6 Μαρτίου – Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Στις 6 Μαρτίου, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκαν δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα σεβασμού, αποδοχής της διαφορετικότητας και ειρηνικής συνύπαρξης. Μέσα από συζήτηση, βιωματικές δραστηριότητες και δημιουργική έκφραση, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν τη σημασία της φιλίας, της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας, καθώς και να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους σχετικά με τη συμπεριφορά που πρέπει να υπάρχει στο σχολικό περιβάλλον.

Στο πλαίσιο των δράσεων, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο 11ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας, που διοργανώνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας. Για τη συμμετοχή μας δημιουργήσαμε μια ομαδική αφίσα με τίτλο «Το Δέντρο της Αγάπης». Τα παιδιά συζήτησαν αρχικά για τις έννοιες της αγάπης, της φιλίας, της καλοσύνης και του σεβασμού και στη συνέχεια αποτύπωσαν αυτές τις αξίες σε φύλλα και καρδιές που τοποθετήθηκαν πάνω στο δέντρο. Με τον τρόπο αυτό δημιουργήθηκε ένα συμβολικό δέντρο γεμάτο θετικά μηνύματα, το οποίο εκφράζει την επιθυμία όλων για ένα σχολείο όπου κυριαρχούν η συνεργασία, η αποδοχή και η χαρά της συνύπαρξης. Η αφίσα αποτέλεσε μια συλλογική δημιουργία των παιδιών και έδωσε την ευκαιρία να κατανοήσουν ότι όταν συνεργαζόμαστε μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι όμορφο που μεταφέρει σημαντικά μηνύματα.

c0d118c9 5ec2 4794 a77c 426f66cb09e9

Παράλληλα, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στη δράση «Μίλα Τώρα» από Το Χαμόγελο του Παιδιού με τη δημιουργία αφίσας. Η αφίσα αυτή μετέφερε το μήνυμα ότι απέναντι στη σχολική βία δεν μένουμε σιωπηλοί. Τα παιδιά, μέσα από τη συζήτηση και τη δημιουργική διαδικασία, κατανόησαν ότι όταν βλέπουμε ή βιώνουμε μια άσχημη συμπεριφορά είναι σημαντικό να μιλάμε και να ζητάμε βοήθεια από τους ενήλικες που εμπιστευόμαστε.

938c646c 1661 4a46 8cbf 0f84aec93d8b

Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές τα παιδιά κατανόησαν ότι η σχολική βία πληγώνει και στενοχωρεί, ενώ η φιλία, η συνεργασία και η καλοσύνη κάνουν το σχολείο έναν χώρο ασφαλή και χαρούμενο για όλους. Οι δράσεις της ημέρας ενίσχυσαν την ενσυναίσθηση των παιδιών και ανέδειξαν τη σημασία του να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον, να σεβόμαστε τη διαφορετικότητα και να δημιουργούμε ένα σχολικό περιβάλλον όπου όλοι αισθάνονται αποδεκτοί και προστατευμένοι.

🌞Καλό Καλοκαίρι 🌞🏖️🌊,

Με το τέλος μιας όμορφης σχολικής χρονιάς, γεμάτης παιχνίδι, χαμόγελα, δημιουργία και νέες εμπειρίες, ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά και τις οικογένειές τους ένα ξέγνοιαστο και χαρούμενο καλοκαίρι.🌞🌞

Να γεμίσουν οι μέρες σας με ήλιο, θάλασσα, βόλτες, ξεκούραση και όμορφες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα! 🌊🏖️🌈

Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τον Σεπτέμβρη, με νέες ιδέες και όρεξη για μάθηση και παιχνίδι!

Καλές διακοπές σε όλους !!!🏖️🏖️🌊,

Small steps in the heart o nature for my green homeland-Δραστηριότητες Δεκεμβρίου

Δραστηριότητες Δεκεμβρίου

Στο πλαίσιο του έργου eTwinning, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν τον Δεκέμβριο σε μια σειρά δημιουργικών και βιωματικών δραστηριοτήτων με θέμα το δάσος, τη φύση και τη φαντασία.

  1. My Tree Rings – “How Old Is My Tree?”

Τα παιδιά γνώρισαν πώς μπορούμε να υπολογίσουμε την ηλικία ενός δέντρου παρατηρώντας τους ετήσιους δακτυλίους του κορμού. Αφού είδαν εικόνες κορμών – ή πραγματικούς ξύλινους δίσκους – μέτρησαν τους δακτυλίους, τους ακολούθησαν με το δάχτυλο και στη συνέχεια σχεδίασαν τον δικό τους κορμό δέντρου, προσθέτοντας όσους δακτυλίους ήθελαν. Τέλος, κύκλωσαν τον αριθμό που αντιστοιχούσε στην ηλικία του δικούτους «δέντρου» και συζήτησαν:

  • Είναι το δέντρο μου νέο ή παλιό;
  • Τι χρώμα έχουν οι εσωτερικοί και οι εξωτερικοί δακτύλιοι;
  • Πόσα χρόνια έχει το δέντρο μου;
  1. If I Were a Tree…

Σε αυτή τη δημιουργική φανταστική δραστηριότητα, τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν τι είδους δέντρο θα ήθελαν να είναι: ψηλό, ανθισμένο, καρποφόρο ή μοναδικό στη δική τους φαντασία. Έπειτα σχεδίασαν το δικό τους δέντρο και ολοκλήρωσαν τη φράση «Αν ήμουν ένα δέντρο…».

Απάντησαν σε ερωτήσεις όπως:

Είναι το δέντρο μου νέο ή παλιό;

Τι χρώμα έχουν οι εσωτερικοί και οι εξωτερικοί δακτύλιοι;

Πόσα χρόνια έχει το δέντρο μου;

Η δραστηριότητα βοήθησε τα παιδιά να εκφράσουν τη δημιουργικότητα και τις προσωπικές τους προτιμήσεις για τη φύση

Stigmiotypo othonhs 2026 06 20 234911

https://my.visme.co/view/4drmkj9y-if-i-were-a-tree-art-activity#s3

 

  1. My Pinecone Toy – Nature Craft

Η τάξη μας μετατράπηκε σε εργαστήρι φυσικής τέχνης! Τα παιδιά παρατήρησαν κουκουνάρια, τα άγγιξαν απαλά και προσπάθησαν να σκεφτούν σε τι μοιάζει το καθένα: ένα ζώο, ένα ρομπότ, ένα πουλί ή έναν φανταστικό ήρωα.

Στη συνέχεια δημιούργησαν το δικό τους παιχνίδι από κουκουνάρι, χρησιμοποιώντας ματάκια, χρώματα κι άλλα υλικά. Τέλος, απάντησαν σε ερωτήσεις:

Μέσα από αυτή τη δράση ενισχύθηκαν η φαντασία, η λεπτή κινητικότητα και η σύνδεση με τα φυσικά υλικά.

  • Πώς ονομάζεται το παιχνίδι μου;
  • Τι μπορεί να κάνει;
  • Πού “ζει” το κουκουνάρι-παιχνίδι μου;

Eikona1 3

Μετάβαση στο padlet.com

 

 

 

  1. “The Heart of the Forest” 

Δημιουργήσαμε στην τάξη μας μια Γωνιά Φύσης – “The Heart of the Forest”, όπου συγκεντρώσαμε στοιχεία από το δάσος: φυτά, κουκουνάρια, ξύλινα αντικείμενα, εικόνες και φυσικές υφές. Τα παιδιά παρατήρησαν τη «γωνιά», διάλεξαν το στοιχείο που τους άρεσε περισσότερο και συζήτησαν:

Η δραστηριότητα βοήθησε τα παιδιά να συνδεθούν συναισθηματικά με το περιβάλλον και να αναπτύξουν οικολογική συνείδηση.

Ποιον ήχο φαντάζομαι ότι ακούω μέσα στο δάσος;

  • Ποια ζώα μπορεί να ζουν εκεί;
  • Πώς μπορούμε να προστατεύουμε το δάσος και τη φύση;

Stigmiotypo othonhs 2026 06 20 235627 1

https://padlet.com/stamur3373/the-hearth-of-the-forest-lvmhf739kipmb5k5

 

Άσπρα Καράβια τα Όνειρά μας

Με μεγάλη χαρά πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή γιορτή του νηπιαγωγείου μας Τα παιδιά μας, μεταμορφώθηκαν σε κύματα, δελφινοκορίτσα, ήλιο, τζιτζίκια, καβουράκια, ψαράδες ναυτάκια και μας ταξίδεψαν σε μια όμορφη καλοκαιρινή ιστορία γεμάτη μουσική, χορό και χαμόγελα. Οι μικροί μας πρωταγωνιστές ζωντάνεψαν τη θάλασσα των ονείρων τους  και μας χάρισαν μοναδικές στιγμές συγκίνησης και χαράς.1 2 2 2 3 2 4 5

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την υπέροχη προσπάθειά τους και ευχαριστούμε θερμά τους γονείς για τη στήριξή τους.

Καλό καλοκαίρι σε όλους με όμορφα ταξίδια και όνειρα που ανοίγουν πανιά όπως τα άσπρα καράβια στο γαλάζιο πέλαγος!

Επίσκεψη στο 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο

Στο πλαίσιο των δράσεων για την ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας επισκέφθηκαν το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο.

Τα νήπια είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους χώρους του σχολείου, να δουν τις αίθουσες διδασκαλίας και να συναντήσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς. Μέσα από την επίσκεψη αυτή εξοικειώθηκαν με το νέο σχολικό περιβάλλον και έλυσαν πολλές από τις απορίες τους για τη φοίτησή τους στο Δημοτικό.2 1

1 1

Η υποδοχή που μας επιφύλαξαν ήταν ιδιαίτερα θερμή και τα παιδιά έφυγαν γεμάτα όμορφες εικόνες, χαμόγελα και ενθουσιασμό για το επόμενο βήμα της σχολικής τους πορείας.

3 1

 

Ευχαριστούμε θερμά το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο για τη φιλοξενία και τη συνεργασία!

 

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

 Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε δράσεις ευαισθητοποίησης σχετικά με την προστασία της φύσης και τη σημασία της φροντίδας του περιβάλλοντος. Μέσα από συζήτηση, ανταλλαγή ιδεών και παρατήρηση εικόνων, αναγνώρισαν τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στην προστασία του πλανήτη μας, όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση νερού και η διατήρηση των φυσικών χώρων καθαρών.

Στη συνέχεια, τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ομαδικές εικαστικές δημιουργίες χρησιμοποιώντας τέμπερες. Με έμπνευση από τη φύση, αποτύπωσαν δέντρα, λουλούδια, ζώα και το φυσικό περιβάλλον, εκφράζοντας με χρώματα και φαντασία την αγάπη τους για τη Γη. Η δράση αυτή έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να καλλιεργήσουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση, να συνεργαστούν δημιουργικά και να στείλουν το δικό τους μήνυμα για έναν πιο καθαρό και όμορφο κόσμο.

1

2

3

«Βλέπω Αλλιώς»: Νήπια σχεδιάζουν έξυπνες λύσεις για άτομα με προβλήματα όρασης στο 34ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων

Eikona1

Μπορούν παιδιά προσχολικής ηλικίας να σχεδιάσουν τεχνολογικές λύσεις για πραγματικά κοινωνικά προβλήματα;

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων απέδειξαν πως ναι, μέσα από το καινοτόμο STEM πρόγραμμα «Βλέπω Αλλιώς», το οποίο συνδύασε την τεχνολογία, τη δημιουργικότητα και την κοινωνική ευαισθησία.

Αφετηρία του προγράμματος αποτέλεσε η προσπάθεια κατανόησης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης στην καθημερινότητά τους. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια προσομοίωσης, τα παιδιά κλήθηκαν να κινηθούν στον χώρο χωρίς να χρησιμοποιούν την όρασή τους, να αναγνωρίσουν εμπόδια και να προβληματιστούν για το πώς θα μπορούσαν να γίνουν οι μετακινήσεις ασφαλέστερες και πιο προσβάσιμες για όλους.

Η εμπειρία αυτή οδήγησε τα νήπια στον ρόλο του ερευνητή, του μηχανικού και του εφευρέτη. Συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν ιδέες, σχεδίασαν λύσεις και προχώρησαν στην κατασκευή δύο λειτουργικών πρωτοτύπων με τη χρήση μικροελεγκτών Arduino και αισθητήρων απόστασης.

Οι κατασκευές που δημιουργήθηκαν ήταν:

  • Ένα «έξυπνο μπαστούνι», το οποίο ανιχνεύει εμπόδια στο ύψος του σώματος και προειδοποιεί τον χρήστη μέσω ηχητικού σήματος.
  • Ένα ζευγάρι «έξυπνων παπουτσιών», που εντοπίζει αλλαγές και ανωμαλίες στο έδαφος και ενημερώνει τον χρήστη μέσω ήχου.

Οι κατασκευές υλοποιήθηκαν με ασφαλείς εκπαιδευτικές πρακτικές, κατάλληλα προσαρμοσμένες για την ηλικία των παιδιών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με βασικές έννοιες του προγραμματισμού, της μηχανικής και των ανοιχτών τεχνολογιών.

Πέρα από τις τεχνολογικές γνώσεις, το πρόγραμμα καλλιέργησε σημαντικές δεξιότητες συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων, δημιουργικής σκέψης και ενσυναίσθησης. Τα παιδιά βίωσαν τη χαρά της ανακάλυψης, αλλά κυρίως συνειδητοποίησαν ότι η τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει εργαλείο κοινωνικής προσφοράς και βελτίωσης της καθημερινής ζωής των ανθρώπων.

Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, αναδεικνύοντας τη δύναμη της προσχολικής εκπαίδευσης να συνδέει τη μάθηση με πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και να δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να γίνουν δημιουργοί λύσεων για έναν πιο συμπεριληπτικό κόσμο.

 

Alfavita: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/518383_blepo-allios-nipia-shediazoyn-exypnes-lyseis-gia-atoma-me-problimata-orasis

Epirusgate:

«Βλέπω αλλιώς»: Νήπια στα Ιωάννινα σχεδίασαν έξυπνες λύσεις για άτομα με προβλήματα όρασης

 

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο Αργυροτεχνίας – Μια Ημέρα Γεμάτη Γνώση, Παιχνίδι και Όμορφες Εμπειρίες

Με ιδιαίτερη χαρά πραγματοποιήσαμε την εκπαιδευτική μας εκδρομή στο Μουσείο Αργυροτεχνίας, προσφέροντας στα παιδιά μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά την ιστορία και την παράδοση της αργυροτεχνίας των Ιωαννίνων.

1   

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, τα παιδιά περιηγήθηκαν στους χώρους του μουσείου, παρατήρησαν εντυπωσιακά εκθέματα, γνώρισαν εργαλεία και τεχνικές των παλιών αργυροχόων και συζήτησαν για τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούνταν παλαιότερα τα κοσμήματα και τα αντικείμενα από ασήμι. Μέσα από την επαφή τους με τα εκθέματα και την αφήγηση των πληροφοριών, ήρθαν σε επαφή με σημαντικά στοιχεία της τοπικής ιστορίας, της λαϊκής τέχνης και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Η επίσκεψη αποτέλεσε μια πολύτιμη βιωματική εμπειρία, καθώς τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν, να εκφράσουν απορίες, να κάνουν υποθέσεις και να συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία. Με ενθουσιασμό ανακάλυψαν πώς ένα υλικό, όπως το ασήμι, μπορεί μέσα από την τέχνη και τη δημιουργικότητα να μεταμορφωθεί σε έργο τέχνης.

2 3

Μετά την ολοκλήρωση της ξενάγησης, ακολούθησε χρόνος για παιχνίδι και ελεύθερες δραστηριότητες στον εξωτερικό χώρο, όπου τα παιδιά συνεργάστηκαν, διασκέδασαν και απόλαυσαν στιγμές χαλάρωσης μαζί με τους φίλους, τις εκπαιδευτικούς τους και τους φοιτητές. Στη συνέχεια, όλοι μαζί απολαύσαμε το φαγητό μας σε ένα ευχάριστο και ζεστό κλίμα, γεμάτο συζητήσεις, γέλια και όμορφες στιγμές.

4

Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε αφήνοντας σε όλους όμορφες εικόνες, νέες γνώσεις και μοναδικές εμπειρίες. Μέσα από δράσεις όπως αυτή, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να μαθαίνουν βιωματικά, να γνωρίζουν τον πολιτισμό και την ιστορία του τόπου μας και να καλλιεργούν τη συνεργασία, την κοινωνικοποίηση και την αγάπη για τη μάθηση.

5

 

Ευχαριστήρια επιστολή για τη στήριξη της εκπαιδευτικής δράσης «Η Πόλη μας Μιλάει»

Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς εσάς προσωπικά, καθώς και προς την κ. Σιόντη και τους συνεργάτες του Δήμου Ιωαννιτών, για την άμεση ανταπόκριση, την εμπιστοσύνη και την ουσιαστική υποστήριξη που προσφέρατε στην εκπαιδευτική δράση του σχολείου μας «Η Πόλη μας Μιλάει», η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο του 8ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση.

Η θετική σας στάση και η έμπρακτη υποστήριξη της πρωτοβουλίας μας επέτρεψαν σε μια εκπαιδευτική ιδέα που γεννήθηκε μέσα στη σχολική τάξη να βγει στον δημόσιο χώρο της πόλης και να μετατραπεί σε μια ανοιχτή διαδραστική εμπειρία για πολίτες και επισκέπτες.

Για τους μικρούς μαθητές και τις μικρές μαθήτριές μας, η εμπειρία αυτή έχει ιδιαίτερη παιδαγωγική αξία, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να βιώσουν στην πράξη τι σημαίνει συμμετοχή, συνεργασία, κοινωνική ευαισθησία και ενεργός πολιτειότητα. Το γεγονός ότι οι φωνές τους φιλοξενούνται σε σημεία της πόλης, μεταφέροντας μηνύματα για τη φιλία, τη συμπερίληψη, την προσβασιμότητα, την προστασία του περιβάλλοντος, την οδική ασφάλεια και τη φροντίδα για τα ζώα, αποτελεί για τα παιδιά μια συγκινητική εμπειρία σύνδεσης του σχολείου με την κοινωνία.

Ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς είναι ότι ο Δήμος Ιωαννιτών αγκάλιασε αυτή την προσπάθεια, αναγνωρίζοντας την αξία της παιδικής φωνής και τη σημασία της εκπαίδευσης ως δύναμης κοινωνικής παρέμβασης και αλλαγής.

Σας ευχαριστούμε θερμά που πιστέψατε στην ιδέα μας και δώσατε χώρο στις φωνές των παιδιών να ακουστούν στην πόλη μας.

Ευχόμαστε αυτή η συνεργασία να αποτελέσει την αρχή και για μελλοντικές κοινές δράσεις που θα ενισχύουν τη σύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας με την τοπική κοινωνία.

Με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη,

 

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/μαθήτριες
του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων

 

Διαδραστική Εκπαιδευτική Δράση «Η Πόλη μας Μιλάει»

«Η Πόλη μας Μιλάει»: Όταν τα παιδιά του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων δίνουν φωνή στην πόλη.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 26 215704

 

Μια εκπαιδευτική ιδέα που γεννήθηκε το φθινόπωρο μέσα στην τάξη, από τις συζητήσεις των παιδιών για την πόλη τους, τις ανάγκες της και τους ανθρώπους της, παίρνει σήμερα ζωή στον δημόσιο χώρο των Ιωαννίνων.

Το 34ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (ΕΛ/ΛΑΚ), υλοποιεί τη διαδραστική εκπαιδευτική δράση «Η Πόλη μας Μιλάει», μια πρωτοβουλία που αξιοποιεί ανοιχτές τεχνολογίες, ψηφιακά εργαλεία προσβάσιμης επικοινωνίας και διαδραστικές εφαρμογές, με στόχο τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την τοπική κοινωνία και το κοινό καλό. Η πρόταση του σχολείου προκρίθηκε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, αναγνωρίζοντας τον παιδαγωγικό και κοινωνικό της χαρακτήρα.

Η βασική ιδέα υπήρξε ένα απλό αλλά ουσιαστικό ερώτημα:

Αν η πόλη μπορούσε να μιλήσει… τι θα μας έλεγε;

Μέσα από αυτή τη σκέψη, οι μικροί μαθητές και οι μικρές μαθήτριες του σχολείου δημιούργησαν και ηχογράφησαν πρωτότυπες ηχοϊστορίες με κοινωνικά, περιβαλλοντικά και ανθρωποκεντρικά μηνύματα.

Οι ιστορίες αγγίζουν ζητήματα που αφορούν όλους μας:

  • τη φιλία και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
    • τη συμπερίληψη και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα
    • την προσβασιμότητα για άτομα με προβλήματα όρασης
    • την προστασία της λίμνης Παμβώτιδας
    • την ανακύκλωση και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα
    • τη φροντίδα των αδέσποτων ζώων
    • την οδική ασφάλεια και την κυκλοφοριακή αγωγή
    • τη φιλοξενία και την ανθρώπινη ταυτότητα της πόλης των Ιωαννίνων

Οι ηχοϊστορίες αυτές, αξιοποιώντας τις δυνατότητες των ανοιχτών τεχνολογιών, συνδέθηκαν με QR codes και τοποθετήθηκαν σε επιλεγμένα σημεία της πόλης, μετατρέποντας τον δημόσιο χώρο σε έναν ανοιχτό, προσβάσιμο και διαδραστικό χώρο μάθησης.

Οι πολίτες και οι επισκέπτες μπορούν, σκανάροντας τις ειδικές πινακίδες, να ακούσουν τις ιστορίες των παιδιών, να περιηγηθούν στον ψηφιακό χάρτη της δράσης όπου παρουσιάζονται όλα τα σημεία τοποθέτησης των ηχοϊστοριών και να συμμετέχουν ενεργά αφήνοντας το δικό τους μήνυμα, σχόλιο ή φωτογραφία.

Η δράση υλοποιείται στα εξής σημεία της πόλης:

Φιλία – Σχολικός εκφοβισμός: ΚΔΑΠ ΡΟΔΑ
Συμπερίληψη: ΚΔΑΠ ΡΟΔΑ
Προστασία της λίμνης: Κέντρο Πληροφόρησης Λίμνης ΟΦΥΠΕΚΑ (Νησάκι) & Περίπτερο πληροφόρησης στα καραβάκια

Ανακύκλωση: Κεντρικό ΚΕΠ
Προσβασιμότητα: Κεντρικό ΚΕΠ
Οδική ασφάλεια: Κεντρικό ΚΕΠ
Αδέσποτα ζώα: Κεντρικό Δημαρχείο
Φιλοξενία: Γραφείο Τουρισμού Δήμου Ιωαννιτών

https://goo.gl/maps/kvtzoNKPid2xAboE8

Η φιλοσοφία του έργου εδράζεται στην έννοια της ενεργού πολιτειότητας, της κοινωνικής ευθύνης και της συμμετοχικής μάθησης. Το νηπιαγωγείο δεν αντιμετωπίζεται ως κλειστός εκπαιδευτικός χώρος, αλλά ως κύτταρο κοινωνικής παρέμβασης, όπου ακόμη και οι μικρότεροι πολίτες μπορούν να εκφράσουν ιδέες, να αναδείξουν ζητήματα και να συμβάλουν στη διαμόρφωση μιας πιο ανθρώπινης πόλης.

Η δράση αναδεικνύει με ουσιαστικό τρόπο τη δυναμική των ανοιχτών τεχνολογιών στην εκπαίδευση, όχι ως αυτοσκοπό, αλλά ως εργαλείο προσβασιμότητας, κοινωνικής συμμετοχής, δημιουργικότητας και σύνδεσης της γνώσης με την πραγματική ζωή.

Θερμές ευχαριστίες εκφράζουμε προς τον Δήμαρχο Ιωαννίνων κ. Θωμά Μπέγκα, καθώς και προς την κ. Σιόντη, για την άμεση ανταπόκριση και την εμπιστοσύνη με την οποία υποδέχθηκαν την πρότασή μας, επιτρέποντας σε μια εκπαιδευτική ιδέα που γεννήθηκε μέσα στη σχολική τάξη να εξελιχθεί σε μια ανοιχτή κοινωνική δράση για ολόκληρη την πόλη.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες αξίζουν, φυσικά, στους μικρούς μαθητές και τις μικρές μαθήτριες του σχολείου μας, που με τη φαντασία, την ευαισθησία και τη δημιουργικότητά τους μας θυμίζουν πως οι πιο σημαντικές αλλαγές συχνά ξεκινούν από τις πιο μικρές φωνές.

Προσκαλούμε όλους τους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης να ανακαλύψουν τις ηχοϊστορίες, να ακούσουν τα μηνύματα των παιδιών και να γίνουν μέρος αυτής της ανοιχτής διαδραστικής εμπειρίας.

Ακούστε την πόλη…
ίσως έχει κάτι σημαντικό να σας πει.

Από τα παιδιά του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων

 

«Η Πόλη μας Μιλάει»: Όταν τα παιδιά του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων δίνουν φωνή στην πόλη.

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/517626_i-poli-mas-milaei-otan-ta-paidia-toy-34oy-peiramatikoy-nipiagogeioy-ioanninon

https://www.epiruspost.gr/ioannina-oi-mathites-toy-2oy-kai-34oy-nipi/?fbclid=IwY2xjawSCqlpleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg4MjAwODkyAAEeraQNxqAtrMuMJcaNwA7u_W8J5KeX8UkwrM_EE2SkkB3lQSsGFk159uf51tQ_aem_PqKhzGiKRRTAtojb-LsvUA

«Η Πόλη μας Μιλάει»: Τα παιδιά του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου δίνουν φωνή στα Ιωάννινα

 

Η επίσκεψη στη ….Συμφωνηπιακή μας ορχήστρα!

Η επίσκεψη  στη «ΣΥΜΦΩνηπιαΚΗ μας ορχήστρα+» ήταν μια μοναδική εμπειρία γεμάτη ήχους και συναισθήματα! Τα παιδιά μυήθηκαν στον μαγικό κόσμο της μουσικής με τρόπο βιωματικό και διαδραστικό. Είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τα μουσικά όργανα της συμφωνικής ορχήστρας, να ακούσουν ζωντανές μελωδίες, να παρατηρήσουν τους μουσικούς την ώρα της εκτέλεσης και να αισθανθούν τη δύναμη και τη μαγεία της μουσικής.

Τα συμφωνηπιάκια μας με μεγάλο ενθουσιασμό συμμετείχαν στις δραστηριότητες, κινήθηκαν στον ρυθμό της μουσικής,τραγούδησαν, χόρεψαν και εξέφρασαν τα συναισθήματα τους. Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε τη φαντασία τους , και τη χαρά της συμμετοχής, αφήνοντας στα παιδιά όμορφες εικόνες και αξέχαστες μουσικές αναμνήσεις.

1 2 1 3

Τα παιδιά ζωγράφισαν  τις εντυπώσεις τους