-Εποπτικό υλικό της εποχής για σύνδεση και κατανόηση των γεγονότων από τα παιδιά. Σχετική συζήτηση:

                                                                        

-Πάνω στης Πίνδου τα βουνά (ομαδική κατασκευή των νηπίων με τα φανταράκια και τις Ηπειρώτισσες γυναίκες στα βουνά της Πίνδου):

                            

-Το χρονικό του 1940 (από τη νηπιαγωγό Ανθή Ζήση):

https://dreamkindergarten.blogspot.com/2014/10/1940.html?m=1&fbclid=IwAR1MiA5d0YmfpgPfchRg984c3uQKaoklRKrV34_PlHgf2Xj2zxaeLuNkZec

-Πίνακες ζωγραφικής του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη, για την 28η Οκτωβρίου (συλλογή της νηπιαγωγού Ανθής Ζήση):

https://dreamkindergarten.blogspot.com/2014/10/1940_19.html?m=1&fbclid=IwAR0FdXDh-gntptASR-W7ZRpR_H6Ufgzg8tInotJxOCUrgofSsqDt2LezAlo

-Πόλεμος και Ειρήνη μέσα από την Τέχνη:

“Γκουέρνικα” του Πάμπλο Πικάσο (παρατηρήσαμε το διάσημο έργο του ζωγράφου, μιλήσαμε για την ιστορία και το λόγο που το εμπνεύστηκε, τις διαστάσεις του, διακρίναμε τις φιγούρες του έργου, συζητήσαμε τα συναισθήματα που μας προκαλεί και εμπνευστήκαμε τα δικά μας):

 -Πόλεμος και ειρήνη από τα παιδιά (εμπνευσμένα από την “Γκουέρνικα” του Π.Πικάσο – “ΟΧΙ”

Συζητήσαμε για τον Πόλεμο και την Ειρήνη, τα θετικά της ειρήνης και αρνητικά του πολέμου, την κατάσταση που βρίσκονται οι άνθρωποι σε κάθε περίπτωση, περιγράψαμε τα συναισθήματα που μας προκαλούν και τα ζωγραφίσαμε:

                               

“Η κραυγή” του ΄Εντβαρτ Μουνκ:              “Το περιστέρι της ειρήνης” και “Το παιδί με το περιστέρι” του Πικάσο:                                        

                     

-Ανάλυση σχετικών ποιημάτων και απόδοση στο χαρτί από τα παιδιά:

 

                   

-Μια ιστορία για σκέψη, για τα παιδιά που παίζουν “πόλεμο”:

 

-Όταν τα ερεθίσματα του σχολείου καταγράφονται στο μυαλό και τη ψυχή των παιδιών, αναπαράγονται σε ανύποπτο χρόνο στο σπίτι και τα παιδικά χεράκια αποτυπώνουν τη σκέψη και τη φαντασία τους. Απόρροια του προβληματισμού της παραπάνω ταινίας είναι η ζωγραφιά της Ευαγγελίας (προνήπιο) που μας συγκίνησε όλους:

                           received 1334451287070644

  – Αισθητική αγωγή – Δημιουργική έκφραση των παιδιών με σχετικές κατασκευές ( από χάρτινα πιάτα, χαρτί γλασέ, γκοφρέ, εφημερίδες και φύλλα δάφνης)  (2020-21):

                                          

     

          

-Ατομική εργασία – καδράκι για το “ ΟΧΙ” με χαρτί γκοφρέ και φύλλα δάφνης που κόλλησαν τα παιδιά  και το “Περιστέρι της ειρήνης” με χαρτάκια από εφημερίδες που έσκισαν και κόλλησαν τα παιδιά (ενδυνάμωση λεπτής κινητικότητας), μετά την ανάγνωση της σχετικής ιστορίας (Σχ. έτος 2021-22):

                               

-Η “Ειρήνη” και η “Ελλάδα” από τα χέρια των παιδιών (2022):

IMG 20220525 201157 resized 20220525 084408268  IMG 20220525 201126 resized 20220525 084408097

-Η ζωή του Αγ. Δημητρίου – Θρύλοι και παραδόσεις:

https://www.huffingtonpost.gr/entry/e-eorte-toe-ayioe-demetrioe-threloi-kai-paradoseis_gr_617689dce4b066de4f64fc34?utm_campaign=share_facebook&ncid=engmodushpmg00000003

          

 

-Σκηνές από τη δραματοποίηση της ιστορίας “Το κανόνι της ειρήνης” (σχ. έτος 2021-22):

     

-Πλάνα από τη γιορτούλα μας (ποιήματα και τραγούδια από τα “φανταράκια του 1940” και τις “νοσοκόμες της Πίνδου”- αναβίωση των γεγονότων του 1940) (2019-20):

   

-Σχ.έτος 2021-22:

        

y2st43A 1

 

-Δραματοποίηση του θεατρικού “Το κανόνι της ειρήνης” (2020-21):

    

-Ομαδική εικαστική δημιουργία: “Τα βουνά της Πίνδου του ΄40” (2020-21):

             

 

-Σχετικά φύλλα εργασίας:

 

                                       

 

-Παραμύθι:”Ο Γίγαντας και ο Νάνος”: