Το 3o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΙΛΙΑΤΡΩΝ αναγνωρίστηκε σε ευρωπαϊκό επίπεδο σαν eTwinning School! Τα eTwinning Schools αναγνωρίζονται σε Ευρωπαϊκό επίπεδο ως πρότυπα για το eTwinning και διαμορφώνουν ένα δίκτυο ηγετικών σχολείων που εμπνέουν τη μελλοντική εξέλιξη της δράσης. Χαίρουν υψηλής προβολής σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο…». Λάβαμε μία τιμητική πλακέτα, μία αναμνηστική σημαία και τα συγχαρητήρια από την Κεντρική Υπηρεσία σε επιστολή που απέστειλαν στους εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου που έλαβαν μέρος στην υλοποίηση των προγραμμάτων etwinning 2018-2020 στο 3ο Νηπιαγωγείο Φιλιατρών, Σταυρούλα Σπηλιοπούλου και Γκόλφω Κανελλάκη. Η επιστολή είναι η ακόλουθη:
Το δικό μας μήνυμα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο
Ε-Τwinning Σχολείο – Τα βραβεία μας
Ε-Τwinning Σχολείο-Διάκριση
Καλό Καλοκαίρι
Δράση σχολείου με τον Δήμο Τριφυλίας-Στολισμός Χριστουγεννιάτικων δέντρων στην Πλατεία Δημαρχείου
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ -Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος: “Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”
Εργαστήριο 1 (Ας γνωριστούμε παίζοντας)
Παιχνίδι ενεργοποίησης- δέσιμο ομάδας : Συνοδεία κατάλληλης μουσικής τα παιδιά περπατούν στο χώρο και με το σταμάτημα της μουσικής βρίσκουν κάποιο άλλο παιδί, λένε το ονομά τους και χαιρετιούνται με τη βοήθεια των μερών του σώματος τους (γόνατα, κεφάλι, αγκώνες).
Ομαδική κατασκευή: Ένα μπουκέτο λουλούδια
Εργαστήριο 2 (Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη του νηπιαγωγείου)
Η νηπιαγωγός παρουσίαση στην τάξη ένα παιδί με κινητικές δυσκολίες. Το παιδί το κοροιδεύουν στο σχολείο για τις δυσκολίες στην κίνηση και το λόγο του (ψευθίζει). Τα παιδιά συζητούν με τη νηπιαγωγό τα συναισθήματα του και προτείνουν λύσεις για να αισθανθεί καλύτερα.
Τα παιδιά βλέπουν και το εξής σχετικό βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=1lEre31n2iY.
Εργαστήριο 3 (Εσύ και εγώ μαζί)
‘Εγινε ανάγνωση και συζήτηση του παραμυθιού: “Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια” https://anyflip.com/iyuxw/hjeq/basic
Εργαστήριο 4 (Ο εαυτός μου…)
Ομαδικό παιχνίδι: “Ο κατάσκοπος”
Δίνεται η οδηγία στα παιδιά: «Περπατάς σαν κατάσκοπος με την εφημερίδα, κρύβοντας το πρόσωπό σου. Με το σταμάτημα της μουσικής, βρίσκεις ένα παιδί και περιγράφεις τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά.”
Κατασκεύη: Ο εαυτός μου…
Σε ομάδες τα παιδιά προσπαθούν να φτιάξουν τον εαυτό τους με τουβλάκια (κεφάλι, χέρια, πόδια κλπ) και στη συνέχεια με τη βοήθεια της τεχνολογίας ζωντανεύουν τις δημιουργίες τους.
Εργαστήριο 5 (…και οι άλλοι)
Συζήτηση και προφορική επεξεργασία του βίντεο: ” Η εχθρόπιτα” (https://www.youtube.com/watch?v=myrz2ajbDV8)
Δημιουργία της πίτας της φιλίας.
Ομαδική κατασκευή: Η κουρτίνα της αγάπης
Εργαστήριο 6 ( “Η ταυτότητα μου”)
Αφήγηση του παραμυθιού: ” Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”
Δημιουργία των δικών μας ταυτότητων.
Εργαστήριο 7 ( Όλοι διαφορετικοί- όλοι ίσοι)
Κουκλοθέατρο με το «Το Ζαμπντερφίλιο»( Zabderfilio), ένα διαφορετικό ζώο που κανείς δεν το κάνει παρέα γιατί είναι παράξενο.
https://www.demopaideia.gr/wp-content/uploads/2016/01/councileurope_compasito_gr213-216.pdf
Παρουσίαση της οικογένειάς μας και δημιουργία γενεολογικού δέντρου.
Σχολικές γιορτές
Εβδομάδα codeweek
Φέτος το σχολείο μας συμμετείχε στο code week (https://codeweek.eu/) με δύο δραστηριότες, μία για το πρωινό τμήμα με τα αρχικά του ονόματος των παιδιών και μία για το ολοήμερο τμήμα με το αρχικό γράμμα των φρούτων του φθινοπώρου.
Τα παιδιά πήραν και βεβαίωση για τη συμμετοχή τους.
Συνεργασία σε δραστηριότητες μαθητών – εκπαιδευτικών
Εκδρομή Μεθώνη – Φοινικούντα
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία 1. STEM- Ρομποτική – Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
1. STEM- Ρομποτική –
Τίτλος: Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης
ΤΑ_ΡΟΜΠΟΤ_ΣΤΗΝ_ΥΠΗΡΕΣΙΑ_ΤΗΣ_ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
Εργαστήριο 1 :
Δραστηριότητα ενδυνάμωσης ομάδας.
- Τα παιδιά σε κύκλο χορεύουν και με το σταμάτημα της μουσικής πιάνουν το ανακυκλώσιμο υλικό που τους λέει ο/η εκπαιδευτικός.
- Προβολή φωτογραφιών με θέμα τη διαχείριση των απορριμμάτων και την ρύπανση του περιβάλλοντος και τη λύση της ανακύκλωσης.
Εργαστήριο 2:
Οι μαθητές ομαδοποιούν τα υλικά και τα καταμετρούν. Κάνουν πρόσθεση και σύγκριση κάνουν σύγκριση βάρους και μελετούν τον κόσμο γύρο τους κατανοώντας τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα αντικείμενα που τους περιβάλλουν.
Εργαστήριο 3:
Πρώτη γνωριμία με τις λειτουργίες του Beebot. Κάνουν μετρήσεις και χαράσσουν την πίστα της ομάδας.
Εργαστήριο 4:
Οι μαθητές με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών και συσκευασιών φτιάχνουν μια πίστα για να κινείται το ρομπότ.
Εργαστήριο 5:
Οι μαθητές χωρισμένοι σε δυάδες χαράσσουν μια διαδρομή σε μια πίστα. Έπειτα, ένας από τους δύο με κλειστά μάτια οδηγεί τον αλλον στο ζητούμενo ανακυκλώσιμο υλικό της πίστας.
Εργαστήριο 6:
Οι μαθητές/τριες ανακαλούν τις γνώσεις που έχουν για τα ανακυκλώσιμα υλικά. Σχεδιάζουν την πόλη τους και τοποθετούν πάνω στην πίστα τα κτήρια και τις εικόνες από τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα Φύλλο εργασίας 4.
Εργαστήριο 7:
Οι μαθητές σε φύλλα εργασίας καταγράφουν τις απόψεις τους αυτοαξιολογούνται και ετεροαξιολογούνται.
Ενδοσχολική Επιμόρφωση
ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Πραγματοποιήθηκε -σε συνδιοργάνωση με την Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ)– τα επιμορφωτικά προγράμματα με τίτλο:
- Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολικό Περιβάλλον , διάρκειας 15 ωρών, από 12/09/2024 έως 08/10/2024, στο πλαίσιο της Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης, προσβλέποντας στη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου.
- Διδάσκοντας βιωματικά: Τεχνικές Διδασκαλίας και Βιωματική Μέθοδος, διάρκειας 15 ωρών, από 26/9/2-24 έως 10/10/2024
Ατομική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
1. Επιμορφωτικό πρόγραμμα 50 ωρών από το Ι.Ε.Π. το οποίο εστίασε στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσα από την αξιοποίηση εργαλείων Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (GenAi) στη διδακτική πράξη
2. «Πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού»
στο πλαίσιο της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και του Εθνικού και Καποδιστριακού
Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) για την «Υλοποίηση Δράσεων και Προγραμμάτων για την Αντιμετώπιση Περιστατικών Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τα Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.)» το οποίο υλοποιήθηκε από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του ΕΚΠΑ για τις Υπεύθυνες Αποδέκτες Αναφορών στις Σχολικές Μονάδες.
