-“Ήρθε το Φθινόπωρο, πέφτουνε τα φύλλα…”

                      

-Παρατηρούμε τις εικόνες, αντιλαμβανόμαστε και συζητάμε για τις αλλαγές στη φύση (φυτικό και ζωϊκό βασίλειο), αλλά και τις αλλαγές στη ζωή των ανθρώπων που προετοιμάζονται για τον χειμώνα:

  FB IMG 1636191299057  FB IMG 1636191304853   FB IMG 1636191311706 IMG 20211027 172842  IMG 20211031 143155  IMG 20211027 140944   FB IMG 1636208721198   FB IMG 1636208710051  FB IMG 1635416593170  FB IMG 1635712668547  

-Διαβάζουμε σχετικές ιστορίες και ποιήματα, περιγράφουμε και συζητάμε τις εικόνες που αναδύονται και τις δραματοποιούμε.

      

-Χορεύουμε φθινοπωρινές ιστορίες της φαντασίας μας με τη μουσική του Vivaldi “Φθινόπωρο”.

-Εικόνες αναφοράς για παρατήρηση, συζήτηση, σύνθεση ιστορίας ( σε μικρές ομάδες -ομαδοσυνεργατική), οπτικές και γλωσσικές ασκήσεις (στην ολομέλεια):

    

      

 

– Φθινοπωρινά δέντρα με φυσικά υλικά (2019):

Συλλέγουμε φύλλα από την αυλή του σχολείου παρατηρούμε και συζητάμε για το χρώμα και το σχήμα τους και δημιουργούμε ατομική και ομαδική εργασία:

                      

 – Δημιουργούμε τα δικά μας  ομαδικά Φθινοπωρινά δέντρα σε χαρτί (με διάφορα υλικά)- (2020-21):

  

  

  

   

-Φθινοπωρινά δέντρα με φυσικά φύλλα και γκοφρέ χαρτί (σχ. έτος 2021-22):

    IMG 20211113 213849 resized 20211115 093117476

IMG 20211109 081359 resized 20211114 021331043  dtUuztM

-Ντύσαμε την “Φθινοπωρούλα” με το γεμάτο φθινοπωρινά φύλλα, φόρεμά της (κολλητική εργασία με φυσικά φύλλα) και στολίσαμε την πόρτα της τάξης (2021-22):

l0p3DbV 6IUgkYn VRxmEl7    IMG 20211116 173649 resized 20211116 073717811

-Οι μικροί ζωγράφοι με φθινοπωρινά χρώματα και πινέλα δημιουργούν (2021-22):

IMG 20211122 210446 resized 20211122 093714313  IMG 20211122 210306 resized 20211122 093713563  IMG 20211122 210029 resized 20211122 093712025  IMG 20211122 210006 resized 20211122 093621916  IMG 20211122 210117 resized 20211122 093712526  IMG 20211122 205916 resized 20211122 093621394  IMG 20211122 210049 resized 20211122 093712283  IMG 20211122 210358 resized 20211122 093714059  IMG 20211122 210334 resized 20211122 093713800  IMG 20211122 210244 resized 20211122 093713284  IMG 20211122 205944 resized 20211122 093622443  IMG 20211122 205850 resized 20211122 093621669  IMG 20211122 092901 resized 20211122 093711768

IMG 20211122 205523 resized 20211122 093620909  IMG 20211122 205543 resized 20211122 093621141

-Ομαδική εργασία-κολλάζ- “Σαλιγκάρι” (από σελίδες περιοδικών) με αφόρμηση την ανάγνωση της ιστορίας “Τομ, το σαλιγκάρι” σχ.έτος: ( 2021-22). Κόβουμε εικόνες από περιοδικά σε μικρά κομματάκια (σαν ψηφίδες), ομαδοποιούμε αυτά με το ίδιο χρώμα και δημιουργούμε ένα ψηφιδωτό σαλιγκάρι:

             

-Σχετικά φύλλα εργασίας:

https://kidsproject.gr/articles/238/o-tom-to-saligkari,-mia-fthinopwrinh-istoria-gia-paidia

-Απαραίτητη η ομπρέλα μας για την Βροχή (ομαδική εργασία  με μπαλάκια από χρωματιστό γκοφρέ χαρτί) (2019):

      

-Γνωρίσαμε, δοκιμάσαμε και συζητήσαμε για τα φρούτα του Φθινοπώρου (χρώμα, σχήμα, γεύση) και τα δέντρα που προέρχονται, προσεγγίσαμε την μαθηματική έννοια του μισού και ολόκληρου) και κάναμε τυπώματα φθινοπωρινών φρούτων στο χάρτινο βάζο της μαρμελάδας :

IMG 20211106 212438 resized 20211106 092554184

       

-Γνωριμία με το σταφύλι και τον τρύγο – “πατήσαμε” κι εμείς σταφύλια για να γνωρίσουμε τη διαδικασία  παραγωγής κρασιού (2019):

   

Σύνδεσμος της ιστορίας “Ο Φλέτσερ και τα φύλλα που έπεφταν” (ανάγνωση, επεξεργασία και δραματοποίηση της ιστορίας):

https://mail.google.com/mail/u/0/#sent/FMfcgxmXJzQKxkHBRDqWQRKSmQtpRFTl?projector=1&messagePartId=0.1

-Ανάγνωση, ανάλυση και δραματοποίηση του ποιήματος “Ο Άνεμος και ο Ήλιος”:

       

-Φθινοπωρινά φύλλα εργασίας:

     

-4 Οκτωβρίου:¨Παγκόσμια ημέρα των ζώων”

Συζητάμε για τα ζώα, τα χαρακτηριστικά τους, το περιβάλλον που ζούνε, την τροφή τους, αναγνωρίζουμε και τα διακρίνουμε σε κατοικίδια, του αγροκτήματος, του δάσους, της ζούγκλας, των πάγων, της θάλασσας, της ερήμου και τοποθετούμε την κάθε εικόνα τους στη σωστή ομάδα. Συζητάμε για τα δικαιώματά τους, τους κινδύνους τους, τα είδη που απειλούνται και προτείνουμε τι μπορούμε να κάνουμε για να τα προστατέψουμε. Δημιουργούμε σχετική αφίσα των παιδιών.

         FB IMG 1636129449218  FB IMG 1636191122162

-Κούκλες κουκλοθεάτρου για τα παιδιά (κολλητική εργασία) και γλαστράκι ζωάκι ( κοπτική και κολλητική εργασία) για τη σπορά του Φθινοπώρου:

  

-Κατασκευάζουμε το αγαπημένο μας ζωάκι, με χρώματα, πινέλα και διάφορα χαρτιά, σε χάρτινο πιάτο:

  

    

-Σκεφτόμαστε και ανακαλύπτουμε ποιο ζωάκι κρύβεται σε σχετικά αινίγματα:

– 16 Οκτωβρίου: “Ημέρα Υγιεινής διατροφής”:

-Διακρίνουμε τις τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές ( κόβουμε και κολλάμε σχετικές εικόνες στο πράσινο και κόκκινο μανιτάρι αντίστοιχα):

      

Βιωματική μάθηση:( κοινό ομαδικό πρωινό με υγιεινές τροφές που επιλέγουν και φέρνουν τα παιδιά, μετά την ενασχόλησή μας με το θέμα)- 2019 και 2020:

          

-Σχ. έτος 2021-22:

     

-Σουπλά υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών που διέκριναν τα παιδιά και “σέρβιραν στα πιάτα τους”:

  

-Σχετικά φύλλα εργασίας:

           

 – 31 Οκτωβρίου: ” Ημέρα της Αποταμίευσης”

        (Κουμπαράδες ζωάκια)

  

  • “Φασούλι το φασούλι, γεμίζει το σακούλι!” ( σακούλι από χαρτόνι κάνσον, στο οποίο τα παιδιά “αποταμιεύουν” -κολλάνε φασόλια!)