-“Ήρθε το Φθινόπωρο, πέφτουνε τα φύλλα…”
-Παρατηρούμε τις εικόνες, αντιλαμβανόμαστε και συζητάμε για τις αλλαγές στη φύση (φυτικό και ζωϊκό βασίλειο), αλλά και τις αλλαγές στη ζωή των ανθρώπων που προετοιμάζονται για τον χειμώνα:
-Διαβάζουμε σχετικές ιστορίες και ποιήματα, περιγράφουμε και συζητάμε τις εικόνες που αναδύονται και τις δραματοποιούμε.
-Χορεύουμε φθινοπωρινές ιστορίες της φαντασίας μας με τη μουσική του Vivaldi “Φθινόπωρο”.
-Εικόνες αναφοράς για παρατήρηση, συζήτηση, σύνθεση ιστορίας ( σε μικρές ομάδες -ομαδοσυνεργατική), οπτικές και γλωσσικές ασκήσεις (στην ολομέλεια):
– Φθινοπωρινά δέντρα με φυσικά υλικά (2019):
Συλλέγουμε φύλλα από την αυλή του σχολείου παρατηρούμε και συζητάμε για το χρώμα και το σχήμα τους και δημιουργούμε ατομική και ομαδική εργασία:
– Δημιουργούμε τα δικά μας ομαδικά Φθινοπωρινά δέντρα σε χαρτί (με διάφορα υλικά)- (2020-21):
-Φθινοπωρινά δέντρα με φυσικά φύλλα και γκοφρέ χαρτί (σχ. έτος 2021-22):
-Ντύσαμε την “Φθινοπωρούλα” με το γεμάτο φθινοπωρινά φύλλα, φόρεμά της (κολλητική εργασία με φυσικά φύλλα) και στολίσαμε την πόρτα της τάξης (2021-22):
-Οι μικροί ζωγράφοι με φθινοπωρινά χρώματα και πινέλα δημιουργούν (2021-22):
-Ομαδική εργασία-κολλάζ- “Σαλιγκάρι” (από σελίδες περιοδικών) με αφόρμηση την ανάγνωση της ιστορίας “Τομ, το σαλιγκάρι” σχ.έτος: ( 2021-22). Κόβουμε εικόνες από περιοδικά σε μικρά κομματάκια (σαν ψηφίδες), ομαδοποιούμε αυτά με το ίδιο χρώμα και δημιουργούμε ένα ψηφιδωτό σαλιγκάρι:
-Σχετικά φύλλα εργασίας:
https://kidsproject.gr/articles/238/o-tom-to-saligkari,-mia-fthinopwrinh-istoria-gia-paidia
-Απαραίτητη η ομπρέλα μας για την Βροχή (ομαδική εργασία με μπαλάκια από χρωματιστό γκοφρέ χαρτί) (2019):
-Γνωρίσαμε, δοκιμάσαμε και συζητήσαμε για τα φρούτα του Φθινοπώρου (χρώμα, σχήμα, γεύση) και τα δέντρα που προέρχονται, προσεγγίσαμε την μαθηματική έννοια του μισού και ολόκληρου) και κάναμε τυπώματα φθινοπωρινών φρούτων στο χάρτινο βάζο της μαρμελάδας :
-Γνωριμία με το σταφύλι και τον τρύγο – “πατήσαμε” κι εμείς σταφύλια για να γνωρίσουμε τη διαδικασία παραγωγής κρασιού (2019):
Σύνδεσμος της ιστορίας “Ο Φλέτσερ και τα φύλλα που έπεφταν” (ανάγνωση, επεξεργασία και δραματοποίηση της ιστορίας):
https://mail.google.com/mail/u/0/#sent/FMfcgxmXJzQKxkHBRDqWQRKSmQtpRFTl?projector=1&messagePartId=0.1
-Ανάγνωση, ανάλυση και δραματοποίηση του ποιήματος “Ο Άνεμος και ο Ήλιος”:
-Φθινοπωρινά φύλλα εργασίας:
-4 Οκτωβρίου:¨Παγκόσμια ημέρα των ζώων”
Συζητάμε για τα ζώα, τα χαρακτηριστικά τους, το περιβάλλον που ζούνε, την τροφή τους, αναγνωρίζουμε και τα διακρίνουμε σε κατοικίδια, του αγροκτήματος, του δάσους, της ζούγκλας, των πάγων, της θάλασσας, της ερήμου και τοποθετούμε την κάθε εικόνα τους στη σωστή ομάδα. Συζητάμε για τα δικαιώματά τους, τους κινδύνους τους, τα είδη που απειλούνται και προτείνουμε τι μπορούμε να κάνουμε για να τα προστατέψουμε. Δημιουργούμε σχετική αφίσα των παιδιών.
-Κούκλες κουκλοθεάτρου για τα παιδιά (κολλητική εργασία) και γλαστράκι ζωάκι ( κοπτική και κολλητική εργασία) για τη σπορά του Φθινοπώρου:
-Κατασκευάζουμε το αγαπημένο μας ζωάκι, με χρώματα, πινέλα και διάφορα χαρτιά, σε χάρτινο πιάτο:
-Σκεφτόμαστε και ανακαλύπτουμε ποιο ζωάκι κρύβεται σε σχετικά αινίγματα:
– 16 Οκτωβρίου: “Ημέρα Υγιεινής διατροφής”:
-Διακρίνουμε τις τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές ( κόβουμε και κολλάμε σχετικές εικόνες στο πράσινο και κόκκινο μανιτάρι αντίστοιχα):
Βιωματική μάθηση:( κοινό ομαδικό πρωινό με υγιεινές τροφές που επιλέγουν και φέρνουν τα παιδιά, μετά την ενασχόλησή μας με το θέμα)- 2019 και 2020:
-Σχ. έτος 2021-22:
-Σουπλά υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών που διέκριναν τα παιδιά και “σέρβιραν στα πιάτα τους”:
-Σχετικά φύλλα εργασίας:
– 31 Οκτωβρίου: ” Ημέρα της Αποταμίευσης”
(Κουμπαράδες ζωάκια)
- “Φασούλι το φασούλι, γεμίζει το σακούλι!” ( σακούλι από χαρτόνι κάνσον, στο οποίο τα παιδιά “αποταμιεύουν” -κολλάνε φασόλια!)