Καλλιεργώντας τον κήπο των συναισθημάτων

syn.Καλλιεργώντας τον κήπο των συναισθημάτων

Στηριχτήκαμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα :” Τα βήματα για τη ζωή”

Είναι ένα πρόγραμμα ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων για το νηπιαγωγείο.Σκοπός του προγράμματος είναι να διδαχθούν τα παιδιά όχι τι “τι” αλλά το ” πώς” να σκέφτονται, να αναπτύξουν την αυτοεκτίμησή τους και να καλλιεργήσουν ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες, με έμφαση στη διαχείριση συναισθημάτων και στην επίλυση προβλημάτων.

Γωνιά της ηρεμίας

Το ζάρι των συναισθημάτωνΦτιάχνουμε ένα ζάρι με αποτυπωμένα συναισθήματα σε κάθε του πλευρά. Εάν θέλουμε μπορούμε να φτιάξουμε και δεύτερο ζάρι, μιας και οι πλευρές του είναι έξι, και ίσως θέλουμε να παίξουμε και με πιο πολλά συναισθήματα. 

θυμόμετροΔημιουργία θυμόμετρου όπου ανεβοκατεβαίνει ανάλογα με το πως αισθανόμαστε

τεχνική ηρεμίας της χελώνας

(Αφήγηση από τη Νηπιαγωγό και η δραματοποίηση από τα παιδιά)«Μια φορά κι έναν καιρό,  μια χελώνα περπατούσε στο λιβάδι τρώγοντας δροσερά χορταράκια ενώ πιο μακριά ο φίλος της ο Πέτρος έπαιζε με τη μπάλα του… ». Όλα τα παιδιά έχουν το ρόλο της χελώνας και αρχίζουν να παίζουν το παιχνιδο- τράγουδο «ΧΕΛΩΝΙΤΣΑ» από το βιβλίο της Μαρίας Κυνηγού- Φλάμπουρα «ΤΡΑΓΟΥΔΩ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ». Όταν τελειώνει το  παιχνιδοτράγουδο, συνεχίζεται η αφήγηση.   « Ξαφνικά η μπάλα  χτυπάει την χελώνα στο κεφάλι. Γυρίζει η χελώνα και βλέπει τον φίλο της τον Πέτρο να την κοιτά στενοχωρημένος. Η χελώνα νευριασμένη  ετοιμάζεται να μαλώσει αυστηρά το παιδί για την απρόσεκτη συμπεριφορά του. Τότε όμως σκέφτεται την Τεχνική ηρεμίας της χελώνας και λέει STOP δεν πρέπει να χαλάσω τη σχέση μου με το φίλο μου. Μπαίνει λοιπόν μέσα στο καβούκι της, μετράει ως το τρία για να ηρεμήσει, παίρνει μια βαθιά αναπνοή και λέει με σταθερή φωνή στον Πέτρο:  – Πέταξες τη μπάλα σου στο κεφάλι μου και πόνεσα πάρα πολύ. Άλλη φορά να προσέχεις.  -Συγνώμη χελώνα που σε χτύπησα με τη μπάλα μου. Δεν το ήθελα.  Από σήμερα θα είμαι πιο προσεκτικός, της απάντησε ο Πέτρος ».