Το 3ο Νηπιαγωγείο Φιλιατρών ενάντια στο Σχολικό Εκφοβισμό και τη Βία

 

Το 3ο Νηπιαγωγείο Φιλιατρών με τα 25 νηπιαγωγάκια του και τις Νηπιαγωγούς Σταυρούλα Σπηλιοπούλου και Γκόλφω Κανελλάκη συμμετείχε στην Πανελλαδική καμπάνια «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ», που διοργάνωσε το Χαμόγελο του Παιδιού με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού

Στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για το φαινόμενο, εκφράσαμε και ανταλλάξαμε ιδέες και απόψεις και αποφασίσαμε να στείλουμε και εμείς ένα ηχηρό μήνυμα για την καταπολέμηση του φαινομένου, να ακουστεί η φωνή μας και να ζητήσουμε από τα παιδιά που αντιμετωπίζουν βία και εκφοβισμό, να νικήσουν τον φόβο τους, να σπάσουν τη σιωπή τους και να μιλήσουν

Το κεντρικό μας σύνθημα το δημιουργήσαμε με τα πολύχρωμα τουβλάκια μας και φωνάζουμε δυνατά, να ακουστεί παντού,

                                                                                                                      “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”

Κοπή Βασιλόπιτας

Ευχόμαστε σε όλους

Καλή και Ευλογημένη Χρονιά !

 

 

Τη βασιλόπιτά μας  την φτιάξαμε στο σχολείο με μεγάλη χαρά

και την γευτήκαμε και χαρήκαμε με  την τυχερή  του φλουριού

που πήρε δώρο το βιβλίο

“Ο εγωϊστής γίγαντας”

 

 

 

 

        ΑΝΑΠΟΛΩΝΤΑΣ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ  ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ  ΣΤΗΝ

                         ΕΞ  ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Σχ.Έτος 2020-2021

Θέμα: “Κράτα με να σε κρατώ ν’ ανεβούμε το βουνό  

                    Εθελοντισμός-Αλληλεγγύη”

Οι θεματικές ενότητες με τις οποίες θα ασχοληθούμε είναι:

  • Η έννοια του Εθελοντισμού-Βασικές εθελοντικές ομάδες που υπάρχουν στην Ελλάδα
  • Εθελοντισμός και αιμοδοσία
  • Εθελοντισμός και προστασία του Φυσικού περιβάλλοντος
  • Εθελοντισμός και αδέσποτα ζώα
  • Εθελοντισμός και στήριξη των ατόμων με ανάγκες (ειδικές, τρίτης ηλικίας) της πόλης μας

Ο σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η γνωριμία των παιδιών με τον εθελοντισμό και η ευαισθητοποίηση τους να γίνουν ενεργοί πολίτες στο μέλλον για το κοινό καλό, καλλιεργώντας τους ταυτόχρονα τα συναισθήματα της αγάπης, της αλληλεγγύης και της ανιδιοτελής προσφοράς στον συνάνθρωπο που μας χρειάζεται! 

Στην καρτέλα με τίτλο “προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων” θα πληροφορείστε για τις δράσεις μας.

Το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 5 μήνες και ξεκινάει από τον Ιανουάριο 2021.

Μετά την πρώτη εννοιολογική προσέγγιση του εθελοντισμού στα πλαίσια της ανίχνευσης τα παιδιά του σχολείου μας πρότειναν τις ακόλουθες εθελοντικές δράσεις:

 

 

Η στέγη του προϊστορικού ανθρώπου: κατασκευή από τα παιδιά

Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας άνθρωπος μιλήσαμε για τον προϊστορικό άνθρωπο και την κατοικία του. Στην συνέχεια μοιράσαμε χωρίς να δείξουμε κάποια εικόνα της κατοικίας του στα παιδιά διάφορα υλικά και εκείνα αξιοποιώντας την φαντασία τους χρησιμοποίησαν όποιο υλικό ήθελαν, το έκοψαν και το κόλλησαν στο χαρτί για να φτιάξουν την σπηλιά που κατοικούσε ο Προϊστορικός άνθρωπος. Το αποτέλεσμα είναι το ακόλουθο:

Ένα παιδί, μία Χριστουγεννιάτικη ιστορία εν καιρώ πανδημίας

Στα πλαίσια της τηλεκπαίδευσης ένα νήπιο μας θέλησε να δημιουργήσει με τη βοήθειά μας, την δική του ιστορία και να την αφιερώσει σε όλα τα παιδιά  που κάνουν μάθημα μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή!

