ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΜΜΗ
Η Ιστοριογραμμή είναι μία παιδαγωγική προσέγγιση που βάζει τα παιδιά μέσα σε μια ιστορία.
Δημιουργούν τα πάντα, στα πλαίσια της ιστορίας. Βιώνουν τη χαρά, τη ζωντάνια και το
συναίσθημα της δικής τους δημιουργίας, ενώ παράλληλα ψάχνουν για ζητήματα που τους
ενδιαφέρουν. Η μάθηση έρχεται αυτόματα, με χαρά και ενδιαφέρον από τα ίδια τα παιδιά, με τον
προσεκτικό σχεδιασμό από τον εκπαιδευτικό.
Φέτος, στο σχολείο μας υλοποιήσαμε την Ιστοριογραμμή “Ο κήπος μας”, με αφορμή ένα
τριαντάφυλλο που ψάχνει να βρει το κήπο των ονείρων του. Έντομα, λουλούδια, δέντρα,
πουλιά, αλλά κι όλοι όσοι εμπλέκονται με το θέμα του κήπου, έχουν μπει στα ενδιαφέροντά μας.
Γινόμαστε ερευνητές και συνοδοιπόροι με τα μη ανθρώπινα πλάσματα του οικοσυστήματος μας
και παράλληλα βιώνουμε την ιστορία και τα δρώμενα που διαδραματίζονται σ’ αυτό.
Εφόσον μάθουμε ό,τι μας ενδιαφέρει για το οικοσύστημα του κήπου, θα καταλήξουμε στο
φιλοσοφικό ερώτημα “άραγε ο άνθρωπος έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί τα πλάσματα του
κόσμου σαν δική του ιδιοκτησία; Έχει το δικαίωμα να πετάξει ό,τι δεν του αρέσει; Όπως π.χ τον
Ίγκυ το μυρμήγκι που μένει στον κήπο αλλά είναι τόσο αμελητέος όπως λέει το αγόρι που θέλει
να τον πατήσει…· ένα φιλοσοφικό ερώτημα που θα αποτελέσει ερέθισμα για την κοινότητα
διερεύνησης της τάξης μας. Νήπια συζητούν σαν φιλόσοφοι, προσεγγίζοντας την οπτική του
οικοκεντρισμού….
Ενδεικτικές φωτογραφίες από το πρόγραμμα:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
Ενδεικτικές φωτογραφίες από το πρόγραμμα:
Προγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων 2022/2023
Τμήμα: Ολοήμερο 2
ΘΕΜΑ:«Γνωρίζω το βουνό, Πήλιο, μέσα από τους μύθους του»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ _Γνωρίζω το Πήλιο μέσα από τους μύθους του.cleaned (2)
Τμήμα: Ολοήμερο 1
ΘΕΜΑ:«H διαφορετικότητα μέσα από τη
ματιά της λογοτεχνίας και της τέχνης»
https://blogs.sch.gr/2nipvoloumag/files/2023/06/Η-Διαφορετικότητα-μέσα-από-τη-ματιά-της-λογοτεχνίας-και-της-τέχνης.pdf
Πρόσφατα σχόλια