Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει τον πρώτο γρίφο σε φάκελο:
1ος γρίφος: «Ψάξτε για μια πυραμίδα που δεν αφορά τη διατροφή, αλλά είναι εξίσου σημαντική. Ποια είναι;»Τα παιδιά ανακαλύπτουν την πυραμίδα της άσκησης.
Οι ντετέκτιβ συνθέτουν την πυραμίδα της άσκησης. Ακολουθώντας τη ρουτίνα σκέψης «Βλέπω, σκέφτομαι αναρωτιέμαι» εξερευνούν την πυραμίδα της άσκησης .Στην ολομέλεια αναφέρονται οι απόψεις και μαγνητοφωνούνται Προβολή βίντεο με πληροφορίες για την πυραμίδα φυσικής δραστηριότητας προκειμένου να επιλυθούν απορίες και να ενημερωθούν για τη συχνότητα των δραστηριοτήτων που απεικονίζονται σε αυτήν.Αφίσα, ΝΑΙ & ΟΧΙ φυσικής δραστηριότητας, δραστηριότητες
που αυξάνουν τη φυσική δραστηριότητα και αυτές που έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε
αυτήν. Η αφίσα δημιουργήθηκε από φρούτα και λαχανικά με τα οποία σχημάτισαν παιδιά που συμμετέχουν σε διάφορα αθλήματα.Σε χαρτί δημιουργείται πίνακας διπλής εισόδου με τα ονόματα όλων και το είδος των
κινητικών δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετείχαν στο διάστημα μιας εβδομάδας.Ακολούθησε σύγκριση της φυσικής δραστηριότητας κάθε μαθητή/τριας με αυτή που προτείνεται στη σχετική πυραμίδα. Οι μαθητές κατατάσσουν τον εαυτό τους ως προς τη συχνότητα της φυσικής τους δραστηριότητας (π.χ. δραστήριος,).Στη συνέχεια οι μαθητές κινήθηκαν στο ρυθμό του τραγουδιού https://www.youtube.com/watch?v=w_oCHkCjueQ
και έφτιαξαν το δικό τους βίντεο με τις δικές τους προτότυπες κινήσειςhttps://www.youtube.com/watch?v=BxT-HbCOd0Q
Ακολούθησε συζήτηση- αναστοχασμός σχετικά με τις συνήθειες που θα πρέπει να μεταβληθούν για να αυξηθεί η φυσική τους δραστηριότητα και να μειωθεί η καθιστική ζωή και ο χρόνος στις οθόνες.Τελικά έλαβαν το πρώτο γράμμα το Υ για την επίλυση του πρώτου γρίφου και το επικολλούν σε σχετικό φύλλο εργασίας.