ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

0

Συγγραφέας: 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 29-10-2021

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
4o  12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Mενεμένης Διεύθυνση

Πρωτοβάθμιας

Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης

 

 

 

Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ)

 

9190733

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση) Ν. Κυριακίδη 1 Μενεμένη
 

Τηλέφωνο

2310 723604 Fax 2310 723604
 

e-mail

mail@4dimmenem.thess.sch.gr Ιστοσελίδα https://blogs.sch.gr/4dimmene/
 

Διευθύντρια Σχολικής Μονάδας

Ελένη Καραΐσκου
 

Υποδιευθυντής

Απόστολος Σχοινάς
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

4ο   ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται με τον κατά το δυνατόν καλύτερο τρόπο οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου,  με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου μας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του Σχολείου, εφόσον υπάρχει. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

 

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

 

Ταυτόχρονα, οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες που έχουν κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

 

 

ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ

1.Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

 

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη τους χωρίς άδεια και απαραίτητη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα. Στις περιπτώσεις που μαθητές προσέρχονται με καθυστέρηση  εισέρχονται στην τάξη τους για να παρακολουθήσουν το μάθημα, ερωτώνται όμως για το λόγο της αργοπορίας και τους γίνεται ευγενική σύσταση ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο.

Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της.

 

Για την προσέλευση και αποχώρηση συγκεκριμένου αριθμού μαθητών γίνεται μεταφορά με λεωφορείο (με βάση τη διεύθυνση κατοικίας τους). Οι μαθητές που μεταφέρονται με λεωφορείο παραδίδονται από τους γονείς ή κηδεμόνες στο/στη συνοδό του λεωφορείου κατά την προσέλευση.  Κατά  την  αποχώρησή  τους  (μετά  την  ολοκλήρωση  του  πρωινού  προγράμματος ή του προγράμματος του Ολοήμερου) συγκεντρώνονται στην αυλή του σχολείου και με την εποπτεία συνοδού οδηγούνται στο λεωφορείο όπου και επιβιβάζονται. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής εποπτεύονται από τον/τη συνοδό του λεωφορείου και παραδίδονται στους γονείς ή κηδεμόνες τους σε συγκεκριμένη στάση το καθένα.

 

 

Άφιξη στο σχολείο

 

Στο 4Ο Δημοτικό Σχολείο δεν λειτουργεί πρωινή ζώνη.

 

Η άφιξη των μαθητών γίνεται από τις 8.00 έως και τις 8.15. Οι υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές/τριες στην είσοδο του Σχολείου που έχει οριστεί για  το 4ο Δημοτικό καθώς στην ίδια αυλή λειτουργεί και το 2ο Δημοτικό Σχολείο και έχει άλλη ορισμένη είσοδο και οι γονείς –συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών δεν παρευρίσκεται στο χώρο του Σχολείου, χωρίς ενημέρωση και άδεια, κανείς άλλος εκτός των μαθητών και των Εκπαιδευτικών  και όλοι υποχρεωτικά κάνουν χρήση μάσκας όπως από τον νόμο υποχρεούνται. Οι μαθητές/τριες, μόλις εισέλθουν, κατευθύνονται άμεσα στην αίθουσά τους- τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ- όπου τους υποδέχονται οι Εκπαιδευτικοί της 1ης διδακτικής ώρας.

Η είσοδος και έξοδος των μαθητών στον αύλειο χώρο πραγματοποιείται από τη μικρή πόρτα στην οδό Κυριακίδη που βρίσκεται ανάμεσα στο Γυμναστήριο και το κτίριο του 2ου Δημοτικού.

Για λόγους ασφάλειας η πόρτα κλείνει στις 8.20. Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Όλοι οφείλουν να τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης.

Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στη σχολική μονάδα , την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο Σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους Εκπαιδευτικούς των τάξεων και για κάτι έκτακτο μόνο με την ενημέρωση και  άδεια της Δ/ντριας.

Οι πόρτες εισόδου και εξόδου και των δύο Σχολείων του αύλειου χώρου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια λειτουργίας του Σχολείου για την ασφάλεια των παιδιών.

 

 

Προσευχή – Εκκλησιασμός

 

Μαθητές και Εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή που γίνεται στην τάξη του κάθε τμήματος (λόγω των έκτακτων μέτρων προστασίας και πρόληψης από τον ιό COVID-19) πριν την έναρξη των μαθημάτων.

Ετερόδοξοι και αλλόθρησκοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη συμμετέχουν στην προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο της σχολικής αίθουσας όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

Εκκλησιασμός του συνόλου των μαθητών για το τρέχον σχολικό έτος δεν είναι δυνατόν να γίνει παρά μόνο ανά τμήμα.

Διευκρινίζεται ιδιαίτερα η συμμετοχή στο Μυστήριο της Θείας Μετάληψης, η οποία αποτελεί ευθύνη και μέριμνα της οικογένειας του κάθε μαθητή/μαθήτριας. Για να συμμετέχει ο μαθητής/η μαθήτρια σε αυτό απαιτείται η παρουσία του γονέα/κηδεμόνα του/της.

             

Ολοήμερο Πρόγραμμα

 

  • Το Ολοήμερο πρόγραμμα αποτελεί συνέχεια του πρωινού.
  • Η φοίτηση των μαθητών/τριών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο πρόγραμμα είναι υποχρεωτική μετά τη λήξη του  πρωινού  τους  προγράμματος.  Οι  κηδεμόνες ενημερώνουν  έγκαιρα  για  τυχόν  απουσία. Οι άνευ λόγου συνεχείς απουσίες αποτελούν αιτία διακοπής φοίτησης.
  • Σε περίπτωση που μαθητής/τρια έχει παρακολουθήσει κανονικά το πρωινό πρόγραμμα και απουσιάζει για οποιονδήποτε λόγο από το ολοήμερο, θα πρέπει να  ενημερώνονται από το γονέα-κηδεμόνα οι υπεύθυνοι/ες Εκπαιδευτικοί του ολοήμερου ή η Διευθύντρια του σχολείου.
  • Επισημαίνεται ότι η φοίτηση των μαθητών του Ολοήμερου Προγράμματος διακόπτεται όταν: (α) ο μαθητής συμπληρώσει 15 συνεχόμενες απουσίες οι οποίες δεν δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση, (β) όταν ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή ζητήσει με γραπτή αίτησή του τη διακοπή της φοίτησης ή (γ) όταν ο γονέας ή κηδεμόνας δεν επικαιροποιήσει την εγγραφή του μαθητή κατά το 2ο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου και το 1ο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου.
  • Τηρείται το ωράριο αποχώρησης όπως έχει δηλωθεί από  τους γονείς/κηδεμόνες.
  • Οι μαθητές/τριες αποχωρούν με τη συνοδεία των ενηλίκων που έχουν δηλωθεί. Σε περίπτωση που θα παραλάβει τους μαθητές/τριες άλλο πρόσωπο, πρέπει να έχει προηγηθεί ενημέρωση του/της εκπαιδευτικού του Ολοήμερου.

 

Διάλειμμα

 

Το  διάλειμμα  είναι  χρόνος παιχνιδιού  κι  ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο. Οι αίθουσες κλειδώνουν και δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις  αίθουσες ή τους διαδρόμους. Λόγω της κοινής αυλής των 2 Δημοτικών (2ο και 4ο) υπάρχουν τομείς ορισμένοι εξ αρχής για το διάλειμμα  του  κάθε  Σχολείου  και οι μαθητές γνωρίζουν πού μπορούν να περάσουν το χρόνο του διαλείμματός τους ώστε να μην δημιουργείται συνωστισμός και  προβλήματα με παρεξηγήσεις ανάμεσα στα παιδιά.

Κατά τις ημέρες που οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την έξοδο των μαθητών στο προαύλιο, αυτοί παραμένουν μέσα στην αίθουσα, σύμφωνα με τις οδηγίες αλλά  και  την  παρουσία των  υπεύθυνων εκπαιδευτικών.

Στο προαύλιο, οι μαθητές συναναστρέφονται – κρατώντας τις αποστάσεις, σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ- χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους. Δεν επιτρέπεται καμία μορφή βίας (λεκτική ή σωματική). Οι μαθητές ενημερώνουν    τους εφημερεύοντες αν εντοπίσουν ότι κάποιοι συμμαθητές τους ή και οι ίδιοι  δέχονται πειράγματα ή  άλλου είδους βία.

 

Στα διαλείμματα (κατά τη διάρκεια των οποίων συμβαίνουν συνήθως τα περισσότερα ατυχήματα) δεν επιτρέπονται παιχνίδια με μπάλα, ακόμη και αυτοσχέδια.

Οι μαθητές χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών σύμφωνα με το φύλο τους και τηρούν τους κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, χρήση αντισηπτικού κλπ.). Δεν ενοχλούν συμμαθητές που χρησιμοποιούν παράλληλα το χώρο. Οι τουαλέτες δεν είναι χώρος παιχνιδιού.  Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στα  διαλείμματα για  την αποφυγή ατυχημάτων. Οι  μαθητές παίζουν  και  κινούνται  στους  χώρους  που  τους έχουν υποδειχθεί (λόγω COVID-19) και ακολουθούν τις οδηγίες των εφημερευόντων εκπαιδευτικών του Σχολείου.

Μόλις χτυπήσει   το   κουδούνι  για   μάθημα,  οι  μαθητές συγκεντρώνονται  κατά τμήματα στον προκαθορισμένο χώρο της αυλής  και προσέρχονται στην αίθουσα χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται και κρατώντας αποστάσεις  ή παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο σε περίπτωση  που έχουν Γυμναστική, εφόσον βέβαια το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες. Κατά την άνοδό τους από τα σκαλοπάτια, κινούνται από τη δεξιά μεριά, χωρίς φυσικά να τρέχουν. Το ίδιο πράττουν και στην κάθοδό τους, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να αποτρέπονται τα ατυχήματα.

 

Πραγματοποιούνται τρεις φορές το χρόνο προγραμματισμένες ασκήσεις για την ετοιμότητα της σχολικής μονάδας στην αντιμετώπιση σεισμού και ακολουθείται το μνημόνιο ενεργειών  για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών που κάθε χρόνο επικαιροποιείται.

 

Αποχώρηση από το σχολείο

 

Οι μαθητές/τριες δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη  λήξη των μαθημάτων χωρίς  άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του  σχολικού ωραρίου, γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο δάσκαλος της τάξης ή  η Διευθύντρια του Σχολείου.

Η   ευθύνη  για  την ασφάλεια  των  παιδιών  μετά  το  ωράριο  λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή  κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να   ενημερώνονται   για   οτιδήποτε έχει  σχέση  με  αυτό  από  τις ανακοινώσεις του σχολείου.

Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την  αποχώρησή  τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει.

Η αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται ως εξής:

  • Η αποχώρηση όλων των μαθητών γίνεται από την έξοδο της οδού Κυριακίδη στις 13.15΄.
  • Μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, αποχωρούν στις 15:00΄ ή στις 16:00΄ σύμφωνα με την εξαρχής δήλωση των  γονέων-κηδεμόνων τους για την ακριβή ώρα αποχώρησης τους.

Οι  ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρηση τους, τούς περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου, στην οδό Κυριακίδη και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και ενόχληση για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

 

2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών Παιδαγωγική  προσέγγιση – διαχείριση

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται μη αποδεκτές συμπεριφορές που δε συνάδουν με τις ανθρώπινες αρχές και αξίες που διδάσκει το Σχολείο σήμερα.

Οι συμπεριφορές των παιδιών που δε συνάδουν με τη λειτουργία του σχολείου, αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα τις παιδαγωγικές αρχές, τις  διαδικασίες σεβασμού της διαφορετικότητας, και στοχεύουν στην καλλιέργεια και  ανάπτυξη  του δείκτη ενσυναίσθησης των μαθητών.

Τα θέματα συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και των υποστηρικτικών δομών και υπηρεσιών της Εκπαίδευσης, προκειμένου να σχεδιάζονται και να αναπτύσσονται συνεχείς  παιδαγωγικές δράσεις με απώτερο στόχο την  καλλιέργεια και προώθηση θετικών συμπεριφορών εκ μέρους των μαθητών και αντίστοιχα την απόσβεση και αντικατάσταση όποιων αρνητικών συμπεριφορών εκδηλωθούν.

Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Οι μαθητές/τριες οφείλουν να ακολουθούν τους κανόνες της σχολικής μας κοινότητας οι οποίοι αποτυπώνονται στα εξής βασικά σημεία:

α. Να φέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς τους συμμαθητές τους, το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.

β. Να σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση.

γ. Παρακινούνται να βοηθούν ουσιαστικά και αποτελεσματικά τους μαθητές των μικρών τάξεων λειτουργώντας υποστηρικτικά στα προβλήματα προσαρμογής τους στο νέο περιβάλλον και γενόμενοι αρωγοί στη σχολική τους ένταξη.

δ. Η παρακολούθηση καθώς και η συμμετοχή των μαθητών  στη  μαθησιακή διαδικασία είναι υποχρεωτική, και τα παιδιά οφείλουν να καταβάλλουν τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια με στόχο την ολοκλήρωση  της  καθημερινής εργασίας που τους ανατίθεται για το σπίτι.

ε. Δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.

στ. Απαγορεύεται η  χρήση των κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών παιχνιδιών  στο  χώρο του σχολείου. Σε περίπτωση παράβασης, παίρνει το κινητό ο εκπαιδευτικός και  το παραδίδει στη Διευθύντρια. Επίσης θα ενημερώνεται ο γονέας για το γεγονός της παράβασης. Τα κινητά θα παραδίδονται στον γονέα κατόπιν συνεννοήσεως με την Διευθύντρια. Εάν επαναληφθεί η παράβαση  από  τον  ίδιο/ια  μαθητή/τρια  η   συσκευή  θα  παραδίδεται  στο  τέλος  της  σχολικής χρονιάς.

ζ. Οι μαθητές/τριες δεν φέρνουν στο σχολείο (ούτε σε εκπαιδευτικές επισκέψεις ή  εκδρομές) έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα που δεν συνάδουν με την ιδιότητά τους, ούτε όργανα, αντικείμενα ή προϊόντα επικίνδυνα ή ασυμβίβαστα με τη μαθητική ιδιότητα, καθώς και καμία συσκευή καταγραφής βίντεο, εικόνας, ήχου (π.χ. κινητά, τάμπλετ). Επίσης  δεν χρησιμοποιούν προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών/τριών τους χωρίς την  άδειά τους.

η. Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο Σχολείο ντυμένοι κόσμια, με ευπρέπεια  και  χωρίς  υπερβολές  στο  ντύσιμό τους αλλά με έμφαση στη σχολική τους ιδιότητα. Αυτό

είναι ένα ευαίσθητο θέμα με δυσδιάκριτα όρια αλλά οι ακραίες περιπτώσεις     είναι προφανείς και πρέπει να αποφεύγονται.

 

3. Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

  • Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους σωματικούς (π.χ. για το ύψος ή το βάρος τους), εθνικούς, θρησκευτικούς  ή φυλετικούς. Σε τέτοιου είδους συμπεριφορές το σχολείο επιδεικνύει μηδενική ανοχή.
  • Το Σχολείο αναπτύσσει δράσεις για παροχή ευκαιριών ανάδειξης συναισθημάτων αλληλεγγύης, ανιδιοτελούς προσφοράς και ευγενούς άμιλλας για την προαγωγή συνεργατικών δράσεων και θετικής αλληλεπίδρασης ανάμεσα στους μαθητές.
  • Η αιτιολογία του εκφοβισμού είναι πολυπαραγοντική και η αντιμετώπισή του πρέπει να είναι πολυεπίπεδη με στόχο την εξάλειψη φαινομένων βίας από τη σχολική κοινότητα.
  • Κάθε μαθητής/τρια που βιώνει ή αντιλαμβάνεται σε βάρος τρίτου φαινόμενα σχολικής βίας ή εκφοβισμού, οφείλει να το αναφέρει άμεσα στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης ή στη Διευθύντρια ή σε όποιον άλλον εκπαιδευτικό του σχολείου εμπιστεύεται.
  • Αν το σχολείο αντιληφθεί κάποιες από τις παραπάνω συμπεριφορές οφείλει να τις διερευνήσει μέσα από τη συζήτηση με τον/την μαθητή/τρια, τις πιθανές μαρτυρίες των συμμαθητών/τριών και την ενημέρωση/συζήτηση με τους γονείς όλων των  εμπλεκόμενων  μαθητών /τριών.  Η βοήθεια  της  ψυχολόγου  του σχολείου ή  των δομών του Δήμου θεωρείται δεδομένη. Η ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων είναι απαραίτητη, ενώ  κατά περίπτωση μπορεί να ζητηθεί η βοήθεια από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και να ενημερωθεί ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και οι Διευθυντές των συναυλιζόμενων σχολείων.

 

4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

Προϋπόθεση της συμμετοχής των μαθητών/τριών στις σχολικές εκδηλώσεις, δραστηριότητες, δράσεις, καινοτόμα και ευρωπαϊκά προγράμματα, είναι η έγγραφη έγκριση των γονέων και κηδεμόνων τους.

 

5. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος οφείλει  να είναι διακριτός.

Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

 

Αντίστοιχα οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών θα πρέπει:

  • Να ενημερώνονται τακτικά για  την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο/τη δασκάλα της τάξης, ο οποίος ορίζει  ημερομηνία και ώρα τακτικής  συνάντησης και επικοινωνίας, μετά το πέρας των μαθημάτων. Λόγω COVID-19 η ενημέρωση καλό είναι να γίνεται τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά.
  • Να γνωστοποιούν στον δάσκαλο/λα της τάξης και στη Διευθύντρια κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και την ψυχική υγεία του μαθητή/τριας και οποιαδήποτε μεταβολή στο οικογενειακό του περιβάλλον.
  • Να προσκομίζουν και να επιδεικνύουν κάθε έγγραφο που είναι απαραίτητο για τη φοίτηση του μαθητή στο σχολείο: βιβλιάριο εμβολιασμών, βεβαίωση κατοικίας, γνωματεύσεις ιατρών  κτλ.
  • Να ενημερώνουν άμεσα το σχολείο εάν υπάρχουν θέματα που αφορούν την κηδεμονία του μαθητή.
  • Να ενημερώνουν άμεσα το σχολείο όταν υπάρχει αλλαγή στα στοιχεία επικοινωνίας (αριθμός τηλεφώνου σταθερού ή κινητού, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κλπ.).
  • Να διαβάζουν προσεκτικά  όλες τις ανακοινώσεις που  μεταφέρουν οι μαθητές από το  σχολείο  στο σπίτι ή που αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων και στην ιστοσελίδα του σχολείου και να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
  • Σε περιπτώσεις εκτάκτων καταστάσεων (π.χ. πανδημία, φυσικές καταστροφές, ακραία καιρικά φαινόμενα) να παρακολουθούν την ενημέρωση μέσω της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email).
  • Να ενημερώνουν έγκαιρα το σχολείο σε περίπτωση μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης απουσίας του μαθητή. Το τηλέφωνο του σχολείου είναι στη διάθεση όλων των γονέων για οποιαδήποτε ενημέρωση. (2310-723604). Σε περίπτωση  που οι Εκπαιδευτικοί του Σχολείου διαπιστώσουν  παραμέληση φοίτησης μαθητή /τριας ο/η   Διευθυντής/ντρια   επικοινωνεί  πρώτα   τηλεφωνικά με τους γονείς ή τους κηδεμόνες και κατόπιν γραπτά ή με ηλεκτρονική αλληλογραφία. Εάν δεν συμμορφωθούν  ο/η   Διευθυντής/ντρια  θα ενημερώσει εγγράφως τις αρμόδιες αρχές για να επαλειφθούν του θέματος.
  • Να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.

 

Οι γονείς γενικά οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησής τους, για την παραλαβή  της  βαθμολογίας  και  για  ενημέρωση  της  προόδου των παιδιών τους.

 

Σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων παρακαλούνται όλοι οι γονείς να προσέρχονται με τα παιδιά τους στο σχολείο και να μην αποχωρούν εάν δε βεβαιωθούν  ότι  θα πραγματοποιηθούν  τα  μαθήματα ή να ενημερώνονται τηλεφωνικά από τις 7:45 έως τις 8:00 την ημέρα της απεργίας.

 

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει, να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνει τον δάσκαλο ή τη δασκάλα της τάξης ή τη Διευθύντρια του σχολείου, οι οποίοι είναι και οι άμεσα αρμόδιοι για να διευθετήσουν το θέμα. Γενικότερα, δεν επιτρέπεται σε κανέναν ανήλικο ή ανήλικη (εκτός των μαθητών του σχολείου)  να βρίσκεται εντός του κτιρίου ή της αυλής του σχολείου χωρίς να έχει πάρει σχετική άδεια.

 

Επισημαίνεται ότι δεν παρέχεται στους μαθητές/στις μαθήτριες από εκπαιδευτικούς καμία φαρμακευτική αγωγή. Σε περίπτωση που αυτή είναι απαραίτητη, μπορεί να έρθει στο σχολείο μέλος της οικογένειας του μαθητή/της μαθήτριας για να τη χορηγήσει.

 

 

6. Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού.

Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη  της  απαξίωσης  της  δημόσιας  περιουσίας .  Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί  φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

Οι μαθητές  οφείλουν να  σέβονται το σχολικό χώρο και να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους (απορριμμάτων και ανακύκλωσης) ώστε αυτός να διατηρείται καθαρός. Επίσης παροτρύνονται να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας φροντίζοντας π.χ. να μην αφήνουν ανοιχτά τα φώτα χωρίς λόγο ή τις βρύσες να τρέχουν άσκοπα.

Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο τον οποίο χρησιμοποιούν πολλές ώρες την ημέρα.

 

Με βάση την επιδημιολογική κατάσταση και όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα, οι μαθητές φροντίζουν ώστε να ακολουθούν τις σχετικές οδηγίες ατομικής και συλλογικής υγιεινής. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα η υποχρέωση χρήσης μάσκας καθώς και η μέριμνα ώστε να τηρούν τις απαραίτητες αποστάσεις κατά την αναμονή τους για εξυπηρέτηση από το κυλικείο.

Στα έκτακτα μέτρα συμπεριλαμβάνεται και η εφαρμογή των παρακάτω απαιτούμενων μέτρων προστασίας και πρόληψης:

  • η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,
  • οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,
  • η χρήση αντισηπτικών,
  • οι σχολαστικοί καθαρισμοί,
  • οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά,
  • τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

 

Λόγω των έκτακτων μέτρων που ισχύουν με σκοπό τον περιορισμό της μετάδοσης του ιού COVID-19, τα παιδιά που μεταφέρονται με λεωφορείο χρησιμοποιούν τη μάσκα τους υποχρεωτικά κατά τη διάρκεια της μεταφοράς τους. Επίσης συστήνεται η χρήση της δυάδας των θέσεων του λεωφορείου από έναν μαθητή/μαθήτρια κάθε φορά (εφόσον αυτό είναι εφικτό). Εάν δεν είναι εφικτό, τότε προτιμούμε τη χρήση της δυάδας από παιδιά που είναι αδέρφια ή από παιδιά που είναι μαθητές/μαθήτριες του ίδιου τμήματος.

 

Επιπλέον προστίθεται, στα ήδη ισχύοντα, άλλο ένα σημαντικό προληπτικό μέτρο: η διενέργεια αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου για κάθε μαθητή ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

 

 

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ – ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

  • Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.
  • Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
  • Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
  • Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για το σχολικό έτος 2021-2022.

Μενεμένη 23/09/2021

 

Εγκρίνεται
 

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου  (ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου)

 

 

 

 

 

 

…………………………………………………………

Ημερομηνία:

………………………………………………….

 

 

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης

 

 

 

 

 

 

 

 

…………………………………………………………

Ημερομηνία:

………………………………………………….

 

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση