ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ή ΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Γ΄

Πολλές ήταν οι «εξωσχολικές» δράσεις και  δραστηριότητες στις οποίες πήραμε μέρος φέτος. Και επειδή τις περισσότερες τις έχουμε ξεχάσει, ας τις θυμηθούμε μαζί:

1. Πρώτη μας επίσκεψη στα Γενικά Αρχεία του Κράτους.

φωτο1Με τα πόδια και με βροχούλα φτάσαμε ως το πανέμορφο νεοκλασικό διώροφο στον Άγιο Νικόλα, όπου η διευθύντρια των ΓΑΚ, η κυρία Μηλίτση μας ξενάγησε στην έκθεση για τους Αρμένιους πρόσφυγες του 1922 στην Καλαμάτα μέσα από έγγραφα και επιστολές.

 

2.Στη Λαϊκή Βιβλιοθήκη Καλαμάτας

φωτο2 φωτο3 φωτο4Τον Νοέμβριο-Δεκέμβριο  επισκεφτήκαμε τις εκθέσεις που είχε οργανώσει η Λαϊκή Βιβλιοθήκη της πόλης μας για την Μικρασιατική καταστροφή και τους Προσφυγικούς συνοικισμούς της Καλαμάτας. Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία και με την Ιστορία αλλά και με το χώρο της βιβλιοθήκης.

 

3. Συμμετοχή στο Διαγωνισμό – παιχνίδι της Βιβλιοθήκης

φωτο5 φωτο6Και ενώ πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, παίρνουμε μέρος και στο διαγωνισμό – παιχνίδι της Βιβλιοθήκης για τη ζωή των Ελλήνων στη Μικρασία, τη γλώσσα τους, τα γεγονότα που ανέτρεψαν τη ζωή τους . Για καλύτερη προετοιμασία κάνουμε και «μεταμεσονύκτια προπόνηση» στο σχολείο.φωτο7

 

 

4.Τα Χριστούγεννα στην πλατεία Καλαμάτας

φωτο8Ευκαιρίας δοθείσης χαρήκαμε και τη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα στην πλατεία.

 

 

5. Συμμετοχή στα Πολιτιστικά Προγράμματα

Στο πλαίσιο των Πολιτιστικών Προγραμμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού μας, φωτο14οι μαθήτριες και οι μαθητές του Γ1 και Γ2 ασχοληθήκαμε με την προσφυγιά των χριστιανών και των μουσουλμάνων, μετά την Μικρασιατική Καταστροφή και τη Συνθήκη Ειρήνης της Λοζάνης. Διαβάσαμε βιβλία, φωτο9 φωτο10  κάναμε κολάζ, φωτο11 δημιουργήσαμε εικαστικές απεικονίσεις, φωτο12 τραγουδήσαμε, χορέψαμε και ταξιδέψαμε το σχέδιο μας, «Είμαστε και οι δυο εγγόνια της Λοζάνης», ως τη Χαλκίδα,φωτο13 όπου πήραμε μέρος στο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας. φωτο15

 

6.Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα CROCUS

Οι μαθητές και μαθήτριες του Γ4, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος CROCUS φυτέψαμε κρόκους στο παρτέρι δίπλα στη σκάλα εισόδου του σχολείου μας, φωτο16 στη μνήμη των 6.000.000 Εβραίων που εξοντώθηκαν στο Ολοκαύτωμα από τους ναζί. φωτο17 Οι κίτρινοι κρόκοι θα ανθίζουν κάθε χρόνο για να μας θυμίζουν το κίτρινο άστρο του Δαυίδ, που φορούσαν οι Εβραίοι για να ξεχωρίζουν, πριν εξοντωθούν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης.

 

7.Στο  Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα BUTTERFLY

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ3, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος BUTTERFLY ζωγράφισαν τις πεταλούδες φωτο18 που στολίζουν την αίθουσα εκδηλώσεων ,στη μνήμη των 1.500.000 παιδιών εβραϊκής καταγωγής που χάθηκαν στο Ολοκαύτωμα από τους ναζί. Ήταν ο δικός μας τρόπος για να στείλουμε το μήνυμα «ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ» στον πόλεμο, το ναζισμό, τη βία και τις προκαταλήψεις.

 

8.Ο δρόμος είχε τη δικιά του ιστορία

Όλα τα τμήματα της Γ μαζί με μαθητές της Α, στο πλαίσιο της δράσης με τίτλο « Ο δρόμος είχε τη δικιά του ιστορία», ασχοληθήκαμε με τις ονομασίες των οδών της γειτονιάς μας, βρίσκοντας στοιχεία για τη ζωή και τη δράση των προσώπων που τιμώνται με αυτόν τον τρόπο από το Δήμο και τους συμπολίτες μας.

 

9.Στην Έκθεση των μαθητών των ΕΠΑΛ

Η προτελευταία μας επίσκεψη, πάλι στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, αφορούσε την Έκθεση των μαθητών των ΕΠΑΛ Καλαμάτας και Μεσσήνης.

 

10.Στο 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος

Τελευταία επίσκεψή μας, πριν τη διήμερη, η Αρχαία Μεσσήνη και το 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος.φωτο19 . Οι περισσότεροι από εμάς παρακολουθήσαμε πρώτη φορά αρχαίο δράμα . Μαγευτήκαμε από το χώρο, φωτο20 μπερδευτήκαμε από τις Φοίνισσες, φωτο21αλλά εντυπωσιαστήκαμε από τους Άγγλους φοιτητές  και την παράστασή τους.

 

11. Οι αφίσες μας

Δείτε και τις αφίσες που φιλοτέχνησαν μαθήτριες και μαθητές του Γ1, στο μάθημα της Γλώσσας.φωτο22 Με προβληματισμό και φαντασία ο Άγγελος,   η Ευαγγελία, η Ελένη  ζωγράφισαν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο ρατσισμό και τις γυναικοκτονίες. φωτο23

 

Καλό καλοκαίρι. φωτο24

Σκαλτσά Κλεοπάτρα

Σχολική εφημερίδα

Σχολική Εφημερίδα

We are family

Το σχολικό έτος 2022 – 23 το σχολείο μας συμμετείχε στο eTwinning σχέδιο “we are family” σε συνεργασία με το γαλλικό σχολείο “Collège Jean Moulin” και το Γυμνάσιο Καναλιών.

Περισσότερα για το έργο μπορείτε να δείτε στο παρακάτω συνεργατικό Padlet.

https://padlet.com/valsamim/we-are-family-79l6ztgn5a4r11zz

eTwinning School Label

Accreditation eTwinningΑπονεμήθηκε στο 3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας η Ετικέτα Σχολείου eTwinning για το έτος 2023 – 24. Η Ετικέτα Σχολείου eTwinning απονέμεται σε σχολεία που προωθούν ενεργά τις αξίες και την παιδαγωγική του eTwinning, συνιστούν σημείο αναφοράς για την τοπική τους κοινότητα και αποτελούν πρότυπο για άλλα σχολεία.

Με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning, το eTwinning αναγνωρίζει και αξιολογεί τη συμμετοχή, τη δέσμευση και την αφοσίωση όχι μόνο των μεμονωμένων eTwinners, αλλά ολόκληρου του σχολείου, όπου συνεργάζονται ομάδες εκπαιδευτικών και επικεφαλής του σχολείου.

Τα σχολεία στα οποία απονέμεται το σήμα είναι έτοιμα και πρόθυμα να συμμετάσχουν σε ένα εξελικτικό ταξίδι με δραστηριότητες που μπορούν να αξιολογηθούν αντικειμενικά.

Η Αποστολή των Σχολείων eTwinning είναι η πυξίδα όλων των Σχολείων eTwinning

International Computer and Information Literacy Study

ICILSΗ χώρα μας συμμετέχει για πρώτη φορά από φέτος στη διεθνή έρευνα ICILS, η οποία διερευνά, σε διεθνές επίπεδο, τις διαφορές των μαθητών και μαθητριών 13-14 ετών (Β΄ Γυμνασίου) σε σχέση με τον εγγραμματισμό τους στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές. Η έρευνα ICILS αφορά στις βασικές γνώσεις, τις δεξιότητες και την αντίληψη που απαιτούνται για την επιτυχία των μαθητών και μαθητριών στο νέο δυναμικό περιβάλλον της πληροφορίας. Στόχος είναι, ειδικότερα, η ανίχνευση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών σε σχέση με τη διερεύνηση, τη δημιουργία, τη συμμετοχή και την επικοινωνία στο σπίτι, στο σχολείο και στην κοινότητα μέσω της χρήσης υπολογιστών. Η έρευνα υλοποιήθηκε πιλοτικά, μετά από δειγματοληψία, τον Μάιο του 2022 σε 35 περίπου σχολεία όλης της χώρας . Η κύρια έρευνα θα υλοποιηθεί επίσης δειγματοληπτικά, σε 186 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία,κατά το διάστημα από 24 Απριλίου μέχρι 19 Μαΐου 2023. Στην Ελλάδα, υπεύθυνος φορέας υλοποίησης είναι το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) – ΥΠΑΙΘ. Το σχολείο μας θα συμμετάσχει στην έρευνα αυτή με ένα τμήμα της B΄ Γυμνασίου.

Μαθητές και εκπαιδευτικoί στη Ρουμανία

Έξι μαθητές και δύο εκπαιδευτικοί του 3ου Γυμνασίου Καλαμάτας διέμειναν από την 1η έως την 7η Απριλίου στο Buzău της Ρουμανίας, προσκεκλημένοι του Colegiul Economic Buzău στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ “ Our Green Habits”. Συγκεκριμένα οι μαθητές Αργυροπούλου Παναγιώτα-Μελίνα, Θεοδωρακόπουλος Δημήτρης, Κουτσαβίτης Βασίλειος, Λυμπεροπούλου Μαρία , Μάλαμα Παναγιώτα, Μουρκάκου Μιχαέλα, Πουλάκου Σταυρίνα, Σκόκου Γεωργία και οι καθηγήτριες Γρουσουζάκου Χριστίνα και Σκλήκα Ουρανία την εβδομάδα που διέμειναν στη Ρουμανία έτυχαν θερμής φιλοξενίας από τις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και συμμετείχαν σε πλήθος δραστηριοτήτων.

58F9ADA9 7A0D 43B0 97FE A393274CF867

Συγκεκριμένα:

1)Επισκέφθηκαν το Geogate Buzău Land όπου ενημερώθηκαν για το Παγκόσμιο Γεωπάρκο της UNESCO Land Buzău: ενεργά γαιοδυναμική περιοχή της Ευρώπης, πλούσια σε αλάτι και πετρέλαιο, απολιθώματα, κεχριμπάρι, ηφαίστεια λάσπης , ζωντανές φωτιές , κ. ά.

2) Στο δημαρχείο του Buzău τούς καλωσόρισε η αντιδήμαρχος κυρία Oana Matache και η κυρία Anca Fotin τούς μίλησε για τις προσπάθειες που γίνονται σε επίπεδο πόλης για την αειφορία και την προστασία του αστικού περιβάλλοντος.

3) Επισκέφθηκαν το κυκλικό σχολείο που διαθέτει φωτοβολταϊκά, για να καλύπτει τις ενεργειακές του ανάγκες και συλλέγει το νερό της βροχής σε 2 υπόγειες κα 1 υπέργεια δεξαμενή για να καλύπτει τις ανάγκες σε μη πόσιμο νερό τόσο για την καθαριότητα- τουαλέτες όσο και για το πότισμα του θερμοκηπίου του.

4)Παρακολούθησαν παρουσίαση της κυρίας Denisa Hâncu,υπεύθυνης διεθνών σχέσεων της S.C. RER SUD S.A. που διαχειρίζεται τα απορρίμματα της πόλης , προσκεκλημένης του σχολείου. Η κυρία Hâncu τόνισε το πρόβλημα που έχουν δημιουργήσει τα πλαστικά στη γη, μίλησε για τη σημασία της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας και τον τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων στο Buzău .

5) Συμμετείχαν σε διαγωνισμό που διεξήχθη στο σχολείο στον οποίο έπρεπε να παρουσιάσουν την ιδέα τους για μια βιώσιμη επιχείρηση. Όλοι οι μαθητές παρουσίασαν την ιδέα τους στα Αγγλικά και αξιολογήθηκαν από εκπρόσωπο του δήμου , εκπρόσωπο της εταιρίας ανακύκλωσης και εκπαιδευτικούς. Η εκπρόσωπος του δήμου βρήκε πολλές από τις ιδέες ενδιαφέρουσες .

6) Επισκέφθηκαν το βιολογικό αγρόκτημα Tudor και είδαν τη γραμμή παραγωγής βιολογικών προϊόντων.

7) Επισκέφθηκαν την τράπεζα σπόρων B.R.G.V.nr. στο Buzău όπου ενημερώθηκαν για την αξία διαφύλαξης των τοπικών παραδοσιακών σπόρων λαχανικών, λουλουδιών, αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών.

8) Συμμετείχαν σε εργαστήρι παραγωγής πίτσας.

