Εργαστήριο δεξιοτήτων “Θάλασσα SOS πλαστικά

Το τέταρτο εργαστήριο δεξιοτήτων με το οποίο ασχοληθήκαμε είχε τίτλο “Θάλασσα SOS πλαστικά”.

Σκοπός του προγράμματος αυτού ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να γνωρίσουν το θαλάσσιο οικοσύστημα και τα είδη ζωής που υπάρχουν μέσα σε αυτό, να αποκτήσουν θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, αναγνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ειδικότερα στη θαλάσσια ζωή,να αναστοχαστούν ως προς την προσωπική τους ευθύνη και να υιοθετήσουν συγκεκριμένες συμπεριφορές που συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στην καθημερινή ζωή.

Με αφόρμηση μια ιστορία μιλήσαμε για τα στρώματα του νερού και τα είδη ζωής που υπάρχουν στο καθένα. Πειραματιστήκαμε με υλικά που υπάρχουν στην κουζίνα μας και δημιουργήσαμε τα στρώματα νερού στην τάξη μας. Δημιουργήσαμε μια ομαδική εργασία με θέμα την θάλασσα και ταξινομήσαμε αντίστοιχα τα ψαράκια.

b333f430 9c33 4347 b1c8 616327d0701a 46b591d1 4b20 43f8 97a2 66b9a98af5d0c5a84995 ce95 4766 9ed6 396eb4dd0e7c

Είδαμε ντοκυμαντέρ με εικόνες από τον βυθό.

Ακούσαμε τραγουδάκια.

Ονομάσαμε τα ψαράκια και οδηγήσαμε την beebot στο αντίστοιχο ψαράκι.

dd72d216 9039 4907 b8fe 72285ecb5e89 d868cdda 3dfc 438d 8cc5 f1c0675fa22f

Παίξαμε ομαδικά παιχνίδια (στεριά θάλασσα , αλάτι ψιλό….).

Συζητήσαμε για το τι μας προσφέρει η θάλασσα και διασκεδάσαμε με αινίγματα.

Παίξαμε με τα γράμματα της θάλασσας και με το γραμματάκι “Θ,θ”.

d4fc4b58 043a 4065 8307 37374e7e44ab a962ec9c f644 4c1b 9545 c9329ece2a09 153d7a57 05b6 49d5 9a40 3bb44d2ecda5

Περιγράψαμε εικόνες καθαρής και μολυσμένης θάλασσας .

Δημιουργήσαμε μια πετρελαιοκηλίδα και αφού είδαμε τι προβλήματα δημιουργεί στα πλάσματα που την αγγίζουν και δοκιμάσαμε να καθαρίσουμε το νερό χωρίς αποτέλεσμα φυσικά , καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η θάλασσα δεν καταφέρνει πάντα να αυτοκαθαρίζεται γιατί η ανθρώπινη δραστηριότητα πολλές φορές ξεπερνάει τις δυνατότητες της. Γιαυτό είναι αναγκαίο να είμαστε πιο προσεκτικοί και το μόνο που χρειάζεται να αφήνουμε πίσω μας στην παραλία είναι τα σημάδια από τα πατουσάκια μας!

7c545b4c 2b65 4f92 a8de 9194be54e20e58879027 8420 4660 b6b1 cc7c6f2ce5d4 7982329a 20ac 457f b2d7 c8b2b976817b 698a5d54 fe0f 4b19 8b1d 8ee4b3dda21caa2260e1 edef 4a80 95c9 f6e9d6b894ecf42be704 6402 42b1 a8ee c44e0605368c882b9f71 77dc 4a94 abac a4d276b79cb0

Μιλήσαμε επίσης, για τη σημασία και την αξία της ανακύκλωσης.

Στη συνέχεια, δεχθήκαμε επίσκεψη στο σχολείο μας από υπεύθυνους του Λιμενικού Σώματος Ηρακλείου, που μας μιλήσανε κι εκείνοι για τη σπουδαιότητα της προστασίας των θαλασσών μας αλλά και την δική μας προσωπική ασφάλεια στην παραλία.

19daef3b a3cc 42c8 8f22 3a03124da7ac eacea4e8 7513 480f 83e9 574abc386247

Τέλος, επισκεφθήκαμε το ενυδρείο, ξεναγηθήκαμε στο χώρο, είδαμε από κοντά τα ψαράκια, μάθαμε πληροφορίες για τον τρόπο ζωής τους, παίξαμε και καθαρίσαμε την παραλία βοηθώντας τον ιππόκαμπο και αφού δώσαμε την υπόσχεσή μας να μην μολύνουμε την θάλασσα γίναμε και εμείς ιππότες του βυθού!

cdeb09e4 d54c 4e44 9ba6 b640264c3a9e 9c5eca37 1202 400c 8789 ef32f629c544   9fa11cdb 0810 4d09 b95a 788eac428178f11106db 8c55 4435 9fbe 4ac02fe1ecaa 8e3a7ed9 76b2 43ff 960b 799187a72a69 a44284c4 f1e3 4ba1 8005 0513cf124fdf427174a4 8136 408b bcfc 10776642980e 82cccaf2 dbd5 4bc1 aa6d bea81685598c 48cf43b6 16f8 4882 aa46 4f143a00eb30 e57c3ae9 eea5 4e5d ba25 86a560319b17

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *