Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω”

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: : Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τα νήπια σχετικά με το ζήτημα της στοματικής υγιεινής και τις συμπεριφορές που πρέπει να υιοθετήσουν για να έχουν υγιή δόντια.

Στην παρεούλα μας έρχεται η νεράιδα των δοντιών! Τα παιδιά μοιράζονται τις εμπειρίες τους σχετικά με την υγιεινή των δοντιών. Συζητάνε μαζί της και την ρωτάνε αυτά που θέλουν να μάθουν.

SAM 5390

Διαβάσαμε το παραμύθι ο “Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”. Ένα  παραμύθι για την υγιεινή των δοντιών, που αποκαλύπτει στα παιδιά τι συμβαίνει μέσα στο στόμα τους και τα κινητοποιεί να ασχοληθούν με την υγιεινή τους. Ζωγραφίσανε τα δύο μικρόβια που έχουν στήσει το σπιτικό τους στα δόντια και τις τροφές που αγαπούν.

σοκολακης

Συζητήσαμε σε τι μας χρησιμεύουν τα δόντια και μάθαμε τα ονόματα και τα μέρη του

(Πίνακας αναφοράς και φύλλα εργασίας από :https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2012/08/blog-post_9909.html

SAM 5393SAM 5394

Κάναμε ομαδοποίηση των υγιεινών και βλαβερών τροφών για τα δόντια μας. Τι άλλο πρέπει να κάνουμε για να έχουμε γερά δόντια; Φτάνει μόνο εάν προσέχουμε τη διατροφή μας; Μάθαμε τους καλούς φίλους των δοντιών μας. Είδαμε τι χρειαζόμαστε για την καθημερινή φροντίδα τους.

κινητικο

SAM 5396

SAM 5402

SAM 5397

SAM 5399

Ζωγραφίσανε το πριν και το μετά σε ένα παιδάκι που έχει πονόδοντο

SAM 5401

Τα παιδιά πήραν στο σπίτι και συμπληρώσανε ένα εβδομαδιαίο ημερολόγιο βουρτσίσματος δοντιών, για να τους θυμίζει ότι πρέπει να βουρτσίζουν τα δοντάκια τους πρωί και βράδυ και βραβεύονται για την προσπάθειά τους

δοντια πλυσιμο

Διαβάσαμε: “Δε φοβάμαι τον οδοντογιατρό” Μιλήσανε για την επίσκεψή τους σε οδοντίατρο, τις φοβίες που μπορεί να είχαν και πόσο απαραίτητος είναι αν θέλουμε να έχουμε γερά και δυνατά δοντάκια. Καταγράφουμε αυτούς που έχουν επισκεφτεί οδοντίατρο κολλώντας στο Ναι ένα χαρούμενο δοντάκι και αν Όχι ένα λυπημένο δοντάκι. Στη συνέχεια μετρήσανε τις απαντήσεις τους και κάνανε τη σύγκριση.

οδοντριατρος

Διαβάσαμε το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά “Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας”, τον Ιππόλυτο τον ιπποπόταμο κ.α.

παραμυθια

Παρακολουθήσαμε βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=8niUTp7YuJ8

https://www.youtube.com/watch?v=Xk_LzymYOUI

Παίξαμε παιχνίδια και ενημερωθήκαμε από την παρουσίαση που πολύ ευγενικά μοιράστηκε μαζί μας η δημιουργός της

Στοματικη υγιεινή (2).ppt – Παρουσιάσεις Google

Παίξαμε: Τρίλιζα των δοντιών (υλικό από διαδίκτυο)

Επιτραπέζιο παιχνίδι: Τα δόντια

Κάθε παιδί παίρνει μπροστά του από ένα στόμα, ρίχνει το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό που φέρνει, φυτρώνουν (με πλαστελίνη) τα αντίστοιχα δοντάκια στο στόμα του. Νικητής είναι όποιος καταφέρει πρώτος να φυτρώσουν όλα τα δόντια στο στόμα του.

παιχνιδια

“Βρωμίζανε” τα δόντια και στη συνέχεια με την οδοντόβουρτσα τα διατηρούν καθαρά.

SAM 5328

Σε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που φτιάξαμε, προσπαθούσαν να βγουν νικητές και να φτάσουν στα γερά δοντάκια.

SAM 5359

Μάθαμε πολύ ωραία τραγουδάκια

https://youtu.be/qFQn251YF2A?si=R1lKwnq2Rehw9fB1

https://www.youtube.com/watch?v=N61BVW9mi-E

Συνθέσαμε τις λέξεις

γλωσσικα

Οδηγήσαμε τη μελισσούλα στο χαρούμενο δοντάκι περνώντας από υγιεινές τροφές και στο λυπημένο δοντάκι περνώντας από τροφές που κάνουν κακό στα δόντια μας.

βεε βοτ 1