9) Επισκέφθηκαν τα ηφαίστεια λάσπης και και τους λασποβραστήρες και γνώρισαν το θρύλο της περιοχής που τους συνδέει με την ύπαρξη ενός δράκου που ζει στο εσωτερικό της γης.

10) Συμμετείχαν σε δραστηριότητα ανταλλαγής ρούχων στο σχολείο στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας.

11) Επισκέφθηκαν το κέντρο τέχνης Alunis, λαογραφικά μουσεία, εκκλησίες, μοναστήρια το αρχοντικό και το πάρκο του Marghiloman και το παλάτι του Κοινοβουλίου στο Βουκουρέστι.

12) Αξιολόγησαν τα δρώμενα στη Ρουμανία.

Η μετακίνηση στη Ρουμανία ήταν ιδιαίτερα σημαντική γιατί οι συμμετέχοντες απέκτησαν γνώσεις και εμπειρίες και συνδέθηκαν με ιδιαίτερα φιλικούς δεσμούς με τους Ρουμάνους εκπαιδευτικούς και μαθητές.

AF938E00 E6C1 48AF 89C9 E8F4980BC035

Περιβαλλοντικές δράσεις στα πλαίσια του ERASMUS+ “Οι πράσινές μας συνήθειες”

Οι μαθητές της ομάδας Erasmus + του 3ου Γυμνασίου Καλαμάτας μαζί με 10 μαθητές του Colegiul Economic Buzau της Ρουμανίας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε πλήθος δραστηριοτήτων στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «Οι πράσινές μας συνήθειες» από τις 19 έως τις 25/2/2023. Συγκεκριμένα μαθητές και των δύο χωρών παρουσίασαν καλές πράσινες συνήθειες που πρέπει να αναπτύξει κάποιος, για να μειώσει το ενεργειακό του αποτύπωμα. Φύτεψαν μια ελιά στον αύλειο χώρο του 3ου Γυμνασίου Καλαμάτας ως σύμβολο της φιλίας, της συνεργασίας και της αγάπης όλων των συμμετεχόντων για το περιβάλλον. Συνέθεσαν τα λόγια και τραγούδησαν το τραγούδι της κλιματικής αλλαγής. Επισκέφθηκαν τον Δήμαρχο Καλαμάτας και του επέδωσαν φυλλάδιο στο οποίο αποτυπώνονται οι καλές πράσινες συνήθειες που πρέπει να αναπτύξουν οι άνθρωποι για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής. Παρακολούθησαν δράσεις που διεξήγε η κ. Ιωάννα Ραβάνη, υπεύθυνη του ΚΕΠΕΑ Καλαμάτας τόσο στον χώρο του σχολείου, όσο και στο αντλητικό συγκρότημα του Πηδήματος, δράσεις που είχαν να κάνουν με τη βιώσιμη διατροφή. Μέσα από τις δράσεις αυτές οι συμμετέχοντες κατανόησαν το πόσο επιβλαβής είναι για τον ανθρώπινο οργανισμό η χρήση πλαστικών μπουκαλιών και την αναγκαιότητα του πόσιμου νερού. Μετέβησαν στο ΚΕΠΕΑ Νέας Κίου στην Αργολίδα όπου ενημερώθηκαν για την ανακύκλωση από τις υπεύθυνες του κέντρου και επισκέφθηκαν το κέντρο ανακύκλωσης (ΟΙΚΟ.ΣΥΛΛΑΝ.Ο.Ε.) όπου είδαν από κοντά τα στάδια ανακύκλωσης ενός αυτοκινήτου. Επισκέφθηκαν το αγρόκτημα βιολογικής καλλιέργειας Γκολέμη στη Λακωνία και ενημερώθηκαν τόσο για την καλλιέργεια του αγροκτήματος όσο και για την Βιολογική Γεωργία. Μετέβησαν στον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ελαιοπαραγωγών Παλαιοπαναγιάς , περιηγήθηκαν τους χώρους του και γνώρισαν τον τρόπο που βγαίνει το ελαιόλαδο. Στην αποχαιρετιστήρια εκδήλωση άκουσαν παραμύθι από την κ. Κατερίνα Γυφτάκη, διασκέδασαν και ανανέωσαν το ραντεβού τους για τον Απρίλη στη Ρουμανία.

Erasmus1 Erasmus2

Η συμμετοχή του σχολείου μας στο Diversity-Up

Το σχολείο μας συμμετέχει στον 1ο Παν – Πελοποννησιακό μαθητικό Διαγωνισμό.  Πρόκειται για τον 1ο Διαγωνισμό των μαθητών της Γ΄ τάξης των Γυμνασίων της Περιφέρειας Πελοποννήσου με σκοπό την ανάδειξη πέντε ιδεών/concept notes  που θα προωθούν την άρση των πάσης φύσεως εμποδίων (φυσικά, ψηφιακά, συμπεριφορικά κ.λπ.) για άτομα με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις στο εκπαιδευτικό και εργασιακό περιβάλλον. Το βραβείο για τις 5 νικητήριες ομάδες θα είναι η επαγγελματική μετατροπή της ιδέας/concept note, σε επαγγελματική παραγωγή για τηλεοπτικό spot το οποίο θα προβληθεί σε τηλεοπτικά δίκτυα της περιφέρειας Πελοποννήσου.

Η ομάδα του 3ου Γυμνασίου Καλαμάτας αποτελείται από τους μαθητές της Γ΄ τάξης Θεοδωρακόπουλο Δημήτρη, Κότση Ηλία – Άγγελο, Λυμπεροπούλου Μαρία, Μάλαμα Παναγιώτα, Βαναβάκη Ιωάννα, Μουρκάκου Μιχαέλα, Πετεινάρη Ιωάννα, Κωνσταντινίδη Βασίλη και Αργυροπούλου Μελίνα και τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς κυρίες Μπαλαμπάνη Κατερίνα και Τσακάλου Μάρω.

Την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022 η ομάδα έλαβε μέρος στο εκπαιδευτικό – βιωματικό σεμινάριο ” Προωθώντας τη Δικαιωματική Προσέγγιση της Αναπηρίας στην Εκπαιδευτική και Μαθητική Κοινότητα” που πραγματοποιήθηκε στο 4ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας και προετοιμάζεται να θέσει την υποψηφιότητά της στο Διαγωνισμό, έως τις 5 Μαρτίου, καταληκτική ημερομηνία υποβολής των ιδεών/σεναρίων!

Σύσσωμο το 3ο Γυμνάσιο, της εύχεται ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

2022 11 10 0a 2022 11 10 1alogo  https://www.diversityup.gr/el

 

Στο 37:40 του παρακάτω video γίνεται η παρουσίαση των μαθητών μας.

ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ – «Είμαστε και οι δυό εγγόνια της Λοζάνης»

           Την περίοδο Νοεμβρίου- Δεκεμβρίου 2022, με τις μαθήτριες/-τές του Γ2, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Αντανακλάσεις  του τραύματος της προσφυγιάς στους απογόνους των προσφύγων του 1922, στον συνοικισμό Δυτικής Παραλίας», ασχοληθήκαμε με τη Σύμβαση Ανταλλαγής Πληθυσμών της Λοζάνης. Διαβάσαμε λογοτεχνικά έργα και graphic novel, παρακολουθήσαμε ντοκιμαντέρ, ακούσαμε μουσική και από τις δυο πλευρές του Αιγαίου, γράψαμε σενάρια ζωής και υποδυθήκαμε πρόσφυγες. Τέλος, οι μαθητές/τριες έφτιαξαν ένα κολάζ με βάση τον χάρτη της Ελλάδας. Κόλλησαν επάνω φωτογραφίες μουσουλμάνων και χριστιανών προσφύγων του 1922-23, καθώς και φωτογραφίες σύγχρονων προσφύγων που προσπαθούν να περάσουν το Αιγαίο. Ήθελαν να δείξουν πως οι κακουχίες και η απόγνωση των προσφύγων δεν έχει θρησκευτική ή εθνική ταυτότητα και τότε και τώρα. Επίσης φιλοτέχνησαν μια εικαστική αναπαράσταση των τελευταίων λόγων του βιβλίου της Β. Μαυρίδου που διαβάσαμε στην τάξη. Η κεντρική ηρωίδα του βιβλίου είναι μια κούκλα, η Μελέκ. Το βιβλίο κλείνει ως εξής: «Η Μελέκ ένωσε δυο οικογένειες, δυο λαούς, δυο χώρες γειτονικές μα ξένες.»  Σε ένα στεφάνι εφάρμοσαν λεπτομέρεια από τον χάρτη του Αιγαίου και επάνω του τοποθέτησαν μια κούκλα, πλεγμένη από τα χέρια (!!!!) της μαθήτριας Πέγκυς Μάλαμα.

Κλεοπάτρα Σκαλτσά

Φιλόλογος

Image 001 Image 002

ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ-ΤΩΝ-ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ-Είμαστε-και-οι-δυό-εγγόνια-της-Λοζάνης

ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (Διοικητικής δομής και αρμοδιοτήτων εργασιών) 3ου Γυμνασίου Καλαμάτας



Λήψη αρχείου

Το όραμα του σχολείου μας

όραμα του σχολείου μας

1ο Βραβείο Ευρωπαικού Σήματος Γλωσσών

Το 1ο Βραβείο Ευρωπαϊκού σήματος Γλωσσών απέσπασε το 3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας. Η βράβευση πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022 στο ξενοδοχείο Divani Caravel. Το Βραβείο απένειμε η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως στη συντονίστρια του σχεδίου κ. Ουρανία Σκλήκα.

Η Δράση ‘Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών’ (European Language Label) αποτελεί μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αποσκοπεί στην ανάδειξη καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας με απώτερο στόχο τη συνολική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ολόκληρη την Ευρώπη. Απονέμεται σε φορείς που επιτυγχάνουν να αναπτύξουν εργαλεία και μεθόδους διδασκαλίας που αποτελούν καλές πρακτικές και μπορούν να υιοθετηθούν από άλλους εκπαιδευτικούς φορείς.

Το 3ο Γυμνάσιο διακρίθηκε για το ERASMUS+ σχέδιο «les fables miroir de la vie» (Οι μύθοι καθρέφτης της ζωής). Μέσω του συγκεκριμένου έργου, μαθητές του σχολείου μαζί με άλλους έφηβους 6 ευρωπαϊκών χωρών ξεκίνησαν ένα ταξίδι στη χώρα των μύθων. Ένα ταξίδι που έφερε γνώσεις, που έδωσε το έναυσμα για δημιουργία, συνεργασία και καθρέφτισε την ανθρώπινη συνύπαρξη.

Η πρόκληση μεγάλη: αξιοποίηση ευρωπαϊκών μύθων για τη διδασκαλία της Γαλλικής με την πρακτική της ανεστραμμένης τάξης. Πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς που αρχικά επιμορφώθηκαν, στη συνέχεια κατέγραψαν τη διδασκαλία τους σε βίντεο, δημιούργησαν φύλλα δραστηριοτήτων που ενσωμάτωσαν στο διδακτικό γίγνεσθαι και εν κατακλείδι εφάρμοσαν μια διδακτική πρακτική στην οποία γινόταν χρήση νέων τεχνολογιών.

Έτσι παρήχθησαν βίντεο με μύθους στα Γαλλικά, βίντεο-μαθήματα, ερωτηματολόγια σε ηλεκτρονική μορφή, φύλλα δραστηριοτήτων, φύλλα αξιολόγησης της όλης διαδικασίας και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων, όπως αυτές έχουν αποτυπωθεί στο σάιτ του σχεδίου (https://uraniasklika.wixsite.com/fablesmiroirdelavie ).

Ένας από τους στόχους του σχεδίου ήταν η ενίσχυση και η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας των μαθητών που επιτεύχθηκε με τους ακόλουθους τρόπους. Οι

μαθητές δραματοποίησαν, ζωγράφισαν, απήγγειλαν, τραγούδησαν και έγιναν μυθοπλάστες συμμετέχοντας σε διαγωνισμό μύθων.

Την τελευταία χρονιά του σχεδίου οι χώρες της σύμπραξης προχώρησαν στην έκδοση ενός μικρού βιβλίου με τους 2 καλύτερους μύθους κάθε χώρας γραμμένους στα Γαλλικά, Γερμανικά, Ελληνικά, Ισπανικά, Ρουμανικά και Αγγλικά.

Κατά την τελετή βράβευσης η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων υπογράμμισε την αξία των βραβείων στην ανάδειξη άριστων διδακτικών πρακτικών, σημειώνοντας παράλληλα ότι συνιστούν κίνητρο βελτίωσης και ευγενούς άμιλλας. «Είμαστε υπερήφανοι για την εκπαιδευτική μας κοινότητα. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μας, τα στελέχη της εκπαίδευσης και οι οικογένειες που διαμορφώνουν το σύνολο των μερών της, αξίζουν την έμπρακτη αναγνώριση της αριστείας στους τομείς του Erasmus+ στους οποίους οι ίδιοι έχουν επιλέξει να διακριθούν»  είπε η Υπουργός.

Σήμα Γλωσσών


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων