2niptrilof's blog

Απλά ένα ακόμα ιστολόγιο Blogs.sch.gr

2niptrilof's blog

10/5/21 Άνοιγμα της δια ζώσης εκπ/σης με self tests

Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να ενημερωθείτε για ό,τι ισχύει σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων και της δια ζώσης εκπαίδευσης, από τη Δευτέρα 1ο /5/21. Κάθε Κυριακή και κάθε Τετάρτη εκπαιδευτικοί και μαθητές υποβάλλονται σε self tests.Την επόμενη ημέρα, κατά την πρωϊνή προσέλευση των νηπίων, επιδεικνύουν τη σχετική βεβαίωση στην εκπαιδευτικό του σχολείου.

document_17_1

Συμβουλευτική Γονέων

Αγαπητοί γονείς,

Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, θα θέλαμε να σας θέσουμε μερικές απόψεις που πιστεύουμε πως θα σας βοηθήσουν να παρατηρήσετε τη συμπεριφορά σας στο ρόλο σας ως γονέα και τα οποία θα υποστηρίξουν θετικά τις σχέσεις σας με το σχολείο.

Είναι καλό να γνωρίζετε, πως είστε οι θεμελιωτές των πρώτων ηθικών αξιών που υιοθετεί κάθε παιδί στη συμπεριφορά του. Από εσάς το παιδί αναγνωρίζει το καλό και το κακό, το ωραίο και το άσχημο, την υπερβολή από το μέτρο και την αρμονία. Είστε, δηλαδή, οι πρώτοι “νομοθέτες” στην ηθική ανάπτυξη του παιδιού. Για τα παιδιά, όντας εξαρτημένα ψυχολογικά και οικονομικά από εσάς, είστε τα πιο σημαντικά πρόσωπα που διδάσκουν με τις πράξεις τους όλα τα παραπάνω.

Το κλειδί της “επιτυχίας” είναι να προσπαθούμε προς την αυτογνωσία και αναγνωρίζουμε τις απαιτήσεις των καιρών.

Οι παρακάτω απόψεις έχουν σαν στόχο να σας κάνουν να προβληματιστείτε, να αναρωτηθείτε, να αναθεωρήσετε πιθανόν λαθεμένες τακτικές και στάσεις στο δύσκολο ρόλο σας ως γονέα. Κάθε προσπάθεια από την πλευρά σας θα χτίσει της μελλοντική αρμονία και ισορροπία της ψυχικής και σωματικής υγείας των παιδιών σας.

*Αναθέστε στα παιδιά σας ευθύνες τόσο μεγάλες ή τόσο μικρές, ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Μην πείτε ότι θα αναθέσετε σε αυτά ευθύνες μετά τα 20 τους χρόνια, τότε θα είναι πολύ αργά.

*Αποφεύγετε να κάνετε συγκρίσεις ανάμεσα στα παιδιά σας ή να διατυπώνετε αφορισμούς, κάθε παιδί έχει την μοναδικότητα του και κάθε απόρριψη είναι μεγαλύτερη πληγή για την ψυχή του.

*Χαμηλώστε τους τόνους της φωνής σας και τις έντονες συγκρούσεις στο σπίτι, όσα προβλήματα κι αν έχετε να αντιμετωπίσετε. Τα άσχημα παιδικά χρόνια είναι μια δυσάρεστη “προίκα”, που παραμονεύει να εκδηλωθεί αργότερα στις κατάλληλες συνθήκες.

*Θυμηθείτε: τα παιδιά μιμούνται τις συμπεριφορές, τις επιλογές, τις αρχές των γονέων.

*Μην ειρωνεύεστε ή απορρίπτετε τους δασκάλους των παιδιών σας μπροστά στα μάτια τους. Όσο δίκιο κι αν έχετε φροντίστε να είστε διακριτικοί και διαλλακτικοί.Ο μεγάλος χαμένος θα είναι τα παιδιά σας.

*Υποστηρίξτε και ωθήστε τα παιδιά σας να δανείζονται βιβλία από το σχολείο τους σύμφωνα πάντα με τους κανόνες, kαθώς και να γίνουν μέλη της Δημοτικής δανειστικής βιβλιοθήκης της πόλης σας. Eίστε και εσείς αναγνωστικά πρότυπα. Tα παιδιά μιμούνται τη στάση σας απέναντι στο βιβλίο και την ανάγνωση.

*Φροντίστε να εναρμονίζετε τη στάση σας με αυτές του σχολείου, ακόμα και αν διαφωνείτε σημαντικά, είναι καλό να συζητάτε με τους δασκάλους των παιδιών σας τις απόψεις σας.

*Μάθετε στα παιδιά σας να δίνουν, να φροντίζουν και να νοιάζονται για το συνάνθρωπό τους. Έτσι αναπτύσσεται η κοινωνική τους συνείδηση και τα παιδιά μαθαίνουν την αγάπη.

*Μην αφήνετε τα παιδιά σας ατελείωτες ώρες μπροστά στην τηλεόραση ή στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.Η χωρίς μετρό χρήσης τους βλάπτει σοβαρά το σώμα τους, τη βούληση τους στη γλωσσική τους ανάπτυξη, την κοινωνικότητά τους.Παρατήρηση: ένας σημαντικός παράγοντας της παιδικής παχυσαρκίας είναι τα τα σνακ που τρώγονται μπροστά στην τηλεόραση.

*Να φοράτε στα παιδιά σας απλά, καθαρά και άνετα ρούχα. Το ντύσιμο πρέπει να βοηθάει τις κινήσεις τους καθώς και να τα κρατάει ζεστά ή δροσερά. Η αισθητική να μπαίνει στην υπηρεσία της λειτουργικότητας.

*Για το σχολείο φροντίστε τα παιδιά σας να παίρνουν υγιεινές τροφές, χωρίς συντηρητικά, όπως φρούτα, χυμούς, σπιτικά σάντουιτς.

*Προσπαθήστε να μάθετε στα παιδιά σας να μην είναι αργόσχολα, πάντα να κάνουν κάτι, να ασχολούνται με ποικίλες δραστηριότητες. Δηλαδή όχι μόνο διάβασμα, όχι μόνο τηλεόραση ή όχι μόνο παιχνίδι.

*Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από την ικανοποίηση των αναγκών τους. Η λειτουργική μάθηση είναι η πιο μόνιμη και αποτελεσματική, επειδή γίνεται βιωματικά.

*Φροντίστε ώστε τα παιδιά σας να είναι συνεπή στο ωράριο του σχολείου τους. Το σχολείο είναι η σοβαρότερη απασχόληση του παιδιού, όπως είναι η εργασία για σας.

*Είναι καλό τα παιδιά σας να έχουν σταθερές ώρες φαγητού, καθώς και να φροντίζουν την προσωπική τους υγιεινή ( δόντια, σώμα).

*Απαιτήστε από τα παιδιά να φροντίζουν τα πράγματά τους όπως βιβλία, ρούχα, παιχνίδια. Δηλαδή να τα τακτοποιούν και να τα κρατάνε καθαρά.

*Προσπαθήστε να εξηγείτε και να απαντάτε στις ερωτήσεις των παιδιών σας. Η φυσική περιέργεια είναι η καλύτερη πηγή μάθησης για τα παιδιά.

*Αιτιολογήστε στα παιδιά τις επιλογές σας και τις πράξεις σας. Τα παιδιά θα αναπτύξουν συλλογισμούς και θα μιμηθούν αυτή σας τη στάση. Βοηθήστε τα να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.

*Πάρετε μαζί σας τα παιδιά στο σούπερ μάρκετ και δείξτε τα πώς ψωνίζετε έτσι σαν βόλτα, σαν παιχνίδι. Μιλήστε -εξηγείστε τα γιατί αγοράζετε το ένα προϊόν και όχι κάποιο άλλο. Έτσι τα παιδιά μαθαίνουν να αξιολογούν σωστά τα προϊόντα και να ωριμάζουν ως καταναλωτές. Μην υποχωρείτε στις επιθυμίες τους εύκολα για αγορά τροφών ανθυγιεινών.

*Μη δίνετε στα παιδιά μεγάλα χαρτζιλίκια όσο πλούσιοι και αν είστε. Μάθετε στα παιδιά να εκτιμούν την αξία των αγαθών, το μόχθο, καθώς και τα ίδια τα χρήματα.

*Μάθετε στα παιδιά σας να αποταμιεύουν και να βάζουν στόχους με τις αποταμιεύσεις τους, όπως να αγοράσουν κάτι χρήσιμο γι αυτά. όπως βιβλία. παιχνίδια. δώρα.

*Να συμμετέχετε πάντα στις εκδηλώσεις καθώς και στις συναντήσεις των γονέων που οργανώνει το σχολείο των παιδιών σας. Έχει μεγάλη σημασία η καλή συνεργασία των γονέων με το σχολείο. Οι συγκρούσεις και οι αντιφάσεις πολλές φορές προκαλούν σύγχυση στις απόψεις των παιδιών που βρίσκονται σε διαμόρφωση.

*Η ζωή είναι πολύ δύσκολη για να λέμε πάντα ναι στα παιδιά. Ο άνθρωπος ωριμάζει μέσα από τις συγκρούσεις (Piaget). Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να μοιράζονται, να περιμένουν. να στερούνται (αν ποτέ και ότι χρειαστεί), να δίνουν, να υποχωρούν. Όλες οι συγκρούσεις της ανθρωπότητας γίνονται για το μοίρασμα των αγαθών, του χρόνου, της φροντίδας, της αγάπης.

*Βοηθήστε  τα παιδιά να γίνουν δυνατά και ευαίσθητα. Να αναγνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους και να αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους. Υποστηρίξτε τα να βάζουν στόχους στη ζωή τους και όχι απλώς να έχουν επιθυμίες.

*Να κρατάτε σταθερή στάση για τα ίδια πράγματα. Οι ακραίες συμπεριφορές για τα ίδια αιτήματα, προκαλούν σύγχυση στην ωρίμανση του παιδιού π.χ. επειδή καθυστέρησε να γυρίσει στο σπίτι την πρώτη φορά να τον δείρετε και την άλλη να αδιαφορήσετε.

*Η λεκτική βία είναι το ίδιο βλαπτική με τη σωματική βία. Μην αναπαράγετε στα παιδιά σας τις εμπειρίες αυτές που πιθανόν περάσατε εσείς στα παιδικά σας χρόνια.

*Αφήστε τα παιδιά σας να παίζουν. Το παιχνίδι είναι η πιο υγιής πηγή -διαδικασία για τη μάθηση των ανθρώπινων σχέσεων και των σχέσεων με τα πράγματα. Το παιχνίδι συνοδεύει τον άνθρωπο μέχρι τα βαθιά του γεράματα.

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω είναι καλό να μην πανικοβληθούμε. Γιατί σε όλες τις εποχές, τα παιδιά αισθάνονται ότι οι γονείς τους δεν τα καταλαβαίνουν. Οι γονείς, πάλι από την πλευρά τους, θαρρούν πως αυτοί ήταν μάλλον καλύτερα παιδιά.

Ας προσπαθήσει ο καθένας από την πλευρά του να κατανοήσει το ρόλο του άλλου και πιο πολύ οι γονείς. Ο καθένας, δυστυχώς ή ευτυχώς, ωριμάζει βιώνοντας από μόνος του το δικό του ρόλο.

Η αυτογνωσία, η αγάπη, το μέτρο στην αναζήτηση των ανθρώπινων σχέσεων και της μάθησης , ίσως είναι μερικά από τα πολλά “κλειδιά” της Ευτυχίας στη συνύπαρξη και στην αρμονία του σύμπαντος.

Γνωριμία με το Νηπιαγωγείο (αρχή σχολικής χρονιάς)

    Αγαπητοί γονείς, τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο:

 

*Θα μάθουν τι σημαίνει φιλία.

*Θα μάθουν να σέβονται ο ένας τον άλλον αλλά και τον εαυτό τους.

*Θα μάθουν να βοηθάνε ο ένας τον άλλον.

*Θα μάθουν ότι δεν είναι ¨το κέντρο” του κόσμου αλλά ότι είναι ένα μέρος του.

*Θα μάθουν να αποδέχονται τον άλλον με τις ιδιαιτερότητές του, τα ελαττώματά του και τα προτερήματά του.

*Θα μάθουν ότι είναι μοναδικοί αλλά όχι με εγωιστικό τρόπο.

*Θα μάθουν ότι έχουν δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις.

*Θα μάθουν κανόνες και θα κατανοήσουν ότι αν τους ακολουθείς, όλα στην καθημερινή ζωή τους θα κυλούν πιο όμορφα και πιο ομαλά.

*Θα μάθουν να προστατεύουν, να εκτιμούν και να σέβονται κάθε ζωντανό πλάσμα στη γη, ακόμη κι ένα μυρμηγκάκι…

*Θα μάθουν να αυτοεξυπηρετούνται.

*Θα μάθουν να “παίρνουν” αλλά και να “δίνουν”.

*Θα ανακαλύπτουν και θα κατανοούν σιγά σιγά τον κόσμο που τους περιβάλλει.

*Θα μάθουν να σέβονται το περιβάλλον και τη φύση και να την προστατεύουν.

*Θα μάθουν πολλά πολλά πράγματα ακόμη!!Και ξέρετε ποιο είναι το μυστικό??Θα τα μάθουν παίζοντας!!!

           

                Τουλάχιστον εμείς θα προσπαθήσουμε!!

Και με τη δική σας βοήθεια, σίγουρα θα τα καταφέρουμε!!!

 

    ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ για μια ΠΟΛΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ 2021

 

“Όλα όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο” Robert Fulghum

… Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο.

.Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο.

Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:

* Να μοιράζεσαι τα πάντα.

* Να παίζεις τίμια.

* Να μη χτυπάς τους άλλους.

* Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.

* Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.

* Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.

* Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.

* Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.

* Να κοκκινίζεις.

* Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.

* Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.

* Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.

* Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους.

* Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικά δεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό.

* Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς.

* Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ όλες: τη λέξη ΚΟΙΤΑ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ.

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή.

Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή.

Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο.

Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους.

Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με τους άλλους …Τελικά πρέπει να σας πω πως έχω άδεια παραμυθά. ΄Ενας φίλος μου μου την έβγαλε και την κρέμασε στον τοίχο, πάνω από το γραφείο μου. Αυτή η άδεια μου επιτρέπει να χρησιμοποιώ τη φαντασία μου, για να ξαναβάζω σε σειρά τις εμπειρίες μου και να προωθώ το μύθο, όσο αυτός εξυπηρετεί κάποια όψη της αλήθειας.

Ακόμη περιέχει το “πιστεύω” ενός παραμυθά:

* Πιστεύω ότι η φαντασία είναι πιο δυνατή από τη γνώση.

* ΄Οτι ο μύθος είναι πιο δραστικός από την ιστορία.

* ΄Οτι τα όνειρα είναι πιο ισχυρά από τα γεγονότα.

* ΄Οτι η ελπίδα πάντα θριαμβεύει έναντι της εμπειρίας.

* ΄Οτι το γέλιο είναι η μόνη θεραπεία της θλίψης.

* Και πιστεύω ότι η αγάπη είναι πιο δυνατή από το θάνατο.

 ROBERT FULGHUM

20 ΜΑΡΤΙΟΥ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

Ενημερωτικό υλικό και αφίσες για τη στοματική υγιεινή, για μικρούς και μεγάλους ( πατήστε επάνω για εμφάνιση):

pagkosmia_par1

pagkosmia_par2

pagkosmia_par3

pagkosmia_par4

pagkosmia_par5

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΟΔΥ για τα παιδιά

file:///C:/Users/User/Downloads/%CE%9F%CE%94%CE%97%CE%93%CE%99%CE%95%CE%A3-%CE%95%CE%9F%CE%94%CE%A5-%CE%93%CE%99%CE%91-%CE%A4%CE%91-%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%94%CE%99%CE%91.pdf

Συμμετοχή σε διαδικτυακή εκδήλωση για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821

Το Σάββατο 20 Μαρτίου 2021, το σχολείο μας συμμετείχε στη διαδικτυακή εκδήλωση της επετείου για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, που διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με μια ομαδική εργασία από τα παιδιά, μετά την ανάγνωση και επεξεργασία του βιβλίου της Ευγ. Φακίνου, “Τα Ελληνάκια” ( εκδ. ΚΕΔΡΟΣ ).

 

        

Για προβολή της ομαδικής εργασίας πατήστε και ανοίξτε το παρακάτω link (power point):

2ο Νηπ τριλοφ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

file:///C:/Users/User/Downloads/%CE%A3%CE%A7%CE%9F%CE%9B%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A3-%CE%9F%CE%94%CE%97%CE%93%CE%9F%CE%A3.pdf

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων είναι προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων, Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάζει, αποφασίζει τις θεματικές ενότητες με τις οποίες θα ασχοληθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, οργανώνει και σχεδιάζει με πολλαπλές συναντήσεις και καταθέτει προς έγκριση τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Μεθοδολογία Υλοποίησης Προγραμμάτων:

  • Διαθεματική προσέγγιση σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα, έμφαση στην έρευνα  και τις προσωπικές εμπειρίες των παιδιών
  • ομαδοσυνεργατική μέθοδος όπου τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες
  • μέθοδος project (σχέδια εργασίας)
  • συνεργασία με άλλους τοπικούς φορείς και με το Σύλλογο Γονέων.

 

 

Διαθεματική προσέγγιση σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών:

Γλώσσα: το βασικότερο εργαλείο σκέψης και έκφρασης, γραφή, ανάγνωση, λογοτεχνία.

Μαθηματικά: μετρήσεις, ταξινομήσεις, ομαδοποιήσεις κ.λ.π..

Αισθητική αγωγή -Δημιουργία και έκφραση: εικαστικά, γνωριμία με τις Τέχνες, μουσική, μουσικοκινητική, κουκλοθέατρο, δραματοποίηση, θεατρικό παιχνίδι.

Φυσική Αγωγή: γυμναστική, κινητικά παιχνίδια ( και με όργανα γυμναστικής) , μέσα στο σχολείο και στην αυλή.

Παιδί και περιβάλλον: (φυσικό και ανθρωπογενές) -περιβαλλοντική αγωγή, επισκέψεις, εκθέσεις, συζήτηση με ειδικούς, συμμετοχή σε κοινωνικές δράσεις κ.λ.π

Πληροφορική: γνωριμία με τις νέες τεχνολογίες, μέσω παιχνιδιών.

 

 

-ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ:

Στο χώρο του Νηπιαγωγείου τα παιδιά ενθαρρύνονται να:

  • διηγούνται / αφηγούνται
  • περιγράφουν
  • εξηγούν – ερμηνεύουν
  • συμμετέχουν σε συζητήσεις και να επιχειρηματολογούν
  • βελτιώνουν και εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο.

Στο χώρο του Νηπιαγωγείου τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διαφορετικές εκδοχές γραπτού λόγου (βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, επιγραφές κ.λ.π.) ώστε να τους δίνεται η ευκαιρία να:

  • τις αναγνωρίζουν με βάση εξωτερικά-τυπογραφικά χαρακτηριστικά
  • συνειδητοποιούν διαφορετικές εκδοχές γραπτού λόγου
  • μεταφέρουν μηνύματα με διαφορετικό τρόπο
  • υιοθετούν βασικές συμβάσεις ανάγνωσης του αλφαβητικού συστήματος γραφής (π.χ. διαβάζουμε από αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω, τα βιβλία διαβάζονται από την αρχή μέχρι το τέλος κ.λ.π.)
  • ακούν και να κατανοούν μια διήγηση, ένα κανόνα παιχνιδιού ή άλλα αντικείμενα που κάποιος τους διαβάζει φωναχτά
  • απομνημονεύουν μικρά κείμενα
  • αναγνωρίζουν οικείες λέξεις στον περιβαλλοντικό έντυπο λόγο και μέσα σε κείμενα, να προβληματίζονται γι αυτές, να παροτρύνονται να τις παρατηρούν και να τις κρίνουν
  • συλλέγουν πληροφορίες από διάφορες πηγές, στις οποίες εμπλέκονται γραπτός λόγος και εικόνα (αφίσες, ταινίες, σήματα, έργα τέχνης)
  • χρησιμοποιούν τη βιβλιοθήκη της τάξης και να επιλέγουν βιβλία
  • εντοπίζουν τον τίτλο, το συγγραφέα κι άλλα στοιχεία του βιβλίου
  • συνειδητοποιήσουν ότι ο γραπτός λόγος είναι αναπαράσταση της γλώσσας και η εικόνα αναπαράσταση του κόσμου
  • συνειδητοποιήσουν τη σχέση προφορικού – γραπτού λόγου και να οδηγηθούν στην κατανόηση ότι οι λέξεις μπορούν να κατατμηθούν σε επιμέρους γλωσσικές μονάδες
  • ασκούνται μέσα από γλωσσικά παιχνίδια στον εντοπισμό των φθόγγων στην αρχή ή στο τέλος μιας λέξης
  • αναγνωρίζουν ή συγκρίνουν διαφορετικές μορφές γραπτού λόγου, όπως τα χειρόγραφα από το έντυπο κείμενο, την ελληνική και ξένη γραφή κ.λ.π.

Τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο, μέσω της εργασίας με τον γραπτό λόγο, πρέπει να έχουν ευκαιρίες να:

  • ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που συνδέονται με το “γιατί” και το “πως” γράφουμε (κοινωνική διάσταση του γραπτού λόγου)
  • γνωρίσουν την αξία της γραφής ως μέσο επικοινωνίας, ανάπτυξης ιδεών, μεταφοράς πληροφοριών, έκφρασης συναισθημάτων αλλά και πηγή ευχαρίστησης και απόλαυσης
  • συνειδητοποιήσουν ότι τα κείμενα απευθύνονται σε συγκεκριμένους αναγνώστες κάθε φορά και μαθαίνουν να τα βελτιώνουν ακούγοντας το αποτέλεσμα της υπαγόρευσης, κάνοντας επιλογές λεξιλογίου και διατύπωσης
  • υποστηριχθούν στην προσπάθειά τους να κρατούν ένα μολύβι, στυλό, μαρκαδόρο, αποτελεσματικά παίρνοντας σωστή σωματική στάση
  • γράφουν το όνομά τους στις εργασίες τους με κεφαλαία ή και με πεζά γράμματα
  • παροτρύνονται να παράγουν κείμενα προκειμένου να εκφράσουν ένα συγκεκριμένο μήνυμα
  • γράφουν πράγματα που έχουν νόημα και σημασία γι αυτούς και συνδέονται με τις δραστηριότητες του Νηπιαγωγείου

-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Στα νήπια θα πρέπει να δίνονται ποικίλες ευκαιρίες μέσα από δραστηριότητες που έχουν το στοιχείο του παιχνιδιού και με κατάλληλες διδακτικές επεμβάσεις να εφαρμόζουν τα μαθηματικά στην καθημερινή πρακτική ώστε να:

  • πειραματίζονται και να ερευνούν ανοιχτές καταστάσεις προβληματισμού
  • εφαρμόζουν τις ήδη αποκτημένες γνώσεις
  • κάνουν δοκιμές κι επαληθεύσεις
  • συγκρίνουν
  • ταξινομούν
  • διατάσσουν υλικά κι αντικείμενα
  • παρουσιάζουν δεδομένα
  • μετρούν, χρησιμοποιώντας αυθαίρετες ή συμβατικές μονάδες μέτρησης
  • αναπτύσσουν τη μαθηματική  γλώσσα επικοινωνίας
  • αξιοποιούν την τεχνολογία
  • χρησιμοποιούν, οργανώνουν και να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τους αριθμούς
  • εκτελούν απλές μαθηματικές πράξεις
  • κατανοούν απλές χωροχρονικές έννοιες και σχέσεις και να αναπαράγουν σχήματα
  • αναγνωρίζουν και να ονομάζουν απλά στερεά και ευθύγραμμα σχήματα
  • αναγνωρίζουν συμμετρικά σχήματα ως προς τον άξονα

-ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Σε μια “εμπλουτισμένη επιστημονικά” τάξη και με κατάλληλες διδακτικές παρεμβάσεις τα παιδιά ενθαρρύνονται να:

  • βιώνουν και να εξερευνούν τον φυσικό και τεχνικό κόσμο
  • προσεγγίζουν έννοιες των φυσικών επιστημών
  • παρατηρούν
  • συγκρίνουν
  • ταξινομούν
  • προβλέπουν
  • κάνουν υποθέσεις
  • συλλέγουν στοιχεία
  • δοκιμάζουν
  • επαληθεύουν
  • εφαρμόζουν
  • κατανοούν τη σημασία της παρατήρησης και των πειραμάτων για τη μελέτη υλικών και φαινομένων
  • αναπτύσσουν επιστημονική γλώσσα και επικοινωνία
  • αξιοποιούν την τεχνολογία
  • αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα ορισμένων εργαλείων και οργάνων για τη συλλογή πληροφοριών
  • αναγνωρίζουν τη σχέση της επιστήμης με την καθημερινή ζωή
  • ακολουθούν κανόνες ασφαλείας και να χρησιμοποιούν ασφαλή υλικά και μέσα
  • κατανοούν τη σημασία της ομαδικής εργασίας και της από κοινού ανακάλυψης
  • κατανοούν βασικά χαρακτηριστικά γύρω από τη δομή και τις ιδιότητες των υλικών
  • γνωρίσουν απλές μηχανές και επινοήσεις, να πειραματίζονται και να αναγνωρίζουν τη χρησιμότητά τους στη ζωή μας
  • κατανοούν ορισμένες πηγές ενέργειας και τις μετατροπές τους
  • κατανοούν την κίνηση και τις αρχές που την εξηγούν
  • γνωρίσουν τους μαγνήτες

-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Στο Νηπιαγωγείο η εικαστική αγωγή έχει ως γενικό στόχο το παιδί να:

  • έρθει σε επαφή με τα έργα Τέχνης και την καλλιτεχνική δημιουργία
  • εκφράσει τις ιδέες του με διαφορετικά μέσα και τρόπους
  • αναπτύσσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του
  • αρχίζει να διακρίνει το ωραίο στη φύση, στο περιβάλλον και στα έργα τέχνης
  • καλλιεργηθεί η οπτική του αντίληψη
  • παρατηρεί, πειραματίζεται, ερευνά και να χρησιμοποιεί τις εμπειρίες του στο σχολείο ως στοιχείο καλλιτεχνικής δημιουργίας και έκφρασης
  • εξασκείται στη χρήση υλικών και διαφόρων τεχνικών
  • αποκτά επιδεξιότητα
  • ενθαρρύνεται στην παραγωγή έργων
  • κατανοεί την τέχνη ως μέσο έκφρασης κι επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων
  • υιοθετεί θετικές στάσεις απέναντι στα έργα τέχνης
  • καλλιεργεί την καλαισθησία του με την επαφή έργων τέχνης ποικίλων μορφών και διαφορετικών πολιτισμών
  • εκφράζει ιδέες, εμπειρίες και συναισθήματα μέσα από τα έργα του
  • χρησιμοποιεί την τέχνη για να συμπληρώνει άλλα μαθήματα
  • αναγνωρίζει βασικά εικαστικά επαγγέλματα

-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ)

Τα παιδιά από μικρή ηλικία έρχονται σε επαφή με το άμεσο περιβάλλον και ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τον εαυτό τους, τα ζώα και τα φυτά.

Αρχικά χρησιμοποιούν τις αισθήσεις τους, κάνουν υποθέσεις, προσπαθούν να ανακαλύψουν το μεγαλείο της ζωής.

Παρατηρούν ζωϊκούς και φυτικούς οργανισμούς και παρακολουθούν την εξέλιξή τους.

Διακρίνουν ομοιότητες και διαφορές, αντιλαμβάνονται σχέσεις αλληλεξάρτησης, προσπαθούν να ερμηνεύσουν φυσικά φαινόμενα και αλλαγές που συμβαίνουν γύρω τους.

Στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να δίνονται οι ευκαιρίες να βιώσουν εμπειρίες ώστε να:

  • αποσαφηνίζουν έννοιες και να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τον ανθρώπινο οργανισμό
  • αποσαφηνίζουν έννοιες και να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους ζωϊκούς οργανισμούς
  • αποσαφηνίζουν έννοιες και να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους φυτικούς οργανισμούς
  • διευρύνουν την γνώση τους για το περιβάλλον
  • να μάθουν βασικούς κανόνες υγιεινής
  • αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές
  • αναπτύσσουν τη γλώσσα και την επικοινωνία και να αξιοποιούν την τεχνολογία
  • εξοικειώνονται με την έρευνα

 

 

Οδηγίες ΕΟΔΥ για τα Νηπιαγωγεία

file:///C:/Users/User/Downloads/%CE%9F%CE%94%CE%97%CE%93%CE%99%CE%95%CE%A3-%CE%95%CE%9F%CE%94%CE%A5-%CE%93%CE%99%CE%91-%CE%A4%CE%91-%CE%9D%CE%97%CE%A0%CE%99%CE%91%CE%93%CE%A9%CE%93%CE%95%CE%99%CE%91.pdf

Σελίδα 3 από 4

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση