‘Ενα αξέχαστο ταξίδι!!!
Σχέδιο εργασίας : Εικονική αποτύπωση του Ιερού Ναού Της Του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης.
Η εργασία που υλοποιήσαμε αφορούσε εκτεταμένες και σε βάθος συνεργατικές έρευνες πάνω σε θέματα που επιλέξαμε μαζί με τα παιδιά
Σχέδιο εργασίας : Εικονική αποτύπωση του Ιερού Ναού Της Του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης.
Η εργασία που υλοποιήσαμε αφορούσε εκτεταμένες και σε βάθος συνεργατικές έρευνες πάνω σε θέματα που επιλέξαμε μαζί με τα παιδιά σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος της ιστορίας της Ε΄ τάξης. Κάτι τέτοιο σήμαινε προγραμματισμό, αφού απαιτεί δομή και διάρθρωση. Ακολουθήσαμε τη μορφή ιστογράμματος. Το θέμα βρίσκεται στο κέντρο και εξακτινώνεται σε διάφορες μαθησιακές περιοχές. Η διαθεματικότητα στην πράξη! Τα παιδιά δούλεψαν σε μικρές ομάδες:
α) Αφού έχει επιλεγεί το προς διερεύνηση θέμα συγκεντρώθηκαν και μέσα από ιδέες και σκέψεις , άρχισε να οργανώνεται το σχέδιο δράσης.
β) Καθορίστηκαν οι τομείς δράσης(τι, πότε, πού, πώς, ποιος;). To σχέδιο δράσης συνιστά για τον/την εκπαιδευτικό μια δέσμη διδακτικών- μαθησιακών στρατηγικών που βοηθά τα παιδιά στη διερεύνηση θεμάτων.
Αρχικά χρησιμοποιήθηκαν φύλλα εργασίας από την εργασία διαφοροποιημένης διδασκαλίας των Σαλονίδη Μιχαήλ και Σταγιόπουλου Πέτρου : Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής.
Στη συνέχεια τ΄ αποτελέσματα και όλο το υλικό που είχε συγκεντρωθεί αποτυπώθηκαν σε χαρτόνια που αναρτήθηκαν μέσα στην αίθουσα ώστε να γίνει μια πρώτη αποτίμηση – αξιολόγηση της πορείας, αναστοχασμός καθώς αναμόχλευση και εμπλουτισμός των γνώσεων.
Ξεκίνησε και η κατασκευή δύο ψηφιδωτών εικόνων ( Δέηση – από τον Ναό της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη) ) με αφορμή την αντίστοιχη εικόνα που υπάρχει στο βιβλίο ιστορίας της Ε΄ τάξης, την επιμέλεια της κατασκευής είχε η κ. Μαρία Μπακιρτζίδου ΠΕ 70.
γ) Στην πορεία υλοποίησης των δράσεων – έρευνα πεδίου (πολυτροπικές δημιουργικές και διαθεματικές δραστηριότητες). Οι ομάδες των παιδιών μας βγήκαν έξω από το σχολείο, συλλέγοντας και καταγράφοντας πληροφορίες, προσπάθησαν να δώσουν εξηγήσεις,
ν΄ αναπτύξουν θεωρίες, δημιούργησαν, συνέθεσαν , αξιολόγησαν και ανασχεδίασαν.
Στα πλαίσια αυτών των δράσεων ήταν και οι επισκέψεις που κάναμε :
- Στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ και συγκεκριμένα στο τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας & Χριστιανικού Πολιτισμού, όπου η κ. Παπαδημητρίου Παρασκευή με γνωστικό αντικείμενο: «Ιστορία και Αισθητική των Λειτουργικών Τεχνών» και ο κ. Σαρηγιαννίδης Ιωάννης με γνωστικό αντικείμενο: “Εφαρμοσμένες Λειτουργικές Τέχνες με έμφαση στα Εικαστικά” μίλησαν στα παιδιά για τους δύο Ι. Ναούς τους οποίους διαπραγματευόμαστε, ομοιότητες και διαφορές.
- Άλλη πολύ σημαντική επίσκεψη που έγινε, ήταν στο Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών, στην Ι.Μ Βλατάδων, εκεί η κ. Κλιάρη Ιωάννα Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Π.Ι.Π.Μ ενημέρωσε τους μαθητές και μαθήτριες για το ιστορικό της Ι. Μονής .
- Ακολούθησε η επίσκεψή μας στο Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης.
- Περιήγηση στα Βυζαντινά Μεσαιωνικά τείχηκαι φρούρια της Θεσσαλονίκης τα οποία κυκλώνουν ακόμα και σήμερα ένα μέρος του κέντρου της σύγχρονης πόλης.
- Στο Επταπύργιο
- Στον Πύργο του Τριγωνίου.
- Περιηγηθήκαμε στους Βυζαντινούς Ναούς της πόλης μας:
- Άγιο Δημήτριο
- Όσιο Δαυίδ
- Ολοκληρώνονται οι εκτός σχολείου δράσεις μας, με το ταξίδι μας στην Κωνσταντινούπολη και τις επιμέρους συναντήσεις – επισκέψεις που είχαμε :
- Στη Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης με τον Πατέρα Μελέτιο.
- Στην Αγία Σοφία.
- Την μουσική εκδήλωση στο Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης ( που επιμελήθηκε η μουσικός του σχολείου μας η κ. Παρασκευή Καραγιάννη.
- Τις συναντήσεις που είχαμε με τον Μητροπολίτη Χαλκηδόνος κ. Εμμανουήλ όπου κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας που χοροστάτησε, στην Παναγία Γκιογκιουσού, οι μαθητές και μαθήτριες έψαλαν ύμνους που είχε επιμεληθεί η κ Παρασκευή Καραγιάννη.
- Συνάντηση είχαμε και με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο.
δ) Αξιολόγησαν– Επανεξέτασαν κριτικά την όλη διαδικασία. Οι ομάδες των παιδιών δεν αξιολόγησαν μόνο το τελικό αποτέλεσμα αλλά και την ίδια τη διαδικασία. Καθ’ όλη τη διάρκεια του σχεδίου εργασίας υπήρξε το στοιχείο της διαμορφωτικής αξιολόγησης και το οποίο επανατροφοδοτούσε δημιουργικά τη δέσμη των ιδεών και των δραστηριοτήτων.
Ουσιαστικά το σχέδιο εργασίας ήταν για εμάς ένα βασικό παιδαγωγικό εργαλείο που απελευθέρωσε όλες τις δημιουργικές δυνάμεις, δεξιότητες και συναισθήματα των παιδιών τοποθετώντας το βίωμα και τον αναστοχασμό τους στον πυρήνα της μαθησιακής διαδικασίας.
Οι εκπαιδευτικοί εκτός της παιδαγωγικής ιδιότητας μας, γίναμε συνερευνητές, συνεργάτες, βοηθοί, διαμεσολαβητές, καθοδηγητές!
Οι εκπαιδευτικοί της Ε΄τάξης
Σιδερίδης Ιορδάνης ΠΕ70
Αικατερίνη Παπαϊωάννου ΠΕ70


Πρόσκληση Ζωγραφείου Λυκείου Κωνσταντινούπολης


Υποδοχή στο Ζωγράφειο Λύκειο από το Διευθυντή κ. Δερμιτζόγλου Ιωάννη.

Εκδήλωση στο Ζωγράφειο Λύκειο


Ανταλλαγή αναμνηστικών


Αίθουσα διδασκαλίας Ζωγραφείου Λυκείου.
Πρόσκληση 41ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης


Θεολογική Σχολή Χάλκης

Επίδοση αναμνηστικής πλακέτας από το Διευθυντή του 41 Δημ. Σχολείου Θεσ/νίκης κ. Σαλωνίδη Μιχάλη στον Πατέρα Μελέτιο.



Επίδοση αναμνηστικής ψηφιδωτής εικόνας στον Μητροπολίτη Χαλκηδόνος κ. Εμμανουήλ.

Οι μαθητές/τριες της Ε΄τάξης ψάλλουν τον Ακάθιστο Ύμνο
στο Ιερό Αγίασμα της Παναγίας Γκιογκσουγιού


Μία υπέροχη εμπειρία που η μνήμη της θα μας ακολουθεί για καιρό!


Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 22 Μαΐου 2025 41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης















Παίζω και μαθαίνω στο διαδίκτυο
Ιντερνετοδάσος
e-safety kit
http://games.saferinternet.gr
Τελευταία σχόλια