Παγκόσμια Ημέρας Υγιεινής Διατροφής
Η σημερινή μέρα είναι αφιερωμένη στην υγιεινή διατροφή. Τον Οκτώβριο του 1980, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ καθιέρωσε την 16η Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής με κύριο στόχο τον περιορισμό της πείνας στον πλανήτη.Για τον λόγο αυτό τα παιδιά σήμερα φέρνουν μαζί τους απο ένα φρούτο εποχής, το καθαρίζουμε, το κόβουμε και φτιάχνουμε φρουτοσαλάτα ώστε να δοκιμάσουμε διάφορα φρούτα και γευσεις.
Πριν φτιάξουμε όμως την φρουτοσαλάτα μας, ευκαιρία για λίγα μαθηματικά! Χωρίζουμε και ταξινομούμε τα φρούτα σε ομάδες ανα είδος, μετά ανα χρώμα,μετά ανα μέγεθος, τέλος τα μετράμε, ψάχνουμε τα κουκούτσια τους, τα παρατηρούμε!
Σε λίγο η φρουτοσαλάτα μας είναι έτοιμη και όλοι δοκιμάζουν απο όλες τις γευσεις! Μιλάμε για την αξία των φρούτων και των λαχανικών στην διατροφή μας.
Παρατηρούμε την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής. Βλέπουμε πολλές τροφές που πρέπει να συμπεριλάβουμε στην διατροφη μας εβδομαδιαίως. Ωχ! Τα γλυκά που πρέπει να τρώμε είναι τόσο λίγα!!! Παρατηρούν τα παιδια!Γιατί;;;Αφου μας αρέσουν!!
Πολλά βιντεάκια εκπαιδευτικά και βιβλία προσπαθούν να μας πείσουν! Γιατί χαλάνε τα δοντάκια μας, γιατί μας παχαίνουν, γιατί δεν έχουν βιταμίνες κ.α
Και οι κατασκευές μας…
CODE WEEK activity-Tales of Natural Disasters #earthquake
Το σχολείο μας φέτος συμμετέχει στο Etwinning πρόγραμμα TalesofNaturalDisasters. Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από μύθους και ιστορίες αλλά και παιγνιώδεις δραστηριότητες πώς να αναγνωρίζουν και να προστατεύονται από φυσικές καταστροφές.
Στο σημείο αυτό εισάγουμε το γνωστό σε όλα τα μεγάλα νήπια ρομποτάκι beebot.
Αρχικά συστήνουμε τον νέο φίλο μας στην παρέα των παιδιών. Εξηγούμε ότι η μελισούλα αυτή είναι ένα ρομποτάκι με μνήμη! Έχει κουμπιά στην πλάτη της που θα την βοηθήσουν να μετακινηθεί στο ταμπλό μας και περιμένει υπομονετικά τις δικές μας οδηγίες. Εξοικειωνόμαστε με τα κουμπιά της και τον τρόπο που μετακινείται και τα παιχνίδι ξεκινά!
Δημιουργούμε μία ιστορία , όπου η μικρή μέλισσα συναντά τα παιδιά και τους διηγείται πώς κατάφερε και γλίτωσε από έναν σεισμό που συνέβη στην πόλη που ζει.
Τι πρέπει όμως να έχει ένα σακίδιο έκτακτης ανάγκης για τον σεισμό; Η μελισσούλα δεν γνωρίζει και τα παιδιά την βοηθούν να συλλέξει όσα αντικείμενα χρειάζονται για να εξοπλίσει το σακίδιό της και να μείνει ασφαλής.
Στο πλέγμα-ταμπλό που έχουμε δημιουργήσει τοποθετούμε εικόνες αντικειμένων που θα πρέπει να έχουν αποθηκεύσει σε ένα σακίδιο έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού. Το ρομποτάκι θα πρέπει να συλλέξει όλα τα αντικείμενα για να εξοπλίσει το σακίδιό του.
Δίνουμε στα παιδιά κάρτες προσανατολισμού (δεξιά, αριστερά, μπροστά, πίσω) και τα παιδιά δίνουν οδηγίες για τη διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσει το ρομπότ. Επειδή είναι αρχή της σχολικής χρονιάς , τοποθετούμε μία μία τις κάρτες και δημιουργούμε πολλές διαδρομές. Όταν τα παιδιά εξοικειωθούν, φτιάχνουμε την τελική διαδρομή με όλα τα αντικείμενα που πρέπει να συλλέξει το ρομπότ.
Ο κωδικός του συγκεκριμένου έργου είναι :
Κωδικός CODE WEEK 4 ALL :cw23-0P8CY
eTwinning: Tales of Natural Disasters
Έφτασε η στιγμή να ξεκινήσουμε κι εμείς εδώ στο νηπιαγωγείο μας ένα Ευρωπαικό Πρόγραμμα eTwinning! Το δικό μας πρόγραμμα έχει τίτλο “Tales of Natural Disasters” και ξεκινάει τον μήνα Οκτώβριο μέχρι και τον μήνα Μάρτιο.
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:Το πρόγραμμα αφορά στην εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών, το σεισμό, τα ηφαίστεια, τις φωτιές-πυρκαγιές και τις πλημμύρες-κατακλυσμούς. Συγκεκριμένα αποσκοπεί στη γνωριμία αυτών μέσω των μύθων, των πειραμάτων και των ΤΠΕ στοχεύοντας στην υιοθέτηση ενός νέου προφίλ ενεργού πολίτη που γνωρίζει και ξέρει να αντιμετωπίζει τις φυσικές καταστροφές. Οι μύθοι δεν είναι απλά παραμυθάκια αλλά έχουν έναν πυρήνα αληθινών γεγονότων, που είναι και η γενεσιουργός αιτία τους. Μύθοι για τους σεισμούς και τις εκρήξεις των ηφαιστείων δημιουργήθηκαν σχεδόν σε όλους τους πολιτισμούς αντικατοπτρίζοντας τις αντιλήψεις των λαών για τα φυσικά αυτά φαινόμενα που ακόμα και σήμερα προκαλούν φόβο, δέος και ανασφάλεια.
Μέσω του προγράμματος προωθούνται κυρίως οι δεξιότητες μάθησης (4Cs), ενώ παράλληλα ενεργοποιούνται οι δεξιότητες ζωής και οι δεξιότητες του νου. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά πειραμάτων σχετικά με τα φυσικά φαινόμενα, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων.
Ταυτόχρονα μέσα από το πρόγραμμα προωθείται κι 13ος (δράση για το κλίμα) από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης.
Οι φυσικές καταστροφές επηρεάζουν κάθε χώρα σε κάθε ήπειρο. Διαταράσσουν τις εθνικές οικονομίες και επηρεάζουν τις ζωές ενώ έχουν σημαντικές επιπτώσεις στους ανθρώπους, τις κοινότητες και τις χώρες του σήμερα αλλά ακόμα περισσότερο του αύριο. Είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο το οποίο δε γνωρίζει σύνορα. Η εκπαίδευση μπορεί και πρέπει να συμβάλει πολύ προς αυτή την κατεύθυνση.
Έτσι λοιπόν την εβδομάδα αυτή κάνουμε την εισαγωγή στο φυσικό φαινόμενο του Σεισμού. Εξηγούμε τι είναι ο σεισμός, και πως δημιουργείται. Δείχνουμε πολλά βιντεάκια για το πως είναι το εσωτερικό της Γης και τι συμβαίνει με τις τεκτονικές πλάκες, και προβληματιζόμαστε.
Τι είναι αυτό που πρέπει να κάνουμε όταν γίνει κάποιος σεισμός. Τα νήπια του σχολείου μας, γνωρίζοντας απο πέρυσι τις ασκήσεις σεισμού που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας εξηγούν όλα τα βήματα. Τα συνοψίζουμε και εξηγούμε. Σε περίπτωση σεισμού :
- Δεν χάνω την ψυχραιμία μου, μένω ήρεμος.
- Μπαίνω κάτω από κάποιο τραπέζι και κρατώ τα πόδια του τραπεζιού
- Αλλιώς, πέφτω κάτω, μακριά απο βιβλιοθήκες και παράθυρα, καλύπτω το κεφάλι με τα χέρια μου και περιμένω .
- Κάνουμε σειρούλα και βγαίνουμε έξω από το κτίριο σε έναν χώρο ασφαλή, μακριά από δέντρα και καλώδια
Μεριμνούμε ώστε να είναι ασφαλές το νηπιαγωγείο μας. Επισημάνουμε επικινδυνότητες και προσπάθουμε να τις μειώσουμε. Τοποθετούμε σε χαμηλά ράφια τα βαριά ή εύθραυστα αντικείμενα. Στηρίζουμε κατάλληλα τα ογκώδη έπιπλα, τα φωτιστικά, τους κ.ά.