3. Παιδαγωγική αξιοποίηση της τεχνητής Νοημοσύνης στα etwinning έργα και στην
διδασκαλία μαθημάτων
διάρκειας 200 ωρών το οποίο προσφέρθηκε στο χρονικό διάστημα 29/10/2024- 01/06/2025
από τον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης eTwinning.
3. Εργαστήριο (Workshop) στις Εργαλειοθήκες «Τροφή για Δράση», το οποίο
διεξήχθη στις 08/04/2025 στο πλαίσιο της «Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας».
Το Εργαστήριο πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Κοινωνικής
και Προληπτικής Ιατρικής (ΙΚΠΙ) και τη UNICEF, στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου Συνεργαζόμενων Φορέων για τη
Δημόσια Υγεία της Εθνικής Δράσης κατά της παιδικής παχυσαρκίας, η οποία υλοποιείται από το Υπουργείο Υγείας σε
συνεργασία με τη UNICEF στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη
χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.
4. Επιμόρφωση στο πλαίσιο του έργου AELIA στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο:
"Εφαρμογή μιας πολυσυμμετοχικής και ολιστικής θεσμικής προσέγγισης στην εκπαίδευση για τη βιωσιμότητα".
5. Επιμόρφωση στο πρόγραμμα Eliza "Αναγνωρίζω-Προστατεύω
6. Eπιμόρφωση των μελών ομάδων δράσης, στελεχών εκπαίδευσης και υπεύθυνων αποδεκτών
αναφορών των σχολικών μονάδων για την αξιοποίηση της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας stop-bullying.gov.g - iep
Ενδεικτικές συνεργατικές δραστηριότητες από τη δράση του Σχολικού Έτους 2024-2025
Δέντρο των φίλων Χάρτα Φιλίας
1ο εργαστήριο δεξιοτήτων – Ομαδική εργασία ένα μπουκέτο από φίλους
Ανταλλαγή μεταξύ των παιδιών
των βραχιολιών της φιλίας που δημιούργησαν Ομαδική δημιουργία αφίσας με τα δικαιώματα του παιδιού
ομαδική αφίσα για το ασφαλές διαδίκτυο
Ομαδική δημιουργία αφίσας για την ημέρα ατόμων με αναπηρία
Συνεργατικές εργασίες :Δεινόσαυροι, ανθρώπινο σώμα, στοματική υγιεινή,
Συνεργατικό πείραμα για πρόγραμμα e-twinning με θέμα τα πειράματα
Ομαδική συνεργασία για κατασκευή σκηνικών
συνεργασία για ομαδική κατασκευή: πρωτομαγιάτικο στεφάνι, ζωγραφική ειδών αλίευσης, δημιουργία ποιήματος με λέξεις που είπαν τα παιδιά. Κατόπιν με την τεχνητή νοημοσύνη δημιουργήσαμε ένα τραγούδι.
Τραγούδι: Στου βυθού το πανηγύρι με την εφαρμογή suno AI
Ομαδική Δημιουργία αφίσας για την ημέρα του Σχολικού Εκφοβισμού
https://www.milatora.gr/post/%CF%84%CE%BF-3%CE%BF-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CF%8E%CE%BD-%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-bullying-i-%CE%BC%CE%AF%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CF%8E%CF%81%CE%B1
Διάβασμα ιστορίας για την διαφορετικότητα Αναγνώριση συναισθημάτων παίζοντας κουκλοθέατρο με κούκλες συναισθημάτων
Ομαδοσυνεργατική δημιουργία με πλαστελίνη – φατσούλες που εκφράζουν συναισθήματα
Δράσεις ενεργού πολίτη – Η ζωή στη θάλασσα – Καθαρισμός ακτής Πρόγραμμα XELMEPA
Το τραγούδι μας για καθαρές θάλασσες συνεργάστηκαν τα παιδιά με τους στίχους και την AI
Γιορτή λήξης Σχολικού Έτους 2024-2025
Έκθεση ομαδικών- ” Το τρελοβάπορο” του Ο. Ελύτη
συνεργατικών έργων Βιωματική σωματική συνεργατική αναπαράσταση του καραβιού





























































































