Μαθητική Έκθεση Φωτογραφίας “Κλικ, προστάτευσέ το!”

Το 2ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης συμμετέχει στην Μαθητική Έκθεση Φωτογραφίας του Περιφερειακό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Κλικ, προστάτευσέ το! – Η φωτογραφία στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»  που αποτελεί επιστέγασμα μια ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής δράσης που έλαβε χώρα όλη τη σχολική χρονιά. Τα εγκαίνια της έκθεσης έγιναν την Παρασκευή 24 Μαϊου στις 7 μ.μ.  Η έκθεση φιλοξενείται στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο στον 5ο όροφο από τις 15/5 έως και τις 31/5.

Σκοπός της εκπαιδευτικής δράσης του δικτύου, στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών και η ενθάρρυνσή τους στην ανάληψη ενεργού δράσης, μέσω της παρατήρησης του περιβάλλοντος και της ανάπτυξης κριτικής σκέψης. Το θέμα που αποφασίσαμε, ως σχολείο, να προστατέψουμε και να φωτογραφίσουμε φέτος ήταν “Η Αγάπη”.

Poster 20240524 191531 20240524 194717 20240524 200354 20240524 191321 20240524 191823

Το σχολείο μας, επίσης, συμμετείχε στη διαδικτυακή διάχυση των δράσεων όλων των σχολείων του  Δικτύου που έγινε την Παρασκευή 17 Μαϊου το πρωί.

Program Online 170524 page 0001Program Online 170524 page 0002

2ο Φεστιβάλ- Εκδήλωση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και STEAM 2024

Το σχολείο μας συμμετείχε με τον Όμιλο Υπολογιστικής Σκέψης  στο “2ο Φεστιβάλ- Εκδήλωση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και STEAM 2024″ που συνδιοργάνωσαν η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, το Δίκτυο ΣΤΕΜ και Ρομποτικής της Διεύθυνσης, το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας- NOESIS και ο Δήμος Θέρμης και το οποίο θα πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του NOESIS (6Ο χλμ. Θεσσαλονίκης- Θέρμης) την Κυριακή 19 Μαϊου 2024 από τις 10π.μ. έως και τις 2μ.μ.

8758 28 3 2024 ΑΦΙΣΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ     φεστιβάλ ρομποτικής page 0001

Ο Όμιλος Υπολογιστικής Σκέψης του 2oυ Πειραματικού Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης συμμετείχε  με δύο έργα:

  • «To χαμένο καπέλο»: μία πίστα με QR Codes για το επιτραπέζιο ρομπότ Beebot
  • «Οι χαρούμενες πατούσες και το μαγικό φίλτρο»: ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με χρήση Microbit για ζάρι και ηχητικές οδηγίες μέσω του προγράμματος Scratch και του Makey-Makey.

Τα παιδιά του ομίλου με τους γονείς τους βρέθηκαν να εκπροσωπήσουν το σχολείο στο Φεστιβάλ και παρουσίασαν τα έργα τους στους επισκέπτες .

20240519 10531220240519 105241

20240519 105247 20240519 105358

 

Ολοκλήρωση Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Ενεργώ ως πολίτης”

Ολοκληρώθηκε το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Ενεργώ ως πολίτης” της Θεματικής ” Ενδιαφέρομαι, γνωρίζω, συμμετέχω, δρω: Διαμορφώνοντας την ιδιότητα του δημοκρατικού πολίτη”

Περιγραφή προγράμματος και επιδιώξεις

Σκοπός του προγράμματος είναι να συμβάλει στη διαμόρφωση των μαθητών/τριών ως ενεργών πολιτών, στην εκπαίδευση για τη δημοκρατία. Επιπλέον, μέσω του προγράμματος επιδιώκεται η καλλιέργεια της κριτικής τους σκέψης, της αναλυτικής τους ικανότητας, των ερευνητικών δεξιοτήτων τους, της διαπολιτισμικής τους κατανόησης, της ικανότητάς τους να επικοινωνούν και να συνεργάζονται, της ευελιξίας και προσαρμοστικότητάς τους, ενώ παράλληλα υποστηρίζονται ώστε να κατανοήσουν τις έννοιες της ατομικής και συλλογικής ευθύνης. Η μάθηση εκκινεί από την εμπειρία των μαθητών/τριών είτε στο σχολικό, είτε στο οικογενειακό είτε στο κοινωνικό τους περιβάλλον και τροφοδοτείται από δεδομένα που προκύπτουν από αυτό.

Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:

  • Δεξιότητες μάθησης: κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα.
  • Δεξιότητες ζωής: Πολιτειότητα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία, οργανωτική ικανότητα.
  • Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης.
  • Δεξιότητες του νου: Ανάπτυξη ικανότητας επίλυσης προβλημάτων, στρατηγική σκέψη, αναστοχασμός.

1ο Εργαστήριο: Αποτυπώματα

Άξονες: Ταυτότητα, συνύπαρξη, ανήκειν

Στόχος: Η συνειδητοποίηση ότι ο σεβασμός στην ατομική ταυτότητα είναι συστατικό στοιχείο της αρμονικής συνύπαρξης.

Περιγραφή

Κάθε άνθρωπος έχει πολλαπλές ταυτότητες, αυτές των ομάδων όπου ανήκει, φυλετικές, θρησκευτικές, κοινωνικές κλπ. Η ταυτότητά του διαμορφώνεται και αναδιαμορφώνεται δια βίου από τις ατομικές εμπειρίες του, τις εμπειρίες και τα έθη της κοινότητάς του, τα γεγονότα, τις συγκρούσεις και τα ήθη της εποχής στην οποία ζει, τις προσδοκίες του, τις επιλογές του, τις επιλογές των ανθρώπων του περιβάλλοντός του. Μέσω των επιλογών του επιδρά στις ταυτότητες των γύρω του. Η αναγνώριση της διαφορετικής ταυτότητας (των ταυτοτήτων) κάθε ανθρώπου και ο σεβασμός της είναι παράμετροι της δημοκρατικής ιδιότητας του πολίτη. Επιδίωξη της δραστηριότητας είναι να βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να αντιληφθούν τον εαυτό τους ως άτομο, αλλά και ως μέλος μίας κοινότητας. Να κατανοήσουν ότι είναι αναγκαία η γνώση και η αποδοχή της ταυτότητας και της μοναδικότητας της δικής μας και κάθε άλλου για την ειρηνική συνύπαρξη και την κοινωνική συνοχή.

1η Δραστηριότητα: Έχουμε όλοι το ίδιο αποτύπωμα

Τα παιδιά με μελάνι για αποτυπώματα  αφήνουν σε χαρτί το αποτύπωμα τους. Η εκπαιδευτικός εξηγεί ότι κάθε άνθρωπος έχει δαχτυλικά αποτυπώματα, τα οποία μάλιστα υπάρχουν πριν ακόμα γεννηθεί και το σχέδιό τους δεν αλλάζει ποτέ. Είναι μοναδικά για κάθε άνθρωπο στον κόσμο. Εξετάζουν τα αποτυπώματά τους. Τι τους θυμίζουν; Ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές διακρίνουν; Υπάρχουν δύο αποτυπώματα ίδια;

2η Δραστηριότητα: Ο καθένας μας είναι μοναδικός και ξεχωριστός. Τα ατομικά μας χαρακτηριστικά μας κάνουν ξεχωριστούς.

Η εκπαιδευτικός φωτοτυπεί τα αποτυπώματα  κάνοντας πολύ μεγάλη μεγέθυνση. Κάθε παιδί τα ζωγραφίζει ή ζωγραφίζει στοιχεία για τον εαυτό του: όνομα, το αγαπημένο του χρώμα, το αγαπημένο του παιχνίδι, τα ατομικά του χαρακτηριστικά… Ό, τι νομίζει πως αποτυπώνει την προσωπικότητά του.

3η Δραστηριότητα: Το σχολείο ενώνει τη διαφορετικότητα των ανθρώπων

Παρατηρούν το έργο «H πόλη ενώνει τη διαφορετικότητα των ανθρώπων», της Χριστίνας Σαραντοπούλου. Στο έργο τα τεράστια δακτυλικά αποτυπώματα κινούνται αργά κρύβοντας ή αποκαλύπτοντάς τον χάρτη πίσω τους. Η  εκπαιδευτικός ζητά από τα παιδιά να σκεφτούν και να συζητήσουν το έργο. Τους ζητά να δώσουν τους δικούς τους τίτλους. Πώς θα ήταν ένα έργο με τίτλο «Το σχολείο ενώνει τη διαφορετικότητα των ανθρώπων»; Τα παιδιά  δημιουργούν δικά τους έργα.

2ο Εργαστήριο: Μπορούν οι λέξεις να μας φέρνουν κοντά;

Άξονες: Ταυτότητα, συνύπαρξη, ανήκειν σε μια ομάδα, σεβασμός του άλλου, ανοχή

Στόχος: Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η συνύπαρξη στηρίζεται στον σεβασμό του άλλου, να δίνουν χώρο στους άλλους να εκφράζονται.

Περιγραφή

Επιδιώκεται τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν ότι για την αρμονική συνύπαρξη είναι αναγκαία προϋπόθεση ο σεβασμός των άλλων και η τήρηση ηθικού ορίου έναντι όλων. Στη δραστηριότητα αυτή καλούνται να σκεφτούν γύρω από τη δύναμη των λέξεων και πώς ο σεβασμός των άλλων και τα ηθικά όρια συμβάλλουν σε ένα κλίμα αρμονικής συνύπαρξης.

1η Δραστηριότητα

Η εκπαιδευτικός ξαπλώνει σε χαρτί του μέτρου και τα παιδιά φτιάχνουν το περίγραμμά του δύο φορές. Κόβουν περιμετρικά και κρεμούν τις δυο φιγούρες στον τοίχο. Στη μία φιγούρα θα γράψουν ή θα σχεδιάζουν λέξεις ή φράσεις που τα ενοχλούν, τα πληγώνουν όταν προέρχονται από τους άλλους, και στην άλλη εκείνες που τα κάνουν να νοιώθουν καλά, να αισθάνονται ζεστασιά και εμπιστοσύνη.

Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία, παρατηρούν αν υπάρχουν λέξεις ή φράσεις που είναι κοινές για περισσότερα παιδιά. Επίσης εξετάζουν αν υπάρχουν λέξεις ή φράσεις που βρίσκονται και στις δύο φιγούρες. Συζητούν γιατί οι λέξεις αυτές τα πληγώνουν και πώς αισθάνονται όταν τους απευθύνονται.

2η Δραστηριότητα

Σε δεύτερο στάδιο προσθέτουν συμπεριφορές που τα πληγώνουν.

Η εκπαιδευτικός θέτει τα εξής ερωτήματα για συζήτηση: Πώς αισθάνονται τα παιδιά όταν τους λένε τις λέξεις που τα ενοχλούν; Πώς νομίζουν ότι αισθάνονται οι άλλοι αν τα ίδια τους απευθύνονται με λέξεις/φράσεις που τους ενοχλούν; Το έχουν κάνει κάποια φορά; Τι μπορούν να κάνουν αν καταλάβουν ότι η λέξη/ φράση/ συμπεριφορά τους ενόχλησε κάποιον; Τους ζητά επίσης να σκεφτούν πώς θα αντιμετωπίσουν τις λέξεις / συμπεριφορές που τα ενοχλούν. Πόσο εύκολη είναι η συνεργασία αν χρησιμοποιούμε προς τους άλλους λέξεις που πληγώνουν; ΘΑ θέλουν να συνεργαστούν / παίξουν / συζητήσουν μαζί μας; Τώρα που ξέρουμε τι μας ενοχλεί και τι ενοχλεί τους άλλους, τι μπορούμε να κάνουμε; Γιατί είναι σημαντικό να μην κάνουμε πράγματα που ενοχλούν τους άλλους; Ποια είναι τα όρια της ελευθερίας όλων μας; Τι μπορούμε να συμφωνήσουμε; Σε τι βοηθάει σε μια τάξη, σε μια ομάδα να γνωρίζουμε τι ενοχλεί τους άλλους;

3η Δραστηριότητα: Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε

Με αφορμή το βιβλίο της Ελιζαμπέθ Βέρντικ «Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε», γράφουμε λέξεις ή προτάσεις που μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά.

3ο Εργαστήριο: Οι κανόνες του παιχνιδιού

Άξονες: κανόνες και δίκαιο, ισότητα, ισονομία, σεβασμός του άλλου

Στόχοι: Κατανόηση της αναγκαιότητας να υπάρχουν κανόνες σεβαστοί από όλους. Εισαγωγή στις δημοκρατικές διαδικασίες. Υποστήριξη των αρχών της ισότητας, του σεβασμού των άλλων, της υπευθυνότητας, της δικαιοσύνης.

1η Δραστηριότητα

Τα παιδιά διαλέγουν ένα ομαδικό παιχνίδι ή άθλημα. Συζητούν για τους κανόνες του, τους καταγράφουν σε χαρτί του μέτρου και συμφωνούν ότι τους αποδέχονται. Προτείνεται να παίξουν το παιχνίδι για σύντομο διάστημα (5΄). Στη συνέχεια συζητούν τα ερωτήματα που ακολουθούν:

  • Τι θα συνέβαινε αν δεν ήξεραν τους κανόνες; Σε τι βοηθούν οι κανόνες στο παιχνίδι; Τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχαν κανόνες;
  • Τι συμβαίνει αν κάποιος δεν παίρνει υπόψη του τους άλλους παίκτες;
  • Τι συμβαίνει αν κάποιος παραβιάζει τους κανόνες; Τους έχει συμβεί; Τι αισθάνθηκαν; Πώς αντέδρασαν;

2η Δραστηριότητα

Η εκπαιδευτικός προσαρμόζει τους κανόνες έτσι ώστε να ευνοούνται συγκεκριμένες, διαφορετικές κάθε φορά, ομάδες παιδιών. Για παράδειγμα, να έχουν δικαίωμα για δεύτερη προσπάθεια μόνο όσοι  έχουν κατσαρά μαλλιά ή να μετρούν διπλά οι πόντοι των παιδιών που φορούν κάτι κίτρινο κοκ. Αφού δοκιμάσουν 2-3 ή και περισσότερες αλλαγές κανόνων, συζητούν πώς τους φάνηκε η εμπειρία. Εναλλακτικά, συζητούν πώς θα τους φαινόταν αν μια ομάδα παιδιών συμφωνήσει και επιβάλει νέους κανόνες γιατί τους ταιριάζουν καλύτερα. (Για παράδειγμα, αν η ομάδα των ψηλών παιδιών προσαρμόσει τους κανόνες έτσι ώστε να κερδίζουν εύκολα λόγω ύψους.)

Κατόπιν συζητούν:

  • Ήταν δίκαιοι οι κανόνες;
  • Πώς τους φαίνεται να αποφασίζει ένα άτομο ή μια ομάδα ατόμων ποιοι είναι οι κανόνες, ή να τους αλλάζει χωρίς να λάβει υπόψη όλα τα μέλη της ομάδας;
  • Αν σε κάποιον δεν αρέσουν οι κανόνες, μπορεί να τους αλλάξει;
  • Πώς μπορούν να αλλάξουν τους κανόνες αν τους θεωρούν άδικους;

3η Δραστηριότητα

Γιατί να θέτουμε κανόνες; Γιατί να τηρούμε κανόνες; Τα παιδιά αναπτύσσουν επιχειρήματα και ζωγραφίζουν.

4ο Εργαστήριο: Το βάρος μιας ταμπέλας

Άξονες: δίκαιο, ισοτιμία, ισονομία, στερεότυπα, διακρίσεις, δικαιώματα

Στόχος: η κατανόηση των εννοιών της προκατάληψης και της διάκρισης

Περιγραφή

Η δραστηριότητα στηρίζεται στην προβολή της πολυβραβευμένης ταινίας animation «Zero» του Christopher Kezelos, 2010, με διάρκεια 12:32 λ, διαθέσιμη στο https://www.youtube.com/watch?v=LOMbySJTKpg

και στο https://vimeo.com/24975340

Στο Zero (Μηδέν) παρουσιάζεται μια κοινωνία όπου οι άνθρωποι (πρόκειται για κούκλες από μαλλί) γεννιούνται φέροντας το σημάδι ενός αριθμού ως το 10 και προσδιορίζονται βάσει αυτού. Βάσει του αριθμού τους κρίνεται η επίδοσή τους, η επαγγελματική τους ικανότητα, όλη τους η ζωή. «Το Μηδέν αντιμετωπίζει συνεχείς προκαταλήψεις και διώξεις. Ακολουθεί μια μοναχική πορεία μέχρι που μια τυχαία συνάντηση του αλλάζει τη ζωή για πάντα: συναντά μια γυναίκα Μηδέν. Μαζί αποδεικνύουν ότι με αποφασιστικότητα, θάρρος και αγάπη, το τίποτα μπορεί να γίνει πραγματικά κάτι».

Τα παιδιά συζητούν την πλοκή της ταινίας. Ποια προβλήματα διακρίνουν; Θεωρούν ότι είναι ένας δίκαιος κόσμος; Τι τους φαίνεται άδικο;

Πώς τους φαίνεται μια κοινωνία που βάζει ταμπέλες και ξεχωρίζει τα μέλη της σε κατηγορίες; Πώς είναι να ζει κανείς σε μια τέτοια κοινωνία, σε έναν κόσμο που κρίνει τους ανθρώπους με τον αριθμό τους; Εμείς, στον δικό μας κόσμο, στο σχολείο, στη γειτονιά, βάζουμε ταμπέλες; Μπορούν να σκεφτούν κάποιες που έχουν ακούσει; (π.χ. γυαλάκιας, χοντρή, κοντή). Σκέφτονται αν έχουν βάλει ή έχουν αντιληφθεί να βάζουν άλλοι ταμπέλα σε κάποιον βάσει της θρησκείας του, της φυλής του, της προέλευσής του, των χαρακτηριστικών του, του τρόπου που μιλάει ή ντύνεται… Τι θα πρότειναν να αλλάξει; Πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό; Τι μπορούν να κάνουν τα ίδια στη δική μας κοινωνία;

Στο τέλος τα παιδιά ζωγραφίζουν έναν δίκαιο κόσμο όπως τον φαντάζονται αυτά.

5ο Εργαστήριο: Δικαίωμα τι είναι;

Άξονες: δίκαιο, δικαίωμα, σεβασμός στην τήρηση των δικαιωμάτων

Στόχοι: Να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια «δικαίωμα». Να αντιληφθούν την έκταση των δικαιωμάτων τους και να μάθουν να τα αναγνωρίζουν.

Περιγραφή

Επιδιώκεται να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια του δικαιώματος μέσα από τις προσωπικές τους εμπειρίες και γνώσεις για τον κόσμο. Επειδή έχουν έντονη την αίσθηση του δικαίου, το οποίο επικαλούνται όποτε αισθάνονται ότι καταπιέζονται, υφίστανται κακομεταχείριση ή αδικούνται, η δραστηριότητα στηρίζεται στη διατύπωση σκέψεων και εμπειριών γύρω από αυτή την έννοια.

1η Δραστηριότητα

Τι δεν είναι δίκαιο για ένα παιδί; Προσπαθώντας να βρουν απάντηση, μετά από μια αρχική συζήτηση, οι μαθητές/ήτριες, καθισμένοι/ες σε κύκλο, σκέφτονται και συζητάνε

α. Τι θεωρούν ότι χρειάζεται για να ζει καλά ένα παιδί, να είναι ευτυχισμένο;

β. Ποιες είναι οι ανάγκες τους; Τι θεωρούν απαραίτητο για να μεγαλώνει καλά ένα παιδί;

γ. Σε ποια θέματα πρέπει να προστατεύεται, τι πιστεύουν ότι πρέπει οι ενήλικες να κάνουν για τα παιδιά;

δ. Ποια είναι τα «μη» που τους ενοχλούν; Ακούνε οι μεγάλοι τη γνώμη τους;

2η Δραστηριότητα

Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός εξηγεί ότι εκπρόσωποι από πολλά κράτη ετοίμασαν μια συμφωνία, έναν νόμο με όσα πίστευαν ότι είναι δίκαια για τα παιδιά, για να την υπογράψει κάθε κράτος στη γη. Σκοπός της συμφωνίας είναι να προστατεύονται τα παιδιά, να μεγαλώνουν και να εξελίσσονται χωρίς εμπόδια, να ζουν σε καλές συνθήκες, να συμμετέχουν σε όσα τα αφορούν και να εκφράζουν τη γνώμη τους. Είναι η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Τα κράτη συµφώνησαν ότι κάθε παιδί έχει μια σειρά από δικαιώματα χωρίς καμία απολύτως διάκριση εξαιτίας της φυλής, του χρώµατος, του φύλου, της γλώσσας, της θρησκείας, της εθνικής η κοινωνικής καταγωγής ή οποιασδήποτε άλλης κατάστασης. Η εκπαιδευτικός εξηγεί στα παιδιά τη σχέση της λέξης δίκιο, δίκαιο με τη λέξη δικαίωμα: το δικαίωμα είναι η έκφραση σε νόμο αυτού που θεωρείται δίκαιο.

3η Δραστηριότητα: Ζωγραφίζω τα δικαιώματα μου

Οι μαθητές ζωγραφίζουν ατομικά τα δικαιώματα τους.

Ζωντανή μετάδοση κλήρωσης για την εισαγωγή σε Πειραματικά Σχολεία 2024

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την διαδικασία της κλήρωσης, για την  εισαγωγή μαθητών και μαθητριών σε πειραματικά σχολεία την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024 και ώρα 17:30 κάνοντας κλικ ΕΔΩ

Οι γονείς/κηδεμόνες των επιτυχόντων θα ενημερωθούν με sms στο κινητό που έχουν δηλώσει στην αίτησή τους.

Με την ίδια κλήρωση οι υποψήφιοι για εισαγωγή σε Πρότυπα και Εκκλησιαστικά σχολεία θα λάβουν ένα τυχαίο μοναδικό Αριθμό Προτεραιότητας (Α.Π.Π.Σ.) προκειμένου να ρυθμιστούν οι ισοβαθμίες που ενδεχομένως προκύψουν από τις εξετάσεις.

Τα αποτελέσματα για τα Πειραματικά Σχολεία και η απόδοση του Α.Π.Π.Σ. θα αναρτηθούν  στην ιστοσελίδα της Δ.Ε.Π.Π.Σ. με αναφορά στον εξαψήφιο κωδικό του υποψηφίου.

Η δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση διενεργείται από την Επιτροπή Κλήρωσης των Πειραματικών Σχολείων  με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – Διόφαντος, παρουσία συμβολαιογράφου, μέσω κατάλληλου λογισμικού (ηλεκτρονική κληρωτίδα).

Τελικός πίνακας υποψηφίων αιτούντων για τη διαδικασία κλήρωσης στο 2ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

Παρακαλούμε πολύ βρείτε τελικό πίνακα υποψηφίων αιτούντων για τη διαδικασία κλήρωσης στο 2ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) εδώ

Προσωρινός πίνακας συμμετεχόντων/ουσών μαθητών/τριών στην κλήρωση για την εισαγωγή στο 2ο διθέσιο ολοήμερο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης (ενταγ. ΑΠΘ)

Ακολουθεί προσωρινός  πίνακας  των υποψηφίων με βάση τις υποβληθείσες αιτήσεις για το 2ο διθέσιο ολοήμερο Πειραματικό Νηπιαγωγείο ενταγμένο στο ΑΠΘ, ο οποίος είναι διαθέσιμος εδώ

Παρακαλούνται οι αιτούντες  να ελέγξουν την ορθότητα στοιχείων των αιτήσεων τους και, εάν χρειάζεται, να προβούν σε αίτημα διόρθωσης προς την Κ.Ε.Ο.Ε.Κ. μέσω της σχολικής μονάδας, το χρονικό διάστημα από Δευτέρα 22/4/2024 μέχρι την Παρασκευή 26/4/2024.

Οι τελικοί κατάλογοι υποψηφίων θα οριστικοποιηθούν και θα αναρτηθούν τη Δευτέρα 13/5/2024 για να ενημερωθούν οι γονείς που αιτήθηκαν αλλαγές στην Κ.Ε.Ο.Ε.Κ για την έγκριση ή μη των αιτημάτων τους ή τη διόρθωση των στοιχείων.

Υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία για το σχ. έτος 2024-25

Η εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-25 αφορά στην εισαγωγική τάξη κάθε βαθμίδας, δηλαδή το προνήπιο, την Α Δημοτικού, την Α Γυμνασίου και την Α Γενικού Λυκείου (σε κάποια Πειραματικά νηπιαγωγεία προσφέρονται και θέσεις νηπίων.)

Στα Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια) η εισαγωγή γίνεται με δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε πάνω στους τίτλους των παρακάτω εγγράφων:

Υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία για το σχ. έτος 2024-25

Αριθμός εισακτέων μαθητών/τριών σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-2025

ΦΕΚ2024Β-Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα Σχολεία, Πειραματικά Σχολεία και Εκκλησιαστικά Σχολεία

 

Το 2ο Νηπιαγωγείο αποτελείται από 2 τμήματα και συστεγάζεται μαζί με δύο άλλα νηπιαγωγεία σε κοινό κτήριο. Παρακάτω θα δείτε φωτογραφίες από την κοινή αυλή, τους κοινόχρηστους χώρους και τις δύο τάξεις.

20240328 072533 20240328 072536 20240402 073142 20240402 073155 20240402 073207 20240402 073257 20240402 073317 20240402 073344 20240402 073537

Καινοτόμο Πρόγραμμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης: SAPD-e

Καινοτόμο Πρόγραμμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης: μια συστημική προσέγγιση της παιδαγωγικής αξιοποίησης του χώρου, της συνεργατικής μάθησης και της τεκμηρίωσης μέσω της συμμετοχής των γονέων, ως παράγοντας αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο νηπιαγωγείο

SAPDe (Systemic Approach for Professional Development through Space, Collaboration and Documentation).

Με χαρά το νηπιαγωγείο μας, αυτή τη σχολική χρονιά συμμετέχει στο παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης το οποίο περιλαμβάνει τη συστημική προσέγγιση τριών παραγόντων που εμπλέκονται ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία: της παιδαγωγικής αξιοποίησης του χώρου της τάξης, της συνεργατικής μάθησης (cooperative και collaborative learning) και της τεκμηρίωσης (documentation). Οι τρεις αυτές παράμετροι λειτουργούν συνδυαστικά και όχι αποσπασματικά προσφέροντας μία παιδοκεντρική προσέγγιση στην οργάνωση των οργανωμένων και ελεύθερων δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου και στη σύνδεσή τους.

Ειδικότερα, ο 1ος άξονας του προγράμματος επαγγελματικής ανάπτυξης, ο χώρος της τάξης, αναγνωρίζεται εδώ και πολλά χρόνια ως ο «τρίτος παιδαγωγός» (Rinaldi, 2006). Οι καλά σχεδιασμένες αίθουσες διδασκαλίας, συμπεριλαμβανομένων και των διαφορετικών ειδών «διακόσμησης» μπορούν να διευκολύνουν
την ενεργό μάθηση και την ευέλικτη αξιοποίηση του χώρου (Clinton & Wilson, 2019).

Ο 2ος άξονας, η συνεργατική μάθηση, βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια στο επίκεντρο των σύγχρονων παιδαγωγικών και διδακτικών προσεγγίσεων και αποτελεί τη βάση και προϋπόθεση ανάπτυξης όλων των άλλων. Η συνεργατική μάθηση αφορά τόσο τους εκπαιδευτικούς που θα πρέπει να υιοθετήσουν μια
συνεργατική κουλτούρα μεταξύ τους, ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να «μυήσουν» και τα παιδιά των τάξεών τους σε αυτήν, όσο και την εμπλοκή των γονέων!

Τέλος, ο 3ος άξονας αναφέρεται στην παιδαγωγική τεκμηρίωση, σύμφωνα με την οποία τα ποικίλα έργα και
παραγωγές των παιδιών εκτίθενται εμφανώς στον χώρο (μέσα και έξω από την τάξη) προσφέροντας στα παιδιά μία απτή και ορατή «ανάμνηση» των δράσεών τους. Λειτουργεί για τους εκπαιδευτικούς ως ένα εργαλείο έρευνας και αυτοαξιολόγησης που συντελεί στη διαρκή βελτίωση και ανανέωσή τους και αποτελεί και σημαντική δίοδο επικοινωνίας προς τους γονείς παρέχοντας λεπτομερείς πληροφορίες για την ανάπτυξη του παιδιού τους (Edwards, Gardini, & Forman, 2017).

Η μέθοδος που υλοποιεί το πρόγραμμα είναι η συνεργατική έρευνα -δράσης (Καπαχτσή & Κακανά, 2010) επειδή αποτελεί μία συνεργατική προσπάθεια ανάμεσα σε δύο ερευνήτριες του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και στις νηπιαγωγούς, προκειμένου να συνδυάσουν αποτελεσματικά τη θεωρία, με την εμπειρία και την πράξη, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία ενός συνεργατικού πλαισίου εργασίας και επικοινωνίας, την επίλυση προβλημάτων και την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με καινοτόμες πρακτικές (Gkloumpou & Kakana, 2023· Gkloumpou & Germanos, 2020).

Ακολουθώντας το παραπάνω μεθοδολογικό πλαίσιο οι μαθητές και οι μαθήτριες, αρχικά, συνεργάστηκαν σε ζευγάρια, έπειτα σε τυχαίες ομάδες των 4 μελών και τώρα βρισκόμαστε στο στάδιο των σταθερών ομάδων των 4 μελών όπου καλούνται να φέρουν εις πέρας διάφορες δραστηριότητες- αποστολές. Το πρόγραμμα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Επόμενο στάδιο η ενεργή εμπλοκή των γονέων!

Δείτε παρακάτω μερικές ενδεικτικές φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος.

o1 o2 419204387 443037624822820 2178249000367047870 n 1 3 2 3 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 31 185336 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 31 185433 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 31 185507 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 31 185524

Βιβλιογραφία

Clinton V., Wilson N. (2019). More than Chalkboards: Classroom Spaces and Collaborative
Learning Attitudes. Learning Environments Research, (22), 325-344.
https://psycnet.apa.org/doi/10.1007/s10984-019-09287-w

Edwards C., Gandini L., Forman G. (2017). The Hundred Languages of Children: The Reggio Emilia
Approach to Early Childhood Education. (revised edition). ABC-CLIO

Gkloumpou A. & Kakana D.M. (2023). From Decoration to Documentation: a collaborative
action research at a Greek kindergarten. Announcement at EARLI International
Conference. Education as a hope in uncertain times. Thessaloniki, 22-26 August.
https://www.earli.org/assets/files/EARLI2023-BOA-280823.pdf

Gkloumpou A. & Germanos D. (2020). The importance of classroom cooperative learning space
as an immediate environment for educational success: An action research study at Greek
kindergartens”. Educational Action Research. Routledge Taylor and Francis.
https://doi.org/10.1080/09650792.2020.1771744

Καπαχτσή, Β. & Κακανά, Δ.-Μ. (2010) Η συνεργατική έρευνα δράσης ως μοντέλο επαγγελματικής
ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Action Researcher in Education, τ.1. 40-52.
http://www.actionresearch.gr/el

Rinaldi, C. (2006). In dialogue with Reggio Emilia: Listening, researching, and learning. Routledge

Γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Οι μαθητές και οι μαθήτριες τίμησαν τη διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου με ποιήματα, χορούς και τραγούδια.

3 2

Πριν τη γιορτή, συζητάμε μαζί τους για το τι γνωρίζουν για τη γιορτή αυτή. Αναζητάμε πληροφορίες για την διπλή σημασία της 25ης Μαρτίου σε βιβλία και σε ψηφιακό υλικό. Αξιοποιώντας την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, μιλήσαμε για τον τρόπο ζωής των ανθρώπων τότε, για τα ρούχα τους, τον ρόλο των αρματολών και τα όπλα τους, τα καράβια της επανάστασης και τις σημαίες τους.

2 2 1 2

Μιλήσαμε και γνωρίσαμε τη Φιλική Εταιρεία, τους Ήρωες της Επανάστασης αλλά και τη σημασία να διεκδικείς και να αγωνίζεσαι για τα ιδανικά σου.