Όμιλος steam και ρομποτικής: Μικρο- επι- stem -ονες

Θέμα: Φθινοπωρινά φύλλα- πτώση των φύλλων-γιατί τα φύλλα χάνουν το χρώμα τους.

b0f80f12 1afb 4e96 b2d2 1dd076c126ad

 

αρχείο λήψης 3 

Το βιβλίο “ο κλέφτης των φύλλων” αποτέλεσε η αφορμή να δώσουμε έμφαση στα φθινοπωρινά φύλλα και στην πτώση τους. Αφού διαβάσαμε το παραμύθι , καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο κλέφτης των φύλλων ήταν ο αέρας.

Χωριστήκαμε σε ομάδες , σύμφωνα τον χρωματισμό των φύλλων το φθινόπωρο και βγήκαμε στην αυλή να παρατηρήσουμε και να συλλέξουμε φύλλα.

IMG 20241027 092516  IMG 20241027 092452

IMG 20241027 092425

IMG 20241027 092338                                      09dd7a5e 7f87 4014 8403 97d3cbb79d05                       1580a3c6 b4d5 439b b874 7ee3c71db49e

 

IMG 20241027 092321

Η κάθε ομάδα συγκέντρωσε τα φύλλα της και εντόπισαν τα φθινοπωρινά χρώματά τους. Με μεγεθυντικό φακό παρατηρήσαμε τη διαμόρφωσή τους και τα νεύρα των φύλλων και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όλα τα φύλλα ανεξαρτήτως σχήματος και μεγέθους έχουν φλέβες , οι οποίες μεταφέρουν  τροφή και νερό στο δέντρο.

IMG 20241027 092211           IMG 20241027 092041 IMG 20241027 092059

 

IMG 20241015 135108          IMG 20241015 135421                              IMG 20241015 135128

IMG 20241015 135522 IMG 20241015 135523

 

 

IMG 20241015 135128 1

Έπειτα πήραμε τα φύλλα και αφού τα καλύψαμε με χαρτί ιχνηλασίας, τρίψαμε στο πάνω μέρος του χαρτιού, για να δούμε τις λεπτομέρειες και το περίγραμμα του φύλλου.

 

IMG 20241027 091905

IMG 20241027 091931

                                    IMG 20241027 092001

8e214e14 8d9e 4d44 8509 aad23f3f9b9c

e1d78719 ff04 409e 848e 7596bf94ef95                                            eb83b892 5fb7 4709 aa72 33720f7fd345

 

a8d108c7 b0fb 476c b905 40320621822e

IMG 20241015 140957

IMG 20241015 145208

Στην συνέχεια οι ομάδες , διάλεξαν από ένα φύλλο και αφού το παρατήρησαν, συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας όσον αφορά το χρώμα , το σχήμα και το μέγεθος του φύλλου.

IMG 20241015 142307

IMG 20241015 142216

IMG 20241015 142257

IMG 20241015 145318

 

Πείραμα: Απορρόφηση ατμού

Πρόκειται για ένα πείραμα , όπου τα παιδιά αφού σχεδίασαν και χρωμάτισαν  φθινοπωρινά φύλλα σε λευκό φίλτρο του καφέ, στην συνέχεια τα ψέκασαν με νερό ή με σταγονόμετρο πότισαν τα φίλτρα του καφέ. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι με το νερό το χρώμα ταξίδεψε μέσα στα φίλτρα του καφέ, κάνοντας τα μαλακά και εύπλαστα. Και πως το νερό μεταφέρεται μέσα από τις τρύπες(στόματα).

 

IMG 20241017 142447

IMG 20241027 091820

 

 

 

 

IMG 20241017 142947

 

IMG 20241017 143226

IMG 20241017 143302

 

Δραστηριότητα: Τι χρώμα έχουν τα φύλλα ;

Οι μαθητές σε ομάδες έσχισαν πράσινα φύλλα  από διαφορετικά δέντρα σε κομμάτια και τοποθέτησαν τα κομμάτια από κάθε δέντρο σε διαφορετικά βάζα. Αφού ρίξαμε μέσα καθαρό οινόπνευμα τα καλύψαμε με πλαστική μεμβράνη. Τοποθετήσαμε τα βάζα σε λεκάνη με ζεστό νερό για 30 λεπτά. Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις για το τι μπορεί να συμβεί μέσα στο βάζο.

IMG 20241020 205435

IMG 20241020 205400IMG 20241020 205417

 

IMG 20241020 205338

IMG 20241020 205312

IMG 20241020 205250

IMG 20241020 205233

IMG 20241027 091654

IMG 20241020 205125

IMG 20241020 205150

Τα παιδιά παρατήρησαν ότι το αλκοόλ στο βάζο είχε πράσινο χρώμα, στη συνέχεια τοποθετήσαμε μέσα στα βάζα φίλτρα του καφέ. Στα φίλτρα εκτός από το πράσινο χρώμα των φύλλων είδαμε και άλλα χρώματα, τα χρώματα που θα πάρουν τα φύλλα το φθινόπωρο.

IMG 20241020 205038

IMG 20241017 150535IMG 20241017 150538

Τα παιδιά σε φύλλα εργασίας ζωγράφισαν πρώτα τις προβλέψεις τους για το πείραμα και στην συνέχεια το αποτέλεσμα.

IMG 20241017 150309

IMG 20241017 150313IMG 20241017 150359IMG 20241017 150418
IMG 20241017 150337

Στα πλαίσια της έρευνάς μας , πώς τα φύλλα χάνουν το πράσινό τους χρώμα, παρακολουθήσαμε video ” τι είναι η φωτοσύνθεση” και ” γιατί τα φύλλα πέφτουν το φθινόπωρο “. Μάθαμε τις έννοιες χλωροφύλλη, φωτοσύνθεση.

Στην συνέχεια πειραματιστήκαμε κα παρατηρήσαμε αν τα φύλλα είναι ζωντανά. Τοποθετήσαμε φύλλα μέσα σε βάζο με νερό και παρατηρήσαμε ότι αναπνέουν και  άρχισαν να δημιουργούνται φυσαλίδες.

b0f80f12 1afb 4e96 b2d2 1dd076c126ad

53ebaa90 eee4 46c2 a28c 1cd8dcc888e4

ded829b4 530f 4372 89f7 bdaad61c42e2

Δραστηριότητες κωδικοποίησης :Βρες το φύλλο.

Μέσα από αυτή την δραστηριότητα, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με έννοιες όπως οι αλγόριθμοι και ο εντοπισμός λαθών. Στην πίστα του beebot ,τοποθετήσαμε φθινοπωρινά φύλλα, καθορίζοντας την αρχή και το τέλος της διαδρομής. Με τα παιδιά σχεδιάσαμε από κοινού τους κανόνες του προγράμματος. Όταν το beebot φτάσει στο πορτοκαλί φύλλο “στρίβει αριστερά”, όταν φτάσει στο κίτρινο φύλλο “στρίβει δεξιά”, όταν φτάσει στο κόκκινο φύλλο “κινείται προς τα εμπρός”. Στην συνέχεια δοκιμάσαμε το πρόγραμμά μας, χρειάστηκε να διορθώσουμε λάθη  και να τροποποιήσουμε τους κανόνες στον κώδικά μας, έτσι ώστε να φτάσουμε στον τερματισμό.

521a3aac 22b8 40a3 8c9f 26a678f3f8de

 

f5278bf4 5781 4d58 a55c 2db047d1424b

d76efb36 ace1 4960 a3c2 d4d4a37d9052