1ος Κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων -Δράση Ενεργού Πολίτη: Ζω καλύτερα-Ευ Ζην- “Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω”.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων για τη διατροφή και την υγεία των δοντιών που πραγματοποιήθηκαν  στο Νηπιαγωγείο μας , συνδυάστηκαν αποτελεσματικά με την ανάλογη 1η Δράση  του Ενεργού Πολίτη, που επιλέξαμε για το Σχολ. Έτος 2025-26 ενθαρρύνοντας τα παιδιά να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να μεταφέρουν γνώσεις και θετικές συνήθειες στην κοινότητά τους.

Με το θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων :“Ζω καλύτερα – Ευ Ζην” , στοχεύσαμε στο:

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά ποιες τροφές είναι ωφέλιμες και ποιες βλαβερές για τα δόντια τους.
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες σωστής διατροφής και στοματικής υγιεινής (π.χ.  τί επιλέγουμε να φάμε και πώς πλένουμε τα δόντια μας). Στο πλαίσιο αυτό ασχοληθήκαμε και με τη διατροφική αξία του ελαιόλαδου και ενσωματώσαμε και τη θεματική της “Ελιάς”.
  • Να κατανοήσουν την αξία της πρόληψης και της φροντίδας της υγείας τους.
  • Να γίνουν μικροί “πρεσβευτές” της υγιεινής διατροφής και στοματικής υγιεινής στην οικογένεια και την ευρύτερη κοινότητα.

Όσον αφορά στο Συνδυασμό με Δράση Ενεργού Πολίτη, έγινε προσπάθεια μετάβασης από το εργαστήριο στην ενεργό δράση, με κάποιες δραστηριότητες και δράσεις που ενδεικτικά θα αναφέρουμε, όπως:

  1. Δημιουργία ενημερωτικού υλικού: Τα παιδιά,  ζωγράφισαν και έφτιαξαν απλές αφίσες – ομαδικές εργασίες με “προϋποθέσεις και συμβουλές για υγιεινή διατροφή και γερά δοντάκια”.
  2. Διάδοση του μηνύματος στην οικογένεια: Τα παιδιά πήραν φυλλάδια με ενημερωτικό υλικό στο σπίτι για το τί ακριβώς διδάχτηκαν και με ποιο τρόπο μπορεί να ενισχύσει αυτή τη δράση η οικογένεια και να συζητήσουν με τους γονείς τους τις νέες συνήθειες που υιοθέτησαν. Με αυτό τον τρόπο έγιναν “Μικροί Πρεσβευτές Υγείας”.
  3. Συνεργασία με την κοινότητα: Προσκαλέσαμε την  οδοντίατρο του Κέντρου Υγείας Βελεστίνου, Κα Ακριβούση Αναστασία  και μαζί με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου, παρακολουθήσαμε την παρουσίαση της για τη σημασία της υγιεινής διατροφής στη στοματικής υγιεινή, ενισχύοντας έτσι τη σύνδεση σχολείου-κοινότητας.

Ακολουθούν ενδεικτικές εικόνες της θεματικής μας προσέγγισης .

2cc9b894 6c5c 4699 bc80 ee3c61efa36b bc8622e0 e355 44c3 aa3e b6bfad2b5046 beed03a8 8cf7 45f5 bbad 87ba3c3590fc 34b53929 193a 434d a9fc 4d236ef50e68 9f73d841 564a 4f0c 9333 2a31a30d12e0cbcd6e69 79ce 4520 af82 f5f342adbc27a192d54c c0e1 4189 94aa 89782d201a771cf12c33 fe33 4ee0 a5aa b5ef1a47bcf9

0d7070c3 1b9d 4fd3 a55a b78d8a672bf4fd1b523b daa7 4c90 a0b5 397419d3ca6b

0eef6173 6f76 4679 b908 cdb839a0d403
42426b31 f5fe 4a2a be8e d656e4a3aaf1 1

8b69e5f9 a626 42f2 8023 98ffe81b34961

Η Επέτειος του Πολυτεχνείου

Η προσέγγιση της επετείου του Πολυτεχνείου στο νηπιαγωγείο μας, βασίστηκε στις έννοιες της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της ειρήνης, χρησιμοποιώντας απλά λόγια, βιωματικές δραστηριότητες και κατάλληλο εποπτικό υλικό, προσαρμοσμένο στην αντίληψη των μικρών παιδιών.

Βασικοί Στόχοι

  • Κατανόηση βασικών εννοιών: Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με αφηρημένες έννοιες όπως η δημοκρατία και η δικτατορία μέσα από παραδείγματα (π.χ. “όλοι μαζί αποφασίζουμε” έναντι “ένας αποφασίζει για όλους”).
  • Ενσυναίσθηση: Μέσα από ιστορίες και εικόνες, τα παιδιά κατανοούν ότι κάποιοι άνθρωποι αγωνίστηκαν για να ζούμε ελεύθεροι.
  • Εκτίμηση της ελευθερίας: Αναγνωρίζουν την αξία του να μπορούν να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους .

Οι Δραστηριότητες μας:

  • Συζήτηση και αφήγηση:
    • Χρήση απλοποιημένων κειμένων και ιστοριών για τα γεγονότα,  ώστε να είναι πιο εύκολα αντιληπτά.
    • Διήγηση της ιστορίας “η κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνας  Αρμενάκη, μέσα από την οποία έγινε προσπάθεια να προσεγγίσουμε την έννοια της Δημοκρατίας και να καταλάβουμε την αξία της, σε αντιπαράθεση με τη συνθήκη της Δικτατορίας.
    • Παραμύθι: “Η Ντενεκεδούπολη”.
    • Παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο και animations, ειδικά σχεδιασμένα για παιδιά προσχολικής ηλικίας.
    • Συζήτηση με αφορμή ασπρόμαυρες φωτογραφίες από τα γεγονότα, εστιάζοντας στις εκφράσεις των ανθρώπων και τα συνθήματα (“Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία”).
  • Εικαστικά και Κατασκευές:
    • Ζωγραφική και ομαδική  κατασκευή με θέμα το σύνθημα “Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία”, τα λουλούδια (γαρίφαλα) και την πύλη του Πολυτεχνείου.
    • Θεατρικό παιχνίδι με τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης.
  • Μουσική και Τραγούδι:
    • Εκμάθηση τραγουδιών σχετικά με την ελευθερία και την ειρήνη.
  • Πραγματοποίηση σχολικής γιορτής μαζί με τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου.

Ο στόχος μας ήταν να τιμηθεί η επέτειος με τρόπο ευαίσθητο, δίνοντας έμφαση στα ιδανικά και τις αξίες.

3451b87f 08ec 4e01 9e41 c89ed4c82049 60fd4661 913c 4245 8999 b7a95e25b172 3cc9d041 5640 4aa9 9da4 f11c266c2a7d 1c658472 5e11 4252 bde9 d21b6c5a3a22 833a9949 2c3d 4c8e 827d e402d8c72c58 bd4e8c75 a13b 4042 9037 abd323659531 e22caca7 3388 4559 b37c a3de1feed45d ea7242cd b639 4a01 9751 7e79cd3c441a 561a85bf 33c2 4add a147 f6ce1e0e5c5a

 

Γιορτή των Αρχαγγέλων και της Πολεμικής Αεροπορίας-8 Νοεμβρίου

Η γιορτή των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ στις 8 Νοεμβρίου συμπίπτει με την ημέρα εορτασμού της Πολεμικής Αεροπορίας.

Στο Νηπιαγωγείο μας, αναπτύξαμε δραστηριότητες που σχετίζονται με αγγέλους και αεροπλάνα, με τη δημιουργία χειροτεχνιών, που σχετίζονται και με τους αγγέλους και με την αεροπορία.

d3d6e848 8ead 4a3c 91c7 aae6ae09259a f0f3737e 8a8d 47dc ab47 ee935176143a 1 e492b7d4 8fe5 42c2 a73b eb880ca501a1 19cd1919 58e1 4c36 ba38 34cff4a4f22f c6c31733 8186 4f82 83df 2df013431e60 39fc11fd f70b 4643 a6ab 6db27a4997af

 

 

 

Θεατρική παράσταση: “Περσέας και Ανδρομέδα”

Στις 5 Νοεμβρίου οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας μαζί με τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου, πήγαν με εκδρομικό λεωφορείο στο Βόλο, προκειμένου να παρακολουθήσουν την παιδική θεατρική παράσταση : “Περσέας και Ανδρομέδα”.

Η σχολική αυτή δράση επιλέχτηκε, γνωρίζοντας ότι ,αυτές οι δραστηριότητες βοηθούν τα παιδιά να εξοικειωθούν με την ελληνική μυθολογία με διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη δημιουργικότητα και τη γλωσσική τους ανάπτυξη.

Οι θεατρικές παραστάσεις προσφέρουν πληθώρα οφελών στα παιδιά του νηπιαγωγείου, καθώς αποτελούν έναν δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο μάθησης και συμβάλλουν σημαντικά στη συνολική τους ανάπτυξη, τόσο σε ψυχολογικό και συναισθηματικό, όσο και σε γνωστικό και κοινωνικό επίπεδο, με πολλά γνωστικά και εκπαιδευτικά Οφέλη. Μέσα από τις ιστορίες και τα θέματα των παραστάσεων, τα νήπια αποκτούν νέες γνώσεις για τον κόσμο, τους πολιτισμούς, τις αξίες και τις ανθρώπινες σχέσεις.

Τα παιδιά παρακολούθησαν με προσοχή και συγκέντρωση τη θεατρική παράσταση, διασκέδασαν και εκδήλωσαν τον ενθουσιασμό τους.

Ακολούθησε διάλογος με τους πρωταγωνιστές, όπου επισήμαναν τα σημεία που τους ενθουσίασαν και εξέφρασαν απορίες για κάποια σημεία του μύθου.

Το πρωϊνό μας το απολαύσαμε σε διπλανή καφετέρια, κλείνοντας έτσι μια όμορφη εκπαιδευτική σχολική δράση , με πολλά οφέλη για τους μαθητές μας.

97a38679 65ea 414e bd0a b1746e8f1715 dfd446f9 f5a7 4196 97f3 ac56410af75d 2dd8b86c eb42 4461 acae f101b41989e7 3872551a fbaf 47c8 aea2 4ef03900a7af a29ca370 890d 442d a8c4 d0209f27b9a4

 

 

Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης-31 Οκτωβρίου

Την έννοια της αποταμίευσης στο νηπιαγωγείο  την προσεγγίσαμε έχοντας ως βάση το γεγονός ότι είναι μια σημαντική διαδικασία που βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν βασικές έννοιες διαχείρισης χρημάτων και να αναπτύξουν υπεύθυνη συμπεριφορά από μικρή ηλικία. Έτσι οι βασικοί στόχοι της διδασκαλίας της ήταν οι εξής:

  • Κατανόηση της αξίας των χρημάτων και γιατί είναι σημαντικό να μην σπαταλούνται.
  • Εκμάθηση της έννοιας της αναμονής και της ικανοποίησης μέσω της επίτευξης ενός στόχου (π.χ. αγορά ενός παιχνιδιού).
  • Ανάπτυξη της αίσθησης της ευθύνης και της αυτονομίας.
  • Εισαγωγή στην έννοια της τράπεζας και του κουμπαρά ως χώρων αποταμίευσης.

Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

  • Αφήγηση Παραμυθιού:  “Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας”, ως ένας τρόπος να εισαγωγής της έννοιας της αποταμίευσης και της πρόνοιας.
  • Κατασκευή Κουμπαρά: Ενισχύοντας τη βιωματική μάθηση, τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους ατομικό κουμπαρά.
  • Παιχνίδια Ρόλων: Χρησιμοποιήσαμε τη γωνιά όπου είναι το μαγαζάκι μας και που προσομοίαζαν καταστήματα , όπου με τα “χρήματα” χρήματα έκαναν συναλλαγές. συναλλαγές.
  • Εκπαιδευτικά Βίντεο: Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο, που εξηγούσε με απλό και κατανοητό τρόπο τι είναι τα χρήματα και πώς λειτουργεί η αποταμίευση.
  • Χειροτεχνία: “Φασούλι το φασούλι…γεμίζει το σακούλι”, κατασκευή :βιβλιαράκι με πληροφορίες για την αποταμίευση.
  • Φύλλα Εργασίας: Κάναμε χρήση φύλλων εργασίας και εκτυπώσιμου υλικού που περιλαμβάνει ασκήσεις αναγνώρισης νομισμάτων και εννοιών αποταμίευσης.

Μέσω αυτών των δραστηριοτήτων, τα παιδιά μαθαίνουν την αξία της αποταμίευσης με διασκεδαστικό και πρακτικό τρόπο.

18d7f2f8 834a 4b4e 806f 253ff19ee7cd b6dcef17 f71b 4dcd af17 803cfce7bb36 b57f6d4d 1564 4296 ab5b aace0a39842a 1be88a90 9c1c 45de b532 8396acd521c9 cd85083e f548 46cd 961c 03fe819e788b d3e108b3 afc4 4ddf b4f3 cf12186df362 1ee3095f a628 4812 858e f868fcb37699 c383a5ea 1dc1 4466 9c2e 333c516bd820

 

 

Η Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940 στο Νηπιαγωγείο μας

Στα πλαίσια του εορτασμού της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940, τα παιδιά έμαθαν  για την επέτειο, τον πατριωτισμό, και το «όχι» του 1940 μέσω αφηγήσεων, τραγουδιών, και σχετικής εικονογραφίας.

Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες, όπως:

  • Ιστορική Εξιστόρηση:
    • Έγινε αφήγηση των  γεγονότων  του 1940 με απλό τρόπο, χρησιμοποιώντας εποπτικό υλικό και φωτογραφίες.
    • Διαβάσαμε ιστορίες και παραμύθια σχετικά με την αντίσταση και τον πόλεμο.
  • Μουσικοκινητικές Δραστηριότητες:
    • Ακρόαση τραγουδιών της εποχής όπως «Κορόιδο Μουσολίνι»,  «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του», «Γυναίκες Ηπειρώτισσες».
  • Εικαστικές Δραστηριότητες:
    • Κατασκευές με θέμα την ελληνική σημαία, το περιστέρι της ειρήνης, τον πατριωτισμό, το όχι.
    • Σχεδιασμός και δημιουργία αφισών για τη γιορτή.
  • Παιδαγωγικά Παιχνίδια και Έρευνα:
    • Παιχνίδια ρόλων, όπως η παρέλαση, που βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν την ιστορία και να εξοικειωθούν με την επέτειο.
    • Παιχνίδι μνήμης και αναζήτησης πληροφοριών, όπως η χρήση χάρτη για να εντοπιστούν η Ελλάδα και γειτονικές χώρες.
    • Πραγματοποίηση σχολικής εορτής μαζί με τους μαθητές του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Γεωργίου Φερών.
  • Παρέλαση, Δοξολογία και Κατάθεση στεφάνων στο χωριό του Αγίου Γεωργίου.

7d3e4ab8 1d8c 4188 88cc d48c188a7ae5 44fbe76a b86d 4b9f 9cc3 76aa2f4f2151 151ec746 6c20 4f2c 816a 49adf73e8cd562a34a85 df90 4005 bc5e 4460cd6d0ce6 0d70fc4a f5b3 4701 8504 465c8a74880e 839a694d ed41 4507 abe8 cdb895bc4475 1 6919c5be af89 48f9 b9e0 5ecb8ce28d17 2e946056 d4ec 40ed 9254 61ce8a1f57c5 2f98736e d146 4d59 beb3 aabd2f7b58b9 d7373cac 9ff6 43f5 9d5b 9791461f5593 1

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ- 16/10

Για την Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής στις 16 Οκτωβρίου, στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες με στόχο να αντιληφθούν τα παιδιά τη σημασία της υγιεινής διατροφής, δεδομένου ότι εντάσσεται στον 1ο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, με τα οποία ασχολούμαστε:
Ζω καλύτερα-Ευ Ζην- “Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω”.                                                                                         Οι δραστηριότητες αυτές περιλάμβαναν: 
  • Δημιουργία κατασκευών με βάση την υγιεινή διατροφή.
  • Οργάνωση παιχνιδιών προετοιμασίας υγιεινών τροφών-πωλητηρίου όπου τα παιδιά “αγόραζαν” και “πουλούσαν” υγιεινά προϊόντα.                     .
Πιο συγκεκριμένα:
Δημιουργία και τέχνη: Τα παιδιά δημιούργησαν το φανάρι της υγιεινής διατροφής και μια ποδιά μαγειρικής με υγιεινές τροφές. 
Παιχνίδι: Οργανώθηκε ένα παιχνίδι ρόλων όπου τα παιδιά ετοίμασαν ένα γεύμα στο «μπακάλικο» τους, προσκαλώντας τους φίλους τους να το μοιραστούν. 
Μάθηση:
Μέσα από τραγούδια, συζητήσεις και παιχνίδια, τα παιδιά εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για τη σημασία της υγιεινής διατροφής, την αγαπημένη τους υγιεινή τροφή, καθώς και για τη μεσογειακή διατροφή.
be7bb0f4 2794 48f9 aada a413ac8fbc0d 79cab012 8935 4c0d b5f2 a86067987ada f10c28b5 4a0d 4b4a a89c 477e4864df0c fbb8875e b0f1 46b7 96ac ff4f4e401f68 e767ba2f 1b70 43f9 a5e8 39f68d23dc7c 150c803a 271e 4016 bbaf 531734e30157 63e42ac7 0e20 42bd b8ab 695a46bc9b2b

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων (4/10)

Με ποικίλες δράσεις σχετικές με τα αγαπημένα μας ζώα κύλησε η  Παγκόσμια Ημέρα Ζώων (4/10), στο Νηπιαγωγείο μας.

Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν  όσον αφορά στα δικαιώματα των ζώων στα πλαίσια του στόχου μας, που ήταν να κατανοήσουν την πλήρη σημασία της έννοιας της Φιλοζωίας.

Οι μαθητές  μοιράστηκαν τις σκέψεις τους, συζήτησαν για τα δικαιώματα των ζώων, τους τρόπους που μπορούμε να τα προστατεύουμε και να τα φροντίζουμε και κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το πιο σημαντικό είναι η αγάπη και η προσφορά μας προς αυτά στα πλαίσια του εφικτού για τον καθένα από εμάς.

c563edda b66f 4b4d afb7 ecf579ee4b30

 

12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Η 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, η οποία εναρμονίζεται με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, εορτάστηκε φέτος στις 26 Σεπτεμβρίου 2025. Στο νηπιαγωγείο, η ημέρα αυτή εορτάστηκε μέσω εργασιών, κατασκευών και κυρίως αθλητικών παιχνιδιών, όπως τρεξίματα, ποδόσφαιρο και ομαδικά παιχνίδια μαζί με τους μαθητές του δημοτικού σχολείου Αγ. Γεωργίου, με το οποίο συστεγαζόμαστε  και άλλες δραστηριότητες που προωθούν τη συνεργασία, τη συμμετοχή και τη χαρά της κίνησης. 
 Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, στόχος ήταν να βιώσουν τη χαρά της άσκησης, να μάθουν να συνεργάζονται, να διασκεδάζουν και να κατανοήσουν την αξία της συμμετοχής και του «ευ αγωνίζεσθαι».
Επιπλέον παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο για τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας .
8266d085 859a 4b10 bf7f d10444f4df6d 4492f633 97c0 4472 af1f 086c0b57d6ff abde14d6 c49c 4ca8 95b0 ccee1274e9ef 3c35cf0d 455e 4e95 856e 936a87ff458f 1a629d8c 29dc 4aff a837 ad2c46712f93