Παρακάτω παρατίθενται οι δραστηριότης που πραγματοποιήθηκαν για το τρίτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα το νερό, την σημασία και την προστασία του.
- Λόγω της βροχερού καιρού εκείνων των ημερών το Εργαστήριο ξεκίνησε με την περιγραφή του κύκλου του νερού. Στην αρχή, τα παιδιά μοιράστηκαν τις γνώσεις που είχαν πάνω στο θέμα και στη συνέχεια έγιναν διορθώσεις και παρουσίαση του κύκλου του νερού μέσα από εικόνες, σχήματα, βιβλία και βίντεο. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και προχώρησαν και σε δραματοποίηση, υποδυόμενα τις σταγόνες, τον ήλιο, τον αέρα και τα σύννεφα
2. Μέσα από τον κύκλο του νερού προέκυψε το θέμα των τριών μορφών της ύλης και ξεκίνησαν τα πειράματα. Τα παιδιά έβαλαν νερό στην παγοθήκη και έκαναν προβλέψεις για το τι θα γίνει το νερό όταν βγει από την κατάψυξη και τι θα γίνει όταν το παγάκι μείνει πολύ ώρα έξω από το ψυγείο. Για την αέρια μορφή του νερού τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο με το βρασμό του νερού και την δημιουργία των υδρατμών. Στη συνέχεια, οι παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα καταγράφηκαν σε φύλλο εργασίας από τους μικρούς επιστήμονες!
3. Για να εμπεδωθούν οι τρεις μορφές της ύλης, η εκπαιδευτικός τοποθέτησε επάνω στα τραπέζια της τάξης τρεις εικόνες με τις λέξεις υγρό, στερεό και αέριο και τα παιδιά έπρεπε να πάνε στην σωστή εικόνα ανάλογα με αυτό που έλεγε κάθε φορά η νηπιαγωγός. Οι λέξεις που ακούστηκαν ήταν χυμός, τουβλάκια, αυτοκινητάκια, ατμός, μυρωδιά από φαγητό, παγάκι, λίμνη, σάλτσα ντομάτα κ.α. και κάθε φορά τα παιδιά έτρεχαν στο τραπέζι με τη σωστή εικόνα!
4. Γιατί όμως το νερό είναι τόσο σημαντικό; Τα παιδιά συζήτησαν για το που μπορούμε να βρούμε νερό γύρω μας και σε τι το χρησιμοποιούμε και το συμπέρασμα ήταν ότι το νερό είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο για εμάς τους ανθρώπους αλλά και για τα ζώα και τα φυτά! Κάποιες από τις περιπτώσεις που χρησιμοποιείται το νερό στην καθημερινότητά μας τις απεικόνισαν τα παιδιά σε έναν μικρό ατομικό εννοιολογικό χάρτη.
5. Τι θα γίνει όμως αν κάποια στιγμή τελειώσει το νερό στη Γη; Το θέμα που δουλεύτηκε ήταν η λειψυδρία και η σπατάλη του νερού αλλά και οι συνέπειες που θα υπάρξουν αν δεν υπάρχει νερό. Τα παιδιά συζήτησαν πάνω στο θέμα και έγινε και ένα μικρό πείραμα, τοποθετώντας ένα λουλούδια πάνω σε μια χαρτοπετσέτα και ένα λουλούδι μέσα σε ένα ποτήρι με νερό. Τα παιδιά παρατήρησαν πώς χωρίς το νερό η φύση πεθαίνει και ότι εμείς και τα ζώα δεν αποτελούμε εξαίρεση. Στο τέλος, τα παιδιά απεικόνισαν με ζωγραφική τη ζωή μας με νερό και τη ζωή μας χωρίς νερό.
6. Στο κλείσιμο του Εργαστηρίου τα παιδιά πρότειναν τρόπους εξοικονόμησης νερού που μπορεί ο καθένας να εφαρμόζει κάθε μέρα από το σπίτι του και στο σχολείο. Η μικρή χειροτεχνία περιείχε τις εξής συμβουλές: 1) Να κλείνουμε τη βρύση όταν πλένουμε τα δόντια μας, 2) Να κάνουμε ντους αντί να γεμίζουμε την μπανιέρα, 3) Να μην πλένουμε πολλή ώρα τα χέρια μας αφήνοντας τη βρύση ανοιχτή και 4) Να προσέχουμε κλείνουμε την βρύση καλά.