Προγράμματα

Σχολικό έτος 2024-2025

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

“Οι 12 Θεοί του Ολύμπου και οι αγαπημένοι μου Ήρωες της Μυθολογίας”.

Γνωριμία με τους 12 Θεούς του Ολύμπου και τους σημαντικούς ήρωες της ελληνικής μυθολογίας, όπως ο Ηρακλής και ο Θησέας, μέσω παιχνιδιών, δραστηριοτήτων, και αφήγησης.

  1. Οι 12 Θεοί του Ολύμπου: Χαρακτηριστικά, σύμβολα και ρόλοι.
  2. Ο Ηρακλής και οι Άθλοι του.
  3. Ο Θησέας και ο Μινώταυρος.
  4. Οι περιπέτειες του Οδυσσέα
  5. Ο κόσμος της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας: ιστορίες, τέρατα και αξίες.

Με αφορμή θέματα από την Ελληνική μυθολογία

  • Τα παιδιά σε ζευγάρια και μαζί με τους γονείς τους κλήθηκαν να αναζητήσουν και να φέρουν πληροφορίες για θεούς
  • Παρουσίασαν τις πληροφορίες που βρήκαν και έκαναν συζητήσεις στην τάξη
  • Γνωρίσαμε τους θεούς και τα σύμβολα τους
  • Γνωρίσαμε μύθους σχετικούς με τη χρονική περίοδο που διανύαμε (π.χ. το μύθο της Αλκυόνης, της αμυγδαλιάς κ.ά)
  • Έκαναν σχετικές κατασκευές
  • Δραματοποίησαν μύθους και ετοίμασαν θεατρικά δρώμενα

IMG 20250226 095622βΔίας IMG 20250226 100241IMG 20250313 111150

Ο μύθος της Αλκυόνης

πρόσκλησηθεατρικό3βθεατρικό6βθεατρικό9βθεατρικό22βθεατρικό25βθεατρικόβ

Ο μύθος της Αμυγδαλιάς

IMG 20250210 124508βIMG 20250210 124516βIMG 20250211 111151βIMG 20250211 111315β

 

Περιβαλλοντικό  Πρόγραμμα

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:   “ S.O.S 3 Ζωάκια κινδυνεύουν”

Οι μαθητές αναμένεται:

  • Να γνωρίσουν τα ζώα υπό εξαφάνιση στην Ελλάδα και συγκεκριμένα: το κόκκινο ελάφι, την καφέ αρκούδα και την χελώνα Καρέτα-καρέτα.
  • Να γνωρίσουν ότι τα ζώα για να επιβιώσουν χρειάζονται νερό, τροφή και αέρα
  • Να συνειδητοποιήσουν την αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τις ενέργειες των ανθρώπων
  • Να ευαισθητοποιηθούν με θέματα σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και τα υπό εξαφάνιση είδη
  • Να αποκτήσουν θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον και τα υπό εξαφάνιση είδη
  • Να γνωρίσουν περιβαλλοντικές οργανώσεις που ασχολούνται με τα είδη υπό εξαφάνιση
  • Να εργαστούν σε ομάδες αρμονικά και με υπευθυνότητα για την επίτευξη κοινού στόχου

Ο.ΦΥ.ΠΕ.ΚΑ.

Με αφορμή το περιβαλλοντικό πρόγραμμα για τα ζώα υπό εξαφάνιση στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, σήμερα 29/1/2025 μας επισκέφτηκε το Ο.ΦΥ.ΠΕ.ΚΑ. Μας έδωσαν πληροφορίες για τη ζωή του κόκκινου ελαφιού, όπως τί τρώνε, πού ζούνε, πώς ζούνε, για ποιό λόγο κινδυνεύουν, από ποιούς κινδυνεόυν και πώς μπορούν οι μικροί μαθητές να βοηθήσουν στη διάσωσή τους. Ακολούθησε ένα κινητικό παιχνίδι όπου τα παιδιά έπρεπε να ακολουθήσουν τα αποτυπώματα του ελαφιού έχοντας καλή ισορροπία ώστε να βγουν από το δάσος. Είδαν από κοντά πώς είναι τα κέρατα ενός ελαφιού καθώς και το τί τρώνε. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν με τα χέρια τους αυτά με τα οποία τρέφεται ένα ελάφι. Στη συνέχεια αφού λύθηκαν οι απορίες των μικρών μας φίλων η ομάδα του Ο.ΦΥ.ΠΕ.ΚΑ. οργάνωσε ένα κινητικό παιχνίδι για τα παιδιά στον αύλειο χώρο. Κάποια παιδιά υποδήθηκαν το δάσος, άλλα τα κόκκινα ελάφια και κάποια τα πουλιά. Τέλος, μοιράστηκαν στους μικρούς μαθητές ενημερωτικά φυλλάδια και κάποια θεματικά παιδικά βιβλία ζωγραφικής για την Πάρνηθα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με αυτή την επίσκεψη και πιστεύουμε θα τους μείνει αξέχαστη!

1 2 3 4 5

 

Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ στο νηπιαγωγείο μας!

Συνεχίζοντας, το περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα για τα ζώα υπό εξαφάνιση όλο αυτό το διάστημα με τα παιδιά ασχοληθήκαμε με την καφέ αρκούδα. Έτσι λοιπόν, με ενθουσιασμό σήμερα, υποδεχτήκαμε διαδικτυακά μία Παιδαγωγό της  Ομάδας ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ,  η οποία μας μίλησε για το σημαντικό έργο που επιτελεί η μη κερδοσκοπική περιβαλλοντική οργάνωση. Τα παιδιά παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον την παρουσίαση της κ. Λίλας, η οποία μας ενημέρωσε για τις δράσεις προστασίας της καφέ αρκούδας που ζει στην Ελλάδα. Μας έβαλε να ακούσουμε και να αξιοποιήσουμε με τη βοήθειά της το βίντεο ενός παιδικού τραγουδιού “Αρκούδα ορεινή”, το οποίο και παρακολούθησαν τα παιδιά και στο τέλος το αξιοοιήσαμε και κινητικά. Στη συνέχεια η κ. Λίλα μας ταξίδεψε στον κόσμο της καφέ αρκούδας, δίνοντας μας πληροφορίες για τους βιοτόπους της, τον χειμέριο ύπνο, την οικολογία και τη διατροφή της. Επιπλέον, μας εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο ο Αρκτούρος φροντίζει τα τραυματισμένα ζώα και τα επαναφέρει στο φυσικό τους περιβάλλον. Στο τέλος της παρουσίασης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να υποβάλουν ερωτήσεις στην κ. Λίλα  και να λύσουν τις απορίες τους  για την καφέ αρκούδα. Σε αυτόν τον σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε δραστηριότητες και πολλές πληροφορίες για το πρόγραμμα στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
– ΤΡΕΧΟΝΤΑ (2024-2025)
https://www.arcturos.gr/gr/draseis/perivallodiki-ekpaideusi/

 

475372722 946296647624832 6205918842050660094 n 480066991 648335381003968 7266408849440652825 n 480263992 1585108605489901 3495522399557586475 n 480387813 533395222559392 4691097039298594417 n 480600660 3858320321148337 2847275669835135222 n 481338611 1182025173497638 7581022336863733847 n 481623464 620938770732060 1157263768927225635 n 475682535 641177888276709 7068526839849420099 n 480016994 634785712680087 8267110569812224776 nIMG 20250320 130348

 

ΑΡΧΕΛΩΝ – Η προστασία της θαλάσσιας χελώνας

Στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών μας δράσεων είχαμε την ευκαιρία να επικοινωνήσουμεμε τον Σύλλογο ΑΡΧΕΛΩΝ, μία ομάδα ανθρώπων που εδώ και χρόνια φροντίζει για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας. Η διαδικτυακή μας συνάντηση έγινε την Παρασκευή 23/5/2025. Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την διαδικτυακή ξενάγηση όπου γνώρισαν το έργο των εθελοντών, έθεσαν τα ερωτήματα τους, έμαθαν πολλά για τη ζωή, τους κινδύνους και την την φροντίδα τους.

IMG 20250523 124046          ad8c7295 5d0c 43c5 a69f a05a7dae7931 1                    IMG 20250523 131218 1

Με αφορμή όλα αυτά, συζητήσαμε και για την θαλάσσια ρύπανση και την συσχετίσαμε με το Εργαστήριο Δεξιοτήτων που γίνεται στο σχολείο μας αυτή την περίοδο. Έτσι λοιπόν τέθηκε το ερώτημα από την αρχή ακόμη του Προγράμματοσ μας πώς μπορούμε και εμείς σαν παιδιά με την σειρά μας να βοηθήσουμε το έργο των εθελοντών. Αποφασίσαμε λοιπόν, σαν σχολείο να δώσει ο κάθε μαθητής ένα συμβολικό ποσό και να υιοθετήσουμε τη δική μας χελώνα.

PISTOPOIHTIKO

Επίσης, το πρόγραμμα μας  εμπλουτίστηκε και με πολλές δράσεις εντός των τάξεων.

Ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε με πλαστελίνη τις δικές μας χελώνες!

80980c65 bce6 4475 b960 3101991c99af           3c5a599d c1c9 4a88 bedb aeb3f91dab0b         17d316c1 f43c 4ef9 83cd 4d63b7b939cb

f88619bb 0ad4 4e23 84eb f1e7f9b78f70                                            c416de5f 05ab 4d6d 8210 e7e513915301

IMG 20250603 093123

Μάθαμε από τι κινδυνεύει μια θαλάσσια χελώνα
Προγραμματίσαμε τον bee bot να
οδηγήσει με ασφάλεια μια καρέτα καρέτα
στη θάλασσα αποφεύγοντας τους κινδύνους.

35

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και
ζωγράφισαν τι δεν πρέπει να κάνουμε στα
μέρη που γεννούν οι θαλάσσιες χελώνες.
IMG 20250611 112427

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Βάλαμε τις οδηγίες στην τάξη γιατί τα χελωνάκια
μας ετοιμάζονται για το μεγάλο τους ταξίδι!
IMG 20250603 093123

…………………………………………………………..

ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ

Γίναμε Ομάδα Διάσωσης Ο.ΔΙ.ΖΩ.Υ.Ε

Η Ομάδα Διάσωσης Ζώων Υπό
Εξαφάνιση έφτιαξε το σήμα της!

36

…ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ
Πήραμε την ιδέα από την παιδική σειρά ”Σούπερ Ζωάκια”
γίναμε Σούπερ Παιδάκια και ιδού το αποτέλεσμα. Παρακάτω ακούγεται η
τελευταία μας πρόβα πριν το παρουσιάσουμε στους γονείς…

….θα ανέβει σύντομα εδώ (τεχνικές δυσκολίες)…….

Επίσης το τραγούδι έχει δοθεί μέσω του padlet του προγράμματος σε όλους τους γονείς για να διαδώσουν το μήνυμα μας.

ΠΕΡΝΑΜΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ
Αφού είπαμε το τραγούδι της ομάδας μας, μοιράσαμε και
το ενημερωτικό φυλλάδιο που ετοίμασαν τα παιδιά με
οδηγίες για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας για να
μεταφέρουν το μήνυμα τους σε περισσότερο κόσμο!

37 IMG 20250611 112427

 

Βλέπετε πρόσθετες πληροφορίες και στο πρόγραμμα ενεργού πολίτη.

………………………………………………………………………………………………………………………………..

Σχολικό έτος 2023-2024

Πολιτιστικό πρόγραμμα

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΟΠΟΥ ΘΕΛΩ ΣΑΝ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΜΕ ΠΙΝΕΛΟ

Οι μαθητές αναμένεται:

  • Να γνωρίσουν σπουδαίους ζωγράφους, τη ζωή και τα έργα τους.
  • Να πειραματιστούν με τεχνικές και υλικά ζωγραφικής.
  • Να καλλιεργήσουν την φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
  • Να παράξουν δικές τους δημιουργίες, αποτυπώνοντας εικαστικά τα έργα των ζωγράφων
  • Να μάθουν να συνεργάζονται µεταξύ τους
  • Να μάθουν να ερευνούν σωστά ένα θέμα
  • Να εκφράζονται µέσω της δραματοποίησης ενός πίνακα
  • Να εμπλακούν και οι γονείς στην όλη διαδικασία (είτε βοηθώντας τα παιδιά τους στην εξεύρεση υλικού, είτε µε την παρουσία τους στην τάξη (γονέας-ζωγράφος)
  • Να αναπτύξουν κριτική σκέψη
  • Να αποκτήσουν θετική εικόνα για την ζωγραφική και γενικά για την τέχνη

Ξεκινώντας το ταξίδι μας στην τέχνη εμπνευστήκαμε από άλλους ζωγράφους και φτιάξαμε τις δικές μας δημιουργίες!

Συγκεκριμένα, εμπνευστήκαμε από  τους

Α) Αλέξη Ακριθάκη

Ατριθάκης τμήμα1 α Ακριθάκης τμημα2

Β) Βινσεντ βαν Γκογκ (Vincent van Gogh)

Βαν Γκογκ

Γ) Βασίλι Καντίνσκι (Wassily Kandinsky)

Καντινσκι

Δ)Πάμπλο Πικάσο (Pablo Picasso)

Πάμπλο Πικάσο Το Περιστέρι της Ειρήνης 3 Πάμπλο Πικάσο4

Ε) Γιάννης Γαΐτης

Γαίτης Γαίτης Ανθρωπάκια3 Γαίτης Ανθρωπάκια

 

 

Book titled 'My Practice Book'Read this book made on StoryJumper!function(){function d(){“undefined”==typeof SJMakeBookOpenLightBox?–c>0&&setTimeout(d,100):SJMakeBookOpenLightBox()}function e(){/in/.test(document.readyState)?setTimeout(e,9):d()}var a=”https:”==document.location.protocol?”https:”:”http:”;if(“undefined”==typeof SJScriptLoaded){window.SJScriptLoaded=!0;var b=document.createElement(“script”),c=80;b.src=a+”//www.storyjumper.com/script/storyjumper-embed.js”,b.async=true,b.setAttribute(“defer”,””),document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(b),e()}}();
ΣΤ) Λεονάρντο ντα Βίντσι (Leonardo da Vinci)
Η Μόνα Λιζα και δικές μας προσωπογραφίες
Μόνα Λίζαviber image 2024 02 05 16 07 23 220
viber image 2024 02 09 15 11 19 928viber image 2024 02 09 15 11 21 562viber image 2024 02 09 15 11 25 288προσωπογραφίες
Ζ) Πητ Μοντριάν (Piet Mondrian)
Μοντριαν viber image 2024 02 20 14 54 54 245
Η) Βασίλι Καντίνσκι
viber image 2024 02 05 15 25 08 180viber image 2024 02 05 15 24 58 532Καντινσκι 2
Η) Πάουλ Κλέε (Paul Klee)