Stem Discovery Campaign 2025
Αυτό το πρόγραμμα, “Παιδιά συζητούν με την τέχνη-πρόσφυγες και μετανάστες”, εμπλέκει 22 εντεκάχρονους μαθητές στη διερεύνηση θεμάτων μετανάστευσης και προσφύγων μέσω της κριτικής σκέψης, της ενσυναίσθησης και της δημιουργικότητας. Το μαθησιακό σενάριο αντλεί έμπνευση από το “Migration, Socratic Seminar” της Ivana Stiglec και ενσωματώνει διεπιστημονικές προσεγγίσεις στην Ιστορία, τις Κοινωνικές Σπουδές και τις ΤΠΕ. Οι μαθητές συνεργάζονται σε ένα έργο πολυμέσων, χρησιμοποιώντας εργαλεία ΤΝ όπως Diffit, Mizu, Gamma και Canva για τη δημιουργία περιεχομένου. Συμμετέχουν σε σωκρατικά σεμινάρια, χρησιμοποιούν το 6 Hats Design Thinking για να εξερευνήσουν τη μετανάστευση από διάφορες οπτικές γωνίες και δημιουργούν δύο τελικά βίντεο που παρουσιάζουν τα ευρήματα και τους προβληματισμούς τους σχετικά με τους πολέμους και τη μετανάστευση μέσα από το φακό της τέχνης. Το έργο όχι μόνο ενισχύει τον ψηφιακό και τεχνητό γραμματισμό των μαθητών, αλλά και προάγει την ενεργό συμμετοχή των πολιτών, ενθαρρύνοντάς τους να προβληματιστούν σχετικά με πραγματικά ζητήματα και λύσεις για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες κριτικής σκέψης, επικοινωνίας και συνεργασίας μέσω αυτής της καινοτόμου προσέγγισης, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζουν μια από τις σημαντικότερες παγκόσμιες προκλήσεις σήμερα.
Δείτε τα 2 videos που δημιουργήθηκαν στα πλαίσια αυτής της δράσης
Τα παιδιά που συνομιλούν με τη Τέχνη
Πόλεμοι και ανθρώπινα δικαιώματα