Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν την εξ αποστάσεως επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Παρουσίαση του Προγράμματος Εγγραμματισμός στην ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων». Η συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025, ώρα 17:00-19:00, διοργανώθηκε από τις Συμβούλους Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών Δράμας, Καβάλας και Ροδόπης σε συνεργασία με την Πανεπιστημιακή Παιδοψυχιατρική Κλινική του Τμήματος Ιατρικής ΔΠΘ. Παρουσιάστηκε το σημαντικό έργο της «Πρωτοβουλίας για την ψυχική υγεία παιδιών και Εφήβων» του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και του Child Mind Ιnstitute (CMI). Κύριος στόχος της επιμόρφωσης, που έγινε από την κ. Σ. Μητρουλάκη (Εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής-Εκπαιδεύτρια και βασικό μέλος του Κέντρου Αναφοράς ΔΠΘ), ήταν η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση των εκπαιδευτικών για την καλύτερη υποστήριξη της ψυχικής υγείας των μαθητών, ενισχύοντας έτσι τον παιδαγωγικό μας ρόλο.
«Τηλεκπαιδεύσεις και Δια ζώσης ημερίδες που υλοποιούνται από το εθελοντικό σώμα Ελλήνων και Ελληνίδων εκπαιδευτικών – πρεσβευτών ‘eTwinning’ για το σχολικό έτος 2025-2026 στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής δράσης ‘eTwinning’»
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, με γνώμονα τη συνεχή εξέλιξη και τον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, συμμετείχαν ενεργά στην επιμόρφωση που διοργανώθηκε από το εθελοντικό σώμα των Πρεσβευτών eTwinning.
Η γνώση που αποκτήθηκε μας επιτρέπει να εμπλουτίσουμε το εκπαιδευτικό μας έργο, ενσωματώνοντας σύγχρονα εργαλεία τηλεκπαίδευσης και ενισχύοντας τη συμμετοχή του σχολείου μας στην Ευρωπαϊκή Δράση ‘eTwinning’. Στόχος μας είναι η διασύνδεση με σχολεία του εξωτερικού και η παροχή ακόμη πιο καινοτόμων εμπειριών μάθησης στους μικρούς μας μαθητές.
Κατά τις 2 ημερίδες (24/11/2025 και 26/11/2025), ενημερωθήκαμε για τα παρακάτω:
-
Ενσωμάτωση Τεχνολογίας: Εξοικειωθήκαμε με νέα ψηφιακά εργαλεία και μεθοδολογίες για την επιτυχή διεξαγωγή δραστηριοτήτων (και) εξ αποστάσεως (τηλεκπαίδευση), ενισχύοντας την ψηφιακή παιδεία.
-
Ευρωπαϊκή Συνεργασία: Ενισχύσαμε τη γνώση μας για την πλατφόρμα eTwinning, η οποία προωθεί την αδελφοποίηση σχολείων και τη συνεργασία σε κοινά εκπαιδευτικά έργα με σχολεία της Ευρώπης.
-
Ποιότητα Διδασκαλίας: Οι νέες γνώσεις και πρακτικές θα εφαρμοστούν άμεσα στην τάξη, εμπλουτίζοντας τα project μας με διαπολιτισμικά στοιχεία και καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις.

Ενημερωτική Συνάντηση με τη Λογοθεραπεύτρια Καραλανίδου Βίκυ από το ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ. Ξάνθης
Την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, το νηπιαγωγείο μας υποδέχθηκε τη λογοθεραπεύτρια Καραλανίδου Βίκυ, συνεργάτη του ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ. Ξάνθης, για μια ιδιαίτερα χρήσιμη και στοχευμένη ενημερωτική συνάντηση με θέμα: «Φυσιολογική Ανάπτυξη του Λόγου και της Ομιλίας στην Προσχολική Ηλικία».
Κατά την παρουσίασή της, η κα Καραλανίδου ανέλυσε τα βασικά στάδια γλωσσικής ανάπτυξης, επισημαίνοντας τα χαρακτηριστικά που θεωρούνται αναμενόμενα σε κάθε ηλικιακή φάση της προσχολικής περιόδου. Παράλληλα, ενημέρωσε τους γονείς για ενδείξεις που χρήζουν προσοχής, καθώς και για τρόπους με τους οποίους μπορούν να υποστηρίξουν αποτελεσματικά την εξέλιξη του λόγου των παιδιών στο οικογενειακό περιβάλλον. Η συζήτηση που ακολούθησε έδωσε τη δυνατότητα στους γονείς να θέσουν ερωτήματα και να λάβουν εμπεριστατωμένες απαντήσεις, καθιστώντας τη συνάντηση ιδιαίτερα ωφέλιμη και ενημερωτική.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην κα Καραλανίδου Βίκυ για την άψογη συνεργασία και την πολύτιμη ενημέρωση που πρόσφερε. Ευχαριστούμε, επίσης, θερμά όλους τους γονείς για την παρουσία και τη συμμετοχή τους, που συμβάλλουν ουσιαστικά στην υποστήριξη και την ανάπτυξη των παιδιών μας.
Εορτασμός της 17ης Νοεμβρίου στο Νηπιαγωγείο μας
Με αφορμή την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν, μέσα από βιωματικές και κατάλληλες για την ηλικία τους δραστηριότητες, τις αξίες της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της συνεργασίας. Με τρόπο απλό και κατανοητό, συζητήσαμε για το τι σημαίνει «ζω σε μια δημοκρατία», πώς εκφράζονται οι άνθρωποι, πώς συνεργαζόμαστε και πώς λύνουμε ειρηνικά τις διαφορές μας. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα και ανακάλυψαν ότι ακόμη και οι μικροί πολίτες μπορούν να έχουν άποψη και φωνή.
Στο πλαίσιο του εορτασμού:
-
διαβάσαμε παραμύθια και μικρές ιστορίες για την ελευθερία και τη δύναμη της ομάδας,
-
δημιουργήσαμε ομαδικές ζωγραφιές με σύμβολα ειρήνης και δημοκρατίας,
-
τραγουδήσαμε παιδικά τραγούδια με μηνύματα ενότητας,
-
και επεξεργαστήκαμε υλικά για να φτιάξουμε τις δικές μας αφίσες με θετικό και αισιόδοξο μήνυμα.
Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας, ενσυναίσθησης και σεβασμού, ενώ παράλληλα γνώρισαν – με τρόπο προσαρμοσμένο στην ηλικία τους – μια σημαντική σελίδα της νεότερης ιστορίας μας.
Ευχαριστούμε όλα τα παιδιά για τη χαρά, την ενέργεια και τη δημιουργικότητα που έφεραν στη γιορτή μας!
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Εκπαιδευτική Ρομποτική
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν ενεργά στην εξ αποστάσεως ενημερωτική συνάντηση για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του ερευνητικού προγράμματος εκπαιδευτικής ρομποτικής TINKER με τίτλο «Απτικές Διεπαφές στο Νηπιαγωγείο και Εκπαιδευτικά Ρομπότ». Η συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19/11/2025, διοργανώθηκε από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης ΠΕ60, κ. Τσιγγίδου Σουλτάνα, σε συνεργασία με τον αναπληρωτή καθηγητή του ΑΠΘ, κ. Θεοδόσιο Σαπουνίδη. Στόχος του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης, της κινητικής δημιουργικότητας και των δεξιοτήτων 4C (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα) στους μαθητές του Νηπιαγωγείου, μέσω της χρήσης των ρομπότ Ducky Code και Beebot και βάσει του μοντέλου 5Ε. Οι εκπαιδευτικοί μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν αναλυτικά για τις δραστηριότητες που εφαρμόστηκαν και τα θετικά αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους σε έναν σύγχρονο τομέα της εκπαίδευσης.
Δανειστική Βιβλιοθήκη Ελευθερούπολης
Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025, η Κινητή Δανειστική Βιβλιοθήκη Ελευθερούπολης έφτασε στο σχολείο μας, για τρίτη σχολική χρονιά, μεταφέροντας έναν θησαυρό γνώσης και φαντασίας. Στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού μας έργου και τον εμπλουτισμό των διδακτικών πόρων, οι νηπιαγωγοί μας είχαν την ευκαιρία να επιλέξουν και να δανειστούν μια πλούσια συλλογή νέων βιβλίων. Αφού εξέτασαν προσεκτικά τα ράφια της Κινητής Βιβλιοθήκης, επέλεξαν τίτλους που καλύπτουν όλους τους θεματικούς άξονες του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών, καθώς και παραμύθια και ιστορίες με ισχυρά παιδαγωγικά μηνύματα. Ο δανεισμός αυτός στοχεύει στην ανανέωση του υλικού της σχολικής μας βιβλιοθήκης και στη χρήση των νέων βιβλίων σε καθημερινές δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, αφηγήσεις παραμυθιών και θεατρικό παιχνίδι στην τάξη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν πλέον πρόσβαση σε μια ακόμα μεγαλύτερη ποικιλία βιβλίων, γεγονός που ενισχύει την αγάπη τους για το διάβασμα, διευρύνει τους ορίζοντές τους και καλλιεργεί τη φαντασία τους.
Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στο Σεμινάριο του ΚΕΠΕΑ Παρανεστίου
«Συνδέοντας τις Δράσεις Ενεργού Πολίτη με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία» (14 έως 16 Νοεμβρίου 2025)
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο τριήμερο σεμινάριο του ΚΕΠΕΑ Παρανεστίου, ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα υψηλής ποιότητας που εστιάζει στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, τη βιωματική μάθηση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενεργού πολίτη από την πρώιμη παιδική ηλικία.
Κατά τη διάρκεια των τριών ημερών, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε εργαστήρια, εισηγήσεις και βιωματικές δράσεις σχετικές με:
-
την κλιματική αλλαγή,
-
τη βιοποικιλότητα,
-
τη σύνδεση των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον,
-
την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης,
-
τις σχολικές καλλιέργειες (λαχανόκηπους),
-
και τους τρόπους με τους οποίους η μαθησιακή διαδικασία μπορεί να επεκταθεί έξω από τα όρια της τάξης.
Πώς συνδέεται το σεμινάριο με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα για το Νηπιαγωγείο
Το σεμινάριο του ΚΕΠΕΑ Παρανεστίου βρίσκεται σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τις κατευθύνσεις του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (2023), το οποίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση:
1. Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Αειφορία
Το νέο πρόγραμμα προωθεί ενεργά δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά:
-
να γνωρίσουν και να σεβαστούν τη φύση,
-
να υιοθετήσουν οικολογικές συμπεριφορές,
-
να καλλιεργήσουν υπευθυνότητα και φροντίδα προς το περιβάλλον.
Οι δράσεις του σεμιναρίου, όπως το «Ποιος αλλάζει το κλίμα;» και το «Περιβαλλοντικό μονοπάτι του Νέστου», αποτελούν άριστα παραδείγματα τέτοιων μαθησιακών εμπειριών.
2. Στην ανάπτυξη δεξιοτήτων Ενεργού Πολίτη
Το ΝΑΠΣ τονίζει την ανάγκη τα παιδιά να καλλιεργούν από νωρίς δεξιότητες συνεργασίας, διαλόγου, επίλυσης προβλημάτων και συμμετοχής σε κοινές δράσεις. Τα εργαστήρια του σεμιναρίου προώθησαν ακριβώς αυτή τη φιλοσοφία, δίνοντάς μας ιδέες για δραστηριότητες που ενισχύουν την προσωπική ευθύνη και το ομαδοσυνεργατικό πνεύμα.
3. Στη Βιωματική και Ανακαλυπτική Μάθηση
Οι δραστηριότητες του ΚΕΠΕΑ φέρνουν τα παιδιά σε άμεση επαφή με τη φύση, κάτι που αποτελεί βασικό άξονα του νέου προγράμματος.
Ειδικά οι δράσεις στο πεδίο (καταρράκτης Αγίας Βαρβάρας, μονοπάτι Νέστου, επίσκεψη στη Γη του Πελίτη) ενισχύουν το είδος της μάθησης που επιδιώκει το σύγχρονο νηπιαγωγείο: ολιστική, βιωματική και άμεσα συνδεδεμένη με την πραγματική ζωή.
4. Στους σχολικούς κήπους και τη σύνδεση με την τοπική κοινότητα
Το εργαστήριο «Λαχανόκηποι στα σχολεία με κριτική σκέψη και όραμα» στηρίζει άμεσα όσα προβλέπει το ΝΑΠΣ σχετικά με:
-
προγράμματα σχολικών κήπων,
-
καλλιέργεια υπευθυνότητας,
-
διαθεματικότητα (μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, γλώσσα, κοινωνική αγωγή),
-
και ανάπτυξη δεσμών με την κοινότητα.
Τι σημαίνει αυτό για τα παιδιά μας
Η γνώση και η έμπνευση που αποκομίσαμε θα ενισχύσουν ουσιαστικά τις μαθησιακές εμπειρίες των νηπίων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Μέσα από οργανωμένες, βιωματικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες:
-
τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φύση,
-
θα αναπτύξουν οικολογική συνείδηση,
-
θα μάθουν να συνεργάζονται,
-
και θα εξελιχθούν σε μικρούς, υπεύθυνους ενεργούς πολίτες.
Ευχαριστούμε θερμά το ΚΕΠΕΑ Παρανεστίου για την άρτια οργάνωση, την επιστημονική κατάρτιση και την έμπνευση που μας προσέφερε.
Ανυπομονούμε να μεταφέρουμε όσα μάθαμε μέσα στις τάξεις μας — πάντα με γνώμονα τη χαρά της μάθησης και τον σεβασμό στη φύση.
Νοέμβριος:Παιχνίδι αξιολόγησης-Φυλλάδιο για γονείς
Παίξαμε το παιχνίδι αξιολόγησης «Τι είναι τα χρήματα;»
με μεγάλο ενθουσιασμό. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και
μπόρεσαν να εκφράσουν με δικά τους λόγια για ποιο λόγο
χρησιμοποιούνται τα χρήματα και γιατί είναι σημαντικά.
Το παιχνίδι ήταν διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό,
βοηθώντας τα να βελτιώσουν την προσοχή τους
και τις δεξιότητες συνεργασίας.
Στο πλαίσιο του προγράμματός μας, δώσαμε στους γονείς
το ενημερωτικό φυλλάδιο
«Πώς μπορώ να διδάξω στο παιδί μου για τα χρήματα;».
Ενθαρρύνουμε τους γονείς να γίνουν πρότυπα,
μοιραζόμενοι καθημερινές οικονομικές συμπεριφορές
(όπως η σύγκριση τιμών),
να διδάξουν μέσω του παιχνιδιού
(π.χ. παίζοντας «παντοπωλείο» με πραγματικά χρήματα)
και να αναπτύξουν συνήθειες αποταμίευσης για βραχυπρόθεσμους στόχους.
Η ενίσχυση της υπευθυνότητας με μικρό χαρτζιλίκι
και η συζήτηση για τη διαχείριση
της επιθυμίας τους να «αγοράσουν τα πάντα»
είναι κρίσιμα βήματα για να γίνουν τα παιδιά μας
συνειδητοί και ισορροπημένοι ενήλικες.
Νοέμβριος: Δραστηριότητα 3-Το Παιχνίδι των Αγορών (Δραστηριότητα Δραματοποίησης)
Με στόχο να διδαχθούν τα παιδιά πώς να χρησιμοποιούν τα χρήματα και τι πρέπει να λαμβάνουν υπόψη όταν ψωνίζουν, δημιουργήσαμε ένα mini market μέσα στην τάξη με παιχνίδια, πλαστικά τρόφιμα, βιβλία κλπ. Δώσαμε στα παιδιά ένα πορτοφόλι με ψεύτικα κέρματα και χαρτονομίσματα ευρώ. Ενθαρρύναμε τα παιδιά να σκεφτούν τι «χρειάζονται» περισσότερο. Για παράδειγμα: «Χρειάζομαι το γάλα και το ψωμί, αλλά έχω χρήματα μόνο για το ένα. Θα πάρω το γάλα, γιατί είναι πιο σημαντικό για το πρωινό μου!». Κάποια παιδιά ανέλαβαν τον ρόλο του πωλητή και εξυπηρετούσαν τους πελάτες.
Μέσω της δραματοποίησης, οι μαθητές/τριες:
-
Εξασκήθηκαν στη χρήση των νομισμάτων και στην αντίστοιχη αξία τους.
-
Κατανόησαν τη διαδικασία της αγοραπωλησίας.
-
Ανέπτυξαν δεξιότητες λήψης αποφάσεων σχετικά με το ποιες ανάγκες είναι πιο σημαντικές.
Μετά το παιχνίδι, συζητήσαμε πόσο εύκολη ή δύσκολη ήταν η διαδικασία. Τονίσαμε τη σημασία του να ξέρουμε τι χρειαζόμαστε πραγματικά και να κάνουμε σωστές επιλογές με τα χρήματα που έχουμε. Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε επιτυχώς, προσφέροντας μια ρεαλιστική εμπειρία του κόσμου των αγορών.
- Αρχική
- Έντυπα
- Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας 2024-25
- Επικοινωνία
- Το Νηπιαγωγείο μας
- Μαθητικοί Λογαριασμοί
- Ανταλλαγή απόψεων
- Ωρολόγιο πρόγραμμα 2023-24
- Άρθρα για γονείς
- Πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους να κάνουν φίλους
- Η επίδραση των ψηφιακών μέσων στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών
- Συνεργασία σχολείου οικογένειας και πως επιδρά στην ανάπτυξη του παιδιού
- Τι είναι οι διαταραχές άρθρωσης
- Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
- Συμβουλές για την παιδική παχυσαρκία
- Η ζήλια στα παιδιά
- Χτίζοντας σχέση και επικοινωνία με το παιδί μου
- Καινούργιο μωρό στην οικογένεια
- Οριοθέτηση της συμπεριφοράς του παιδιού
- Υγιεινή του ύπνου
- Τα σημάδια του άγχους στην προσχολική ηλικία
- Σχετικά με τη διατροφή
- Επιλεκτική αλαλία
- 7 φράσεις που βοηθούν τα παιδιά να θέτουν όρια
- 100 Δραστηριότητες για παιδιά το καλοκαίρι
- Ψυχική ανθεκτικότητα-Ενσυναίσθηση
- Μαθαίνοντας να κόβουμε με το ψαλίδι
- ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 2025-2026
- Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας 2023-24
- Αγγλικά
- Ανακοινώσεις
- Αξιολόγηση σχ. μονάδας
- Γιορτές
- Δίκτυο Γέφυρες φιλίας
- Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Πολιτιστικών Θεμάτων «Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους»
- Δράσεις
- Δωρεές
- ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
- Επιμορφώσεις
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- Ευρωπαϊκά Προγράμματα
- Μαζί για το παιδί
- Παγκόσμιες Ημέρες
- Προγράμματα
- Σχέδια Δράσης
- Χριστούγεννα
- Χριστούγεννα 2024



