Τέλος ετοιμάζουμε την τσάντα εκτάκτων αναγκών!Μια τσάντα που όλοι μαζί αποφασίζουμε τι θα βάλουμε μέσα που είναι απαραίτητο σε μια έκτακτη ανάγκη όπως αυτή του σεισμού. Τα παιδιά αναφέρουν πολλά είδη φαρμακείου όπως βαμβάκι, Ιώδιο, οινόπνευμα, γάζες, τσιρότα, θερμόμετρο και πολλά άλλα. Μέσα στην τσάντα βάζουμε και ένα μεγάλο μπουκάλι νερού, έναν φακό, μια σφυρίχτρα, και ένα μικρό ραδιοφωνάκι σύμφωνα με τις οδηγίες πολιτικής προστασίας του Ο.Α.Σ.Π.
Αφού τα συγκεντρώσαμε όλα ήρθε η ώρα να παίξουμε…τι άλλο ;; Κυνήγι θησαυρού με τα είδη πρώτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού! Όλα τα είδη κρύβονται μέσα στην τάξη στα κέντρα ενδιαφέροντος και τα παιδιά τα αναζητούν…
Τελικά μέσα απο τα παιχνίδι όλα είναι πιο εύκολα… Εργασία με θέμα την δημιουργία της τσάντας πρόληψης για τους σεισμούς. Τα παιδιά την διακοσμούν, την κόβουν και μέσα της κολλούν τα αναγκαία είδη που εντοπίσαμε και συγκεντρώσαμε στην δική μας τσάντα!
και πολλές ακόμη εργασίες..
Μετράμε στα Αγγλικά: From one to ten!!
Κατασκευές και δημιουργικά παιχνίδια με την εκπαιδευτικό Αγγλικών του νηπιαγωγείου μας κ.Τζόλα Ιωάννα. Τα παιδιά μαθαίνουν να μετρούν ως το 10 στα αγγλικά με την βοήθεια του μικρού λαγού που πηδά απο αριθμό σε αριθμό!!
Όλα τα παιδιά μεταμορφώνονται σε κουνελάκια και πηδούν μαθαίνοντας τους αριθούς.
Στην συνέχεια πολλά παιχνίδια δημιουργούνται και η γνώση γίνεται εύκολη υπόθεση…
Εκλογές στο νηπιαγωγείο μας!!
Εν όψει την Περιφερειακών και Δημοτικών εκλογών της 8ης Οκτωβρίου, τα παιδιά είχαν πολλές απορίες σχετικά με το τι είναι εκλογές!!
Τι πιο σημαντικό απο το να κάνουμε μια προσωμοίωση των εκλογών μέσα στην τάξη μας!
Το εξαιρετικό βιβλίο του Πέδρο Μακούν και της Πάουλα Ντεσκάλδο “Οι εκλογές των ζώων”μας βοηθά πολύ να κατανοήσουμε ολόκληρη την διαδικασία των εκλογών.
Όλα τα ζώα του δάσους συζητούσαν μόνο ένα πράγμα τελευταία: ότι το Λιοντάρι είχε εκτρέψει όλο το νερό από το ποτάμι για να φτιάξει μια πισίνα μπροστά από τη φωλιά του. Σε έξαλλη κατάσταση, άρχισαν να αναρωτιούνται μήπως το Λιοντάρι δεν έπρεπε να είναι πια ο βασιλιάς του δάσους…Τι λέτε να ψηφίσουμε;; Οι υποψήφιοι μόλις 4: Ο Μακάκος, Το λιοντάρι, Η Κόμπρα και ο Βραδύπους.Η αφήγηση σταματά και τα ψηφοδέλτια ετοιμάζονται! Οι υποψήφιοι κάνουν προεκλογικό αγώνα κι εμείς αποφασίζουμε ποιον θέλουμε για νέο αρχηγό!!
Και αφού ψηφίσαμε όλοι με την σειρά, ήρθε η ώρα να ανοίξουμε την κάλπη και να μετρήσουμε τα ψηφοδέλτια…
Νικητής των σημερινών μας εκλογών ειναι το γνωστό σε όλους μας Λιοντάρι!! Οι υπόλοιποι υποψήφιοι δεν κατάφεραν να μας πείσουν…
Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας των Ζώων!
Η 4η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, επειδή συμπίπτει με τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, όπου θεωρείται ο προστάτης των ζώων και του περιβάλλοντος. Είναι 4 Οκτωβρίου σήμερα και τα ζώα γιορτάζουν!!Όλα τα παιδιά με πολλή χαρά μας παρουσιάζουν τα αγαπημένα τους κατοικίδια…
Στην συνέχεια μιλάμε για την έννοια της “προστασίας των ζώων” , τα παιδιά καταθέτουν τις απόψεις τους:” να τους δίνουμε φαγητό και νερό”, ” να τους έχουμε ένα ζεστό σπιτάκι”, ” να τα αγαπάμε” και πολλά άλλα. Και παίζουμε παιχνίδια με τα κατοικίδιά μας!! Όπως το “μάντεψε ποιο ζώο περιγράφω” ή ” σε ποιανού σπίτι κατοικεί το συγκεκριμένο ζωάκι”.
Τέλος η μέρα κλείνει με πολλά βιβλία και ιστορίες αλλά και μια κατασκευή με τα αγαπημένα μας ζωάκια…τα σκυλάκια!
Μαθαίνουμε τους κανόνες συμπεριφοράς της τάξης μας
Οι κανόνες συμπεριφοράς ξεκινούν απο διάφορες προβληματικές καταστάσεις που εκτυλίσονται καθημερινά στην τάξη μας. Όπως αν δεν μαζέψουμε τα παιχνίδια μας μπρεί να τα πατήσουμε και να πέσουμε ή να χαθούν κομμάτια απο κάποιο παιχνίδι, ή αν τρέξουμε για να πάμε να πλυθούμε μπορεί να πέσει κάποιο παιδάκι…και πολλοί άλλοι. Ετσι σιγά σιγά χτίζεται ένα “Συμβόλαιο” με διάφορους κανόνες που όλοι δεσμευόμαστε να το τηρούμε!
Επίσης παίζουμε διάφορα παιχνίδια κατανόησης αποδεκτών και μη κανόνων συμπεριφοράς στο σχολείο και γενικότερα στη ζωή μας.
Παιχνίδια με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας
Πολλά παιχνίδια οργανώνονται στο νηπιαγωγείο για να μπορέσουν να εξοικειωθούν τα παιδιά με την αναγνώριση του ονόματός τους! Το αρχικό γράμμα κάθε ονόματος μας βοηθάει πολύ να βρούμε την καρτέλα με το δικό μας όνομα γιαυτό και παίζουμε παιχνίδια με αυτό!!! Το Μ, το Ν, το Ι, το Α ειναι μερικά απο τα αρχικά μας, τα αναγνωρίζουμε και τα παρατηρούμε…
Στην συνέχεια τα αφήνουμε μπερδεμένα στο πάτωμα και μόλις σταματήσει η μουσική το κάθε παιδί βρίσκει το αρχικό του γράμμα και πατάει πάνω στην καρτέλα του..
Το παιχνίδι όμως δεν σταματάει εδω…Ακολουθεί παιχνίδι “Κρυμμένων γραμμάτων”. Τα αρχικά γράμματα θα “κρυφτούν” σε διάφορες γωνιές και παιχνίδια και τα παιδιά πρέπει να τα βρουν. Στο τέλος αναγνωρίζει ο καθένας το δικό του γραμματάκι και εαν λείπει κάποιο ξαναψάχνουμε απ την αρχή!!
Ο Τσέστερ το μικρό ρακούν μας μαθαίνει το ” Φιλάκι στο χεράκι”
Μια εξαιρετική ιστορία με πρωταγωνιστή τον Τσέστερ, ενα μικρό ρακούν που δεν ήθελε να πάει στο σχολείο, μας μαθαίνει ένα πολύ τρυφερό μυστικό…Ένα γλυκό φιλάκι της μανούλας στην παλάμη μας μπορεί να ζεστάνει τις ώρες που βρισκόμαστε στο σχολείο μακριά απο το σπίτι μας!! Και ξέρετε κάτι;;; Δεν φέυγει το “φιλάκι” απο το χέρι μας ακόμα και αν το πλένουμε…Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!! Κατασκευάσαμε τον μικρό Τσέστερ χρησιμοποιώντας πρώτη φορά το ψαλιδάκι με πολλή προσοχή και τα καταφέραμε!!
Όμως οι κατασκευές δεν σταματούν εδω….