030 111800 20241030 111754 20241030 111747 20241030 111742 20241030 113600 20241031 095248

3ο εργαστήριο: «Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά;»

Μέσα από τις παρουσιάσεις του εαυτού τους παρατηρούμε τις διαφορές στην δομή των οικογενειών

4ο εργαστήριο: «Ομοιότητες και Διαφορές στο περιβάλλον (φύση και ζώα)»

20241031 105808

«Παρατηρούν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους.»

Το μπαούλο με τον μαγικό καθρέφτη.

20241105 12284620241105 123159 

Μετά από όλες αυτές τις δραστηριότητες η κατάληξη αναμενόμενη και υπέροχη! Φιλοτεχνεί ο καθένας το πορτρέτο του με μοναδικό τρόπο.

20241031 120509 20241031 120512 20241031 120516 20241031 120523

Δεν είμαστε υπέροχοι;

20241118 124629 20241118 124456 20241118 124545 20241118 124622

Παρουσιάζουν τον εαυτό τους

20241018 110109 20241107 085905 20241107 091546

Οικογένειες : Πόσο ίδιες και πόσο διαφορετικές.

Μια παρουσίαση με θέμα την οικογένεια έγινε αφορμή για πολλές ερωτήσεις. Ο καθένας μίλησε για την δική του οικογένεια.   Συμπλήρωσαν τον πίνακα με τον αριθμό των μελών της οικογένειάς του. Πολλά κοινά αλλά και διαφορές. Τι πρέπει να έχουν όμως ΟΛΕΣ οι οικογένειες ; ΑΓΑΠΗ, ΦΙΛΙΑ, ΑΓΚΑΛΙΕΣ, ΥΓΕΙΑ… Γράψαμε τις λέξεις και τις βάλαμε στα σπίτια μας μαζί με την οικογένειά μας.

20241105 11505720241105 115100 20241105 115105 20241105 115113

μελη οικογενειας 20241107 094148 20241107 094018

Έχουμε όλοι τους ίδιους φίλους;

Χρειάζονται οι φίλοι; Άλλο οι φίλοι και άλλο οι συμμαθητές ; Τι χρειάζεται να έχει ένας φίλος; Λέμε ναι σε όλες τις ιδέες των φίλων μας; Τι μου αρέσει να κάνω με τους φίλους μου; Πώς αντιδρώ σε μια σύγκρουση; Πολλές οι ερωτήσεις.

φιλοι φιλοι 1 φιλοι 2 φιλοι 3 φιλοι 4 φιλοι 5

 

 

 

 

 

 

 

Ο Picasso και η Margaret –Πρόσωπα και συναισθήματα

Δραστηριότητα 1η:

«Ανταλλάσσοντας εικόνες- 1ο μέρος»

Κινητική δραστηριότητα και

δραστηριότητα παρατήρησης και

συζήτησης στην Ολομέλεια. Έμφαση σε

πρόσωπα, ομοιότητες διαφορές και ζωγραφίζω όπως ο Piicasso τα δικά μου παράξενα πρόσωπα.

 

20241119 131119 20241119 075754     20241119 130943 20241119 131037 20241119 131051

 

 

Δραστηριότητα 2η:

«Ανταλλάσοντας εικόνες- 2ο μέρος»

Έμφαση σε στάσεις σώματος, εκφράσεις προσώπου, συναισθήματα, ομοιότητες διαφορές

να αναδειχθεί η αξία της διαφορετικότητας στη ζωή μας.

Να αναγνωρίσουν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό να διαφέρουμε μεταξύ μας και πως όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους

Να αναγνωρίσουν την αξία της διαφορετικής άποψης του καθενός Να υιοθετήσουν θετική στάση για ανοχή απέναντι στο διαφορετικό

μαργκαρετ

Να συζητούν για τις διαφορές και να καταλήγουν σε συμπεράσματα σχετικά με την κοινά συναισθήματα και τις διαφορές των αιτίων που τις προκαλούν.

συναισθ 1μασκες 5 μασκες 1 μασκες 2 μασκες 3 μασκες 4

παλετα παλετα 2

θυμος φοβος.2 θυμος φοβος   χαρα λυπη 3 χαρα λυπη.2 χαρα λυπη