Το Σχολείο, καλείται μέσω της μαθησιακής διαδικασίας των καθημερινών πρακτικών και των νέων δεξιοτήτων, να εφοδιάζει τους μαθητές με γνώσεις, δεξιότητες, αξίες και οράματα προκειμένου να σχεδιάσουν ένα καλύτερο μέλλον, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.
Στόχοι του εργαστηρίου της Υγιεινής Διατροφής, είναι οι μαθητές /τριες:
-Γνωριμία με την προέλευση των τροφών.
-Γνωριμία με τις ομάδες των τροφών, την πρόσληψη κατάλληλων ποσοτήτων και την Πυραμίδα της Διατροφής.
-Να ανακαλύψουν και να μάθουν με βιωματικό τρόπο τι σημαίνει υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.
-Να βελτιώσουν τις διατροφικές τους συνήθειες και να αποκτήσουν υγιεινές συνήθειες στη ζωή τους.
-Να συνειδητοποιήσουν τη σημαντικότητα της διατροφής στη συνολική μας υγεία.
-Την επιλογή των τροφίμων με υψηλή διατροφική αξία και την αποφυγή τροφίμων με χαμηλή διατροφική αξία.
-Τη συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητα.
-Την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
-Καλλιέργεια επικοινωνίας, συνεργασίας μεταξύ των παιδιών.
-Καλλιέργεια τεχνολογικών δεξιοτήτων.
-Να συνειδητοποιήσουν ότι τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση τροφίμων μπορεί να προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
-Στο Α΄Εργαστήριο Δεξιοτήτων, γίνεται η διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των νηπίων πάνω στο θέμα και η δημιουργία σχετικού ιστογράμματος με τις απαντήσεις τους. Διαβάζουμε την ιστορία “Ο ωραίος Δαρείος” της Σ. Ζαραμπούκα, συζητάμε γιατί ο Δαρείος δεν χωρούσε από το πέρασμα της επιστροφής στο σπίτι του και τι προτείνουν τα παιδιά γι αυτό, και τη δραματοποιούμε :
-Στο Β΄Εργαστήριο Δεξιοτήτων, διαβάζουμε την ιστορία της Σ. Μαντούβαλου “Η Κολοτούμπα μια φορά”, συζητάμε γιατί η Κολοτούμπα ένιωθε αδύναμη και πώς θα καταφέρει να πάρει μέρος στους αγώνες του δάσους και να βγει νικήτρια. Ο φίλος της, ο Πανωκάτω, της γνωρίζει τις ομάδες των τροφών και την ποσότητα που πρέπει να τρώει από κάθε ομάδα καθημερινά, για μια ισορροπημένη διατροφή, υγεία και ενέργεια. Η μικρή Λιλούκα (κούκλα), φίλη της Κολοτούμπας, που έμαθε για τη συζήτησή μας, επισκέφτηκε το σχολείο μας, μας διηγήθηκε την περιπέτεια της φίλης της και προσφέρθηκε να μας τα εξηγήσει όλα!Ακολούθησε συζήτηση για τη σημασία της Υγιεινής Διατροφής στη ζωή μας.
Διαβάζουμε σχετικό ποίημα και τραγούδι:
-Ζωγραφίζουμε το Αγαπημένο μας φαγητό και συζητάμε για την προέλευση των τροφών που τρώμε.
-Σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό των Αγγλικών, τα παιδιά ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους πρωινό και ακούνε τις βασικές ονομασίες των πρωινών τροφών στην αγγλική γλώσσα. Ακούμε σχετικά τραγούδια:
-Στο Γ΄Εργαστήριο Δεξιοτήτων, συζητάμε για τις Υγιεινές και Ανθυγιεινές τροφές και τις διακρίνουμε με τη βοήθεια εποπτικού υλικού. Τις τοποθετούμε στο αντίστοιχο μανιτάρι. Δημιουργούμε το ατομικό μας σουπλά, με πιάτα υγιεινών η ανθυγιεινών τροφών (επιλέγουμε από σχετικό εποπτικό υλικό και κολλάμε στο αντίστοιχο πιάτο) με στόχο την διάκριση, αντιστοίχιση και την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των παιδιών:
-Τα παιδιά διακρίνουν και τοποθετούν τις υγιεινές τροφές στο χαρούμενο δοντάκι (γιατί μας προσφέρουν υγεία) και τις ανθυγιεινές στο λυπημένο (γιατί δεν είναι ωφέλιμες και χαλάνε τα δόντια):
-Διακρίνουμε τα Φρούτα από τα Λαχανικά και τα τοποθετούμε στη σωστή ομάδα/”βάζο αποθήκευσης” :
-Στο Δ΄Εργαστήριο Δεξιοτήτων, γνωρίζουμε την Πυραμίδα της Υγιεινής διατροφής (ομάδες τροφών από την βάση της ως την κορυφή και ποσότητες που πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά). Δημιουργούμε την ομαδική Πυραμίδα Διατροφής του σχολείου με εικόνες τροφών που επιλέγουν και τοποθετούν τα παιδιά:
-Τα παιδιά έπαιξαν με την επιτραπέζια Πυραμίδα της Υγιεινής Διατροφής (παιχνίδι):
–Θεατρικό παιχνίδι:Παίζουμε κινητικό παιχνίδι “Επίσκεψη στο εστιατόριο” ( Όταν τρώμε υγιεινό φαγητό είμαστε γεμάτοι κέφι και ενέργεια, ενώ με τις ανθυγιεινές τροφές, νιώθουμε εξαντλημένοι και κακόκεφοι (Το παιχνίδι συνοδεύει η ανάλογη μουσική).
-Στο Ε΄Εργαστήριο Δεξιοτήτων, οργανώσαμε κοινό Υγιεινό Πρωϊνό. Τα παιδιά επιλέγουν και φέρνουν υγιεινές τροφές από το σπίτι (σε συνεργασία με τους γονείς), που μοιραζόμαστε και τρώμε όλοι μαζί:
-Γίναμε Βασιλιάδες και Βασίλισσες της Υγείας, με στέμμα στο οποίο αναγράφονται οι χρήσιμες συμβουλές γι΄ αυτήν: 1.Τρώω υγιεινά 2.Κοιμάμαι καλά 3.Βουρτσίζω τα δόντια μου καθημερινά 4.Γυμνάζομαι συχνά 5. Ντύνομαι κατάλληλα.
-Στο ΣΤ΄Εργαστήριο Δραστηριοτήτων: Ταξινομήσαμε τα φρούτα στην αντίστοιχη εποχή (τεταρτημόριο του σταυρού στο δάπεδο), που παράγονται και τα τρώμε (φθινόπωρο, χειμώνα, άνοιξη, καλοκαίρι):
-Γνωρίσαμε τα φθινοπωρινά φρούτα, τα δοκιμάσαμε, κάναμε φρουτοσαλάτα και τυπώματα.
Συζητήσαμε για το πώς η παραγωγή όσο και η κατανάλωση τροφίμων μπορούν να προκαλέσουν αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον:
-Μιλήσαμε για το μισό και το ολόκληρο:
-Στη διάρκεια της ελεύθερης απασχόληση, τα παιδιά τοποθέτησαν τις τροφές στο αντίστοιχο σπιτάκι της ομάδας στην οποία ανήκουν (επιτραπέζιο παιχνίδι):
–Σχετικά φύλλα εργασίας, με τα οποία ασχολήθηκαν τα παιδιά:
-Στη γωνιά των Μαθηματικών υπάρχουν σχετικά φύλλα εργασίας, πλαστικοποιημένα, που τα παιδιά μπορούν να συμπληρώσουν επάνω με μαρκαδόρο, αυτό που τους ζητείται (κατά την ελεύθερη απασχόληση):
-Σχετικά puzzle και επιτραπέζια παιχνίδια:
– Ζ΄Εργαστήριο Δραστηριοτήτων:Με την ολοκλήρωση της ενασχόλησής μας με το Εργαστήριο Δεξιοτήτων για την “Υγιεινή Διατροφή” πραγματοποιήσαμε διαδικτυακό διαγωνισμό “Ευφάνταστου Υγιεινού πιάτου”. Τα παιδιά μαζί με τη βοήθεια των γονέων, δημιουργούν πρωτότυπες εικόνες με τις υγιεινές τροφές που πρόκειται να καταναλώσουν.Το αποτέλεσμα? ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΟ!!! 3 παιδιά ισοψήφισαν στην πρώτη θέση!! Κληρώθηκε το έπαθλο που προσέφερε μητέρα νηπίου. Ο Σύλλογος Γονέων προσέφερε αναμνηστικό δωράκι για όλα τα παιδιά που συμμετείχαν!
-Αγαπημένο παραμύθι και τραγούδια: