Υποκατηγορία ”Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη”
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο.
Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.
Στα εργαστήρια μέσα από ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιούνται τεχνικές θεάτρου, δραματοποίηση, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι. Το εργαστήρι ξεκινά με εισαγωγικά παιχνίδια για την προθέρμανση και τη συγκρότηση ομάδας, παρουσίαση και συμφωνία για το στόχο του εργαστηρίου, τη μεθοδολογία και τη δεοντολογία του. Ακολουθούν δραστηριότητες ανίχνευσης, διδασκαλίας, εμπέδωσης αξιολόγησης και μεταγνώσης.
Συνοπτικά, τα εργαστήρια έχουν την ακόλουθη δομή:
1ο εργαστήριο: Δημιουργία ομάδας
- Δραστηριότητα 1η: «Αισθητικοκινητική δράση –χρήση σώματος για ζέσταμα» (κινητική δραστηριότητα)
- Δραστηριότητα 2η: «Αισθησιοκινητική δράση –χρήση σώματος ως εκφραστικό μέσο»
(κινητική δραστηριότητα με αξιοποίηση παιχνιδιών Α΄ φάσης Θεατρικού Παιχνιδιού και
ταυτόχρονη αξιοποίηση παιχνιδιών συνεργασίας) - Δραστηριότητα 3η: «Πάρε τη θέση του άλλου αλλά μην πεις κουβέντα!» (κινητική
δραστηριότητα με αξιοποίηση παιχνιδιών Α΄ φάσης Θεατρικού Παιχνιδιού)
2ο εργαστήριο: Συμβόλαιο της ομάδας
- Δραστηριότητα 1η: «Συμβόλαιο της ομάδας» (δραστηριότητα στην Ολομέλεια με συζήτηση
και κολλάζ)
- Δραστηριότητα 2η: «Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό» (κινητική
δραστηριότητα με αξιοποίηση τεχνικών Θεάτρου)

3ο εργαστήριο: Ανίχνευση, εισαγωγή, προετοιμασία
- Δραστηριότητα: «Η αρχική μου ιδέα…!» (Δραστηριότητα κινητική συγκέντρωσης με ατομικό
ιχνογράφημα και συνέντευξη «στο αυτί».)

4ο εργαστήριο: Ικανότητα επικοινωνίας
- Δραστηριότητα 1η: «Καλωσορίζοντας τους εξωγήινους! » (Δραστηριότητα συνεργασίας ανά
ζεύγη. Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου. Αυτό-αξιολόγηση μαθητών/-τριών
σε Ολομέλεια)
- Δραστηριότητα 2η: «Και οι γάτες είχαν τη δική τους ιστορία!» (Δραστηριότητα συνεργασίας
ανά ζεύγη. Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου. Αυτό-αξιολόγηση μαθητών/-τριών σε Ολομέλεια) - Δραστηριότητα 3η: «Οι Κοντοπυθαρούληδες-εφευρέτες μας δίνουν οδηγίες από μακριά!»
(Δραστηριότητα συνεργασίας σε υποομάδες. Δραστηριότητα αυτοσχεδιασμού και κατασκευής. Αυτό-αξιολόγηση μαθητών/-τριών σε Ολομέλεια)
5ο εργαστήριο: Συνεργασία σε ομάδες
- Δραστηριότητα 1η: «Βοήθησε την μπάλα να φτάσει στον προορισμό της» (Κινητική δραστηριότητα – Συνεργασία σε ομάδες.)
- Δραστηριότητα 2η: «Ποιος δράκος θα χορέψει καλύτερα;» (Δραστηριότητα κινητικήΣυνεργασία σε υποομάδες.)
6ο εργαστήριο: Ενσυναίσθηση – επίλυση συγκρούσεων
- Δραστηριότητα 1η: «Υπάρχει και άλλος τρόπος;» (Δραστηριότητα συζήτησης στην Ολομέλεια με αφορμή ένα Φύλλο Εργασίας με τις Ρουτίνες Σκέψης.)
- Δραστηριότητα 2η: «Πώς μπορεί να γίνει καλύτερα;» (Δραστηριότητα συζήτησης, ελευθέρου αυτοσχεδιασμού, συνεργασία σε ομάδες και αξιοποίηση τεχνικών θεάτρου)
7ο εργαστήριο: Δραστηριότητες αξιολόγησης, τελικές ιδέες παιδιών
- Δραστηριότητα 1η: «Τι γίνεται μετά;» (Δραστηριότητα σύνθεσης ιστορίας)
- Δραστηριότητα 2η: «Φτιάξτε σε ομάδες το παραμύθι» (Δραστηριότητα εικονογράφησης της ιστορίας σε υποομάδες)
- Δραστηριότητα 3η: «Η τελική μου ιδέα… ‘στο αυτί’!» (Δραστηριότητα κινητική συγκέντρωσης
με ατομικό ιχνογράφημα και συνέντευξη «στο αυτί».)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Υποκατηγορία Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση
Στόχος του προγράμματος είναι να εισάγουμε τους μαθητές σε μια από τις θεματικές των Παγκόσμιων Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης και να τους ευαισθητοποιήσουμε με όραμα να διαμορφώσουμε τους ενεργούς Πολίτες του Αύριο, οι οποίοι θα αναλάβουν δράση για τη μεγάλη αλλαγή στον πλανήτη μας μέχρι το 2030.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – “Το νερό στη ζωή μας”
………………………………………………………………………………………..
1ο Εργαστήριο: Εξερευνούμε τα μνημεία
Με αφορμή ένα γράμμα που έρχεται στην τάξη, η αποστολέας ( ξεναγός Αφροδίτη ), παροτρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι ανακάλυψης και εξερεύνησης μνημείων της Ευρώπης, με στόχο να αποκτήσουν το δίπλωμα του/της βοηθού ξεναγού!
Τα παιδια δέχτηκαν την πρόσκληση και γράψαν την απαντηση τους σε mail και την στείλανε.
Οι μαθητές κλήθηκαν μαζι με τους γονείς τους να αναζητήσουν πληροφορίες για το τι είναι μνημεία, να τις αναρτήσουν στο padlet του εργαστηρίου και να τις φέρουν στην τάξη να μας τις παρουσιάσουν.
Η Αφροδίτη στέλνει μια σειρά γρίφωνν για την αναγνώριση σημαντικών μνημείων
- να συλλέξουν με το beebot τα γράμματα του Πύργου του Άιφελ
2. να αποκωδικοποιήσουν αντιστοιχίζοντας εικόνες με γράμματα το Κολοσσαίο
3. να βρουν σε κάθε σειρά γραμμάτων το διαφορετικό και βάζοντάς τα στη σειρά να διαβάσουν το όνομα της Ακρόπολης,
Δημιουργήσαμε ταξιδιωτικη γωνιά
Την Παρασκευή 12 Απριλίου ήρθε μια ξεναγός να μιλήσει στα παιδια για το επάγγελμα της και να απαντήσει στις απορίες τους











































