Τα λουλούδια της φιλίας

Τα λουλούδια της φιλίας

Στις 6 Μαρτίου συμμετείχαμε σε δράσεις πανελλήνιου επιπέδου στο Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης  καθώς αυτή η μέρα καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, με στόχο να δοθεί ένα συμβολικό μήνυμα επαγρύπνησης απέναντι σε ένα πρόβλημα που κατά τα τελευταία χρόνια εντείνεται, επηρεάζοντας την καθημερινότητα ολοένα και περισσότερων μαθητών. Η βία και ο εκφοβισμός δεν έχουν θέση στην κοινωνία, πολλώ δε μάλλον στο σχολικό περιβάλλον.

Αρχικά, ενημερωθήκαμε για τις μορφές εκφοβισμού σύμφωνα με την παρακάτω ανάρτηση:

Στη συνέχεια, μέχρι το τέλος της εβδομάδας πραγματοποιήσαμε αρκετές δράσεις με στόχο οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι  ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.

Αρχικά, φτιάξαμε μία κατασκευή με τίτλο “Το λουλούδι της φιλίας” μαθαίνοντας ένα εύκολο δίστιχο:

 

Στο σχολείο αυτό που πάμε, καθόλου δε φοβάμαι
5 πράγματα κρατώ, για να προστατευτώ.

 

 

Η εξαιρετική ιδέα είναι από το blog thaliaskinderstories.blogspot.com. Πολλά μπράβο στη δημιουργό για την έμπνευσή της!

Στη συνέχεια, μπορείτε να δείτε τα λουλούδια της φιλίας!

 

Η δράση συνδυάστηκε διαθεματικά με το μάθημα της μελέτης περιβάλλοντος στην ενότητα “Τα φυτά του τόπου μας” που διδαχθήκαμε και εντάχθηκε στο 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων του τρίτου κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Ενδιαφέρομαι και ενεργώΚοινωνική συναίσθηση και ευθύνη» στη θεματική “Ανθρώπινα δικαιώματα” με τίτλο του εργαστηρίου δεξιοτήτων « Είμαι παιδί κι έχω δικαιώματα»

 

 

Μπράβο παιδιά για τις υπέροχες δημιουργίες σας!

Και μη ξεχνάτε λέμε “Ναι στη φιλία και όχι στη βία”

Ομαδικό πανό: Τα όμορφα τα χέρια μας!

Ομαδικό πανό: Τα όμορφα τα χέρια μας!

Σε συνέχεια των δράσεων που υλοποιήσαμε στις 6 Μαρτίου (Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού) σε πανελλήνιο επίπεδο συμμετέχοντας με το σχολείο μας στο Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης

 

συνεργατικά με τους μαθητές του Α2 τμήματος δημιουργήσαμε ένα μεγάλο πανό με ένα τετράστιχο γεμάτο νοήματα! Με αυτόν τον τρόπο στείλαμε το μήνυμά μας και σπάσαμε τη σιωπή…

 

Τα όμορφα τα χέρια
δεν είναι για να δέρνουν
μόνο αγάπη γύρω τους
να δίνουν και να παίρνουν!

Οι μαθητεσ τησ α ταξησ

 

Η δράση συνδυάστηκε διαθεματικά με το μάθημα της μελέτης περιβάλλοντος στην ενότητα “Οι ανάγκες μας” και εντάχθηκε στο 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων του τρίτου κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Ενδιαφέρομαι και ενεργώΚοινωνική συναίσθηση και ευθύνη» στη θεματική “Ανθρώπινα δικαιώματα” με τίτλο του εργαστηρίου δεξιοτήτων « Είμαι παιδί κι έχω δικαιώματα»

 

 

 

Και… οι αφίσες για την ημέρα κατά της βίας

 

25η ΜΑΡΤΙΟΥ 2025

484926618 9612596045457778 2672006428709944216 nΟι μαθητές της ΣΤ του σχολείου μας, παρουσίασαν μια πολύ όμορφη γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου,με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους,Φαιη Ράλλη και Χατζηαγορακη Φροσω. Υπέροχη και η χορωδία μας ,με τη μουσικό μας Ρουμελιωτη Βασιλική.
Συγχαρητήρια στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς μας.
Χρόνια πολλά και πάντα λευτεροι!!!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Το σχολείο μας ως μέρος του Διτύου Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης , συμμετείχε σε κοινή δράση “ Ενώνουμε τις φωνές μας ενάντια στον εκβφοβισμό με ένα τραγούδι” την ίδα ώρα , στις 6 Μαρτίου στο προαύλιο του σχολείου μας.
Οι μαθητές της Ε΄Δημοτικού με την καθοδήγηση της εκπ/κου Μουσικής , Ρουμελίωτη Βασιλικής ερμήνευσαν το τραγούδι “Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα” του Παντελή Θαλασσινού πλαισιωμένοι από αφίσα που δημιούργησαν οι μαθητές της Α τάξης με τις δασκάλες τους, Γεωργίου Αρχοντούλα , Μίχου Μαρία και Κυριακοπούλου Άσπα.
Το τραγούδι μας πλαισιωθηκε με δράσεις από την όλες τις τάξεις.
Αφίσες,πανό, κατασκευές σελιδοδείκτες, κουτί συναισθημάτων, ο τοίχος της αγάπης και η μπουγάδα της φιλίας..
Οι μαθητές μας με τον καλύτερο τρόπο και με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους μετέδωσαν το νόημα της ημέρας.
Όλοι μαζί μια αγκαλιά, όχι στη βία!!
Συγχαρητήρια σε όλους!

Επίσκεψη της Δ’ τάξης στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια οι μαθητές της Δ ´ τάξης του σχολείου μας εξοικειώθηκαν με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, έμαθαν να αναγνωρίζουν τους κινδύνους και να αντιδρούν σωστά. Έγιναν υπεύθυνοι πεζοί και απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για την ασφαλή μετακίνηση και την υπεύθυνη οδική συμπεριφορά. Η επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής «Πάνος Μυλωνάς» ήταν ένα μάθημα ζωής που θα θυμόμαστε για πάντα!

IMG 5572 IMG 5571 IMG 5565 IMG 5562 IMG 5560 IMG 5559 IMG 5554 IMG 5553

Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας – Β’ τάξη

Την Πέμπτη στις 6 και Παρασκευή 7 Μαρτίου οι μαθητές Β τάξης παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο με θέμα τη σχολική βία , εξέφρασαν τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους , διάβασαν το μύθο του Αισώπου από το ανθολογιο με τίτλο : Το μυρμήγκι και το περιστέρι με ηθικό διδαγμα τη σημασία της αλληλεγγύης, της αλληλοβοήθειας και της φιλίας.Στη συνέχεια κατασκεύασαν και ζωγράφισαν το κουτί της φιλίας για να το αξιοποιήσουμε για σκέψεις και συναισθήματα μέσα από την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και έφτιαξαν σελιδοδείκτες με μηνύματα κατά της βίας “.

1000026886 1000026893 1000026890 1000026895

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

 

εγγραφες

Εγγραφή Μαθητών στην Α ́ τάξη σχ. Έτους 2025-2026

Οι  εγγραφές αρχίζουν την Πέμπτη 06 Μαρτίου 2025 έως και Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025

Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.

Από τη φετινη χρονιά οι εγγρφές θα γίνονται ηλεκτρονικα από τον ένα εκ των δύο γονέων που έχει την επιμέλεια  στην παρακατω , όπου θα μπαίνουν με τους κωδικούς του taxis :  https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr

Η διαδικασία είναι η εξης:

Α) Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων. Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως, εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο (λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.

Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων.

β) Μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά: βα) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας, ββ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και βγ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.

γ) Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα στην περίπτωση β δικαιολογητικά, καλείται να τα προσκομίσει στο δημοτικό σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.

Για παραπάνω οδηγίες χρήσης της πλατφόρμας επισκεφτείτε τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://blogs.sch.gr/34dimpat/files/2025/03/%CE%9F%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%B5%CF%82_%CE%A7%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82_%CE%95%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B7-_%CE%91_%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85-5-1.pdf

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Η προσκόμιση των δικαιολογητικών θα γίνονται με ραντεβού στο τηλέφωνο 2610420954 και με mail στο mail@34dim-patron.ach.sch.gr

Το ιστολόγιο του σχολείου είναι στη διεύθυνση: https://blogs.sch.gr/34dimpat/

Πρόγραμμα εγγραφών: Δευτέρα- Παρασκευή 10 πμ-11.30 πμ

Η Διευθύντρια

Πεσματζόγλου Ευανθία

 

Ο Τοίχος της Αγάπης

Ο Τοίχος της Αγάπης

 Σε συνέχεια των δράσεων που υλοποιούμε τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο στο σχολείο μας, αλλά και σε πανελλήνιο επίπεδο με πρωτοβουλία του Δημοτικού Σχολείου Σοφικού Κορινθίας με τίτλο «Το κίνημα της αγκαλιάς»

σας παρουσιάζουμε, σήμερα, τον “Τοίχο της Αγάπης”. Μία δράση στην οποία συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό κι αγάπη όλες οι τάξεις του σχολείου μας!!!

 

Αρχικά, η διευθύντρια μας με τον γυμναστή του σχολείου μας τοποθέτησαν σε έναν άδειο τοίχο του σχολείου δύο μεγάλα ξύλινα κάδρα.

 

 

Στη συνέχεια, ζητήθηκε από τα παιδιά να γράψουν σε καρδούλες τι σημαίνει για αυτά η
αγκαλιά ή ποια συναισθήματα τους προκαλεί.

 

 

 

Οι καρδούλες στη συνέχεια κρεμάστηκαν στα κάδρα και μερικές βρήκαν μία θέση στο παρακείμενο φυτό.

 

Σύμφωνα με τον Άγιο Παΐσιο τον Αγιορείτη για να αυξηθεί η αγάπη, πρέπει να την δώσεις. Όποιος όμως δεν δίνει έστω και την λίγη αγάπη που έχει, είναι σαν να έχει ένα απλόχερο σπόρο, αλλά τον κρατάει και δεν τον σπέρνει. Αυτός είναι ο πονηρός δούλος που έκρυψε το τάλαντο.

Ανάλογα με την αγάπη που θα προσφέρεις, θα έχεις να λάβεις. Αν δεν δώσεις αγάπη, δεν θα λάβεις αγάπη. Βλέπεις, η μάνα δίνει συνέχεια στα παιδιά της, αλλά και συνέχεια παίρνει από τα παιδιά της, και συνέχεια αυξάνει η αγάπη της. Όταν όμως ζητάμε την αγάπη των άλλων αποκλειστικά για τον εαυτό μας και θέλουμε όλοι να μας δίνουν και, όταν κάνουμε κάποιο καλό, σκεφτόμαστε την ανταπόδοση, δεν έχουμε ακριβή αλλά φθηνή αγάπη. Τότε αποξενωνόμαστε από τον Θεό και δεν λαμβάνουμε αγάπη ούτε από τον Θεό ούτε από τους ανθρώπους.

ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ – Α1′

Δραστηριότητες για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών

Τρεις Ιεράρχες,

…ελάτε πάλι σήμερα στη σκέψη μας

να νοιώσουμε το θείο δίδαγμά σας

κι ας γίνει οδηγός σε κάθε βήμα μας

το καθʼ ενάρετο παράδειγμά σας…

 

Πολλούς μεγάλους Ιεράρχες έχει η Εκκλησία μας. Ξεχωριστά όμως γιορτάζει τρεις: Τον Μέγα Βασίλειο τον Γρηγόριο  Θεολόγο (Ναζιανζινό) και τον Ιωάννη το Χρυσόστομο.

Καθένας έχει τη δική του γιορτή, αλλά και τους τρεις μαζί τους γιορτάζουμε στις 30 Ιανουαρίου, γιατί έχουν πολλά κοινά γνωρίσματα: Ζούσαν απλή ζωή χωρίς πολυτέλειες. Αφιέρωσαν τη ζωή τους στους φτωχούς συνανθρώπους τους και στους δυστυχισμένους. Ήταν και οι τρεις σοφοί. Αγάπησαν τα γράμματα και τον πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων.

 

Έγιναν μεγάλοι – πολύ μεγάλοι – δάσκαλοι, πραγματικοί φωστήρες. Αλλά και σπουδαίοι ρήτορες. Για τη σοφία τους και την καλοσύνη τους, ο λαός τους εκτιμούσε και τους αγαπούσε. Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι γιορτή των δασκάλων και των μαθητών, των σχολείων και των γραμμάτων, των βιβλίων και της μάθησης.

Τι κι αν πέρασαν τόσα χρόνια από τότε που έζησαν: Το παράδειγμά τους είναι πάντα νέο, πάντα φωτεινό για να μας δείχνει το δρόμο. 

 

Τρία μεγάλα αναστήματα. Τρεις διάνοιες σπινθηροβόλες, πανεπιστήμονες. Τρεις καρδιές ανδρείες, γενναίες. Είναι οι τρεις Ιεράρχες, οι προστάτες των γραμμάτων.

Η προσφορά των τριών Ιεραρχών στην ανθρωπότητα είναι μοναδική. Θεμελίωσαν την Ορθοδοξία, γι΄ αυτό και τους λέμε Πατέρες. Μορφώθηκαν ελληνικά και δίδαξαν ελληνικά. Οι μεγάλοι σοφοί της εποχής μας αντλούν από την ανεξάντλητη σοφία τους. Είχαν χαρίσματα και πήραν φροντισμένη αγωγή απ΄ τα σπίτια τους και κυρίως από τις μητέρες τους, την Εμμέλεια, τη Νόνα και την Ανθούσα. Όμως με τη δική τους επιμέλεια, τον κόπο και την προσπάθεια έγιναν μεγάλοι. Αγωνίστηκαν ασταμάτητα, προσευχήθηκαν αδιάκοπα και ασκήθηκαν στον αγώνα της αρετής. Έτσι έγιναν οι πρωταθλητές της ευσέβειας, της αρετής, της αγιότητας αλλά και των γραμμάτων και της σοφίας. Αξίζει να τους μιμηθούμε.

Σελιδοδείκτες

 

Στην τάξη μας μαζί με τους μαθητές του Α2 τμήματος είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τον βίο των Τριών Ιεραρχών.

 

Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς

Σκοπός της δράσης είναι, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς που εορτάζεται στις 21.01, να μάθουμε στους μαθητές/τριες μας τη δύναμη της αγκαλιάς, να γίνουμε αυτοί που αγκαλιάζονται και όχι αυτοί που χτυπιούνται, να δράσουμε ενάντια στην ενδοσχολική βία.

Η δράση “Μια αγκαλιά για να θυμάσαι” (προτεινόμενη ιδέα: Νιούτσικου Νίκη, Δημ. Σχ. Πασίου/Περιγιαλίου) υλοποιήθηκε από τους μαθητές της τάξης μας σε συνεργασία με τους μαθητές του Γ1 και Γ2 τμήματος του σχολείου μας, υπό την εποπτεία της δασκάλας εικαστικών κας. Δουγκούρη Μυρσίνης.

 

Οι μαθητές μας καλούνται να φορέσουν το λευκό τους μπλουζάκι! Χρησιμοποιώντας νερομπογιές χρωματίσαμε τις παλάμες και τα χέρια των μαθητών μέχρι τους αγκώνες και ζητήσαμε να πάρουν αγκαλιά ταυτόχρονα έναν συμμαθητή / μία συμμαθήτρια τους.

 

 

Η μπουγάδα της φιλίας

Τέλος, εξελίξαμε την όμορφη ιδέα της δράσης και φτιάξαμε την μπουγάδα της φιλίας σε έναν διάδρομο του σχολείου μας!! Δείτε την παρακάτω!