SaferInternet4kids: «Ευγένεια στο διαδίκτυο – Δικαιώματα και υποχρεώσεις παιδιών και νέων στον ψηφιακό κόσμο». 

images.jpeg

SaferInternet4kids και ασφάλεια στο διαδίκτυο είναι δύο έννοιες συνδεδεμένες, αλληλένδετες και απαραίτητες, όταν πραγματοποιούνται έργα όπως ένα Ευρωπαικό έργο etwinning!

Για τον λόγο αυτό όλα τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία του έργου μας αποφασίσαμε να ξεναγήσουμε τα παιδιά στον κόσμο των υπολογιστών, να εξερευνήσουμε όλα τα μέρη που αποτελείται ένας υπολογιστής και να μάθουμε γι αυτά μέσα απο δημιουργικές δραστηριότητες!!!

Κάθε σχολείο αναλαμβάνει (έπειτα από κλήρωση) να ετοιμάσει έναν από τους παρακάτω ήρωες :

Οθόνη , Πληκτρολόγιο , ποντίκι , παπάκι @ , ηλεκτρονικό ταχυδρομείο , ταμπλετ , κινητό, ιστοσελίδα, ηχεία, USB, google , εκτυπωτής , προσωπικά δεδομένα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης (viber, messenger, facebook), τον διαδικτυούλη, η κυρία ασφάλεια στο διαδίκτυο, φάκελος – αρχείο, φωτογραφίες. Ο ήρωας θα είναι προσωποποιημένος . Τέλος κάθε σχολείο θα δημιουργήσει ένα ποιηματάκι (μέχρι τρεις στίχους) που να σχετίζονται με την ευγένεια στο διαδίκτυο και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των παιδιών και θα “ζωντανέυσει” τον ήρωά του!!!

Το δικό μας σχολείο ασχολήθηκε με το πληκτρολόγιο…

Έτσι αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε τον “Ήρωα του Πληκτρολογίου”

1701953436869

Και ιδού ο δικός μας ήρωας…

  1. 20231127 104000

Και να τι χρήσιμο μας λέει:

Πρώτη διαδικτυακή συνάντηση μαθητών μας με τα συνεργαζόμενα σχολεία του έργου eTwinning: Tales of Natural Disaster

Σήμερα Τετάρτη 22 Νοεμβρίου τα παιδιά και οι  εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας συναντηθήκαμε μέσα απο την πλατφόρφα του webex με τους συμμαθητές και συνεργάτες από σχολεία της Ελλάδας, της Ρουμανίας, της Τουρκίας, της Σλοβακίας,  της Πολωνίας και της  Γεωργίας. Είδαμε μαζί τα σχολεία μας, παρουσιάσαμε τα γράμματα που δημιούργησε το κάθε σχολείο για το λογότυπο του έργου και παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια! Ανυπομονούμε  για την επόμενη συνάντησή μας !


Μετάβαση στο sway.office.com.

 

Φτιάχνουμε το λογότυπο του έργου: Etwinning- Tales of Natural Disasters

Δεκαεπτά Νηπιαγωγεία από την Ελλάδα και την Ευρώπη ενώνουν τις δυνάμεις τους και δημιουργούν ένα έργο που σκοπό έχει να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για θέματα φυσικών καταστροφών που προκαλούνται από φυσικά φαινόμενα αλλά και από την παρέμβαση του ανθρώπου στη φύση. Ξεκινώντας τη συνεργασία μας , αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το λογότυπο του έργου μας! Κάθε τάξη ανέλαβε να δημιουργήσει ένα γράμμα από τον τίτλο του έργου, χρησιμοποιώντας υλικά από τη φύση.Όλα τα γράμματα συλλέχθηκαν και δημιουργήθηκε μία συνεργατική αφίσα, από τα παιδιά όλων των Νηπιαγωγείων!

Το γράμμα που φτιάξαμε εμείς είναι το “D”.

1699601006970

Και ναι το λογότυπο του έργου δημιουργήθηκε…

logo 0 39

Επέτειος του Πολυτεχνείου

Την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου στο Νηπιαγωγείο μας. Τα παιδιά παρακολούθησαν την αγαπημένη μας “Ντενεκεδούπολη” στο κουκλοθέατρο και διασκέδασαν μαζί μας. Μέσα απο πολλές δραστηριότητες και παραμύθια διέκριναν την διαφορά ανάμεσα στις λέξεις  “Δημοκρατία” και “Δικτακτορία”.

1701268934718

 

Οι ήρωες της Ντενεκεδούπολης μας συντρόφευσαν στο κουκλοθέατρο ανήμερα της επετείου.

20231116 113128 20231116 113612 20231116 113304

IMG 0ea87045a1a4c1129f8616de413ba694 V

eTwinning” Tales of Natural Disasters”:Ο Μύθος του Εγκέλαδου

Στα πλαίσια του προγράμματος etwinning: Tales of Natural Disasters που συμμετέχουμε φέτος, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μύθους της αρχαιότητας που εμπνέυστηκαν οι άνθρωποι στην προσπάθειά τους να ερμηνέυσουν φυσικά φαινόμενα όπως είναι αυτό του σεισμού.Ο Εγκέλαδος στην Ελληνική μυθολογία φέρεται ως αρχηγός των Γιγάντων,γιος του Τάρταρου και της Γαίας που έπαιξε όμως πρωτεύοντα ρόλο στη Γιγαντομαχία στην οποία και φονεύθηκε. Οι Αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως, όταν γινόταν σεισμός, ο Εγκέλαδος είχε θυμώσει και επειδή ήταν πολύ μεγάλος τράνταζε όλη τη γη.Η θεά Αθηνά για να τον νικήσει τον πέταξε και τον έθαψε κάτω από το νησί της Σικελίας και το ηφαίστειο της Αίτνας.

Τα παιδιά γνωρίζουν τον μύθο μέσα απο εικόνες και βιβλία και εντυπωσιάζονται! Παρατηρούμε το γνωστό συντριβάνι στις Βερσαλλίες

Gaspard Marsy Fontaine de lEncelade Musee national des chateaux de Versailles et de Trianon Versailles France 1675–1676 20050429 1

Και φανταζόμαστε πως μπορεί να ήταν αυτός ο μυθικός γίγαντας…οπότε και τον ζωγραφίζουμε όπως μπορεί ο καθένας.

20231110 103838 20231110 103742

Στην συνέχεια αποφασίζουμε να δημιουργήσουμε κι εμείς τον δικό μας ομαδικό Εγκέλαδο…

1701022566958

20231110 123711Ο δικός μας Εγκέλαδος είναι έτοιμος να αναρτηθεί στην πλατφόρμα του etwinning.

 

Λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης μας!

Φέτος ξεκίνησε η λειτουργία της δανειστικής μας βιβλιοθήκης. Η όλη δράση ξεκινά με την εκμάθηση των κανόνων της βιβλιοθήκης μας και τον τρόπο προσοχής που πρέπει να δίνουμε σε κάθε βιβλίο. “Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί” της Βασιλικής Κάργα μας βοηθά να κατανοήσουμε τον λόγο που πρέπει να προσέχουμε το κάθε βιβλίο.

Αρχικά επιλέγουμε ποια βιβλία θέλουμε για την βιβλιοθήκη μας. Κολλάμε τους κανόνες που συμφωνήσαμε σε κάθε βιβλίο στην εσωτερική του σελίδα και ετοιμάζουμε την ταυτότητα δανεισμού μας.

1701020401018

Παίζουμε παιχνίδια όπως το “Μάντεψε ποιο βιβλίο περιγράφω” όπου τα παιδιά παρατηρούν τις εικόνες των βιβλίων και βρίσκουν την σωστή απάντηση. Στην συνέχεια φωτοτυπούμε το εξωφυλλο κάθε βιβλίου και συνεχίζουμε τα παιχνίδια κάνοντας αντιστοιχίες βιβλίου με την σωστή φωτοτυπία στο σταμάτημα της μουσικής.

17010205093731701020671817Τέλος τα βιβλία παίρνουν την θέση τους στην βιβλιοθήκη και η ώρα του δανεισμού ξεκινά αφήνοντας την ταυτότητά του το κάθε παιδί στο βιβλίο που πήρε…

1701020748704

Η εβδομάδα τελειώνει με εργασίες του μικρού αναγνώστη…

20231109 111455 20231109 111129

eTwinning και S.T.E.A.M με θέμα τον σεισμό!

Στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning με θέμα ”  Tales of natural disaster” που συμμετέχουμε φέτος με το νηπιαγωγείο μας δημιουργήσαμε συνθήκες προσομοίωσης ενός σεισμού με δύο δίσκους σερβιρίσματος , τον έναν επάνω στον άλλο και 4 μπαλίτσες ενδιάμεσα για να επιτρέπουν την κίνηση στον επάνω δίσκο. Τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν και να κατασκευάσουν σε ομάδες των 4-5  παιδιών, μια κατασκευή, με ένα απο τα τέσσερα υλικά που αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε, που θα αντέχει σε έναν ενδεχόμενο “σεισμό”… Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα ξεκινά μια στέρεη κατασκευή με πλαδτικά τουβλάκια ή μαγνήτες ή ξύλινα τουβλάκια ή πλαστελίνη σε συνδιασμό με λεπτά ξυλάκια!! Και η δράση ξεκινά…

1699276090103

και ιδού οι κατασκευές μας…

1699275835886Και τώρα …είναι η ώρα της αλήθειας!!! Ποια κατασκευή θα αντέξει στο σεισμο…

1699276279061169927659462116993022242621699302460432

Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ και έκαναν υποθέσεις για την στατικότητα των κατασκευών τους.

Το 2ο τμήμα ασχολήθηκε με τον Σεισμογράφο και τον τρόπο που μπορούμε να μετρήσουμε τον σεισμό. Τα παιδιά έμαθαν για την μονάδα Ρίχτερ και το είδος των σεισμών που υπάρχουν ανάλογα την αιτία γένεσής τους, δηλαδη τεκτονικούς ή ηφαιστειογενείς.

Δημιούργησαν μια ομαδική κατασκευή, έναν δικό μας Σεισμογράφο!!! Και τον χρησιμοποίησαν στην πράξη καταγράφοντας δονήσεις…

1699364149016

Μετά τον πειραματισμό σειρά έχουν οι εργασίες αξιολόγησης της δράσης…και τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά!!

20231103 11545720231103 115540

31 Οκτωβρίου:Παγκόσμια Ημέρα της Αποταμίευσης

Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης θεσπίστηκε στις 31 Οκτωβρίου 1924, κατά τη διάρκεια του 1ου Διεθνούς Συνέδριο  Ταμιευτηρίων στο Μιλάνο της Ιταλίας. Στα ψηφίσματα του Παγκόσμιου Συνεδρίου Αποταμίευσης ανακοινώθηκε ότι η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης θα είναι μια ημέρα αφιερωμένη στην προώθηση της αποταμίευσης σε όλο το κόσμο.

Στο νηπιαγωγείο μας κι εμείς μιλήσαμε για την έννοια της Αποταμίευσης και την γενικευσαμε σε πολλές δραστηριότητες της ζωής μας. Στο κομμάτι αυτό πολύ σημαντική ήταν η βοήθεια του παραμυθιού του Αντώνη Παπαθεοδούλου “Αν κάθε μέρα”. Μιλήσαμε όμως και αναγνωρίσαμε τα νομίσματά μας, τα ευρώ.

1699016149316

Κάναμε πολλών ειδών συναλλαγές όπου τα χρησιμοποιήσαμε για να ” αγοράσουμε” διάφορα είδη του νηπιαγωγείου μας όπου είχαμε τοποθετήσει τιμές και τέλος καταλήξαμε στο εξής συμπέρασμα…” Αν κάθε μέρα κάνω κάτι μικρό…μια μέρα θα μπορώ να κάνω κάτι μεγάλο”. Και φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι κατασκευές μας!!! Οι κουμπαράδες με ζωάκια Πάντα! Γιατί αν δεν ξεχνάμε να τους ταίζουμε…θα έχουμε λεφτά για ΠΑΝΤΑ!!

20231101 124422

20231101 124408

28η Οκτωβρίου του 1940

28η Οκτωβρίου 1940: Ημέρα μνήμης, ημέρα εθνικής υπερηφάνειας για το λαό μας που υψώνοντας το παράστημά του στάθηκε ατρόμητος μπροστά σε “γίγαντες” παλεύοντας για το δίκιο, για την ελευθερία του, κερδίζοντας το θαυμασμό όλης της ανθρωπότητας!

Τα ιστορικά γεγονότα “ξεδιπλώθηκαν” μέσα από ψηφιακό – αρχειακό υλικό δίνοντας την ευκαιρία να σχολιάσουμε τον άνισο αγώνα των Ελλήνων απέναντι στους κατακτητές, το υπέρμετρο θάρρος τους, τον πατριωτισμό τους, την αυτοθυσία τους… αλλά και να εκτιμήσουμε το “δώρο” της ειρήνης που σήμερα απολαμβάνουμε. Το βροντερό “ΟΧΙ” των Ελλήνων  και οι ηρωικοί φαντάροι πρωταγωνίστησαν και στα εικαστικά έργα που δημιουργήσαμε.

1698671187939

1698671102834

Την παραμονή της Εθνικής Επετείου, πραγματοποιήθηκε γιορτή στο νηπιαγωγείο μας, με ποιήματα, τραγούδια αλλα και παρέλαση στην αυλή του νηπιαγωγείου μας…

169901527975720231027 090632

IMG dc1114f7962bab857ad94d2d30d2178c V IMG 4ad2939a525d8080063a30cd2d381359 V

“Ο Καραγκιόζης στην Παρέλαση”

Σήμερα είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την θεατρική ομάδα ” Σκιάς Όναρ” να μας παρουσιάσει την παράσταση θεάτρου σκιών “Ο Καραγκιόζης στην παρελαση”. Ήταν μια υπέροχη παράσταση με πολύ γέλιο, χαρά, ευτράπελα αλλά και ωραία μηνύματα. Μετά απο όλες τις περιπέτειες που πέρασε ο Καραγκιόζης κατάφερε επιτέλους να μάθει, με την βοήθεια των παιδιών, πως πρέπει να γίνεται μια σχολική παρέλαση! Μας ενημέρωσε ο Μπαρμπα Γιώργος για τον λόγο που πρέπει να γίνεται η παρέλαση, για να τιμήσουμε τους ήρωες που θυσιάστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας μας.Έτσι τα παιδιά μέσα απο την διασκέδαση διδάχθηκαν και την αξία των εθνικών μας επετείων για την διατήρηση της μνήμης του έθνους μας.

20231020 113107 20231020 113139 20231020 121445 20231020 121524