Συζήτηση και γνωριμία με τις αγροτικές εργασίες του Φθινοπώρου -“Όργωμα-Σπορά”:

-Εκπαιδευτικοί στόχοι:

-Εμπλουτισμός και διεύρυνση των γνώσεων τους γύρω από τις φθινοπωρινές εργασίες των ανθρώπων.

-Εμπλουτισμός και διεύρυνση των γνώσεών τους γύρω από την ανάπτυξη των φυτών, τις συνθήκες και τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξή τους.

-Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, να ανακαλύψουν τη χρησιμότητα των σπόρων, πώς παράγονται, αλλά και τον κύκλο ζωής των φυτών.

-Εμπλουτισμός λεξιλογίου και γλωσσικής έκφρασης.

-Καλλιέργεια μαθηματικών εννοιών ( διαδοχή, εξέλιξη, αρίθμηση ποσοτήτων, αντιστοίχηση, χωρητικότητα κ.λ.π.) Γνωριμία με τον πίνακα διπλής εισόδου.

-Καλλιέργεια παρατήρησης, συνεργασίας, κριτικής σκέψης, δημιουργίας, λεπτής κινητικότητας.

-Αξιοποίηση της τεχνολογίας.

 

– Εικόνες αναφοράς για τη διαδικασία του οργώματος της γης (από Pinterest):

                                   33c45efb32e12b8ae9e4bcdafc3b34db   

 77526bd2d3f011689343a0083222bc0d               75f1a7e0db4bea3e7a72d6daaf98fc92

-ΤΕΧΝΗ: “Το όργωμα” του Θεόφιλου (σχετική συζήτηση, σύγκριση των μέσων και εργαλείων παλαιότερων εποχών με τη σύγχρονη):

   

 –ΓΛΩΣΣΑ: Εικόνες αναφοράς για ανάγνωση και γραφή (οπτική αναγνώριση και προσπάθεια γραφής)(Pinterest):

          

– Γνωριμία με τους σπόρους, τα είδη και τις ονομασίες τους (Pinterest):

  

         

ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ : Γνωριμία και συζήτηση για τα μέρη του φυτού, τη χρησιμότητά τους (ρίζα- βλαστός- φύλλα -άνθος) και τις απαραίτητες συνθήκες που χρειάζεται η ανάπτυξή του (χώμα-νερό-ήλιος) (οπτικό υλικό από Pinterest):

-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Γνωριμία με τον κύκλο ζωής των φυτών – στάδια εξέλιξης.

                   b4aaa19eab630064e75b8a71acd4b9ab   d9cf8c1723b87cc2e41b07854a41d467     

– Αρχίζει η σπορά, παρατηρούμε την ανάπτυξη των φυτών σε διάφορες φάσεις τους:

           

-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Παίζοντας με τους σπόρους ( καλλιέργεια λεπτής κινητικότητας, μαθηματικές έννοιες ομαδοποίησης, αρίθμησης, χωρητικότητας, εξέλιξη). Φυτεύουμε τα δικά μας σποράκια (φακές και φασόλια). Παρατηρούμε τα εξελικτικά στάδια ανάπτυξης του φυτού και συζητάμε για τις κατάλληλες συνθήκες που χρειάζονται γι αυτήν. Πείραμα: αφήνουμε ένα γλαστράκι στο παράθυρο (κοντά στο φως του ήλιου), ένα στο ντουλάπι (που δεν υπάρχει φως), ένα στο παράθυρο αλλά χωρίς να το ποτίζουμε με νερό κι ένα στο σκοτάδι χωρίς νερό.Παρατηρούμε και καταγράφουμε σε πίνακα διπλής εισόδου τι συμβαίνει (σχ. έτος: 2019-20):

            

-Ετοιμάζουμε το σκιάχτρο για το γλαστράκι μας και σαν μικροί γεωργοί, φυτεύουμε φακές και φασόλια στο χώμα και τα ποτίζουμε να μεγαλώσουν (σχ. έτος 2021-22):

IMG 20211201 225327  IMG 20211201 225408  IMG 20211201 225446  IMG 20211201 225522  IMG 20211201 225546  IMG 20211201 225646  IMG 20211201 225727  IMG 20211201 225758  IMG 20211201 225851  IMG 20211201 225917  IMG 20211201 231531

-Παρατηρούμε τα στάδια ανάπτυξης των φυτών μας μέρα με τη μέρα:

IMG 20211206 081956 resized 20211210 092652688 1  IMG 20211208 075201 resized 20211210 092654353  IMG 20211208 075149 resized 20211210 092654596  IMG 20211221 150958 IMG 20211212 195821 resized 20211214 073231152  IMG 20211212 195829 resized 20211214 073231404  IMG 20211212 195836 resized 20211214 073231663  IMG 20211212 195853 resized 20211214 073231935  IMG 20211212 195904 resized 20211214 073232228  IMG 20211217 085757 resized 20211220 065410410  IMG 20220121 075305 resized 20220122 120628761  IMG 20220121 075301 resized 20220122 120628477  IMG 20220121 075414 resized 20220122 120629007

– Από το σιτάρι στο ψωμί (Pinterest):

  

             

-Επίσκεψη στο αρτοποιείο του Τριλόφου (2019):

Ετοιμάσαμε ομαδική κάρτα για να τους ευχαριστήσουμε:

                                      

 – Γίναμε φουρνάρηδες και με αλεύρι και νερό, τυρί κι ελιές, ζυμώσαμε τυροελαιοψωμάκια (2019):

             

-Οι μικροί μάγειρες του 2021, φόρεσαν τα καπέλα τους κι είναι έτοιμοι για “δράση”!! Το ζυμαράκι μας “κοιμήθηκε” στα ζεστά και φούσκωσε, οι ελιές και το τυρί ψιλοκόπηκαν και όλα περιμένουν τα παιδικά χεράκια για να τα ενώσουν-ζυμώσουν!! Αρχίσαμε τη διαδικασία τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό! Ευχαριστούμε τη μαμά της Χριστίνας και τη γιαγιά της Δήμητρας για τη βοήθεια!!

 

 image1 1 image7 2  image0  IMG 20211211 170959  image7   IMG 20211211 171556  IMG 20211211 171511 IMG 20211211 171055 IMG 20211211 171733  IMG 20211211 171850  IMG 20211211 171322 IMG 20211211 171142  IMG 20211211 170923  IMG 20211211 171214  IMG 20211211 171815  IMG 20211211 171244

-Κι αφού νιώσαμε πόσο μαλακό είναι το ζυμάρι και παίξαμε μαζί του, ετοιμάσαμε τα τυροελαιοψωμάκια μας!Έτοιμα για ψήσιμο:

image3 2  image4 2 

-ΓΛΩΣΣΑ: Αντιγράψαμε τη συνταγή για να την προτείνουμε στη μαμά:

4660c23e3a3f647a8406d1c74b0a6dce    IMG 20211207 121307 resized 20211210 092653649   IMG 20211211 171911  IMG 20211211 172050  IMG 20211211 172121

-Έτοιμα να τα γευτούμε! Τα τυλίγουμε για να κεράσουμε και στο σπίτι:

 IMG 20211207 121230 resized 20211210 092653414   IMG 20211210 212411 resized 20211210 092654109  IMG 20211207 124128 resized 20211210 092653896

– Ενδεικτικά φύλλα εργασίας στη γλώσσα και τα μαθηματικά για εμπέδωση του θέματος:

       

             

 

-Μαθηματικές έννοιες: Σειραθέτηση εικόνων-εξέλιξη (κόβω και βάζω στη σωστή σειρά):

       

   

-Σχετικά βίντεο και τραγούδι: