34ο Δημοτικό Πάτρας
Το ιστολόγιο του σχολείου μας
Το ιστολόγιο του σχολείου μας
04 Δεκ
Με γνώμονα την εξωστρέφεια και την ενεργό εμπλοκή των μαθητών μας,
προχωρήσαμε σε συνεργασία της Ε’ τάξης του σχολείου μας, με την αντίστοιχη τάξη
του Ελληνόφωνου σχολείου SOCRATES 1 των Η.Π.Α. στο πρόγραμμα: «Τα δεινά του
Β’ Παγκοσμίου Πολέμου – Η Ομορφιά της Ειρήνης". Υπεύθυνη του προγράμματος
στο σχολείο της Αμερικής ήταν η κυρία Φωτεινή Ντάνου, Ελληνίδα δασκάλα,
αποσπασμένη στο σχολείο Socrates, ενώ στο σχολείο μας, η μουσικός, κυρία
Διονυσία Ολιβώτου.
Τα βήματα του προγράμματος είχαν ως εξής:
Έγινε και στα δύο σχολεία, προβολή της ταινίας του 1997, La Vita e
Bella (Η Ζωή είναι Ωραία), του Ρομπέρτο Μπενίνι.
Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές. Χωρίζοντας την ταινία σε 2
μέρη, διαπιστώσαμε την ομορφιά και την αστεία πλευρά της ζωής
στο πρώτο μέρος της ταινίας, που διαδραματίζεται πριν ξεσπάσει ο
πόλεμος. Τα παιδιά περιέγραψαν με πολύ φωτεινά χρώματα κι
ενθουσιώδη λόγο όσα είδαν εκεί. Είπαν ότι «…η ζωή είναι ωραία
…ότι πρέπει να την απολαμβάνουμε …να τη στολίζουμε με χαμόγελο
και ευλογία …γιατί η κάθε μέρα είναι μια μικρή ζωή». Στο 2 ο μέρος, η
συγκίνηση (για τους ήρωες) έδωσε τη θέση της στη χαρά. Τα
κυρίαρχα συναισθήματα ήταν η αγανάκτηση για το ξέσπασμα του
πολέμου και η απέχθεια στον παραλογισμό και στις βιαιότητές του.
Εστιάσαμε στη μουσική της ταινίας του Νικόλα Πιοβάνι και στο
αξιοσημείωτο γεγονός ότι ως μουσικό θέμα έχει χρησιμοποιηθεί από
πάρα πολλές χώρες, όπου βάζοντας στίχους στη δική της γλώσσα η
κάθε χώρα, αναδεικνύεται το οικουμενικό νόημα του τραγουδιού: η
ζωή είναι ωραία!
1 Το Socrates Academy είναι ένα δημόσιο σχολείο στη Βόρεια Καρολίνα που ξεκίνησε τη λειτουργία
του το 2005 με 67 μαθητές και σήμερα αριθμεί πάνω από 800. Το 23-26% των μαθητών είναι
ελληνικής καταγωγής, ενώ όλα τα παιδιά του σχολείου διδάσκονται την ελληνική γλώσσα. Οι πολύ
καλές επιδόσεις των μαθητών κατατάσσουν το σχολείο στο 3% των κορυφαίων δημόσιων σχολείων,
ανάμεσα στα 3.000 που υπάρχουν στην Βόρεια Καρολίνα.
Και στα δύο σχολεία οι μαθητές διδάχτηκαν το τραγούδι και στα
ελληνικά (στίχοι, Λίνας Νικολακοπούλου), και στα αγγλικά (στίχοι,
Noa).
Το τελικό αποτέλεσμα στο δικό μας σχολείο ήταν ένα βιντεάκι με το
τραγούδι και στις δύο γλώσσες, ενώ από το σχολείο της Αμερικής
είναι 2 τα βίντεο, αποσπάσματα από την ημέρα της γιορτής (28 η ) εκεί.
Η σύμπραξη με σχολείο εκτός Ε.Ε. είναι εξαιρετικά σπάνια, κυρίως λόγω της
μεγάλης διαφοράς ώρας που έχουμε και η επικοινωνία μας γίνεται πάντα
ασύγχρονα. Ωστόσο τα οφέλη είναι πολλαπλά. Μέσα από την αισθητική προσέγγιση
του θέματος επιχειρούμε να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας, ώστε απ’ τη
μία πλευρά να διαμορφώσουν θετική στάση στην πολιτιστική μας κληρονομιά κι απ’
την άλλη, να συνειδητοποιήσουν την οικουμενικότητα κάποιων εννοιών, όπως
ΕΙΡΗΝΗ- ΑΓΑΠΗ -ΧΑΡΑ!
Οι γλώσσες (αγγλική, ελληνική, καθώς και η γλώσσα της μουσικής) ενώνουν
τους λαούς! Όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα να ζουν, να κοιτούν τ’ άστρα, να
ονειρεύονται. Κι αυτό το ‘μάθημα ζωής’ ελπίζουμε να το κατακτήσουν και οι
μαθητές μας!
Στην ηχογράφηση του τραγουδιού πήραν μέρος όλοι οι μαθητές της Ε’ τάξης.
https://drive.google.com/file/d/1hNGCgcdz0EeI3Mlxl2WlcMECWLtpj5Du/view?usp= sharing
https://drive.google.com/file/d/1r21CmzvaLe8eK4NleuZlhqV3vfEZyxZl/view
https://drive.google.com/file/d/1KBFiIzpOqTTGB1PV9t-rfGTz8aKgyZ64/view
04 Δεκ
26 Νοέ
Την Τρίτη στις 21 Νοεμβρίου επισκέφτηκαν την τάξη Α2 Ισπανοί εκπαιδευτικοί οι οποίοι ήρθαν στα πλαίσια Erasmus από την Περιφέρεια. Οι μαθητές της Α2 τάξης εντόπισαν γεωγραφικά στον χάρτη την Ισπανία και σε σχέση με την Ελλάδα, γνώρισαν την ισπανική σημαία ζωγραφίζοντας την. Μέσα από ένα παιχνίδι καλωσόρισαν τους εκπαιδευτικούς, έμαθαν τη λέξη “καλώς ήρθατε” στα ισπανικά και τη σχημάτισαν μέσα από ομαδική δράση. Ολοκλήρωσαν την υποδοχή μέσα από την κατασκευή κάρτας με την ισπανική σημαία και δικής τους ζωγραφιάς προσφέροντας την κάρτα σε κάθε εκπαιδευτικό. Στη συνέχεια στα πλαίσια “αλληλεπίδραση” Ισπανός εκπαιδευτικός με την ειδικότητα του μουσικού έπαιξε πιάνο και τα παιδιά συμμετείχαν σε βιωματικές μουσικοκινητικές δραστηριότητες.
18 Νοέ
Τμήμα Α2′
Στα πλαίσια των εργαστηρίων συνθέσαμε κολάζ με εικόνες από την ανατομία και την ονομασία δοντιών, αναπαραστήσουμε με πλαστελίνη την άνω και κάτω γνάθο, μελετήσαμε τα όργανα της στοματικής κοιλότητας και εντοπίσαμε περιοχές στη γλώσσα που αντιστοιχούν στην πικρή, γλυκιά, αλμυρή, ξινή και πικρή γεύση.
14 Νοέ
07 Νοέ
Η Ε΄ τάξη του Σχολείου μας, την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου, επισκέφτηκε το Μ.Ε.Τ. του Πανεπιστημίου Πατρών και συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Όταν ο ηλεκτρισμός τον μαγνητισμό συνάντησε».
Στα πλαίσια του προγράμματος οι «ομάδες» του ηλεκτρισμού και του μαγνητισμού έπαιξαν, πειραματίστηκαν, ανακάλυψαν και συμμετείχαν στο «δικαστήριο των επιστημόνων» όπου διασταύρωσαν τα επιχειρήματά τους για τη χρησιμότητά τους. Στο τέλος διαπίστωσαν ότι ο ηλεκτρισμός και ο μαγνητισμός είναι εξίσου σημαντικοί και από τη συνεργασία τους γεννήθηκε ο ηλεκτρομαγνητισμός που διευκολύνει τη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου.