Πληροφορική – Ιστοσελίδες για παιδιά

Δασκάλα ΤΠΕ του σχολείου: Ιωαννίτη Βλασία

E-mail επικοινωνίας: vioanniti@sch.gr

Συννεφόλεξα 22/2/2021

Με τις μεγάλες τάξεις του σχολείου φτιάξαμε συννεφόλεξα με την βοήθεια του WordArt. Στους μαθητές άρεσε ιδιαίτερα το αποτέλεσμα και κάποια από αυτά στείλανε πάνω από ένα! Παρακάτω παρουσιάζονται τα έργα τους ανά τμήμα:

Ε1: https://sway.office.com/Actrsq1wj9XHpWhR?ref=Link 

Ε2: https://sway.office.com/FGUyUOHuVdMQeDyf?ref=Link

Στ1: https://sway.office.com/ooHkeeoVUTxWp100?ref=Link

Στ2: https://sway.office.com/4ohjg11AYLerjVL8?ref=Link

Δ τάξη: https://sway.office.com/i9bDTADb9UYJHfBN?ref=Link

Συμμετοχή σε διαγωνισμό 18/10/2020

Με τους μαθητές της Δ1 τάξης στα πλαίσια του μαθήματος των ΤΠΕ αποφασίσαμε να συμμετέχουμε σε ένα διαγωνισμό του Πανεπιστημίου Κρήτης (https://www.edivea.org/cc19.html). Αφού παρακολουθήσαμε ένα επεισόδιο για τον κορονοϊό στην διεύθυνση https://video.link/w/KGIpb, συνδιαμορφώσαμε το δεύτερο επεισόδιο γράφοντας ένα σενάριο και εικογραφώντας το. Η διαδικασία ευχαρίστησε ιδιαίτερα τους μαθητές του Τμήματος και όλοι συμμετείχαν ενεργά με την φαντασία και το ταλέντο τους!

Αποτελέσματα διαγωνισμού 3/12/2020

Τελικά το σενάριο που γράψαμε επιλέχθηκε! Θα αποτελέσει την βάση μαζί με τα σενάρια από κάποια άλλα σχολεία και θα δημιουργηθούν το δεύτερο και το τρίτο επεισόδιο που θα αναρτηθούν εντός του Δεκεμβρίου. Σύντομα το τμήμα Δ1 μαζί με την Πληροφορικό της τάξης και τα άλλα σχολεία που επιλέχθηκαν θα παραστούν σε μια διαδικτυακή βράβευση! Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που διανύουμε τα παιδιά κατάφεραν να συνεργαστούν στο πλαίσιο του μαθήματος, να βγάλουν τον καλύτερο εαυτό τους και να βραβευθούν! Τους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια!

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το σενάριο που έστειλε το τμήμα: ΣΕΝΑΡΙΟ_3ο ΔΗΜ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ   και την ανάρτηση του Πανεπιστημίου Κρήτης στην Ιστοσελίδα του με τους νικητές:

 

Η συμβολή των ΤΠΕ στις δύσκολες μέρες που διανύουμε…

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

Λόγω των δύσκολων συνθηκών αναγκαζόμαστε να αυτοπεριοριστούμε στην προσωπική μας κατοικία για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σίγουρα μικροί και μεγάλοι θα χρειαστεί να χαλαρώσουμε και να εφεύρουμε τρόπους να περνάμε ευχαριστα και ταυτόχρονα αν γίνεται επικοδομητικά τον ελεύθερο χρόνο μας. Παρακάτω σας παραθέτω κάποιες ιστοσελίδες και εφαρμογές που θα σας βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Επίσης, αγαπημένοι μου μαθητές θα σας παρακαλούσα να θέσετε κάποιο ημερήσιο χρονικό όριο στην ενασχόλησή σας με τα ηλεκτρονικά μέσα. Εναλλακτικά μπορείτε να αξιοποιήσετε τον ελεύθερό σας χρόνο με δραστηριότητες και ασχολίες που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα προλαβαίνατε π.χ. να διαβάσετε ένα λογοτεχνικό βιβλίο, να παίξετε επιτραπέζια παιχνίδια με την υπόλοιπη οικογένεια κλπ.

Καλή δύναμη και να προσέχετε!

Η κυρία Βλασία

 

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

Ζωγραφική

  1. TuxPaint (http://www.tuxpaint.org) (χρειάζεται εγκατάσταση)
  2. Η έξυπνη ζωγραφική της google: https://www.autodraw.com
  3. Η μεγάλη πρόκληση! Μπορώ να ζωγραφίσω μέσα σε 20 δεπτερόλεπτα; : https://quickdraw.withgoogle.com/
  4. Ζωγραφίζω με την άμμο: https://thisissand.com/
  5. Αφηρημένη τέχνη: http://weavesilk.com
  6. Ζωγραφίζω το ανθρωπάκι μου και το ακολουθώ στις περιπέτειές του! : https://www.drawastickman.com/episode1 και https://www.drawastickman.com/#!/episode2
  7. Ζωγραφική με πολλά εργαλεία: https://sketch.io/sketchpad/

 

Λογισμικά για τις μικρές μας τάξεις (Α, Β και Γ τάξη):

  1. Sebran’s: https://online.seterra.com/en/p/sebran (χρειάζεται εγκατάσταση)
  2. GCompris: www.gcompris.net (χρειάζεται εγκατάσταση)
  3. Επαναληπτικές ασκήσεις άνα τάξη και μάθημα: www.jele.gr

 

Δημιουργώ πάζλ: https://www.jigsawplanet.com/

Εκμεταλλεύομαι τα λογισμικά του Υπουργείου για να κάνω επανάληψη, να λύσω γρίφους και αν δημιουργήσω: http://ts.sch.gr/software

Επιπλέον για τις μεγαλύτερες τάξεις (Δ, Ε ΣΤ):

  1. Εξάσκηση στο τυφλό σύστημα : https://sense-lang.org/typing/tutor/keyboardingEL.php και  https://rapidtyping.com/ (χρειάζεται εγκατάσταση)
  2. Εισαγωγή στον προγραμματισμό:

https://code.org/

https://lightbot.com/flash.html

https://blockly.games/

 

Και 2 τραγουδάκια:

 

 

Σκοπός του μαθήματος

Ο ειδικός σκοπός της εισαγωγής των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση στο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή και να έλθουν σε μια πρώτη επαφή με διάφορες χρήσεις του ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας, ως γνωστικού – διερευνητικού εργαλείου και ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών σχολικών τους δραστηριοτήτων με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού και ιδιαίτερα ανοιχτού λογισμικού διερευνητικής μάθησης. Σκοπός είναι ο μαθητής να μαθαίνει με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) παρά για τη χρήση τους.

Διδακτικό Υλικό

Η υποστήριξη της διδασκαλίας  γίνεται με πολλαπλό διδακτικό υλικό εποπτικό, έντυπο ή ηλεκτρονικό, υψηλών προδιαγραφών το οποίο θα απευθύνεται στο μαθητή και στον εκπαιδευτικό.

  • Εκπαιδευτικό υλικό που διατίθεται από την ιστοσελίδα του Π.Ι. (http://www.pi-schools.gr/software/dimotiko/).
  • Ειδικό λογισμικό για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες από την ιστοσελίδα του Τμήματος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Π.Ι. (http://www.pi-schools.gr/special_education_new/index_gr.htm).
  • Εκπαιδευτικό υλικό που διατίθεται από τη Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (http://www.e-yliko.gr/default.aspx), από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (http://www.sch.gr/), από την Εκπαιδευτική Τηλεόραση (http://www.edutv.gr/), από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (http://www.eun.org/) κ.ά.
  • Ελεύθερο Λογισμικό/Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα (Εφαρμογών γραφείου, Games, Blogs, Wikis, Webquests, MLS – Management Learning System, CMS – Content Management System, Γλωσσών Προγραμματισμού Logo like κ.λπ.).
  • Οδηγίες για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου, όπως παρέχονται π.χ. από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου (http://www.saferinternet.gr/index.php) ή από http://www.saferinternet.org/web/guest/home.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση