Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας πραγματοποιεί διαχρονική έρευνα από τον Απρίλιο του 2014, στους μαθητές της Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ τάξης του Σχολείου, για τον σχολικό εκφοβισμό. Το μεθοδολογικό επιστημονικό εργαλείο είναι το ερωτηματολόγιο του Υπουργείου Παιδείας, διαμορφωμένο στο επίπεδο του Δημοτικού. Η μορφή του είναι ηλεκτρονική. Έχουμε λάβει την γραπτή έγκριση του γονέα. Δίνονται οι απαραίτητες διευκρινήσεις για τη ηλεκτρονική του συμπλήρωση, όπως και οι διαβεβαιώσεις για την ανώνυμη επεξεργασία τους.
Το ερωτηματολόγιο περιέχει είκοσι ερωτήσεις όλες κλειστού τύπου. Από αυτές οι πέντε πρώτες αφορούν δημογραφικά και βιογραφικά χαρακτηριστικά των μαθητών ενώ οι υπόλοιπες δεκαπέντε στοχεύουν στη συλλογή πληροφοριών σχετικά α) με τις μορφές επιθετικότητας και τα φαινόμενα βίας και εκφοβισμού στο σχολείο, β) τις διαμορφωμένες αντιλήψεις, στάσεις και συμπεριφορές των μαθητών στα φαινόμενα αυτά, γ) το χρόνο και τον τόπο εκδήλωσης των φαινομένων και δ) την εμπλοκή τρίτων ε) το αίσθημα ασφάλειας στο χώρο του σχολείου κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.
Ερευνητικά ερωτήματα
α) Ποια είναι η συχνότητα με την οποία οι μαθητές διαπράττουν ή δέχονται επιθέσεις εκφοβισμού στο δημοτικό σχολείο της Καβάλας;
β) Τα όποια περιστατικά ανήκουν στο φάσμα της καλοήθους ή κακοήθους επιθετικότητας;
γ) Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας είναι σε θέση να διακρίνουν κυρίως τις άμεσες μορφές του εκφοβισμού όπως είναι για παράδειγμα η σωματική και λεκτική βία;
Δημιουργίες μαθητών/τριών Γ΄ τάξης












