Χειμώνας
Το νέο έτος μπήκε στο σχολείο μας!
Με ενθουσιασμό και χαμόγελα καλωσορίσαμε το νέο έτος, γεμίζοντας τις πρώτες μέρες με δημιουργικές δραστηριότητες και όμορφες στιγμές. Ξεκινήσαμε μιλώντας για τις αλλαγές που φέρνει το νέο έτος, τις ευχές και τους στόχους μας.
Δημιουργήσαμε το 2025…
Φτιάξαμε χειροτεχνίες….
Παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια…
και θέσαμε νέους στόχους.
Φυσικά, μαζί με τη νέα χρονιά μπήκε και ο Ιανουάριος, ο οποίος στάθηκε η αφορμή για να μιλήσουμε για την εποχή του Χειμώνα. Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο και μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του.
Δημιουργήσαμε τις λέξεις “Χειμώνας”….
και “Ιανουάριους”…
Αφορμώμενοι από την λέξει του Χειμώνα, μάθαμε τη φωνούλα “Χ,χ”, την βρήκαμε μέσα στην τάξη, τη σχηματίσαμε με τα δάχτυλά μας, την ανακαλύψαμε ανάμεσα σε άλλες φωνούλες…
και την γράψαμε, αφού πρώτα εξασκήσαμε την λεπτή μας κινητικότητα, κόβοντάς την.
Μάθαμε το τραγούδι του χειμώνα και επί την ευκαιρία γνωρίσαμε τα φωνήεντα. Μοιράστηκαν στα παιδιά χαρτάκια με τα φωνήεντα του τραγουδιού και κάθε φορά που άκουγαν το δικό τους φωνήεν σηκώνονταν και χόρευαν.
Βρήκαμε ποιες εικόνες ξεκινάν από το κάθε φωνήεν…
και κάναμε αντιστοίχιση…
Τέλος, ψαρέψαμε αυτό που μας ζητούνταν…
και κάναμε σχετικό φύλλο φωνολογικής ενημερότητας.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Το μαγικό Γάντι” και κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας …
Συζητήσαμε για τους τρόπους που έχουν οι άνθρωποι να προστατεύονται όταν έρθει ο χειμώνας και για τους μηχανισμούς άμυνας των ζώων. Μιλήσαμε για τα ρούχα του χειμώνα. Τα χρωματίσαμε, τα ταξινομήσαμε…
τα αντιστοιχίσαμε με τις λέξεις τους…
εξασκήσαμε την λεπτή μας κινητικότητα, απλώνοντας τα και βάζοντάς τα με τη σειρά.
Τέλος, φτιάξαμε χειμωνιάτικα γάντια για να ζεσταίνουμε τα χεράκια μας, τις κρύες μέρες του Χειμώνα.
Ακόμη, αναφερθήκαμε στη χειμερία νάρκη και παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο. Έγινε δραματοποίηση, οπού τα παιδιά ζωάκια έπεφταν σε χειμερία νάρκη και περίμεναν την άνοιξη να τα ξυπνήσει.
Επίσης, βρήκαμε απαντήσεις για αινίγματα σχετικά με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και κόψαμε κάποιες αρκούδες που κοιμούνται, ώστε να στολίσουμε την πόρτα της τάξης μας.
Στη συνέχεια, μάθαμε το παιχνιδό-τράγουδο “Θα πάω για αρκούδες”. Βάλαμε στη σειρά τα μέρη από τα οποία περάσαμε και αντιγράψαμε τις λέξεις σε φύλλο εργασίας, σχεδιάζοντας και τη διαδρομή.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Καληνύχτα λέμε” και σκεπάσαμε την αρκούδα με τόσες κουβέρτες όσες έγραφε η καρτέλα.
Σχεδιάσαμε το 2 σε δίσκο με αλεύρι. Βρήκαμε τι υπάρχει 2 φορές στο σώμα μας (ματιά, γόνατα, χέρια κτλ.)…
και συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας.
Επιπλέον, παίξαμε διάφορα παιχνίδια με χιονάνθρωπους. Τους σειροθετήσαμε από τον μικρότερο προς τον μεγαλύτερο και από τον μεγαλύτερο προς τον μικρότερο….
απαριθμήσαμε τα κουμπιά τους και τους βάλαμε δίπλα στον σωστό αριθμό,…
όπου στην συνέχεια, τους βάλαμε και με τη σωστή σειρά γιατί όπως βλέπετε, παραπάνω, οι αριθμοί ήταν λάθος τοποθετημένοι.
Φτιάξαμε τους δικούς μας.
Αφού διαβάσαμε το βιβλίο “Ένα Πιγκουίνος όχι και τόσο τέλειος”, μιλήσαμε για τη φωνούλα “Π,π” του Πιγκουίνου, τη ψάξαμε μέσα στην τάξη μας, τη δημιουργήσαμε με διάφορους τρόπους, κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας…
και φτιάξαμε τον Πιγκουίνο από Π.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ένας πιγκουίνος χάθηκε, ένα πιγκουίνος βρέθηκε” και παίξαμε ένα παιχνίδι με μοτίβα με τους ήρωες του βιβλίου.
Μιλήσαμε για τα ζώα των πάγων και ποια ζουν στον Βόρειο και ποια στον Νότιο πόλο και τα ταξινομήσαμε ανάλογα με τον τόπο κατοικίας τους,
ενώ ταυτόχρονα ζωγραφίσαμε πολικές αρκούδες…
αλλά και τις φτιάξαμε 3D.
Τέλος, μάθαμε το “Ι, ι” του ιγκλού και των Ίνουιτ. Παρακολουθούμε το “ένα γράμμα μια ιστορία”, βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από Ι, το φτιάξαμε με τα χέρια,
τα δάχτυλα,
το σώμα μας,
το γράψαμε σε αφρό ξυρίσματος,
πηδήξαμε πάνω του,
και φτιάξαμε τα Ιγκλού μας!