Μας αφηγήθηκε λοιπόν την ιστορία που σκέφτηκε και η μαμά του την κατέγραψε σε ένα χαρτί. Στην συνέχεια  εικονογράφησε τις σκηνές του παραμυθιού της και η υπεύθυνη Νηπιαγωγός της ηλεκτρονικής της τάξης κα Γκόλφω  την βοήθησε να πραγματοποιήσει το όνειρό της καθώς επιμελήθηκε την σύνταξη του κειμένου και την δημιουργία ενός ηλεκτρονικού βιβλίου για να φιλοξενήσει η μικρή μας μαθήτρια το δικό της παραμύθι.

Ευχαριστούμε τους γονείς της μαθήτριάς μας για την συγκατάθεσή τους για την έκδοση αυτού του ηλεκτρονικού βιβλίου, και έτσι δίνεται η ευκαιρία για ανάγνωση και ακρόαση και σε άλλα παιδιά! 

Πάνω από όλα θα θέλαμε και οι δύο Νηπιαγωγοί σου, να σου ευχηθούμε να συνεχίσεις έτσι και να σε δούμε στο μέλλον μια μεγάλη συγγραφέα που θα γράφει υπέροχες ιστορίες για παιδιά! 

https://www.storyjumper.com/book/read/95384506

 

Προτάσεις για Χριστουγεννιάτικες κατασκευές και Γλυκίσματα με υλικά που έχουμε στο σπίτι μας από εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά εν καιρώ πανδημίας

Στα πλαίσια της τηλεκπαίδευσης οι εκπαιδευτικοί, ορισμένα παιδιά και κάποιοι γονείς του 3ου Νηπιαγωγείου Φιλιατρών προτείνουν σε όλους μας την δημιουργία Χριστουγεννιάτικων κατασκευών από υλικά που έχει ο καθένας στο σπίτι του καθώς και συνταγές για Χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα. Ευχαριστούμε από καρδιάς όλες τις μανούλες που μας βοήθησαν σε αυτή μας την προσπάθεια!

  •  αξιοποιήθηκαν: κουτί από παπούτσια, χαρτιά Α4, μαρκαδόρους, ρολά χαρτιών υγείας, πυλό, τέμπερα,βαμβάκι, κόλλα και μας παρουσιάζει τα παρακάτω

  •    χρησιμοποιήθηκαν: χαρτιά Α4, μαρκαδόρους, συραπτικό, ρολά υγείας, χρωματιστά χαρτιά, βαμβάκι, τουβλάκια κατασκευών, τέμπερα, ζυμάρι. 

  • Προτάσεις κας Λ. Β.

Κάλτσα από σακί, κλωστές, βελόνες, κουμπιά

Στολίδια από ζυμαράκι : αλεύρι, νερό, αλάτι, τα ψήνουμε και τα χρωματίζουμε

  •  χρησιμοποιήθηκαν: χαρτιά Α4, μαρκαδόρους, συρραπτικό, βαμβάκι, κόλα, χαρτόκουτο, αλουμινόχαρτο, ρολά υγείας, πάγος, χρώματα για γλυκά.

 

  • Πρόταση της κας Μ. Μ.: χρήση χρώματος  ζαχαροπλαστικής στα παγωμένα παιχνίδια της Φρικαντέλας  για να μην φαίνονται και μετατροπή των παιχνιδιών των παιδιών σε στολίδια με μία κορδέλα ή ένα σπάγκο.

  •  χρησιμοποιήθηκαν: χαρτιά Α4, μαρκαδόρους, συρραπτικό, ρολά υγείας, χρωματιστά χαρτόνια, βαμβάκι, χρωματιστά καλαμάκια , κόλα

  •  Προτάσεις της κας Γ. Κ.

Στολίδια από κανέλλα και  Χιονάνθρωπος από κάλτσα, ρύζι, μαρκαδόρους και κορδέλα

Χιονονιφάδα από ρεσώ, οδοντογλυφίδα, κόλλα και χαρτί

Στολίδια από ζύμη: Συνταγή : Υλικά: 

1 κούπα σόδα, 1 κούπα κονφλάουερ

2/3 της κούπας νερό.

Εκτέλεση:

Τα ζεσταίνουμε σε κατσαρολάκι, τα αφήνουμε 2 ώρες να κρυώσουν, τα πλάθουμε, κόβουμε τα σχέδια, χρησιμοποιούμε ένα καλαμάκι να κάνουμε τις τρύπες για να περάσουμε όταν είναι έτοιμα κορδέλα και να κρεμαστούν στο δέντρο μας.

  •  Χριστουγεννιάτικη κάλτσα :Χρησιμοποίησε: μαρκαδόρους και μία έτοιμη κάλτσα

  • Πρόταση για Χριστουγεννιάτικα Γλυκίσματα της κας Ε. Λ.

1. Χριστουγεννιάτικα Μπισκότα 

Τα υλικά για τη συνταγή 

250 γρ. βούτυρο, σε θερμοκρασία δωματίου

140 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική λευκή ή καστανή 

1 κρόκο αβγού 

2 κ.γ. εκχύλισμα βανίλιας

400 γρ. αλεύρι γ.ο.χ.

Εκτέλεση : Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 160οC  βαθμούς στον αέρα.

Σε ένα μπολ ανακατεύουμε  το βούτυρο με τη ζάχαρη.

Στη συνέχεια προσθέτουμε τον κρόκο αυγού και τη βανίλια. Συνεχίζουμε το ανακάτεμα μέχρι να έχουμε ένα ομοιόμορφο μείγμα.

Τέλος, προσθέτουμε το αλεύρι και ανακατεύουμε μέχρι να δέσει το μείγμα,και συνεχίζουμε το ανακάτεμα με τα χέρια μας μέχρι να έχουμε μία ομοιόμορφη ζύμη.

Βάζουμε για 1 ώρα στο ψυγείο τη ζύμη σκεπασμένη να σφίξει.

Μετά  απλώνουμε τη ζύμη με πλάστη πάνω σε λαδόκολλα και κάνουμε τα σχέδια που θελουμε .ψήνουμε στον φούρνο στη λειτουργία του αέρα για 10 λεπτά το πολυ (μέχρι να στεγνώσουν).

Καλή επιτυχία !

  • 2. Κατασκευή Χριστουγεννιάτικου Σπιτιού από Μπισκότα για παιδιά

  • Πρόταση της νηπιαγωγού κας Γκόλφως Κανελλάκη

Κατασκευή Αϊ Βασίλη, έλκηθρου, αγγέλου και κάρτας ευχών από ανακυκλώσιμα υλικά: ρολά χαρτιών κουζίνας και υγείας, χαρτί Α4, μαρκαδόρους, αυγοθήκη, συρραπτικό, βαμβάκι. 

Γνωριμία των παιδιών μας με το πρόγραμμα

Μετά από 14 ημέρες προσαρμογής και με αφορμή τα νέα μας για την βράβευση του περσινού έργου μας με την ετικέτα ποιότητας παρουσιάσαμε στα παιδιά μας το φετινό έργο του etwinning με τίτλο “Από την γη έως το διάστημα και πίσω….”

Αρχικά έγινε γνωριμία των παιδιών με τα σχολεία που συνεργαζόμαστε μέσω σχετικών βίντεο. Στην συνέχεια εντοπίσαμε τα σχολεία μας στον ηλεκτρονικό χάρτη με την βοήθεια σχετικού προγράμματος στον υπολογιστή. Ολοκληρώσαμε την πρώτη επαφή των παιδιών με το νέο μας πρόγραμμα με την ψηφοφορία του ονόματος της μασκότ-βοηθού εξερεύνησης του διαστήματος. Τα ονόματα ήταν προτάσεις από όλα τα συνεργαζόμενα με το πρόγραμμα νηπιαγωγεία. Η δημοφιλέστερη επιλόγή από το κάθε νηπιαγωγείο καταγραφόταν ηλεκτρονικά από εμάς στο πρόγραμμα. Στην αρχή εξηγήσαμε στα παιδιά τι θέλαμε να ψηφίσουμε, πόσο δίκαιη είναι η ομαδική λήψη απόφασης και πώς το κάθε παιδί δίπλα από το όνομα που θα επιθυμούσε  θα έβαζε ένα κύκλο. Η ανάγνωση των ονομάτων γινόταν από εμάς για κάθε παιδί χωριστά. Στο τέλος τα νήπια μας μέτρησαν το πλήθος των κύκλων, έδειξαν τον αριθμό που αντιστοιχούσε στην ποσότητά τους και είτε κολλούσαν τον αριθμό είτε το έγραφαν.

Πριν σας δείξουμε ενδεικτικές φωτογραφίες θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πώς λόγω της καλλιέργειας βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών μας που είναι απαραίτητα για την προσαρμογή τους στο νηπιαγωγείο και την δημιουργία ενός γνωστικού υπόβαθρου για την συμμετοχή τους σε πιο δύσκολα θέματα όπως είναι η εκμάθηση του κώδικα προγραμματισμού, αποφασίσαμε να μην συμμετέχουμε στον διαγωνισμό για τον κώδικα προγραμματισμού με τους εταίρους μας που θα λάβει χώρα τώρα τον Οκτώβριο και να καλλιεργήσουμε τις γνώσεις και τις δεξιότητες που μας προσφέρει ο κώδικας προγραμματισμού σε ένα άλλο χρονικό διάστημα που θα είναι πρόσφορο για τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας!

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε ενδεικτικές φωτογραφίες από την γνωριμία των παιδιών μας με το νέο μας πρόγραμμα και την ψηφοφορία του ονόματος της μασκότ-βοηθού μας στην εξερεύνηση του διαστήματος.

Στόχοι του Προγράμματος e-Twinning Απο την γη ως το Φεγγάρι και πίσω

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ε-TWINNING ΣΧ.ΕΤΟΣ 2020-2021

ΣΚΟΠΟΣ – ΣΤΌΧΟΙ 

Σκοπός του προγράμματος είναι να συμβάλλει στην ανάπτυξη των παιδιών σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά, ομαλά και ολόπλευρα, μέσα από την θεματική ενότητα μελέτης του Διάστηματος!
Πιο συγκεκριμένα οι στόχοι είναι :
• Να ενεργοποιήσουν το κίνητρο για μάθηση.
• Να εξερευνήσουν και να δημιουργήσουν ιδέες.
• Να ενισχύσουν την αυτοαντίληψη και την αυτονομία.
• Να ενσωματώσουν την τεχνολογία στις δραστηριότητες της τάξης.
• Να αξιοποιήσουν ποικίλες πηγές πληροφόρησης στο διαδίκτυο.
• Να οικοδομήσουν τον προφορικό και γραπτό λόγο μέσα από επικοινωνιακές σχέσεις.
• Να επεκτείνουν πρώτες μαθηματικές γνώσεις και να εφαρμόσουν οικείες μαθηματικές δομές σε νέες καταστάσεις.
• Να μελετήσουν το περιβάλλον μέσα από ένα θέμα που τους ενδιαφέρει.
• Να αναπτύξουν ενδιαφέρον για την καλλιτεχνική δημιουργία καθώς θα πειραματίζονται με υλικά και θα εκφράζονται μέσα από την τέχνη τους.
• Να εξοικειωθούν με τον υπολογιστή και να τον γνωρίσουν ως εργαλείο για ανακαλύψεις, δημιουργία, έκφραση.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΊΑΣ

Η διάρκεια του προγράμματος είναι από τον Σεπτέμβριο του 2020 έως τον Μάιο του 2021.
Η επικοινωνία και συνεργασία των εκπαιδευτικών θα είναι καθημερινή μέσω του Forum του Twinspace και κλειστής ομάδας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ενώ κάθε μήνα θα οργανώνονται τακτικές τηλεδιασκέψεις στην πλατφόρμα του eTwinning.
Στην πρώτη τηλεδιάσκεψη εκπαιδευτικών θα παρουσιαστεί το θέμα και το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος στους εταίρους, θα ανατεθούν εργασίες και υποχρεώσεις, θα συζητηθούν και θα λυθούν απορίες.
Τα παιδιά θα συναντηθούν σε 4 τηλεδιασκέψεις ολομέλειας, ενώ θα οργανωθούν επιπλέον συναντήσεις ανά 2 σχολεία τη φορά, ώστε να έρθουν σε επαφή όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές.
Ακόμη θα δημιουργηθούν video παρουσίασης των τόπων, των σχολείων και των μαθητών, θα δημιουργηθεί χάρτης με τα σχολεία και θα συγκεντρώνονται οι εργασίες όλων σε εργαλεία web 2.0 που θα αναρτώνται στις σελίδες του Twinspace, ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση και σημείο αναφοράς.

ΑΝΑΜΕΝΌΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΈΣΜΑΤΑ

Οργάνωση εκδηλώσεων για την συμμετοχή -με δραστηριότητες coding με θέμα το διάστημα- στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα-Europe Code Week 10-25 Οκτωβρίου και δημιουργία flip book με εικόνες, διαδρομές και οδηγίες για κάθε ενδιαφερόμενο.
Συμμετοχή σε εκδηλώσεις της Εβδομάδας Διαστήματος 4-10 Οκτωβρίου.
Συμμετοχή στην Ώρα της Γης και δημιουργία σχετικού video και δημοσίευσης στα τοπικά μέσα.
Συμμετοχή στους διαγωνισμούς ESA.
Με το πέρας του προγράμματος προγραμματίζονται τα παρακάτω:
Ανοιχτό Twinspace για διαμοιρασμό ιδεών και πρακτικών με τους συναδέλφους στο eTwinning.
Δημιουργία ebook με τα online παιχνίδια που θα δημιουργήσουμε με θέμα το διάστημα για διδακτική αξιοποίηση από συναδέλφους.
Εκδηλώσεις παρουσίασης του προγράμματος από τους μαθητές σε γονείς, συγγενείς και φίλους.
Διάχυση των αποτελεσμάτων στην τοπική κοινωνία των εταίρων συμμετεχόντων στο πρόγραμμα με δημοσιεύσεις στα τοπικά μέσα.
Παρουσίαση του προγράμματος στις διευθύνσεις εκπαίδευσης.