Στα πλαίσια του προγράμματος “Ενίσχυση και Ενδυνάμωση της Κοινωνικοσυνασθηματικής Ανάπτυξης και Ανθεκτικότητας των Μαθητών” υλοποιήθηκαν χθες στο σχολείο μας οι παρακάτω δράσεις από τη σχολική ψυχολόγο, κα Κοσμοπούλου Βασιλική.

Δράση 1 (ΣΤ΄Τάξη): «Γνωρίζοντας τον εαυτό μου και τις επιθυμίες του»

Στόχος της δράσης ήταν οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τον εαυτό τους, τη συνειδητοποίηση των επιτεύξεών τους  και τις επιθυμίες τους, ώστε να εκφράσουν την αυτοαντίληψη και να αναπτύξουν αυτοεκτίμηση καθώς διαμορφώνεται η ταυτότητά τους.

Βήματα:

1.Διαμορφώθηκε το συμβόλαιο της δράσης (κανόνες, ρόλοι) με ψηφοφορία (ανάταση χεριού).

2.Οι συμμετέχοντες ανέφεραν λόγους για τους οποίους είναι χαρούμενοι ή περήφανοι για τον εαυτό τους και δημιουργήθηκε χάρτης των εννοιών.

3.Τους δόθηκε χρόνος να γράψουν στις ατομικές τους κάρτες (Σκέφτομαι για τον εαυτό μου):Θα ήθελα να είμαι (σε σχέση με το χαρακτήρα, τη συμπεριφορά, τις επιδόσεις, τους στόχους),Θέλω να σκέφτομαι ,Θέλω να αισθάνομαι

4.Όποιος από τους συμμετέχοντες επιθυμούσε μοιραζόταν στην ομάδα όσα είχε γράψει (όχι υποχρεωτικότητα).

5.Δημιουργήθηκε μια καρτέλα με τις ίδιες ενότητες η οποία αφορούσε την τάξη τους: Θα θέλαμε να είμαστε, Θέλουμε να σκεφτόμαστε, Θέλουμε να αισθανόμαστε

6.Η δράση ολοκληρώθηκε με αξιολόγησή της και το άκουσμα τραγουδιού «Τον εαυτό του παιδί».

╬╡╬╣╬║╧i╬╜╬▒ Viber 2024 02 15 11 58 39 530

Δράση 2 (Ε΄ Τάξη): «Κίνδυνοι στις οθόνες»

Στόχος της δράσης ήταν οι μαθητές να προβληματιστούν σχετικά με τους κινδύνους από την μη ορθή χρήση εφαρμογών του διαδικτύου και τη συνεχή χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Η δράση είχε χαρακτήρα ανατροφοδότησας, αφού τα παιδιά είχαν πρόσφατα παρακολουθήσει σχετική παρουσίαση και από το Χαμόγελου του Παιδιού.

Βήματα:

1. Διαμορφώθηκε το συμβόλαιο της δράσης (κανόνες, ρόλοι) με ψηφοφορία (ανάταση χεριού).

  1. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και καθεμία επέλεξε το όνομά της.
  2. Δόθηκαν στις ομάδες 4 σενάρια α. Ηλεκτρονικά παιχνίδια, β. TikTok, γ.Ιnstagram, δ.Facebook τα οποία περιέγραφαν καταστάσεις που αντιμετωπίζουν παιδιά της ηλικίας τους.
  3. Δόθηκαν οδηγίες. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να διαβάσουν και να απαντήσουν σε ερωτήσεις που άπτονταν των συναισθημάτων των ηρώων, των λαθών που έγιναν από τους ήρωες και τις οικογένειες, των συμβουλών που θα τους έδιναν οι ίδιοι οι μαθητές.
  4. Κάθε ομάδα ανακοίνωνε τις απαντήσεις της και γίνονταν συμπληρωματικά σχόλια από τις υπόλοιπες ομάδες.
  5. Η δράση ολοκληρώθηκε με αξιολόγησή της και τη δημιουργία συλλογικής καρτέλας, όπου ο κάθε συμμετέχων/-ουσα μπορούσε να γράψει ό,τι ήθελε σχετικά με τη δράση.

╬╡╬╣╬║╧i╬╜╬▒ Viber 2024 02 15 11 58 38 556

╬╡╬╣╬║╧i╬╜╬▒ Viber 2024 02 15 11 58 38 110

Δράση 3 (Δ2 Τμήμα): «Φιλία»

Στόχος της δράσης είναι να ενδυναμωθούν οι σχέσεις μεταξύ των μελών της ομάδας και να ενισχυθεί η αυτοεκτίμηση των μαθητών μέσω των θετικών αντιλήψεων των σημαντικών άλλων (συμμαθητές).

Βήματα:

1.Διάταξη σε κύκλο. Διαμορφώθηκε το συμβόλαιο της δράσης (κανόνες, ρόλοι) με ψηφοφορία (ανάταση χεριού).

2. Mε ερέθισμα έναν πίνακα ζωγραφικής έγινε καταιγισμός ιδεών. Έγινε επιλογή της έννοιας φιλία και άλλων σχετικών λέξεων. Παρουσιάστηκαν επιπλέον πίνακες ζωγραφικής με το ίδιο θέμα για ενίσχυση των ιδεών και δημιουργήθηκε εννοιολογικός χάρτης.

3.Οι συμμετέχοντες ανέφεραν χαρακτηριστικά που επιζητούν σε ένα φίλο και πώς εκείνοι επιθυμούν να είναι ως φίλοι.

4. Όποιος από τους συμμετέχοντες επιθυμούσε έλεγε “ευχαριστώ” ή “συγγνώμη” σε κάποιο άλλο μέλος.

5. Μοιράστηκαν χαρτάκια, όπου κάθε μέλος έγραφε κάτι που θαυμάζει στα μέλη που κάθονταν δεξιά και αριστερά του. Τα μέλη ανακοίνωσαν όσα έγραψαν και έδιναν τα χαρτάκια σε όσους απευθύνονταν.

6. Η δράση ολοκληρώθηκε με αξιολόγησή της και ομαδική αγκαλιά.

╬╡╬╣╬║╧i╬╜╬▒ Viber 2024 02 15 11 58 30 102