Γιορτή Λήξης Σχολικού Έτους 2024-2025

🎶 Μ’ ένα Τραγούδι, Μ’ ένα Χαμόγελο,

Με μια Αγκαλιά και με Δάκρυα στα Μάτια …

Αποχαιρετούμε τη Σχολική Χρονιά 2024-2025 … 🎭

Καθώς η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της, η αυλή μας μετατράπηκε ξανά σε σκηνή,
όπου μικροί και μεγάλοι έγιναν ένα ... μια κοινότητα, μια μεγάλη αγκαλιά.
Η καλοκαιρινή μας γιορτή δεν ήταν απλώς μια παράσταση.
Ήταν μια γιορτή συνεργασίας, δημιουργίας και μνήμης.

Και να τι κρατάμε από εκείνη τη βραδιά:

Όπως όλοι ξέρουμε καλά, Κάθε καλοκαίρι έχει μια ιστορία να διηγηθεί …
Και η δική μας φέτος γεννήθηκε μέσα από βλέμματα που συναντήθηκαν,
χέρια που συνεργάστηκαν και ψυχές που τραγούδησαν μαζί.

Στη σκηνή, τα παιδιά μας, σαν φωτεινές πυγολαμπίδες,
φώτισαν τον ουρανό του Ιούνη με φωνές, κινήσεις και χαμόγελα.

Κι ήταν εκεί ... μαζί μας ... δίπλα μας ...

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Δημοτικό Ωδείο Κερατέας 
του Δήμου Λαυρεωτικής "Δημήτρης Νικολάου", ΜΑΡΘΑ ΚΥΛΑΦΗ
Η Καθηγήτρια Πιάνου και Μουσικοκινητικής Αγωγής, ΓΙΟΥΛΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ 
και ο Καθηγητής Μπουζουκιού, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΑΠΤΗΣ

Τρεις δάσκαλοι με καρδιά ανοιχτή και βλέμμα καθάριο. Μαζί τους και οι 15 μαθητές τους,
που έντυσαν τη στιγμή με νότες και συγκίνηση ... σαν αεράκι καλοκαιρινό.

Παρόντες και ...

Ο Δήμαρχος Λαυρεωτικής κος Λουκάς Δημήτριος,
Η Εντεταλμένη Σύμβουλος Πολιτισμού κα Δράκου Ευαγγελία,
Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Αστικής Πανίδας κος Γιαννάκης Ιωάννης και
Ο Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος κος Χάρης Ζαγουρής

Σε μια σιωπηλή στήριξη που έμοιαζε με υπόσχεση:
Στην παιδική φωνή αξίζει να ακούγεται δυνατά!!!

Ο ήχος, καθάριος, ταξίδεψε παντού … Χάρη στον ηχολήπτη μας 
τον κο Αδαμόπουλο Θεόδωρο, τον αφανή ήρωα της βραδιάς μας.

Και κάπου εκεί, ένας φωτογράφος κι ένας υπεύθυνος βιντεοληψίας, 
οι κ.κ. Νικόλας και Κυριάκος, αιχμαλώτισαν το φως και το κράτησαν για πάντα.

Πίσω από τη σκηνή, στο ημίφως, 
το βοηθητικό προσωπικό του σχολείου μας η κα Σταυρούλα
Φρόντιζε τα πάντα σιωπηλά ... όπως γίνεται πάντα με ό,τι είναι αληθινά πολύτιμο.

Οι γονείς και οι συνοδοί, με μάτια βουρκωμένα από υπερηφάνεια και καρδιές ορθάνοιχτες,
στάθηκαν πλάι μας, όπως κάθε μέρα στα μικρά και στα μεγάλα μας. 

Μα τίποτα από όλα αυτά δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί, 
χωρίς τους εκπαιδευτικούς της καθημερινότητας του σχολείου μας:

Τις κυρίες Μαρία, Πηνελόπη, Στέλλα, Ξένια και Κλεοπάτρα και τον κύριο Χρήστο
Εκείνους που με υπομονή, φροντίδα και πίστη, σπέρνουν όνειρα στα παιδικά μυαλά
και θερίζουν γιορτές που μοιάζουν με ποίημα.

                         Ένα ποίημα καλοκαιρινό … γραμμένο όχι με λέξεις,
                         Αλλά με στιγμές που θα θυμόμαστε ... για πάντα!!!

ΠΡΟΣΕΧΩ-ΜΑΘΑΙΝΩ-ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ (Κεντρικό Λιμεναρχείο Λαυρίου)_2024-2025

📌 ΠΡΟΣΕΧΩ – ΜΑΘΑΙΝΩ – ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ

Το πρόγραμμα «ΠΡΟΣΕΧΩ – ΜΑΘΑΙΝΩ – ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ» υλοποιείται σε συνεργασία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Υπουργείου Παιδείας και του οργανισμού SAFERWATERS, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για την ασφάλεια στη θάλασσα και το υδάτινο περιβάλλον.

🔹 Νομοθεσία & Πλαίσιο: Το πρόγραμμα εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο δράσεων πρόληψης και εκπαίδευσης που προβλέπονται από την εθνική πολιτική για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την ασφαλή συνύπαρξη με το θαλάσσιο περιβάλλον.

🔹 Σκοπός: Να καλλιεργήσει στα παιδιά υπευθυνότητα, γνώσεις και στάσεις ζωής που θα τα προστατεύουν σε κάθε τους επαφή με το νερό — από την παραλία μέχρι την πισίνα.

🔹 Στόχος: Οι μαθητές να γνωρίσουν βασικούς κανόνες πρόληψης, να εξοικειωθούν με πρακτικές ασφάλειας και να αναπτύξουν οικολογική συνείδηση, φροντίζοντας το φυσικό υδάτινο πλούτο.

Στο πλαίσιο αυτό, επισκέφθηκε το σχολείο μας ο Υποπλοίαρχος ο οποίος με απλό και διαδραστικό τρόπο μίλησε στα παιδιά για όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουν για την ασφάλεια στο νερό. Κατά τη διάρκεια της δράσης προβλήθηκε εγκεκριμένο εκπαιδευτικό βίντεο, ακούστηκε σχετικό τραγούδι και μοιράστηκε υλικό που έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και τα συναρμόδια Υπουργεία.

Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, χόρεψαν, έθεσαν απορίες και μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους, δείχνοντας πως η γνώση μπορεί να γίνεται παιχνίδι και ασπίδα προστασίας, όταν η μάθηση γίνεται με φροντίδα και χαμόγελο!

Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης_2024-2025

🎯 Μια Ματιά στη Συλλογική Μάθηση στο Πλαίσιο του ΟΚΜ

Στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Πιλοτικό Πρόγραμμα «Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης», οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας υλοποίησαν μια σειρά εργασιών και δράσεων που στόχο είχαν να καλλιεργήσουν τον παιδαγωγικό στοχασμό, να ενδυναμώσουν τη συνεργασία και να βελτιώσουν ή/και να στηρίξουν την επαγγελματική μας ανάπτυξη.

Κεντρική θέση είχαν οι ατομικές SWOT αναλύσεις, μέσα από τις οποίες ο κάθε εκπαιδευτικός ανέδειξε τα δυνατά του σημεία, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες βελτίωσης της διδακτικής πράξης. Με βάση αυτές σχεδιάστηκαν ατομικές κλείδες παρατήρησης, που χρησιμοποιήθηκαν για την ομότιμη παρατήρηση, προσφέροντας δημιουργική ανατροφοδότηση και πολύτιμα ερεθίσματα για περαιτέρω προβληματισμό.

Σημαντικό μέρος της διαδικασίας αποτέλεσαν επίσης οι περίπατοι, οι τακτικές συναντήσεις, οι συζητήσεις και η ανταλλαγή καλών πρακτικών, που ενίσχυσαν την κουλτούρα διαμοιρασμού γνώσης και εμπειρίας εντός κι εκτός της σχολικής μας κοινότητας.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις αποτιμήσεις και τους αναστοχασμούς, ώστε κάθε βήμα να αξιοποιείται ως ευκαιρία για στοχευμένη βελτίωση και ανανέωση της παιδαγωγικής μας προσέγγισης.

Με την παρούσα ανάρτηση, μοιραζόμαστε συνοπτικά μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα από τις εργασίες μας, με την πεποίθηση ότι η συνεργατική μάθηση και ο στοχαστικός διάλογος παραμένουν βασικά θεμέλια για ένα σχολείο που εξελίσσεται συνεχώς — για το όφελος όλων μας και κυρίως των μαθητών μας.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Μαθαίνω να Προστατεύω και να Προστατεύομαι από τους Κινδύνους_2024-2025

🌈Μαθαίνω να Προστατεύω και να Προστατεύομαι από τους Κινδύνους …

Γιατί η Ασφάλεια είναι Δύναμη! 🌈

«Όταν γνωρίζω πώς και από τι να προφυλάσσομαι,

τότε χτίζω έναν κόσμο θωρακισμένο απέναντι στους κινδύνους.»

Στο πλαίσιο της καλλιέργειας της υπευθυνότητας και της αυτοπροστασίας από μικρή ηλικία, είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε στο Νηπιαγωγείο μας, την Τετάρτη 07/05/2025, την εξειδικευμένη ομάδα επαγγελματιών σε θέματα Πολιτικής Προστασίας με επικεφαλής τον Δρ. Άκη Αλεξανδρίδη (Ph.D. Emergency Crisis and Disaster Management, Sp.Mil. AG FEMA, NATO, United Nations), η οποία ενημέρωσε τους μαθητές μας για τρόπους πρόληψης, αντίδρασης και προστασίας απέναντι σε φυσικούς και ανθρωπογενείς κινδύνους.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, απλές οδηγίες και κατανοητό λόγο, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες που σχετίζονται με την ασφάλεια: Σεισμός, Πυρκαγιά, Ακραία Καιρικά Φαινόμενα, Πρώτες Ενέργειες σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Γιατί η πρόληψη ξεκινά από την ενημέρωση — και η αυτοπροστασία είναι ένα μάθημα ζωής που δεν πρέπει να λείπει από κανένα σχολείο!

Make a Wish_Δημιουργικός Διαγωνισμός_2024-2025

https://makeawish.gr/wp-content/uploads/2025/04/%CE%A3%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%91%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B9-%CF%83%CE%BF%CF%85_%CE%9D%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%93%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%91%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82_%CE%92-1.pdf

MAKE A WISH DHMIOYRGIKOS DIAGONISMOS

🎈 Ασφάλεια στο Διαδίκτυο: Μαθαίνουμε, Συζητάμε, Δημιουργούμε! 🌐🖍️

Στο Νηπιαγωγείο μας δίνουμε μεγάλη σημασία στην ασφάλεια των παιδιών, τόσο στον πραγματικό όσο και στον ψηφιακό κόσμο. Με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, μιλήσαμε στην τάξη για το πώς μπορούμε να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο με ασφάλεια, τι πρέπει να προσέχουμε και σε ποιον να απευθυνόμαστε όταν κάτι μας φαίνεται περίεργο ή μας κάνει να νιώθουμε άβολα.

Οι μαθητές, με τον ενθουσιασμό και τη φαντασία τους, αποφάσισαν να αποτυπώσουν όλα όσα μάθαμε μέσα από ζωγραφιές! Κάθε στοιχείο του έργου κρύβει ένα μήνυμα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, όπως το να κρατάμε μυστικά τον κωδικό μας, να μιλάμε πάντα με κάποιον ενήλικα για ό,τι μας προβληματίζει και να σεβόμαστε τους άλλους και στον ψηφιακό κόσμο.

Μάλιστα, μέσα από έναν όμορφο διάλογο και ανταλλαγή ιδεών, τα παιδιά πρότειναν τη δημιουργία ενός Ήρωα της Διαδικτυακής Ασφάλειας! Οι ιδέες και τα χαρακτηριστικά του ήρωα προέκυψαν από τις προτάσεις των μαθητών μας και του δόθηκε το όνομα ΥπερΉρωας του Διαδικτύου. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), ο ήρωας “ζωντάνεψε”, βασισμένος εξολοκλήρου στη φαντασία και τα λόγια των παιδιών.

Ένας μικρός ήρωας, μεγάλος σύμμαχος στην ασφαλή πλοήγηση!

Με την υπέροχη δημιουργία μας, συμμετείχαμε και στον διαγωνισμό ζωγραφικής του Make-A-Wish Ελλάδας – Δημιουργικός Διαγωνισμός 2024-2025, στηρίζοντας με τον δικό μας τρόπο το σημαντικό έργο του οργανισμού! 

  💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨💙✨

Οι ιδέες των παιδιών μας για τον ΥπερΉρωα του Διαδικτύου

Οι μαθητές μας πρότειναν ιδέες και χαρακτηριστικά για έναν ΥπερΉρωα που θα μας προστατεύει στο Διαδίκτυο.

🎨 Εμφάνιση και αξεσουάρ:

  • Να είναι αγόρι.

  • Να έχει δέρμα χρώματος ροζ.

  • Ίσια, μακριά καροτί μαλλιά.

  • Μάτια σκούρα μπλε.

  • Να φοράει μαύρη μάσκα.

  • Κόκκινες κάλτσες κανονικού μήκους.

  • Αθλητικά μπλε με σκρατς.

  • Μακριά γαλάζια φόρμα με πορτοκαλί κεραυνό.

  • Κόκκινη μπλούζα με μακριά μανίκια και στάμπα με ήρωα σε μπλε χρώμα.

  • Κόκκινο-πορτοκαλί καπέλο τζόκεϋ με κίτρινες και μαύρες λεπτομέρειες.

  • Πράσινο, ροζ, κίτρινο και κόκκινο σακίδιο με πορτοκαλί ιμάντες και φερμουάρ.

  • Μπλε κάσκα για επιπλέον προστασία!

🛡️ Δυνάμεις και χαρακτηριστικά:

  • Να πετάει και να προστατεύει τα παιδιά όταν κάποιος τους γράφει κάτι άσχημο.

  • Να έχει μάτια που βλέπουν μόνο το καλό.

  • Να φοράει μπλε κάπα γιατί το μπλε είναι το χρώμα της εμπιστοσύνης.

  • Να έχει σήμα Wi-Fi στην καρδιά του.

  • Να χαμογελάει πάντα για να μη φοβάται κανένα παιδί το διαδίκτυο.

  • Να λέει “Μίλα σε έναν μεγάλο όταν κάτι σε φοβίζει!”

Οι ιδέες και τα χαρακτηριστικά του ήρωα προέκυψαν από τις προτάσεις των μαθητών μας και του δόθηκε το όνομα “ΥπερΉρωας του Διαδικτύου”.

Έτσι, μαζί με τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό, μοιραζόμαστε την έμπνευση και τη σημασία της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου.

2024-2025: Δημοτικό Ωδείο Κερατέας Δήμου Λαυρεωτικής “Δημήτρης Νικολάου”

EPISKEPSH ODEIO 07.03.2025

Εξερευνώντας τον Μαγευτικό Κόσμο της Μουσικής στο

Δημοτικό Ωδείο Κερατέας Δήμου Λαυρεωτικής “Δημήτρης Νικολάου”

Ευχαριστούμε θερμά για την εξαιρετική υποδοχή και την ουσιαστική συνεργασία τους:

Κυλάφη Μάρθα : Καλλιτεχνική Διευθύντρια              Δημοτικού Ωδείου Κερατέας
Κονταξάκη Μαρία : Καθηγήτρια Μονωδίας και
Μουσικοκινητικής Αγωγής
Φωτοπούλου Γιούλα : Καθηγήτρια Πιάνου και
Μουσικοκινητικής Αγωγής
Βασιλάκου Ολυμπία : Καθηγήτρια Πιάνου, Ακορντεόν
Κουκοπούλου Ιωάννα – Βενετία : Καθηγήτρια Πιάνου, Κρουστών
Barrett Σπύρος : Καθηγητής Κλασικής και Ηλεκτρικής Κιθάρας

Κατά τη διαδρομή προς το Δημοτικό Ωδείο, τα παιδιά τραγούδησαν τα κάλαντα της άνοιξης, γεμίζοντας με μελωδίες τους δρόμους.

Η μετακίνηση προς το Δημοτικό Ωδείο πραγματοποιήθηκε με ασφάλεια και άψογη οργάνωση. Στην ομάδα συνοδείας συμμετείχαν πέντε εκπαιδευτικοί, η βοηθός του σχολείου και τέσσερις γονείς. Η άριστη συνεργασία μεταξύ όλων συνέβαλε στην ομαλή διεξαγωγή αυτής της εκπαιδευτικής δράσης, διασφαλίζοντας την ασφαλή μετακίνηση και την ομαλή ροή της εμπειρίας.

Εγγραφές μαθητριών/τών για το σχολικό έτος 2025-2026

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

Σύμφωνα με την υπ’αριθμ. Φ.6/32119/Δ1/21-03-2025 Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ

οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025-2026,

παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025. 

Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.



Λήψη αρχείου

_____________________________________________________________________________________________

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α ́133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών.

Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021.

Κατά τη διαδικασία των εγγραφών/μετεγγραφών ισχύει η εγκύκλιος Φ1/117162/ΓΔ4/20-9-2021.



Λήψη αρχείου

Σε κάθε περίπτωση παρακαλείσθε να συμβουλεύεστε τα γεωγραφικά όρια του 3ου Νηπιαγωγείου Κερατέας

Προς ενημέρωσή σας:



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

28.02.2023 – 28.02.2025

Με αφορμή την επέτειο της τραγωδίας των Τεμπών, τέσσερα νηπιαγωγεία και το Κέντρο Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας “Γαϊτανάκι” ενώσαμε τις φωνές μας σε ένα συνεργατικό βίντεο μνήμης και ελπίδας.

Το 1ο και 3ο Νηπιαγωγείο Κερατέας, το 2ο Νηπιαγωγείο Μαλίων και το 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Χίου, μαζί με το Κέντρο Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας “Γαϊτανάκι” και τη μουσικό τους Αννίτα Ματζουράνη, έδωσαν ψυχή και συναίσθημα, ντύνοντας μουσικά την πρωτοβουλία αυτή.

Με οδηγό τη μουσική και τους στίχους του Φοίβου Δεληβοριά, οι παιδικές φωνές ενώθηκαν σε μια κοινή προσπάθεια γεμάτη νόημα. Γιατί όταν οι εκπαιδευτικοί και οι σχολικές μονάδες θέλουν, μπορούν να δημιουργήσουν κάτι όμορφο, ακόμα κι όταν τους χωρίζουν χιλιόμετρα.

Και παρά τις αντιξοότητες, η συνεργασία αποκτά δύναμη όταν γεννιέται από την επιθυμία να μοιραστούμε, να νιώσουμε και να θυμόμαστε.

Μέσα από τη μουσική, στέλνουμε το δικό μας μήνυμα αγάπης, ενότητας και διατήρησης της μνήμης.

Γιατί η μνήμη γίνεται φως, και το φως δείχνει τον δρόμο της αλλαγής.

«Διδάσκοντας Βιωματικά: Τεχνικές Διδασκαλίας και Βιωματική Μέθοδος» ΕΕΠΕΚ_2024-2025

📌 Για τη φετινή σχολική χρονιά, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην ενδοσχολική επιμόρφωση «Διδάσκοντας Βιωματικά: Τεχνικές Διδασκαλίας και Βιωματική Μέθοδος», αξιοποιώντας τις προτάσεις της ΕΕΠΕΚ και ενισχύοντας το παιδαγωγικό του έργο μέσα από σύγχρονες και συμμετοχικές διδακτικές πρακτικές.