Σεισμός
Σεισμός, σεισμός μην σε πιάνει πανικός…..
Σε αυτή τη θεματική ασχοληθήκαμε με τον σεισμό, τι είναι, πως συμβαίνει και τι κάνουμε σε περίπτωση που γίνει ένας σεισμός.
Αρχικά, παρατηρήσαμε μια εικόνα με τον Εγκέλαδο, όπως αυτός εμφανίζεται στον κήπο των Βερσαλλιών
και συζητήσαμε σχετικά με αυτήν.
Στην συνέχεια, διαβάσαμε τον μύθο του Εγκέλαδου και συμμετείχαμε σε σχετικές δραστηριότητες. Πιο συγκεκριμένα, αφού διαβάσαμε τον μύθο, εμφανίστηκε στα χέρια μας το ρόπαλο του Εγκέλαδου, όπου όποιος το κρατούσε μεταμορφωνόταν στον Εγκέλαδο που προσπαθούσε να βγει από τα έγκατα της γης, χτυπώντας με το ρόπαλο του, όποιον έβρισκε μπροστά του. Για προστατευτούμε και να γλιτώσουμε από αυτόν, έπρεπε να βάλουμε τα χέρια μας στο κεφάλι μας….
Έπειτα, στη 2η δραστηριότητα ο Εγκέλαδος πετούσε πέτρες και εμείς έπρεπε να καλύψουμε τα κεφάλια μας και περπατώντας να μπούμε κάτω από τα τραπέζια για να προστατευτούμε.
Μιλήσαμε για τον σεισμό, είδαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και συζητήσαμε για το πως δημιουργείτε στην πραγματικότητα. Φτιάξαμε τις τεκτονικές πλάκες και είδαμε πως συγκρούονται ….
βιώσαμε ατομικά έναν μικρό σεισμό….
και παρατηρήσαμε μια έκρηξη ηφαιστείου, έπειτα και κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.
Ετοιμάσαμε και τα σεισμοσπιτάκια.
Ακόμη, μιλήσαμε για το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση σεισμού και παίξαμε ένα παιχνίδι κατηγοριοποίησης για το ποιες συμπεριφορές είναι σωστές και ποίες όχι, ώστε να δούμε τι έχουμε κατανοήσει.
Είδαμε και συζητήσαμε για το βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης …
και εξηγήσαμε σε τι χρησιμεύει το κάθε ένα από όσα βρίσκονται μέσα….
Παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης όπου κρύβαμε τα αντικείμενα και έπρεπε να βρούμε ποιο αντικείμενο έλειπε κάθε φορά….
και ένα παιχνίδι όπου έπρεπε να τοποθετήσουμε τα σωστά αντικείμενα στο βαλιτσάκι μας…
Μάλιστα, φτιάξαμε και τα δικά μας βαλιτσάκια.
Έπειτα, μάθαμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και αρχίσαμε να παίρνουμε τηλέφωνο τις υπηρεσίες που χρειαζόμασταν όταν συμβαίνει κάτι, βάσει του σεναρίου που είχαμε (πχ. Εγκλωβίστηκες στο ασανσέρ, ποιον θα καλέσεις; κτλ.).
Φτιάξαμε τα δικά μας κινητά τηλέφωνα για να μπορούμε να καλούμε άμεσα σε βοήθεια…
και ακούσαμε το τραγούδι “Σεισμός σεισμός μην σε πιάνει πανικός”.
Τέλος, κάναμε άσκηση σεισμού με όλα τα βήματα που επιβάλει το πρωτόκολλο ασφαλείας
και μετά την επιτυχημένη άσκηση σεισμού, πήραμε τα μετάλλια μας.
28η Οκτωβρίου
Ζήτω το Όχι!
Σε αυτή τη θεματική μιλήσαμε εκτενώς για τον πόλεμο της 28ης Οκτωβρίου του 1940.
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι “του Γίγαντα και του Νάνου” (Ιταλοί και Έλληνες, αντίστοιχα). Έγινε ο παραλληλισμός με τα γεγονότα: Δραματοποιήσαμε την ιστορία και ζωγραφίσαμε ότι μάς έκανε εντύπωση από το παραμύθι…
Όμιλος Τέχνης
Ο Banksy και η Τέχνη του δρόμου
Η ενασχόληση μας με το Banksy και την Τέχνη του δρόμου ξεκινά με την παρακολούθηση ενός animation video για τον καλλιτέχνη. Μετά την παρακολούθηση του video ξεκινά μια συζήτηση και ένας σχολιασμός για όλα όσα είδαμε. Έπειτα παίζουμε το παιχνίδι των ερωτήσεων που βασίστηκε σε όσα παρακολουθήσαμε. Τα παιδιά σηκώνονται ανά 2 και τους γίνονται ερωτήσεις. Απαντάει αυτός που χτυπάει πρώτος το κουδουνάκι.
Παρατηρούμε διάφορα έργα του Banksy και σχολιάζουμε το περιεχόμενο τους. Μέσω της τέχνης του προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή του κόσμου σε οτιδήποτε είναι άδικο και προξενεί κακό. Αντιλαμβανόμαστε ότι επιθυμεί δικαιοσύνη, ειδικά για όσους θεωρεί αδύναμους και ανυπεράσπιστους. Παρατηρούμε ότι πολλά έργα του περιλαμβάνουν παιδιά καθώς θεωρεί ότι τα παιδιά είναι η ελπίδα αυτού του κόσμου.
Ήρθε η ώρα να δημιουργήσουμε κι εμείς με στένσιλ όπως και ο καλλιτέχνης μας…
Και επειδή όλοι οι καλλιτέχνες του δρόμου χρησιμοποιούν ως καμβά τους τους τοίχους, εννοείται πως δημιουργήσαμε και στον τοίχο του σχολείου μας για να θυμόμαστε πάντα ότι τα παιδιά είναι η ελπίδα του κόσμου!
Όμιλος Τέχνης
ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΠΑΜΠΛΟ ΠΙΚΑΣΟ
Παρουσιάζουμε στα παιδιά πίνακες με τα παράξενα πορτραίτα του Πάμπλο Πικάσο. Εντοπίζουμε τις διαφορές σε σχέση με ρεαλιστικά πορτραίτα και εξηγούμε τι είναι το πορτραίτο. Αφού περιγράψουμε το καθένα από αυτά ,ακολουθούν τα παιχνίδια μας!
Παίζουμε μουσικές καρέκλες με τους πίνακες. Τοποθετούμε σε κάθε καρέκλα μισό πορτραίτο και τα άλλο μισό το κρατάνε τα παιδιά στο χέρι τους. Χορεύουν γύρω από τις καρέκλες με τη συνοδεία μουσικής και μόλις η μουσική σταματήσει ,πρέπει να βρουν το άλλο μισό του πορτραίτου τους και να καθίσουν εκεί!
Στη συνέχεια γινόμαστε ντετέκτιβ της Τέχνης και με το φακό μας ψάχνουμε να βρούμε τα στοιχεία που ξέφυγαν από τους πίνακες για να τα επιστρέψουμε στον πίνακα που ανήκουν!
Σειρά έχει η σκυταλοδρομία μας! Χωριζόμαστε σε 3 ομάδες και σκοπός μας είναι να ολοκληρώσουμε τα παράξενα πρόσωπα. Το κάθε μέλος έχει δικαίωμα να τοποθετήσει μόνο ένα χαρακτηριστικό και όταν το κάνει πρέπει να δώσει το χέρι του στο επόμενο μέλος της ομάδας του για να ξεκινήσει κι αυτό.
Αφού τελειώσουν τα παιχνίδια μας, πιάνουμε τα πινέλα, τα ψαλίδια και τις κόλλες μας και δημιουργούμε τα δικά μας παράξενα πορτραίτα!
Και ιδού το αποτέλεσμα!
Παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος Κ.Ε.Π.Ε.Α Ομηρούπολης: “Τα περιβόλια με τις Εσπερίδες”.
Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου την Τετάρτη 30/10/2024 παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Κ.Ε.Π.Ε.Α Ομηρούπολης : ‘Τα περιβόλια με τις Εσπερίδες” διαβαίνοντας στα μοναδικά οικήματα του Κάμπου αναζητώντας τα χνάρια των Νεράιδων. Πρώτη στάση στη γέφυρα του ποταμού της περιοχής, ένα ποτάμι χωρίς νερό όπως παρατήρησαν τα παιδιά.
Τα παιδιά απόλαυσαν την θαυμαστή βλάστηση της περιοχής και συνέχισαν τον περίπατό τους. Επόμενη στάση στον εξωτερικό χώρο του κτήματος Καράβα, εκεί που οι νεράιδες χορεύουν πάνω στα απαλά βοτσαλωτά και συνεχίζουν τα παιχνίδια τους στις φυλωσιές των δέντρων.
Είναι τόσο μικρούλες και πετούν τόσο γρήγορα που δημιουργούν το θρόισμα στα δέντρα κι ένα απαλό γαργάλημα στα μαγουλάκια μικρών και μεγάλων. Τι όμορφο κτήμα, πόση ομορφιά!! Ακολουθούμε κι εμείς το πέταγμα των Νεράιδων.
Συνεχίζουμε το οδοιπορικό στον Κάμπο με δεύτερη στάση στο κτήμα Ρίζικο. Μας περίμεναν πολλές εκπλήξεις εκεί. Άνοιξε την πόρτα και μας υποδέχτηκε εγκάρδια η οικοδέσποινα του προγράμματος.
Λίγη ξεκούραση για φαγητό ήταν απαραίτητη.
Και η εξερεύνηση συνεχίζεται. Απολαύσαμε το όμορφο περιβόλι του κτήματος.
Και το ιδιαίτερο μαγκανοπήγαδο από το οποίο προμηθεύονταν με νερό . Είδαμε την λειτουργία του και βοηθήσαμε κι εμείς λίγο .
Παρακολουθήσαμε τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν για να περιποιηθούν το περιβόλι του κτήματος.
Και τέλος μας περίμενε ακομα μία έκπληξη!!! Ένα θεατρικό δρώμενο προετοιμασμένο από τους υπεύθυνους του προγράμματος εμπνευσμένο από το παραμύθι: Γλυκόξιινη Αγάπη της Χιώτισσας συγγραφέας Μαρίας Φαφαλιού και πρωταγωνιστες……μαντέψτε…..τα παιδιά μας!!!
Ο Λάκης ο Λεμονάκης
καιηαγαπημένη του Λένια Πορτοκαλένια
ζούσαν σε ένα όμορφο περιβόλι με πολλά λεμόνια και πορτοκάλια
σε κάθε ιστορία όμως υπάρχει και κάποιος κακός που προσπαθεί να χαλάσει την ευτυχία των πρωταγωνιστών. Στο παραμύθι ο χαρακτήρας αυτός ήταν ο Λεμόνης ο Αυτιάς
που μηχανεύτηκε πολλούς τρόπους για να χωρίσει το ευτυχισμένο ζευγάρι, μεταξύ αυτών ήταν και η συνδρομή της επικίνδυνης αράχνης.
Η καλή κυρά όμως του περιβολιού έφερε την ισορροπία και το ευτυχισμένο τέλος
με το οποίο χορέψαμε κι εμείς!!!
Στιγμιότυπα από την σχολική μας γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.
Όμιλος steam και ρομποτικής: Μικρο- επι- stem -ονες
Θέμα: Φθινοπωρινά φύλλα- πτώση των φύλλων-γιατί τα φύλλα χάνουν το χρώμα τους.
Το βιβλίο “ο κλέφτης των φύλλων” αποτέλεσε η αφορμή να δώσουμε έμφαση στα φθινοπωρινά φύλλα και στην πτώση τους. Αφού διαβάσαμε το παραμύθι , καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο κλέφτης των φύλλων ήταν ο αέρας.
Χωριστήκαμε σε ομάδες , σύμφωνα τον χρωματισμό των φύλλων το φθινόπωρο και βγήκαμε στην αυλή να παρατηρήσουμε και να συλλέξουμε φύλλα.
Η κάθε ομάδα συγκέντρωσε τα φύλλα της και εντόπισαν τα φθινοπωρινά χρώματά τους. Με μεγεθυντικό φακό παρατηρήσαμε τη διαμόρφωσή τους και τα νεύρα των φύλλων και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όλα τα φύλλα ανεξαρτήτως σχήματος και μεγέθους έχουν φλέβες , οι οποίες μεταφέρουν τροφή και νερό στο δέντρο.
Έπειτα πήραμε τα φύλλα και αφού τα καλύψαμε με χαρτί ιχνηλασίας, τρίψαμε στο πάνω μέρος του χαρτιού, για να δούμε τις λεπτομέρειες και το περίγραμμα του φύλλου.
Στην συνέχεια οι ομάδες , διάλεξαν από ένα φύλλο και αφού το παρατήρησαν, συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας όσον αφορά το χρώμα , το σχήμα και το μέγεθος του φύλλου.
Πείραμα: Απορρόφηση ατμού
Πρόκειται για ένα πείραμα , όπου τα παιδιά αφού σχεδίασαν και χρωμάτισαν φθινοπωρινά φύλλα σε λευκό φίλτρο του καφέ, στην συνέχεια τα ψέκασαν με νερό ή με σταγονόμετρο πότισαν τα φίλτρα του καφέ. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι με το νερό το χρώμα ταξίδεψε μέσα στα φίλτρα του καφέ, κάνοντας τα μαλακά και εύπλαστα. Και πως το νερό μεταφέρεται μέσα από τις τρύπες(στόματα).
Δραστηριότητα: Τι χρώμα έχουν τα φύλλα ;
Οι μαθητές σε ομάδες έσχισαν πράσινα φύλλα από διαφορετικά δέντρα σε κομμάτια και τοποθέτησαν τα κομμάτια από κάθε δέντρο σε διαφορετικά βάζα. Αφού ρίξαμε μέσα καθαρό οινόπνευμα τα καλύψαμε με πλαστική μεμβράνη. Τοποθετήσαμε τα βάζα σε λεκάνη με ζεστό νερό για 30 λεπτά. Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις για το τι μπορεί να συμβεί μέσα στο βάζο.
Τα παιδιά παρατήρησαν ότι το αλκοόλ στο βάζο είχε πράσινο χρώμα, στη συνέχεια τοποθετήσαμε μέσα στα βάζα φίλτρα του καφέ. Στα φίλτρα εκτός από το πράσινο χρώμα των φύλλων είδαμε και άλλα χρώματα, τα χρώματα που θα πάρουν τα φύλλα το φθινόπωρο.
Τα παιδιά σε φύλλα εργασίας ζωγράφισαν πρώτα τις προβλέψεις τους για το πείραμα και στην συνέχεια το αποτέλεσμα.
Στα πλαίσια της έρευνάς μας , πώς τα φύλλα χάνουν το πράσινό τους χρώμα, παρακολουθήσαμε video ” τι είναι η φωτοσύνθεση” και ” γιατί τα φύλλα πέφτουν το φθινόπωρο “. Μάθαμε τις έννοιες χλωροφύλλη, φωτοσύνθεση.
Στην συνέχεια πειραματιστήκαμε κα παρατηρήσαμε αν τα φύλλα είναι ζωντανά. Τοποθετήσαμε φύλλα μέσα σε βάζο με νερό και παρατηρήσαμε ότι αναπνέουν και άρχισαν να δημιουργούνται φυσαλίδες.
Δραστηριότητες κωδικοποίησης :Βρες το φύλλο.
Μέσα από αυτή την δραστηριότητα, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με έννοιες όπως οι αλγόριθμοι και ο εντοπισμός λαθών. Στην πίστα του beebot ,τοποθετήσαμε φθινοπωρινά φύλλα, καθορίζοντας την αρχή και το τέλος της διαδρομής. Με τα παιδιά σχεδιάσαμε από κοινού τους κανόνες του προγράμματος. Όταν το beebot φτάσει στο πορτοκαλί φύλλο “στρίβει αριστερά”, όταν φτάσει στο κίτρινο φύλλο “στρίβει δεξιά”, όταν φτάσει στο κόκκινο φύλλο “κινείται προς τα εμπρός”. Στην συνέχεια δοκιμάσαμε το πρόγραμμά μας, χρειάστηκε να διορθώσουμε λάθη και να τροποποιήσουμε τους κανόνες στον κώδικά μας, έτσι ώστε να φτάσουμε στον τερματισμό.
Όμιλος θεάτρου: Η Ειρήνη του Αριστοφάνη.
Ο κωμικός ποιητής Αριστοφάνης
Διαβάζουμε την Ειρήνη του Αριστοφάνη και κάνουμε αναδιήγηση του παραμυθιού.
Ζωγραφίζουμε την σκηνή που μας άρεσε περισσότερο.
Συμμετέχουμε στην γιορτή της Ειρήνης φτιάχνοντας στεφανάκια με περιστερια και αντίστοιχα βραχιόλια με περιστέρια.
Χορεύουμε για την Ειρήνη και χαιρόμαστε μαζί της.
Όμιλος Θεάτρου
Σήμερα το μάθημά μας ξεκίνησε με ένα μικρό ζέσταμα μέσα από χορευτικούς αυτοσχεδιασμούς των παιδιών μας με την συνδρομή μεγάλων χρωματιστών υφασμάτων και την συνοδεία μουσικής.
Το μαγικό σεντόνι σε λίγο θα μας βοηθήσει στο κυνήγι των σκιών μας!!
Και ιδού το αποτέλςσμα: Τα χέρια μας μεταμορφώνονται με τρόπο εκπληκτικό!!!