«Το περιβάλλον μου μπορώ να κάνω ακόμα πιο μαγικό!» 2022-23
Φέτος στα πλαίσια εκπαιδευτικών ενεργειών, εργαστήρια δεξιοτήτων και εκπόνησης περιβαλλοντικών προγραμμάτων, τέθηκε ως στόχευση η ολοκλήρωση της αυλής.
Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η ολοκλήρωση της αναβάθμισης, ο εμπλουτισμός, η βελτίωση της λειτουργικότητας και αισθητικής του σχολείου με τη συνέχιση της φροντίδας του λαχανόκηπου και ανθόκηπου, αυτόματου ποτίσματος κ. ά., ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά και τους γονείς για εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εστιασμένες περιβαλλοντικές δράσεις. Η υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης συνδέεται με παράγοντες, όπως η υλικοτεχνική υποδομή, η διαμόρφωση/εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος, η ενίσχυση των σχέσεων σχολείου-φορέων, η ανάπτυξη ικανοτήτων των μαθητών, η υποστήριξη της επιστημονικής-παιδαγωγικής κατάρτισης και εξέλιξης των εκπαιδευτικών.
Για ένα σχολείο ανοιχτό στην ζωή και την τοπική κοινωνία, που αξιοποιεί την εμπλοκή όλων για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προετοιμάζοντας τους περιβαλλοντικά και κοινωνικά ευαισθητοποιημένους και υπεύθυνους ενεργούς πολίτες…
Δραστηριότητες και παιχνίδια στο χιόνι!
Παίζουμε χιονανθρωπο-σκυταλοδρομία
Στην ουσία παίζουμε την αγαπημένη μας σκυταλοδρομία, συνδυάζοντάς την με την αλλαγή του καιρού. Μαζεύουμε σε μια λεκάνη (αν θέλουμε) μπόλικο χιόνι και την αφήνουμε δίπλα από τα παιδιά. Τραβάμε μια οριζόντια γραμμή στο χιόνι 2-3 μέτρα μακριά από τα παιδιά και τους λέμε ότι εκεί θα δημιουργήσουν τα χιονανθρωπάκια τους. Δίνουμε στα παιδιά ένα αριθμό από χιονανθρωπάκια που πρέπει να φτιάξουν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, βάζουμε χρονόμετρο και ο αγώνας ξεκινά. Φυσικά μπορούμε να παίξουμε κι εμείς! Εναλλακτικά για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας, μπορούμε να τους αναθέσουμε εκτός από το να φτιάξουν το σώμα του χιονάνθρωπου, να τους δώσουμε και υλικά για λεπτομέρειες (π.χ. φακές, δενδρολίβανο, κλαδάκια κλπ).
Ζωγραφίζοντας στο χιόνι.
Για αυτή την καλλιτεχνική και ιδιαίτερα διασκεδαστική δραστηριότητα θα χρειαστούμε τέμπερες ή χρώματα ζαχαροπλαστικής (νερού ή τζελ), μπουκαλάκια squirt (μπιμπερό) ή αν δεν έχουμε τέτοια μπουκαλάκια, μια παλιά συσκευασία μουστάρδας ή κέτσαπ και νερό. Μέσα στα μπουκαλάκια ρίχνουμε νερό και μερικές σταγόνες χρώματος. Ανακινούμε καλά και είμαστε έτοιμοι να μεταμορφωθούμε στους διάσημους Χιονοπικάσσο! Και ποιος είναι ο καμβάς μας; Μα φυσικά οποιοδήποτε σημείο έχει στρωμένο χιόνι!
Χιονο-κυνήγι θησαυρού.
Κρύβουμε μέσα στο χιόνι δεινοσαυράκια, αυτοκινητάκια, κουκουνάρια ή ότι άλλο θέλουμε. Δίνουμε στα παιδιά ένα καλαθάκι και οργανώνουμε το πιο fun κυνήγι θησαυρού στο χιόνι. Σε ποιο παιδί άλλωστε δεν αρέσει να βουτάει τα χεράκια του στο χιόνι;
Χιονομπισκότα.
Κουπάτ για μπισκότα , πλαστικά παιχνίδια παραλίας ή ακόμα και κουβαδάκια και η μεγαλύτερη και πιο παγωμένη παραγωγή ξεκινάει. Αν θέλουμε μπορούμε να πάρουμε και μερικά ταψάκια για να “ψήσουμε” τα μπισκότα μας. Το δραματικό καθώς και το συμβολικό παιχνίδι έχουν τεράστια οφέλη στην ανάπτυξη του παιδιού και δε γίνεται να μην εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία που μας δίνει ο καιρός!
Παίξτε χιονοπόλεμο.
Νομίζω δεν χρειάζεται ανάλυση εδώ! Νομίζω δεν υπάρχει κάποιος που να μην έχει παίξει ή να θέλει να παίξει αυτό το διασκεδαστικό παιχνίδι!
Έξτρα tip : Φορέστε γυαλιά ηλίου για να προστατέψετε τα μάτια των παιδιών σας και παίξτε χιονοπόλεμο, χωρίς φόβο.
Μπάσκετ χιονιού.
Σχεδιάζουμε έναν κύκλο στο χιόνι, στοχεύουμε προσεκτικά και εκσφενδονίζουμε τη χιονόμπαλά μας μέσα στον κύκλο! Αν θέλουμε να αυξήσουμε τη δυσκολία μπορούμε να απομακρυνθούμε από τον κύκλο ή να τον κάνουμε μικρότερο.
Τρίλιζα.
Φτιάχνουμε μια γιγάντια τρίλιζα πάνω στο χιόνι με ένα ξυλαράκι . Δίνουμε στον έναν παίχτη κουκουνάρια και στον άλλο ξυλάκια και το παιχνίδι ξεκινά. Για να δούμε θα μπορέσουμε να προβλέψουμε ή έστω να προλάβουμε τις στρατηγικές κινήσεις του αντιπάλου;
Έξτρα tip: Μπορείτε με τα μεγαλύτερα παιδιά να παίξετε κρεμάλα! Ευκαιρία να προπονηθούμε και στην ορθογραφία μας!
Πείραμα ηφαίστειο στο ΧΙΟΝΙ!.
Το αγαπημένο μας πείραμα ανάμειξης μαγειρικής σόδας και ξυδιού που προκαλεί μια εντυπωσιακή έκρηξη! Μοιάζει πολύ μάλιστα με μία πραγματική έκρηξη ηφαιστείου! Είναι ένα πείραμα απόλυτα ασφαλές και μη τοξικό που μπορεί να στηθεί σε μόλις 30 λεπτά και τα υλικά του υπάρχουν σε κάθε κουζίνα!
Το πείραμα μας αποτελείται από δύο μέρη προετοιμασίας το βασικό και το προαιρετικό!
Απαραίτητα υλικά:
- Ζεστό νερό
- Πλαστικό μπουκαλάκι (κατά προτίμηση) ή ποτήρι
- Απορρυπαντικό πιάτων
- Ξύδι
- Χρώματα ζαχαροπλαστικής
- 2-4 κουταλιές της σούπας μαγειρική σόδα
Προαιρετικά υλικά:
- Αλεύρι
- Αλάτι
- Νερό
- Χρώματα ζαχαροπλαστικής
Μέσα στο μπουκάλι ρίχνουμε νερό σχεδόν μέχρι πάνω, χρώματα ζαχαροπλαστικής, σόδα και 10 σταγόνες απορρυπαντικό χεριών. Ανακατεύουμε με ένα καλαμάκι και το αφήνουμε στην άκρη. Φτιάχνουμε το χιόνι για να περιβάλλει το μπουκάλι και να είναι ουσιαστικά το ηφαίστειό μας…
Βάζουμε το μπουκάλι και το περιβάλλουμε με χιόνι, δίνοντάς της σχήμα ηφαιστείου! Προσέχουμε να μην καπακώσουμε με χιόνι το στόμιο, καθώς από εκεί θα γίνει η έκρηξη!
Ήρθε η ώρα της έκρηξης! Παίρνουμε το ξύδι και το ρίχνουμε σιγά-σιγά μέσα στο μπουκάλι και σε 3-2-1…μπουμ!
Πάμε να δούμε λίγο πως δουλεύει!
Η μαγειρική σόδα ανήκει στην κατηγορία των βάσεων και το ξύδι στην κατηγορία των οξέων. Αυτά τα δύο όταν έρθουν σε επαφή προκαλούν χημική αντίδραση, παράγοντας διοξείδιο του άνθρακα. Αν θέλετε να πάτε το πείραμα ένα βήμα παρακάτω δοκιμάστε αντί για ξύδι λεμόνι ή κέτσαπ και αντί για σόδα απορρυπαντικό ρούχων ή αμμωνία. Δείτε και καταγράψτε τα διαφορετικά αποτελέσματα.
Σκοποβολή.
Όλοι έχουμε παίξει σκοποβολή με πλαστικά ποτηράκια. Αλλά σίγουρα δεν έχει τύχει τα μπαλάκια που πετάμε στα ποτήρια να είναι φτιαγμένα απο παχύ αφράτο χιόνι! Δοκιμάστε το!
Καλή σας Διασκέδαση!
Πρόσωπο – Ζώο – Πράγμα
Με αφορμή την έκδοση του βιβλίου «Πρόσωπο – Ζώο – Πράγμα των, αγαπημένων φίλων, Πάππος Απόστολος /Μπιρμπίλη Μαίρη, από τις Εκδόσεις Πατάκη: https://www.patakis.gr/product/662195/vivlia-paidika–efhvika- vivlia-gnoseon-_-drasthriothton/Prosopo-Zoo-Pragma/, αποφασίσαμε να κάνουμε το δικό μας λεύκωμα με εικόνες…
Η δραστηριότητα του ολοήμερου τμήματος:
Αφού εκτυπώσαμε 24 φύλλα, με όλα τα γράμματα της αλφαβήτου, μοιράσαμε από 1 σε κάθε παιδί (λόγω πολλών απουσιών, κάποια παιδιά πήραν 2 φύλλα εργασίας).
Το φύλλο εργασίας συνόδευαν οδηγίες και ένα μικρό σκονάκι για ιδέες (δείτε παρακάτω):
Όνομα | Ζώο | Πράγμα |
Αχιλλέας | αντιλόπη | ασπίδα |
Βύρωνας | βίσωνας | βαρέλι |
Γεράσιμος | γουρούνι | γραμμόφωνο |
Δανάη | δαμάλι | δαχτυλήθρα |
Ελπίδα | ελάφι | εικόνα |
Ζήσης | ζαρκάδι | ζυγαριά |
Ηλίας | ημίονος | ηχείο |
Θωμαή | θύννος | θυρίδα |
Ιάκωβος | ιππόκαμπος | ίνα |
Κίμωνας | καγκουρό | κουτάλι |
Λαέρτης | λιοντάρι | λουρί |
Μιράντα | μοσχάρι | μαχαίρι |
Νικήτας | νήσσα | νυχοκόπτης |
Ξενοφώντας | ξιφίας | ξύστρα |
Ορφέας | ουραγκοτάγκος | όστρακο |
Παντελής | πάνθηρας | πούρο |
Ρήγας | ρακούν | ρουκέτα |
Σταμάτης | σκαθάρι | σακούλα |
Τίτος | τάρανδος | τρόμπα |
Υάκινθος | ύαινα | υποβρύχιο |
Φανή | φάλαινα | φάκα |
Χαρά | χταπόδι | χαλί |
Ψαμμίτιχος | ψείρα | ψυγείο |
Ωρίωνας | ωτιόρυγχος | ωροδείκτης |
Ζητήθηκε από τα παιδιά να βρουν αρκετές εικόνες (σε κάθε μία από τις τρεις κατηγορίες) του αντίστοιχου γράμματος, με τη βοήθεια των γονέων και να τις κολλήσουν στο φύλλο εργασίας. Τέλος να γράψουν όπως μπορούν ή να αντιγράψουν τις λέξεις.
Ακολουθεί ένα υπόδειγμα:
Το εξώφυλλο του λευκώματος:
Αυτό είναι το αποτέλεσμα των εργασιών, όπου θα αποτελέσει ένα εικονογραφημένο, μικρό «λεξικό» για την τάξη αλλά και για τον καθένα ξεχωριστά.
Αξίζει να σημειωθεί ο ενθουσιασμός όλων. Οι γονείς σχολίασαν την προθυμία και την όρεξη των παιδιών στην ολοκλήρωση της εργασίας και εξέφρασαν την επιθυμία τους για συνέχεια…
Απόστολε και Μαίρη, ευχαριστούμε για την έμπνευση!
#GlobalActionDays 2022
Codeweek2021
Πιστοποιητικό αριστείας στο σχολείο μας για τις δράσεις Ρομποτικής που υλοποιήσαμε κατά την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2021 #CodeWeek
Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο 2025-2026
3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2025-26
Οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ, από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Για το σχολικό έτος 2025-26, εγγράφονται μαθητές γεννημένοι το 2021 (προνήπια). Η φοίτηση είναι υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας. Η εγγραφή των πρoνηπίων στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Καθημερινά (5-24/3) και ώρες 12:00-13:00 μπορείτε να επικοινωνείτε για ενημέρωση, περαιτέρω διευκρινίσεις και ραντεβού στο τηλέφωνο 2102431178 (Στέλλα Τούντα).
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ / ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
- τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
- τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
- το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
- εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα (έως τις 16:00) και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (από 7:45),
- τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
- επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (3) και (4) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα.
Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (3) και (4) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:
- Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)
- Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια
- Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο χρήστης δηλώνει υπεύθυνα ότι ασκεί τη γονική επιμέλεια του τέκνου που αιτείται εγγραφή, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα.
Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της.
Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει.
Η αποδοχή της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη σχολική μονάδα που έχει δηλωθεί. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου καθορίζεται μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε νηπιαγωγείου.
Η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου, Τούντα Στέλλα.
Χάρτης ορίων
Ταξίδι στο Διάστημα…
«Αστροναύτης να γινόμουν να πετάξω στο φεγγάρι
να φορούσα τη στολή μου όλο σκέρτσα όλο χάρη.
Στους πλανήτες θα γυρνούσα, θα πετούσα μες στ’ αστέρια
και θα γνώριζα κει πάνω τα ουράνια τα αιθέρια.
Αστροναύτης ας γινόμουν να ‘χα φίλοι μου δικό μου
ολοκαίνουριο δικό μου το διαστημόπλοιό μου!»
Codeweek
Πιστοποιητικό αριστείας στο σχολείο μας για τις δράσεις Ρομποτικής που υλοποιήσαμε κατά την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού #CodeWeek