Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2023-2024

Ο Προγραμματισμός των Εργαστηρίων ανά Θεματική Ενότητα ορίζεται ως εξής:
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ: Υποκατηγορία ”Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη”
”Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”
ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ:
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ: STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
” Οι μικροί εξερευνητές”
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:
” Νεροεξερευνητές”
………………………………………………………………..
1.  ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ:

Υποκατηγορία ”Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη”

Τίτλος “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο.

 

Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.

 

Στα εργαστήρια μέσα από ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιούνται τεχνικές θεάτρου, δραματοποίηση, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι. Το εργαστήρι ξεκινά με εισαγωγικά παιχνίδια για την προθέρμανση και τη συγκρότηση ομάδας, παρουσίαση και συμφωνία για το στόχο του εργαστηρίου, τη μεθοδολογία και τη δεοντολογία του. Ακολουθούν δραστηριότητες ανίχνευσης, διδασκαλίας, εμπέδωσης αξιολόγησης και μεταγνώσης.

Συνοπτικά, τα εργαστήρια έχουν την ακόλουθη δομή:
1ο εργαστήριο: Δημιουργία ομάδας

  • Δραστηριότητα 1η: «Αισθητικοκινητική δράση –χρήση σώματος για ζέσταμα» (κινητική δραστηριότητα)
  • Δραστηριότητα 2η: «Αισθησιοκινητική δράση –χρήση σώματος ως εκφραστικό μέσο»
    (κινητική δραστηριότητα με αξιοποίηση παιχνιδιών Α΄ φάσης Θεατρικού Παιχνιδιού και
    ταυτόχρονη αξιοποίηση παιχνιδιών συνεργασίας)
  • Δραστηριότητα 3η: «Πάρε τη θέση του άλλου αλλά μην πεις κουβέντα!» (κινητική
    δραστηριότητα με αξιοποίηση παιχνιδιών Α΄ φάσης Θεατρικού Παιχνιδιού)

2ο εργαστήριο: Συμβόλαιο της ομάδας

  • Δραστηριότητα 1η: «Συμβόλαιο της ομάδας» (δραστηριότητα στην Ολομέλεια με συζήτηση
    και κολλάζ)

κανόνες κανόνες

  • Δραστηριότητα 2η: «Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό» (κινητική
    δραστηριότητα με αξιοποίηση τεχνικών Θεάτρου)

Γνωριμίας 3 Γνωριμίας 5 Γνωριμίας 2
3ο εργαστήριο: Ανίχνευση, εισαγωγή, προετοιμασία

  • Δραστηριότητα: «Η αρχική μου ιδέα…!» (Δραστηριότητα κινητική συγκέντρωσης με ατομικό
    ιχνογράφημα και συνέντευξη «στο αυτί».)

IMG 20231101 112849 IMG 20231101 112906 IMG 20231101 113414 IMG 20231101 113452 IMG 20231101 113612 viber image 2023 11 20 10 17 46 813 viber image 2023 11 20 10 17 46 871
4ο εργαστήριο: Ικανότητα επικοινωνίας

  • Δραστηριότητα 1η: «Καλωσορίζοντας τους εξωγήινους! » (Δραστηριότητα συνεργασίας ανά
    ζεύγη. Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου. Αυτό-αξιολόγηση μαθητών/-τριών
    σε Ολομέλεια)

viber image 2023 11 20 10 17 46 598 viber image 2023 11 20 10 17 46 342 viber image 2023 11 20 10 17 46 292

  • Δραστηριότητα 2η: «Και οι γάτες είχαν τη δική τους ιστορία!» (Δραστηριότητα συνεργασίας
    ανά ζεύγη. Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου. Αυτό-αξιολόγηση μαθητών/-τριών σε Ολομέλεια)
  • Δραστηριότητα 3η: «Οι Κοντοπυθαρούληδες-εφευρέτες μας δίνουν οδηγίες από μακριά!»
    (Δραστηριότητα συνεργασίας σε υποομάδες. Δραστηριότητα αυτοσχεδιασμού και κατασκευής. Αυτό-αξιολόγηση μαθητών/-τριών σε Ολομέλεια)

5ο εργαστήριο: Συνεργασία σε ομάδες

  • Δραστηριότητα 1η: «Βοήθησε την μπάλα να φτάσει στον προορισμό της» (Κινητική δραστηριότητα – Συνεργασία σε ομάδες.)
  • Δραστηριότητα 2η: «Ποιος δράκος θα χορέψει καλύτερα;» (Δραστηριότητα κινητικήΣυνεργασία σε υποομάδες.)

6ο εργαστήριο: Ενσυναίσθηση – επίλυση συγκρούσεων

  • Δραστηριότητα 1η: «Υπάρχει και άλλος τρόπος;» (Δραστηριότητα συζήτησης στην Ολομέλεια με αφορμή ένα Φύλλο Εργασίας με τις Ρουτίνες Σκέψης.)
  • Δραστηριότητα 2η: «Πώς μπορεί να γίνει καλύτερα;» (Δραστηριότητα συζήτησης, ελευθέρου αυτοσχεδιασμού, συνεργασία σε ομάδες και αξιοποίηση τεχνικών θεάτρου)

7ο εργαστήριο: Δραστηριότητες αξιολόγησης, τελικές ιδέες παιδιών

  • Δραστηριότητα 1η: «Τι γίνεται μετά;» (Δραστηριότητα σύνθεσης ιστορίας)
  • Δραστηριότητα 2η: «Φτιάξτε σε ομάδες το παραμύθι» (Δραστηριότητα εικονογράφησης της ιστορίας σε υποομάδες)
  • Δραστηριότητα 3η: «Η τελική μου ιδέα… ‘στο αυτί’!» (Δραστηριότητα κινητική συγκέντρωσης
    με ατομικό ιχνογράφημα και συνέντευξη «στο αυτί».)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:

Υποκατηγορία Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση

Τίτλος: «Το νερό στη ζωή μας»

Στόχος του προγράμματος είναι να εισάγουμε τους μαθητές σε μια από τις θεματικές των Παγκόσμιων Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης και να τους ευαισθητοποιήσουμε με όραμα να διαμορφώσουμε τους ενεργούς Πολίτες του Αύριο, οι οποίοι θα αναλάβουν δράση για τη μεγάλη αλλαγή στον πλανήτη μας μέχρι το 2030.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – “Το νερό στη ζωή μας”

IMG 20240213 120325νερο εξερευνητεςIMG 20240213 115926IMG 20240213 115924

………………………………………………………………………………………..

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ:
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ: STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
” Οι μικροί εξερευνητές”

1ο Εργαστήριο: Εξερευνούμε τα μνημεία

Με αφορμή ένα γράμμα που έρχεται στην τάξη, η αποστολέας ( ξεναγός Αφροδίτη ), παροτρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι ανακάλυψης και εξερεύνησης μνημείων της Ευρώπης, με στόχο να αποκτήσουν το δίπλωμα του/της βοηθού ξεναγού!

ξεναγος viber image 2024 02 28 15 20 04 644viber image 2024 02 28 15 20 08 292

Τα παιδια δέχτηκαν την πρόσκληση και γράψαν την απαντηση τους σε mail και την στείλανε.

viber image 2024 02 28 15 21 42 302 viber image 2024 02 28 15 21 09 990 viber image 2024 02 28 15 21 37 170 28.2 β image απάντηση των παιδιων3

Οι μαθητές κλήθηκαν μαζι με τους γονείς τους να αναζητήσουν πληροφορίες για το τι είναι μνημεία, να τις αναρτήσουν στο padlet του εργαστηρίου και να τις φέρουν στην τάξη να μας τις παρουσιάσουν.

Η Αφροδίτη στέλνει μια σειρά γρίφωνν για την αναγνώριση σημαντικών μνημείων

  1. να συλλέξουν με το beebot τα γράμματα του Πύργου του Άιφελ 

ΑΙΦΕΛ

IMG 20240327 113740 IMG 20240327 113559

2. να αποκωδικοποιήσουν αντιστοιχίζοντας εικόνες με γράμματα το Κολοσσαίο

Κολοσσαίο

3. να βρουν σε κάθε σειρά γραμμάτων το διαφορετικό και βάζοντάς τα στη σειρά να διαβάσουν το όνομα της Ακρόπολης,

ΑΚΡΟΠΟΛΗ

14.03 β

Δημιουργήσαμε ταξιδιωτικη γωνιά

τμήμα 1.1 τμημα 1.2

IMG 20240401 102047 IMG 20240410 083951 1 IMG 20240410 084003 1 viber image 2024 04 10 13 56 08 754 IMG 20240410 084009IMG 20240401 102027 1IMG 20240401 102017 1

τμήμα 3.4 τμήμα 3.5IMG 20240416 140547

IMG 20240410 083944IMG 20240416 143221viber image 2024 04 10 13 57 31 026 copy viber image 2024 04 10 13 58 22 132copy viber image 2024 04 10 13 57 59 864copyIMG 20240327 150700β IMG 20240327 150725β

Την Παρασκευή 12 Απριλίου ήρθε μια ξεναγός να μιλήσει στα παιδια για το επάγγελμα της και να απαντήσει στις απορίες τους

viber image 2024 04 10 13 59 34 258copy