Α΄-Β΄ Τάξη
Χρήσιμο λογισμικό
Το Gcompris είναι μια σουίτα εκπαιδευτικού λογισμικού υψηλού επιπέδου, που περιλαμβάνει έναν μεγάλο αριθμό δραστηριοτήτων για παιδιά ηλικίας 2 έως 10 ετών. Μπορείτε να το κατεβάσετε απο το σύνδεσμο:
https://www.gcompris.net/index-el.html
Το Tux Paint είναι ένα ελεύθερο, βραβευμένο πρόγραμμα ζωγραφικής για παιδιά δημοτικού, που βοηθά στην εξοικείωση με το ποντίκι και στη δημιουργικότητά τους.
Πηγαίνετε στην παρακάτω ιστοσελίδα:
http://www.tuxpaint.org/download/windows/
Αρχικά πρέπει να κατεβάσετε και να εγκαταστήσετε το Tux Paint & Tux Paint Config και στη συνέχεια τις σφραγίδες.
Το Rapidtyping 5 είναι ένα πρόγραμμα εκμάθησης του πληκτρολογίου που κάνουμε στη Β τάξη. Μπορείτε να το κατεβάσετε απο εδω
Ξεκινάτε πατώντας Εισαγωγή και Βασικά 1ο μάθημα
Προγραμματισμός
Ας κάνουμε προγραμματισμό παίζοντας! Προγραμματίζουμε εμείς τον ήρωά μας δίνοντάς του μια σειρά εντολών. Προτείνουμε τα παρακάτω παιχνίδια:
Μπορείτε επίσης να κατεβάσετε το Scratch Junior από εδώ
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός:
- να διακρίνει τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος και τη λειτουργία τους
- να θέτει σε λειτουργία και να τερματίζει το υπολογιστικό σύστημα
- να χειρίζεται αποτελεσματικά το ποντίκι (αριστερό κλικ, διπλό κλικ, επιλογή και μετακίνηση)
- να κατονομάζει και να χειρίζεται βασικά στοιχεία του γραφικού περιβάλλοντος εργασίας (εικονίδιο, παράθυρο, γλώσσα εργασίας)
- να εφαρμόζει απλές ρυθμίσεις στο γραφικό περιβάλλον εργασίας (επιφάνεια εργασίας, προφύλαξη οθόνης)
- να εκκινεί και να τερματίζει εφαρμογές λογισμικού
- να διακρίνει το λογισμικό και τη χρησιμότητά του στο υπολογιστικό σύστημα
- να αναγνωρίζει τις βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας (κείμενο, εικόνα, ήχος)
- να αναγνωρίζει τις βασικές ψηφιακές συσκευές ως μέσα αναπαράστασης ψηφιακής πληροφορίας
- να υιοθετεί κανόνες εργονομίας στη χρήση του υπολογιστή
Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη Ζωγραφική
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:
- να χρησιμοποιεί γεωμετρικά σχήματα για τη δημιουργία ζωγραφικής σύνθεσης
- να ρυθμίζει το χρώμα ενός εργαλείου/φόντου ζωγραφικής
- να χρησιμοποιεί τα βασικά εργαλεία του λογισμικού ζωγραφικής (πινέλο, μαρκαδόρο, σπρέι κλπ.) για ελεύθερη σχεδίαση
- να επιλέγει, μετακινεί, επαναλαμβάνει τμήμα ζωγραφικής σύνθεσης
- να προσθέτει κείμενο σε μία ζωγραφική σύνθεση
- να αποθηκεύει μια ζωγραφική σύνθεση
- να εκτυπώνει μια ζωγραφική σύνθεση
Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:
- να εκφράζεται δημιουργώντας ψηφιακά κείμενα
- να χειρίζεται αποτελεσματικά βασικά πλήκτρα του πληκτρολογίου (γράμματα, αριθμοί, κενό, διαγραφή, αλλαγή γραμμής, κεφαλαία, αλλαγή γλώσσας)
- να αποθηκεύει κείμενα που θα του δοθούν ή θα συνθέσει ο ίδιος
- να μορφοποιεί ένα κείμενο με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά γραμματοσειράς (π.χ. μέγεθος, χρώμα, υπογράμμιση)
- να εισάγει εικόνες σε ένα κείμενο
- να εκτυπώνει ένα κείμενο
Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
- Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:
- να χρησιμοποιεί φυλλομετρητή και να πλοηγείται σε επιλεγμένους δικτυακούς τόπους
- να χρησιμοποιεί διαδικτυακούς πόρους, π.χ. βίντεο, εκπαιδευτικά παιχνίδια
- να ανακτά πληροφορίες από πολυτροπικό κείμενο
- να αναγνωρίζει το Διαδίκτυο ως μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας
- Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή
- να διακρίνει τις διαφορές του ηλεκτρονικού από το συμβατικό ταχυδρομείο
- να αναγνωρίζει τη χρησιμότητα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
- να συνθέτει ένα ηλεκτρονικόμήνυμα
- να αναγνωρίζει βασικά στοιχεία ενός ηλεκτρονικού μηνύματος (αποστολέα, θέμα, παραλήπτη, περιεχόμενο)
- να απαντά σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα
Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός:
- να περιγράφει έννοιες/αντικείμενα με επίθετα/ιδιότητες
- να κατατάσσει/ομαδοποιεί αντικείμενα σε κατηγορίες
- να προσδιορίζει τις επιδράσεις ενός γεγονότος
- να αναγνωρίζει τις αιτίες και τα αποτελέσματα ενός γεγονότος
- να προσδιορίζει τις ομοιότητες και τις διαφορές δύο καταστάσεων
Υλοποιώ σχέδια έρευνας με ΤΠΕ
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:
- να αναλύει σύνθετες εργασίες σε επιμέρους απλούστερα έργα
- να επιλέγει τα κατάλληλα εργαλεία ΤΠΕ για την υλοποίηση των εργασιών που αναλαμβάνει
- να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά διάφορα εργαλεία ΤΠΕ για την ολοκλήρωση των έργων του
- να επιλέγει, να οργανώνει και να ταξινομεί πληροφορίες
- να συνθέτει, να δημιουργεί και να μετασχηματίζει πληροφορίες
- να ολοκληρώσει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχει αναπτύξει στα διάφορα αντικείμενα του Π.Σ.
- να εφαρμόζει τεχνικές και μεθόδους οργάνωσης και χρονοπρογραμματισμού των εργασιών που αναλαμβάνει
- να αξιοποιεί προηγούμενα έργα και τις γνώσεις του για να βελτιώσει τις δημιουργίες του
- να παρουσιάζει και να επικοινωνεί τις ιδέες του
- να συνεργάζεται και να προσφέρει τις γνώσεις και τις ικανότητές του στην ομάδα για την υλοποίηση μιας δραστηριότητας-εργασίας
- να αναπτύσσει την αυτοεκτίμησή του μέσα από την ολοκλήρωση και την παρουσίαση των έργων του
- να αντιλαμβάνεται τη σπουδαιότητα των ΤΠΕ στη ζωή του σημερινού ανθρώπου