Code Week 2025-2026

 

CODEWEEK1

Το σχολείο μας και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτό την τρέχουσα σχολική χρονιά προγραμματίζουν ή συμμετέχουν στις παρακάτω δράσεις κατά την εβδομάδα κώδικα cw25:

i. Help the Little Robot Mouse fill his pantry for winter:

()

CODEWEEK2

ii. Το φαντασματάκι θα βοηθήσω στο κάστρο του να γυρίσει:

()

Σε χάρτη πλέγματος τοποθετούμε σε 2 αντίθετα σημεία το φαντασματάκι και το κάστρο. Με την βοήθεια που θα μας παρέχουν χρωματιστά βελάκια που το κάθε ένα θα δείχνει συγκεκριμένη κατεύθυνση (π.χ. για να ανέβει ο ήρωάς μας προς τα πάνω χρησιμοποιούμε κόκκινο βελάκι, για να κατέβει προς τα κάτω … πράσινο βελάκι κ.ο.κ.) προσπαθούμε να οδηγήσουμε το φαντασματάκι στο κάστρο του. Η άσκηση μπορεί αν είναι ατομική η ομαδική και ολοκληρώνεται μόλις φτάσει ο ήρωάς μας στο κάστρο.

🎯 Γενικός στόχος

Ανάπτυξη της ικανότητας προσανατολισμού στο χώρο και χρήσης χωρικής γλώσσας για την κωδικοποίηση μιας διαδρομής.

🎯 Ειδικοί στόχοι

  • Κατανόηση και χρήση χωρικών εννοιών: προχωρώ, οπισθοχωρώ, στρίβω δεξιά, στρίβω αριστερά
  • Σχεδιασμός ακολουθίας ενεργειών για την επίτευξη ενός στόχου.
  • Πρόβλεψη και επαλήθευση μιας κωδικοποιημένης μετακίνησης.
  • Συνεργασία και επιχειρηματολογία με τους συνομηλίκους.

566475769 2002097430627907 3206444413257449641 n ld9xc4waw2e

iii. Τρώω υγιεινά την υγεία μου να έχω:

()

Σε χάρτη πλέγματος οι μαθητές τοποθετούν 1) 5 εικόνες από ανθυγιεινές τροφές (κρουασάν σοκολάτας, πατατάκια, αναψυκτικό τύπου κόλα, χαμπουργκερ από αλυσίδα fast food, καραμέλες), 2) 5 εικόνες από υγιεινές τροφές (σαλάτα, μανταρίνι, αυγό βραστό, όσπρια, γάλα), την εικόνα ενός παιδιού στη μία άκρη του πλέγματος και 4) την εικόνα ενός υγειούς δοντιού στην άλλη λευρά του πλέγματος. Με την βοήθεια που θα μας παρέχουν χρωματιστά βελάκια που το κάθε ένα θα δείχνει συγκεκριμένη κατεύθυνση (π.χ. για να ανέβει ο ήρωάς μας προς τα πάνω χρησιμοποιούμε κόκκινο βελάκι, για να κατέβει προς τα κάτω … πράσινο βελάκι κ.ο.κ.) οι μαθητές πρέπει να οδηγήσουν τον ήρωά μας να μαζέψει όλες τις υγιεινές τροφές χωρίς να περάσει πάνω από τις ανθυγιεινές.

🎯 Στόχοι της Δραστηριότητας

Γνωστικοί στόχοι
  • Να αναγνωρίζουν και να ταξινομούν τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής για την υγεία των δοντιών και του σώματος.
  • Να εξοικειωθούν με την έννοια του προγραμματισμού μέσω απλών αλγοριθμικών οδηγιών (π.χ. πάνω – κάτω – δεξιά – αριστερά).
  • Να κατανοήσουν την έννοια της ακολουθίας βημάτων και της λογικής πορείας για την επίτευξη ενός στόχου.
Δεξιότητες
  • Να χρησιμοποιούν σύμβολα και χρώματα (βελάκια) για να δώσουν οδηγίες
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας, προτείνοντας λύσεις και αποφάσεις ομαδικά
  • Να ασκηθούν στη χωρική αντίληψη (προσανατολισμός στο πλέγμα)
  • Να καλλιεργήσουν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος μέσα από πειραματισμό και αναστοχασμό.
Στάσεις και αξίες
  • Να υιοθετούν θετική στάση απέναντι στη σωστή διατροφή
  • Να αναπτύσσουν επιμονή και δημιουργική σκέψη κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας
  • Να βιώνουν τη χαρά της μάθησης μέσα από τον κώδικα και το παιχνίδι.

Antigrafo toy CODE 11

iv. Με αριθμούς και χρώματα το μύνημά μου γράφω:

()

Χρωματίζοντας με αριθμούς γράφουμε το μύνημά μας.

Στόχοι:

  • Αναγνώριση Χρωμάτων και Αριθμών: Τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν χρώματα και αριθμούς, συνδέοντας τα σωστά χρώματα με τους αντίστοιχους αριθμούς.
  • Ενίσχυση της Προσοχής στη Λεπτομέρεια: Τα παιδιά πρέπει να εστιάσουν στις λεπτομέρειες της εικόνας και να ακολουθήσουν οδηγίες προσεκτικά.
  • Ανάπτυξη Λεπτών Κινητικών Δεξιοτήτων: Χρωματίζοντας μέσα στις γραμμές, τα παιδιά αναπτύσσουν τον έλεγχο των χεριών τους και τη λεπτή κινητική τους δεξιότητα.
  • Ανάπτυξη Υπομονής και Αυτοπειθαρχίας: Τα παιδιά πρέπει να αφιερώσουν χρόνο για να ολοκληρώσουν τη δραστηριότητα με προσοχή.
  • Προώθηση Μαθηματικών Εννοιών: Η δραστηριότητα μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της λογικής σκέψης, βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν βασικές μαθηματικές έννοιες μέσω της αντιστοίχισης αριθμών με χρώματα.

CARTES FESTIVES

Σχολικό Έτος 2025-2026

Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 υπηρετούν στη σχολική μας μονάδα οι παρακάτω εκπαιδευτικοί:

Μαντζουράνη Κλεοπάτρα (ΠΕ 60) : Προϊσταμένη 
Ολοήμερο Τμήμα 2 
Τσιρίκου Κωστούρου Παναγιώτα (ΠΕ60) : Πρωϊνό Υποχρεωτικό Τμήμα 2
Κοτλίδας Χρήστος (ΠΕ60) : Πρωϊνό Υποχρεωτικό Τμήμα 1
……………………………………. : Ολοήμερο Τμήμα 1
Δραγανίδου Ισιδώρα (ΠΕ60,50 ΕΑΕ) : Εκπ/κός Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης
Φουρνιώτη Περιστέρα (ΠΕ06) : Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας

Γιορτή Λήξης Σχολικού Έτους 2024-2025

🎶 Μ’ ένα Τραγούδι, Μ’ ένα Χαμόγελο,

Με μια Αγκαλιά και με Δάκρυα στα Μάτια …

Αποχαιρετούμε τη Σχολική Χρονιά 2024-2025 … 🎭

Καθώς η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της, η αυλή μας μετατράπηκε ξανά σε σκηνή,
όπου μικροί και μεγάλοι έγιναν ένα ... μια κοινότητα, μια μεγάλη αγκαλιά.
Η καλοκαιρινή μας γιορτή δεν ήταν απλώς μια παράσταση.
Ήταν μια γιορτή συνεργασίας, δημιουργίας και μνήμης.

Και να τι κρατάμε από εκείνη τη βραδιά:

Όπως όλοι ξέρουμε καλά, Κάθε καλοκαίρι έχει μια ιστορία να διηγηθεί …
Και η δική μας φέτος γεννήθηκε μέσα από βλέμματα που συναντήθηκαν,
χέρια που συνεργάστηκαν και ψυχές που τραγούδησαν μαζί.

Στη σκηνή, τα παιδιά μας, σαν φωτεινές πυγολαμπίδες,
φώτισαν τον ουρανό του Ιούνη με φωνές, κινήσεις και χαμόγελα.

Κι ήταν εκεί ... μαζί μας ... δίπλα μας ...

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Δημοτικό Ωδείο Κερατέας 
του Δήμου Λαυρεωτικής "Δημήτρης Νικολάου", ΜΑΡΘΑ ΚΥΛΑΦΗ
Η Καθηγήτρια Πιάνου και Μουσικοκινητικής Αγωγής, ΓΙΟΥΛΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ 
και ο Καθηγητής Μπουζουκιού, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΑΠΤΗΣ

Τρεις δάσκαλοι με καρδιά ανοιχτή και βλέμμα καθάριο. Μαζί τους και οι 15 μαθητές τους,
που έντυσαν τη στιγμή με νότες και συγκίνηση ... σαν αεράκι καλοκαιρινό.

