3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, παρέχοντας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης και της συμπερίληψης.

Με αφορμή την ημέρα αυτή, πραγματοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο μας, εκπαιδευτικές δραστηριότητες με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας απέναντι στα άτομα με αναπηρία.

Παρακολουθήσαμε το εξαιρετικό βίντεο “Cuerdas” (σχοινιά) και συζητήσαμε πάνω σ΄αυτό. Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους και τα συναισθήματά τους.

Katagrafh

Στη συνέχεια μιλήσαμε για όλες τις μορφές αναπηρίας και την πρόσβασή τους στην εκπαίδευση. Αναφερθήκαμε στο αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας και στη γραφή Μπράιγ. Ακούσαμε και είδαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια στη νοηματική γλώσσα…

Τέλος, δουλέψαμε ομαδικά και με την τεχνική του κολάζ, φτιάξαμε τα σήματα των κινητικά ανάπηρων και των τυφλών

collage 3

 

ΝΕΡΟ – ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Η εβδομάδα μας ήταν αφιερωμένη στο νερό. Απαντήσαμε σε πάρα πολλά ερωτήματα:

  • Πόσο σημαντικό είναι για τη ζωή μας;
  • Που μας χρησιμεύει;
  • Γιατί το χρειάζονται οι άνθρωποι;
  • Γιατί το χρειάζονται τα φυτά και τα ζώα;
  • Πώς βρέχει; (κύκλος του νερού)
  • Που μαζεύεται το νερό από τη βροχή;
  • Που υπάρχει νερό;
  • Τι κάνουν οι άνθρωποι για να μαζέψουν νερό;
  • Πώς έρχεται το νερό στο σπίτι μας;
  • Τι μορφές έχει το νερό;
  • Ποιες οι ιδιότητές του;

Οι απαντήσεις δόθηκαν μέσα από βιβλία, εποπτικό υλικό, παραμύθια, εκπαιδευτικά βίντεο, αναζήτηση στο διαδίκτυο, πειράματα (διαλυτότητα, βύθιση – επίπλευση).

Μάθαμε το τραγούδι: “Ο κύκλος του νερού”

…και φτιάξαμε την παρακάτω κατασκευή:

collage 2

20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Η 20η Νοεμβρίου είναι αφιερωμένη στα παιδιά, καθώς είναι η μέρα διακήρυξης και υπογραφής της σύμβασης για τα δικαιώματα του παιδιού από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Η σύμβαση αυτή περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων:

  • Προστασία (από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό, κ.λπ.)
  • Παροχές (δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την πρόνοια, την ψυχαγωγία, κ.λπ.)
  • Συμμετοχή (δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, την πληροφόρηση, τον ελεύθερο χρόνο, κ.λπ.).

Η μέρα μας σήμερα, λοιπόν, ήταν αφιερωμένη στα παιδιά. Μιλήσαμε για τα δικαιώματά τους, μέσα από παραμύθια, εποπτικό υλικό, εκπαιδευτικά βίντεο και τραγούδια.

Κλείσαμε τη μέρα μας με μια κατασκευή:

collage 1a

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ – CODE WEEK 2025

loghi per sito web 1

Η «Code Week» (Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού) είναι μια πρωτοβουλία που διοργανώνεται κάθε χρόνο, προτρέποντας τα σχολεία να συμμετέχουν με διασκεδαστικές και βιωματικές δραστηριότητες προγραμματισμού. Πολλά σχολεία σε όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη δημιουργούν ομάδες – συμμαχίες για να μοιραστούν τις ιδέες και τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων τους. Η εβδομάδα αυτή επικεντρώνεται στον ψηφιακό γραμματισμό, τον προγραμματισμό και την ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω του παιχνιδιού. 

Το Νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετείχε στην Εβδομάδα Προγραμματισμού σε τέσσερις (4) διαφορετικές ομάδες – συμμαχίες:

“Το τερατάκι των χρωμάτων”: Το τερατάκι έχασε το χρώμα του. Το λευκό τερατάκι λύνει γρίφους και μαζεύει χρώματα, ώστε στο τέλος να γίνει πολύχρωμο. Τα παιδιά προγραμματίζουν την Bee Bot, ώστε να κάνει τη σωστή διαδρομή λύνοντας γρίφους, σε ένα ταμπλό με 12 τετράγωνα. Σε κάποια από αυτά είναι τοποθετημένα τα χρωματιστά τερατάκια. Στο τέλος το τερατάκι μας γίνεται πολύχρωμο.

TERATAKI

“Ανακαλύπτοντας το αρχικό του ονόματός μας”: Σε ένα διαμορφωμένο επιδαπέδιο πλέγμα, είναι τοποθετημένα τα αρχικά γράμματα από τα ονόματα των παιδιών. Το κάθε παιδί γίνεται “ρομποτάκι” και καλείται να αναγνωρίσει το αρχικό του, να τοποθετήσει τα βελάκια με τη σωστή σειρά, να εκτελέσει τη διαδρομή και να φτάσει στο αρχικό του γράμμα.

ARCHIKO ONOMATOS

“Το pixel-o-δέντρο των εποχών”: Οι μαθητές γίνονται μικροί ντεντέκτιβ καθώς καλούνται να “διαβάσουν” και να σπάσουν τον κώδικα ώστε να βρούν τι κρύβει η εικόνα και σε ποια από τις εποχές του χρόνου ανήκει. Έτσι μέσω της αντιστοίχισης του αριθμού με συγκεκριμένο χρώμα έρχονται σε επαφή με την έννοια της κωδικοποίησης αλλά και των εικονοστοιχείων.

PIXEL ART

“Coding Bears”: Η αρκουδιτσα έχασε τη φωλιά της και πρέπει να τη βοηθήσουμε να τη βρει. Δίνουμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας όπου εικονίζεται ένα τετραγωνισμένο πλέγμα 12 τετραγώνων. Στο ένα τετράγωνο βρίσκεται η αρκουδίτσα και σε ένα άλλο η φωλιά της. Τα παιδιά σκεπτόμενα αναπαραστατικά πρέπει να σχεδιάσουν μια διαδρομή από την αρκουδίτσα στη φωλιά και στη συνέχεια να την γράψουν χρησιμοποιώντας βελάκια κατεύθυνσης.

CODING BEARS

ΓΙΟΡΤΗ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Φέτος, είχαμε τη μεγάλη χαρά , στα πλαίσια της Ομάδας Συνεργαζόμενων Νηπιαγωγείων, να υποδεχτούμε στο Νηπιαγωγείο μας τα παιδιά του 8ου Ν/Γ Αλεξανδρούπολης και να γιορτάσουμε μαζί την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου . Είπαμε τα ποιήματά μας αμφότεροι, τραγουδήσαμε μαζί τα τραγούδια και ανταλλάξαμε τις γνώσεις που αποκομίσαμε κατά την προετοιμασία μας.

Η εμπειρία ήταν καταπληκτική!!! Τα παιδιά το χάρηκαν πολύ και υποσχεθήκαμε ότι θα ανταποδώσουμε την επίσκεψη.

Τα παιδιά του 8ου Νηπιαγωγείου, μας έφεραν και δωράκια: δύο παζλ, που επέλεξαν και δημιούργησαν με τις δασκάλες τους και ένα βιβλίο που διαπραγματεύεται την αξία της φιλίας.

collage 1

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

Κλείνοντας τη θεματική μας για το Φθινόπωρο και αφού μιλήσαμε και εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας και τις γνώσεις μας σχετικά με τους μήνες, τις αλλαγές της φύσης, τον καιρό, τις ασχολίες των ανθρώπων, τα φρούτα, τα λαχανικά, τους καρπούς και τις γιορτές που σχετίζονται με αυτή την εποχή, αποφασίσαμε να φτιάξουμε “Το Δέντρο του Φθινοπώρου”, πάνω στο οποίο αποτυπώσαμε όλα όσα έχουμε μάθει!!!

TO DENTRO TOY FTHINOPOROY

4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Katagrafh

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων είναι διεθνής ημέρα δράσης για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωση. Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου, η ημέρα γιορτής του Φραγκίσκου της Ασίζης, προστάτης άγιος των ζώων και στοχεύει στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωσή τους. Στο πλαίσιο αυτό υλοποιήσαμε ποικίλες δράσεις θέλοντας να μυήσουμε τα παιδιά, ώστε να συμβάλλουν κι εκείνα στη δημιουργία ενός κόσμου όπου τα ζώα θα ζουν με αξιοπρέπεια, θα έχουν τη φροντίδα και το σεβασμό που τους αξίζει! Μιλήσαμε για τα ζώα, τα είδη αυτών, τα δικαιώματά τους, είδαμε εικόνες που δείχνουν καλή συμπεριφορά απέναντι στα ζώα και αντίθετα άλλες που δείχνουν κακή συμπεριφορά απέναντι σε αυτά. Τα συζητήσαμε και μιλήσαμε για τα συναισθήματα των ζώων απέναντι σε αυτές τις συμπεριφορές των ανθρώπων.

Katagrafh 1 1

Στη συνέχεια φτιάξαμε μια κατασκευή – “Γάτα σε γλωσσοπίεστρο”

collage 4

collage 5

Τέλος η μέρα μας έκλεισε με το τργουδάκι: Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

“Η ΝΕΡΑΪΔΑ ΕΥΓΕΝΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΛΟΓΑΚΙΑ”

Στο Νηπιαγωγείο είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να μαθαίνουν να χρησιμοποιούν “ευγενικές λέξεις και φράσεις”, γιατί αυτό τους βοηθά να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, σεβασμό και ενσυναίσθηση.

Σήμερα λοιπόν επικεντρωθήκαμε σε αυτά τα “μαγικά λογάκια”, που κάνουν τις μέρες μας πιο όμορφες! Διαβάσαμε την ιστορία: Η νεράιδα Ευγενία και τα ευγενικά λογάκια , ένα παραμύθι για την ευγένεια και το συζητήσαμε με τα παιδιά. Μιλήσαμε για τα αισθήματα που μας δημιουργούνται όταν ακούμε καλά ή κακά λογάκια. Στη συνέχεια φτιάξαμε ένα ομαδικό κολάζ για να μας υπευνθυμίζει τις μαγικές λεξούλες και για να διακοσμήσουμε την τάξη μας.

Μια ομάδα παιδιών έβαψε την Νεράιδα Ευγενία, μία χρωμάτισε τις καραμέλες με τα γλυκά λογάκια και τις έκαψε και η τρίτη ανέλαβε να τις κολλήσει:

collage 1

collage 2

collage 3

Τέλος ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι: “Τα γλυκά λογάκια”

Katagrafh 1

12η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2025

Την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στον εορτασμό της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, η οποία, όπως κάθε χρόνο, συνδέεται με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Με σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ», οι μαθητές και οι μαθήτριες του 3ου Ν/Γ Αλεξανδρούπολης είχαν την ευκαιρία να βγουν από τη σχολική αίθουσα και να επιδοθούν σε διάφορα αθλήματα.

Η δράση μας περιλάμβανε δραστηριότητες όπως  τρέξιμο σε ευθεία, μετ΄εμποδίων  και ζικ ζακ καθώς και παιχνίδια με στεφάνια, κορίνες και την μπάλα . Μέσα από απλές μορφές άσκησης, οι μαθητές/μαθήτριες   κατανόησαν τη σημασία και τα οφέλη της άθλησης ως τρόπου ζωής.

collage 5

collage 6

collage 7

Στο τέλος τους μικρού μας αθλητές περίμενε και ένα μετάλλιο για τη συμμετοχή τους στα αθλήματα!!! (η ιδέα εμπνευσμένη από το blog: Το Νηπιαγωγείο μ΄αρέσει πιο πολύ)

collage 4

Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που μαθαίνει το παιδί τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι η δύναμη της φιλίας και της συνεργασίας.

Η αξία της φιλίας και της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο είναι θεμελιώδης καθώς βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, αίσθημα ασφάλειας, και την ικανότητα να ανήκουν σε μια ομάδα, μαθαίνοντας να νοιάζονται, να εμπιστεύονται και να σέβονται τη διαφορετικότητα. Η συνεργασία ενισχύει την αίσθηση του «εμείς» και διδάσκει στα παιδιά ότι μπορούν να επιτύχουν περισσότερα μαζί, χτίζοντας μια ισχυρή βάση για υγιείς μελλοντικές σχέσεις και κοινωνική ανάπτυξη. 

Έτσι λοιπόν, μιλήσαμε στην τάξη για την αξία της φιλίας και της συνεργασίας, σκεφτήκαμε τι μπορούμε να καταφέρουμε μόνοι μας και τι σε συνεργασία με έναν φίλο, διαβάσαμε μια σχετική ιστορία και  έπειτα την συζητήσαμε, είδαμε το βίντεο: “Η Πρώτη Μέρα στο Σχολείο: Η μαγεία της φιλίας και της συνεργασίας” και το σχολιάσαμε.    

Τέλος φτιάξαμε το “Μπαλόνι – Παζλ της Φιλίας και της Συνεργασίας” και το γεμίσαμε με σχετικές λέξεις…

collage 2

collage 3