Little Inventors Save Forest Ecsystems

Στο πρόγραμμα απονεμήθηκε η ετικέτα ποιότητας

Maria etiketa life etiketa life

Το Ε-Twinning: Little Inventors Sαve Forest Ecosystems. “L.I.F.E.” είναι ένα συνεργατικό έργο, στο οποίο συμμετέχουμε σχολεία από Ελλάδα και Ευρώπη. Υλοποιείται τη σχολική χρονιά 2021-22, με συνεργατικές μηνιαίες δράσεις μεταξύ των μελών σχολείων, οι οποίες χωρίζονται σε ομάδες. Στο πρόγραμμα υλοποιείται από τις εκπαιδευτικούς Μαρία Αδικημενάκη (1ο τμήμα πρωινό) και Ευαγγελία Ταούλα (2ο τμήμα πρωινό). Κατά την υλοποίηση του έργου ακολουθήθηκε ο κώδικας δεοντολογικής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο Netiquette

Κώδικας Δεοντολογίας


Great inventions for tiny inventors

Ένα σμήνος από κουκουβάγιες, ξεφεύγει από τη μεγάλη φωτιά που έχει ξεσπάσει στο δάσος και αναζητά  καταφύγιο.  Κάθε πουλί προλαβαίνει και παίρνει μαζί του ένα αντικείμενο από το δάσος  και καταφτάνει στις τάξεις μας. Αυτά τα αντικείμενα είναι κομμάτια μεγάλων εφευρέσεων τα οποία κάηκαν στη φωτιά. Οι μαθητές μας, καλούνται να βοηθήσουν, ανακαλύπτοντας  την εφεύρεση μέσω της διερεύνησης. Στη συνέχεια θα την επανασχεδιάσουν και θα την χρησιμοποιήσουν για να βοηθήσουν τις κουκουβάγιες να φέρουν εις πέρας το σχέδιο διάσωσης του δάσους. Μέσω δραστηριοτήτων STEM (Science Technology Engineering Mathematics) , οι μαθητές θα  εισαχθούν στην επιστημονική και υπολογιστική σκέψη και ταυτόχρονα θα αναπτύξουν δεξιότητες ζωής που θα καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και την επίγνωσή τους για περιβαλλοντικά ζητήματα και τις φυσικές καταστροφές. Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από την Ελλάδα, Σερβία και Τουρκία.

Οι μασκότ του προγράμματος

c168de00a b978ab99a

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 26 Σεπτεμβρίου 2021

Το δέντρο των Γλωσσών (συνεργατική δράση)

Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2021

L.I.F.E. Owl Alert! Can you Help? Code week 4 all: cw21-zSNU3

Ο κύριος στόχος της δραστηριότητας, που βασίζεται στην έννοια του Codyroby, είναι να εισαγάγουμε τους μαθητές μας στον προγραμματισμό και στα πρότυπα σκέψης, που τους επιτρέπουν να συνδυάσουν τη δημιουργικότητα και τη στρατηγική λήψη αποφάσεων, προκειμένου να κάνουν τις σωστές επιλογές για τη διατήρηση των δασών. Ένα ρομπότ κουκουβάγιας κινείται μέσα από το πλέγμα για να φτάσει στο δάσος. Διέρχεται από σταθμούς που σχετίζονται με τους κινδύνους που απειλούν τα δάση τους οποίους πρέπει να απομακρύνει για να παραμείνει ασφαλές το δάσος. Όταν η κουκουβάγια ρομπότ φτάσει σε κάθε αιτία θα πει: π.χ. ΠΡΟΣΟΧΗ έχει καεί ξερό γρασίδι. Κίνδυνος πυρκαγιάς. Και στη συνέχεια η καρτέλα θα αφαιρεθεί ώστε το ρομπότ κουκουβάγια, να φτάσει με ασφάλεια στο δάσος που είναι ο προορισμός του. Στην ενέργεια κώδικα δουλεύουμε σε ζευγάρια όπως προέκυψαν από την ομαδοποίηση (εργαλείο picker wheel). Ο ένας συνεργάτης αναλαμβάνει με τους μαθητές του τη δημιουργία του φόντου της καρτέλας που θα είναι το δάσος και ο άλλος την απειλή του δάσους.

31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης (1ο τμήμα πρωινό) – Νηπιαγωγείο Παστίδας Ρόδου

c295b0aee

31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης (2ο τμήμα πρωινό) – Kıbrıs Şehidi Yüzbaşı Cengiz Topel Ortaokulu – Turkey

b6645a086

https://prezi.com/view/pmCxzFtvmrLNnyJ8plbs/

Οκτώβριος

Συνεργατικό Λεξικό του Δάσους

Επισκεφτήκαμε το κοντινό σε μας άλσος πάρκο, συλλέξαμε υλικά από τη φύση και επιλέξαμε ποιο θα βάλουμε στο συνεργατικό λεξικό μας.

Νοέμβριος

1η Εφεύρεση: Ραδιόφωνο

31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης 1ο τμήμα (πρωινό) – 10ο ΝΓ Νεάπολης Θεσσαλονίκης – Predškolska ustanova „Naša radost” Servia (Science Team)

bab68fae9

31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης 2ο τμήμα (πρωινό) – Νηπιαγωγείο Πιπεριάς Πέλλας

Ομάδα Τέχνης (Art Team)

Συνδεόμαστε διαδικτυακά και παίζουμε με τους πίνακες ζωγραφικές σχετικούς με το ραδιόφωνο. Το ένα Νηπιαγωγείο αναπαριστά τον πίνακα και το άλλο Νηπιαγωγείο μαντεύει ποιος πίνακας είναι. Έπειτα χορεύουμε όλοι μαζί με τη μουσική.

c4a0deb58

https://create.piktochart.com/output/43541138-radio-days?fbclid=IwAR24AjGvsUq9Qsr9uvbVfeE0VUNpRJFW4xnfQ0e80HMgLBdafJJ6i-ODZjo

Αναπαράσταση έργων ζωγραφικής σχετικά με το ραδιόφωνο από τα νήπια του 31ου ΝΓ Θε/νίκης (2ο τμήμα πρωινό)

8 2

Παρουσιάζονται οι συνεργατικές δράσεις των σχολείων μελών του προγράμματος

Χρησιμοποιώντας την εφεύρεση του ραδιοφώνου, οι μαθητές στέλνουν τα ραδιοφωνικά μηνύματα για την προστασία του Δάσους:

 

Δεκέμβριος:

2η εφεύρεση: Τυπογραφείο

Science Team

31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης (2ο τμήμα πρωινό) – 1ο ΝΓ Ρεθύμνου – Kıbrıs Şehidi Yüzbaşı Cengiz Topel Ortaokulu Turkey

Engineering Team

31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης (1ο τμήμα πρωινό) – ΝΓ Πιπεριάς Πέλλας – Yenişehir Belediyesi Anaokulu Turkey

Συνεργατικές δράσεις ανά ομάδες σχολείων μελών του προγράμματος

Σκεφτόμαστε οικολογικά και ευχόμαστε διαδικτυακά

Ιανουάριος

3η Εφεύρεση: Το Τηλέφωνο

31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης (2ο τμήμα πρωινό) – 10ο ΝΓ Νεάπολης Θεσσαλονίκης – ΝΓ Παστίδας Ρόδου 1ο τμήμα)

Παίζουμε διαδικτυακά με τα συνεργαζόμενα σχολεία σπασμένο τηλέφωνο (Engineering Team)

ομάδα

 

31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης (1ο τμήμα πρωινό) – 14ο ΝΓ Πτολεμαϊδας – Yenişehir Belediyesi Anaokulu (Art Team)

Συνεργατικό pop art poster

τέχνης τηλέφωνο

Συνεργατικές δράσεις ανά ομάδες σχολείων

Μέσω των δράσεων μάθαμε πολλά για το τηλέφωνο. Ένα από αυτά είναι τα τηλέφωνα επείγουσας ανάγκης. Δημιουργήσαμε μια συνεργατική αφίσα, με τα τηλέφωνα της Πυροσβεστικής κάθε χώρας που συμμετέχει στο πρόγραμμα.

fire

Φεβρουάριος

4η Εφεύρεση: Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής

το 31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης (1ο τμήμα πρωινό) σε συνεργασία με σχολείο μέλος του προγράμματος δημιουργούν την παρουσίαση του θέματος. Στη δράση εμπλέκονται οι γονείς, καθώς βοηθάνε τα νήπια να αναζητήσουν σχετικό υλικό.

31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης (2ο τμήμα πρωινό) – 1ο ΝΓ Προσοτσάνης – 14ο ΝΓ Πτολεμαϊδας

Ομάδα Τέχνης – Συνεργατικός πίνακας ζωγραφικής

art HY

31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης (1ο τμήμα πρωινό) συνεργάζεται με σχολεία μέλη του προγράμματος στην Ομάδα Μαθηματικών

bd976a49d

Οι συνεργατικές δράσεις των σχολείων μελών του προγράμματος, ανά ομάδες

Τα σχολεία μέλη του προγράμματος χρησιμοποιούμε τον Η/Υ ως βοηθό στην προστασία των δασών.

31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης (2ο τμήμα πρωινό)

Τα νήπια κατασκευάζουν τους δικούς Η/Υ, αναγνωρίζουν στο πληκτρολόγιο τα γράμματα του ονόματός τους και τα κυκλώνουν. Ζωγραφίζουν εικόνες σχετικές με την προστασία του Δάσους και τις κολλάνε στην “οθόνη”

af8aca113

Μάρτιος

5η εφεύρεση: Η Τηλεόραση

31ο ΝΓ Θεσσαλονίκης (2ο τμήμα πρωινό) Κατασκευάσαμε τη δική μας τηλεόραση… Από την ασπρόμαυρη στην έγχρωμη οθόνη…

tv time

.jpg .jpg

Συμμετέχοντας στην Ομάδα Τεχνολογίας, συνεργαστήκαμε με σχολεία μέλη και το αποτέλεσμα της συνεργασία μας παρουσιάζεται σε ένα βίντεο:

Οι συνεργατικές δράσεις των σχολείων ομάδων για την εφεύρεση της τηλεόρασης:

Απρίλιος

3η εφεύρεση: Το Αεροπλάνο:

Το πρωινό 2ο τμήμα του 31ου ΝΓ, συμμετέχει στην ομάδα δημιουργίας της παρουσίασης για το Αεροπλάνο. Οι μικροί μαθητές, με τη βοήθεια των γονέων τους, αναζητούν πληροφορίες για το αεροπλάνο, ώστε να στηθεί η παρουσίαση:

Κατά την υλοποίηση του θέματος, πραγματοποιούνται ποικίλες δραστηριότητες, οι οποίες παρουσιάζονται στο παρακάτω βίντεο:

Οι συνεργατικές δράσεις των σχολείων ομάδων για την εφεύρεση του αεροπλάνου:

Χρησιμοποιώντας το αεροπλάνο, οι κουκουβάγιες μασκότ του προγράμματος, επέστρεψαν στο σπίτι τους το Δάσος. Είναι πολύ χαρούμενες, στέλνουν το δικό τους μήνυμα και κουβαλάνε στα κουτιά τις εφευρέσεις που έφτιαξε κάθε σχολείο (πατήστε στη λέξη Εφευρέσεις για να δείτε την παρουσίαση)

Εφευρέσεις

all mascot

Έκτακτο δελτίο!!! Σμήνος από κουκουβάγιες εμφανίστηκε στον ουρανό!!! Τι συμβαίνει; έγκυρες πηγές μας ενημερώνουν ότι τα παιδιά του προγράμματος L.I.F.E. βοήθησαν τις κουκουβάγιες να επιστρέφουν ασφαλείς στο σπίτι τους, το Δάσος!!!

breaking news