Παρόντες και ...

Ο Δήμαρχος Λαυρεωτικής κος Λουκάς Δημήτριος,
Η Εντεταλμένη Σύμβουλος Πολιτισμού κα Δράκου Ευαγγελία,
Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Αστικής Πανίδας κος Γιαννάκης Ιωάννης και
Ο Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος κος Χάρης Ζαγουρής

Σε μια σιωπηλή στήριξη που έμοιαζε με υπόσχεση:
Στην παιδική φωνή αξίζει να ακούγεται δυνατά!!!

Ο ήχος, καθάριος, ταξίδεψε παντού … Χάρη στον ηχολήπτη μας 
τον κο Αδαμόπουλο Θεόδωρο, τον αφανή ήρωα της βραδιάς μας.

Και κάπου εκεί, ένας φωτογράφος κι ένας υπεύθυνος βιντεοληψίας, 
οι κ.κ. Νικόλας και Κυριάκος, αιχμαλώτισαν το φως και το κράτησαν για πάντα.

Πίσω από τη σκηνή, στο ημίφως, 
το βοηθητικό προσωπικό του σχολείου μας η κα Σταυρούλα
Φρόντιζε τα πάντα σιωπηλά ... όπως γίνεται πάντα με ό,τι είναι αληθινά πολύτιμο.

Οι γονείς και οι συνοδοί, με μάτια βουρκωμένα από υπερηφάνεια και καρδιές ορθάνοιχτες,
στάθηκαν πλάι μας, όπως κάθε μέρα στα μικρά και στα μεγάλα μας. 

Μα τίποτα από όλα αυτά δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί, 
χωρίς τους εκπαιδευτικούς της καθημερινότητας του σχολείου μας:

Τις κυρίες Μαρία, Πηνελόπη, Στέλλα, Ξένια και Κλεοπάτρα και τον κύριο Χρήστο
Εκείνους που με υπομονή, φροντίδα και πίστη, σπέρνουν όνειρα στα παιδικά μυαλά
και θερίζουν γιορτές που μοιάζουν με ποίημα.

                         Ένα ποίημα καλοκαιρινό … γραμμένο όχι με λέξεις,
                         Αλλά με στιγμές που θα θυμόμαστε ... για πάντα!!!

ΠΡΟΣΕΧΩ-ΜΑΘΑΙΝΩ-ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ (Κεντρικό Λιμεναρχείο Λαυρίου)_2024-2025

📌 ΠΡΟΣΕΧΩ – ΜΑΘΑΙΝΩ – ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ

Το πρόγραμμα «ΠΡΟΣΕΧΩ – ΜΑΘΑΙΝΩ – ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ» υλοποιείται σε συνεργασία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Υπουργείου Παιδείας και του οργανισμού SAFERWATERS, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για την ασφάλεια στη θάλασσα και το υδάτινο περιβάλλον.

🔹 Νομοθεσία & Πλαίσιο: Το πρόγραμμα εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο δράσεων πρόληψης και εκπαίδευσης που προβλέπονται από την εθνική πολιτική για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την ασφαλή συνύπαρξη με το θαλάσσιο περιβάλλον.

🔹 Σκοπός: Να καλλιεργήσει στα παιδιά υπευθυνότητα, γνώσεις και στάσεις ζωής που θα τα προστατεύουν σε κάθε τους επαφή με το νερό — από την παραλία μέχρι την πισίνα.

🔹 Στόχος: Οι μαθητές να γνωρίσουν βασικούς κανόνες πρόληψης, να εξοικειωθούν με πρακτικές ασφάλειας και να αναπτύξουν οικολογική συνείδηση, φροντίζοντας το φυσικό υδάτινο πλούτο.

Στο πλαίσιο αυτό, επισκέφθηκε το σχολείο μας ο Υποπλοίαρχος ο οποίος με απλό και διαδραστικό τρόπο μίλησε στα παιδιά για όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουν για την ασφάλεια στο νερό. Κατά τη διάρκεια της δράσης προβλήθηκε εγκεκριμένο εκπαιδευτικό βίντεο, ακούστηκε σχετικό τραγούδι και μοιράστηκε υλικό που έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και τα συναρμόδια Υπουργεία.

Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, χόρεψαν, έθεσαν απορίες και μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους, δείχνοντας πως η γνώση μπορεί να γίνεται παιχνίδι και ασπίδα προστασίας, όταν η μάθηση γίνεται με φροντίδα και χαμόγελο!

Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης_2024-2025

🎯 Μια Ματιά στη Συλλογική Μάθηση στο Πλαίσιο του ΟΚΜ

Στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Πιλοτικό Πρόγραμμα «Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης», οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας υλοποίησαν μια σειρά εργασιών και δράσεων που στόχο είχαν να καλλιεργήσουν τον παιδαγωγικό στοχασμό, να ενδυναμώσουν τη συνεργασία και να βελτιώσουν ή/και να στηρίξουν την επαγγελματική μας ανάπτυξη.

Κεντρική θέση είχαν οι ατομικές SWOT αναλύσεις, μέσα από τις οποίες ο κάθε εκπαιδευτικός ανέδειξε τα δυνατά του σημεία, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες βελτίωσης της διδακτικής πράξης. Με βάση αυτές σχεδιάστηκαν ατομικές κλείδες παρατήρησης, που χρησιμοποιήθηκαν για την ομότιμη παρατήρηση, προσφέροντας δημιουργική ανατροφοδότηση και πολύτιμα ερεθίσματα για περαιτέρω προβληματισμό.

Σημαντικό μέρος της διαδικασίας αποτέλεσαν επίσης οι περίπατοι, οι τακτικές συναντήσεις, οι συζητήσεις και η ανταλλαγή καλών πρακτικών, που ενίσχυσαν την κουλτούρα διαμοιρασμού γνώσης και εμπειρίας εντός κι εκτός της σχολικής μας κοινότητας.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις αποτιμήσεις και τους αναστοχασμούς, ώστε κάθε βήμα να αξιοποιείται ως ευκαιρία για στοχευμένη βελτίωση και ανανέωση της παιδαγωγικής μας προσέγγισης.

Με την παρούσα ανάρτηση, μοιραζόμαστε συνοπτικά μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα από τις εργασίες μας, με την πεποίθηση ότι η συνεργατική μάθηση και ο στοχαστικός διάλογος παραμένουν βασικά θεμέλια για ένα σχολείο που εξελίσσεται συνεχώς — για το όφελος όλων μας και κυρίως των μαθητών μας.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Μαθαίνω να Προστατεύω και να Προστατεύομαι από τους Κινδύνους_2024-2025

🌈Μαθαίνω να Προστατεύω και να Προστατεύομαι από τους Κινδύνους …

Γιατί η Ασφάλεια είναι Δύναμη! 🌈

«Όταν γνωρίζω πώς και από τι να προφυλάσσομαι,

τότε χτίζω έναν κόσμο θωρακισμένο απέναντι στους κινδύνους.»

Στο πλαίσιο της καλλιέργειας της υπευθυνότητας και της αυτοπροστασίας από μικρή ηλικία, είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε στο Νηπιαγωγείο μας, την Τετάρτη 07/05/2025, την εξειδικευμένη ομάδα επαγγελματιών σε θέματα Πολιτικής Προστασίας με επικεφαλής τον Δρ. Άκη Αλεξανδρίδη (Ph.D. Emergency Crisis and Disaster Management, Sp.Mil. AG FEMA, NATO, United Nations), η οποία ενημέρωσε τους μαθητές μας για τρόπους πρόληψης, αντίδρασης και προστασίας απέναντι σε φυσικούς και ανθρωπογενείς κινδύνους.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, απλές οδηγίες και κατανοητό λόγο, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες που σχετίζονται με την ασφάλεια: Σεισμός, Πυρκαγιά, Ακραία Καιρικά Φαινόμενα, Πρώτες Ενέργειες σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Γιατί η πρόληψη ξεκινά από την ενημέρωση — και η αυτοπροστασία είναι ένα μάθημα ζωής που δεν πρέπει να λείπει από κανένα σχολείο!

Make a Wish_Δημιουργικός Διαγωνισμός_2024-2025

https://makeawish.gr/wp-content/uploads/2025/04/%CE%A3%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%91%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B9-%CF%83%CE%BF%CF%85_%CE%9D%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%93%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%91%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82_%CE%92-1.pdf

MAKE A WISH DHMIOYRGIKOS DIAGONISMOS

🎈 Ασφάλεια στο Διαδίκτυο: Μαθαίνουμε, Συζητάμε, Δημιουργούμε! 🌐🖍️

Στο Νηπιαγωγείο μας δίνουμε μεγάλη σημασία στην ασφάλεια των παιδιών, τόσο στον πραγματικό όσο και στον ψηφιακό κόσμο. Με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, μιλήσαμε στην τάξη για το πώς μπορούμε να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο με ασφάλεια, τι πρέπει να προσέχουμε και σε ποιον να απευθυνόμαστε όταν κάτι μας φαίνεται περίεργο ή μας κάνει να νιώθουμε άβολα.

Οι μαθητές, με τον ενθουσιασμό και τη φαντασία τους, αποφάσισαν να αποτυπώσουν όλα όσα μάθαμε μέσα από ζωγραφιές! Κάθε στοιχείο του έργου κρύβει ένα μήνυμα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, όπως το να κρατάμε μυστικά τον κωδικό μας, να μιλάμε πάντα με κάποιον ενήλικα για ό,τι μας προβληματίζει και να σεβόμαστε τους άλλους και στον ψηφιακό κόσμο.

Μάλιστα, μέσα από έναν όμορφο διάλογο και ανταλλαγή ιδεών, τα παιδιά πρότειναν τη δημιουργία ενός Ήρωα της Διαδικτυακής Ασφάλειας! Οι ιδέες και τα χαρακτηριστικά του ήρωα προέκυψαν από τις προτάσεις των μαθητών μας και του δόθηκε το όνομα ΥπερΉρωας του Διαδικτύου. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), ο ήρωας “ζωντάνεψε”, βασισμένος εξολοκλήρου στη φαντασία και τα λόγια των παιδιών.

Ένας μικρός ήρωας, μεγάλος σύμμαχος στην ασφαλή πλοήγηση!

Με την υπέροχη δημιουργία μας, συμμετείχαμε και στον διαγωνισμό ζωγραφικής του Make-A-Wish Ελλάδας – Δημιουργικός Διαγωνισμός 2024-2025, στηρίζοντας με τον δικό μας τρόπο το σημαντικό έργο του οργανισμού! 

  💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨

Οι ιδέες των παιδιών μας για τον ΥπερΉρωα του Διαδικτύου

Οι μαθητές μας πρότειναν ιδέες και χαρακτηριστικά για έναν ΥπερΉρωα που θα μας προστατεύει στο Διαδίκτυο.

🎨 Εμφάνιση και αξεσουάρ:

  • Να είναι αγόρι.

  • Να έχει δέρμα χρώματος ροζ.

  • Ίσια, μακριά καροτί μαλλιά.

  • Μάτια σκούρα μπλε.

  • Να φοράει μαύρη μάσκα.

  • Κόκκινες κάλτσες κανονικού μήκους.

  • Αθλητικά μπλε με σκρατς.

  • Μακριά γαλάζια φόρμα με πορτοκαλί κεραυνό.

  • Κόκκινη μπλούζα με μακριά μανίκια και στάμπα με ήρωα σε μπλε χρώμα.

  • Κόκκινο-πορτοκαλί καπέλο τζόκεϋ με κίτρινες και μαύρες λεπτομέρειες.

  • Πράσινο, ροζ, κίτρινο και κόκκινο σακίδιο με πορτοκαλί ιμάντες και φερμουάρ.

  • Μπλε κάσκα για επιπλέον προστασία!

🛡️ Δυνάμεις και χαρακτηριστικά:

  • Να πετάει και να προστατεύει τα παιδιά όταν κάποιος τους γράφει κάτι άσχημο.

  • Να έχει μάτια που βλέπουν μόνο το καλό.

  • Να φοράει μπλε κάπα γιατί το μπλε είναι το χρώμα της εμπιστοσύνης.

  • Να έχει σήμα Wi-Fi στην καρδιά του.

  • Να χαμογελάει πάντα για να μη φοβάται κανένα παιδί το διαδίκτυο.

  • Να λέει “Μίλα σε έναν μεγάλο όταν κάτι σε φοβίζει!”

Οι ιδέες και τα χαρακτηριστικά του ήρωα προέκυψαν από τις προτάσεις των μαθητών μας και του δόθηκε το όνομα “ΥπερΉρωας του Διαδικτύου”.

Έτσι, μαζί με τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό, μοιραζόμαστε την έμπνευση και τη σημασία της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου.