Τμήμα 1: Η πεταλούδα!

Τα νήπια προσέγγισαν το θέμα “Πεταλούδα” με πρωτότυπους τρόπους, όπως την κατανόηση χρήσης εργαλείων του διαδραστικού πίνακα της τάξης, σε μια επαφή με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Η πεταλούδα, με τα ποικίλα χρώματα και σχέδια των φτερών της αποτέλεσε αφορμή για τέχνη. Είδαμε την πεταλούδα όπως την αποτύπωσε ο Μιρό και ο Πικάσο και στη συνέχεια με καμβά τον διαδραστικό πίνακα της τάξης, τα παιδιά χρησιμοποίησαν τα εργαλεία του για να εκφραστούν εικαστικά.

6fa12edc 53f6 4809 ae68 d878c8946b69 35de4ef2 b1d2 4dcf 9ff5 176fb151f443 90b113f1 7080 4c88 923a e4db553f9987 681f54f5 8971 4937 a3b1 74580a50293c 28920f65 cae1 4e28 8034 767d8330172c 441972bd 75e7 4a04 a278 322a0a4827ce a6e45a9a be19 42ee b689 2f6989d47031 a07ca896 8b5c 4632 a355 74b8084c88ca b3072e3b 245a 4446 9f39 d4f50be5f9cc

dc937eb8 046c 4f3c 8126 8e6ea4c444ba

Μάθαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας 

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” και στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδι μνήμης και κουίζ μαθηματικών 

1a361bf8 63da 4602 9697 183e1409590d 1e6b2e99 17df 4461 855b fad82b19a12f

Μιλήσαμε για την ανατομία της και συμμετείχαμε σε ερωτήσεις

0ae2b7d0 1019 48d9 8d93 e9b7a9d0c092 bf313f41 05fb 4afc bb60 e8d7f2748fb7 1

Και ολοκληρώσαμε με φύλλα εργασίας 

934755e4 0d82 44b8 a304 b01ed60f5157 d907c75c 3598 4124 ac70 134632371598

Ενημέρωση γονέων του Νηπιαγωγείου μας από Ψυχολόγο-Ειδική Παιδαγωγό

8a9e7249 ae9b 4991 b075 7e6dcb5cddddΜε μεγάλη χαρά το σχολείο μας υποδέχθηκε την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024 και ώρα 6.00μ.μ.-8.00μ.μ., την  Ψυχολόγο-Ειδική Παιδαγωγό Σταυρούλα Κουλουμέντα, η οποία μας ενημέρωσε σχετικά με την ομαλή πορεία των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον, αλλά και για τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις τους και την έγκαιρη αναγνώριση τυχόν δυσκολιών τους.

c1b987e7 acb1 4a4c 8d40 258462d0d2d4 cd823cfa 8875 43d9 a149 45898780c255

 

 

Τμήμα 1: Η μέλισσα!

H μέλισσα είναι ένα από τα πιο σπουδαία έντομα που υπάρχουν στη Γη εδώ & 15 εκατομμύρια χρόνια!!!  

Είναι σημαντική, τόσο για τη φύση, όσο και για τον άνθρωπο! Αυτό συμβαίνει γιατί από τα 100 είδη καλλιεργειών τα οποία παράγουν το 90% της παγκόσμιας τροφής, 71 επικονιάζονται από τις μέλισσες. Χωρίς αυτές, εκατομμύρια άνθρωποι και ζώα θα υπέφεραν από στέρηση τροφής.

Εικόνα από Sway της κας Γιαννακοπούλου Έλενας.
sigxronimelissokomia.weebly.com

Στην τάξη, στον κύκλο μας, τα νήπια μοιράστηκαν όσες πληροφορίες γνώριζαν για τη μέλισσα. Είπαμε ότι οι μέλισσες ζουν στην κυψέλη και πως ο κόσμος τους είναι ο κόσμος της συνεργασίας, της εργατικότητας και της ομαδικότητας.Υπάρχουν τρία είδη μελισσών: Οι βασίλισσες, οι εργάτριες και οι κηφήνες. Οι βασίλισσες, γεννούν αυγά.
Οι εργάτριες, δουλεύουν όλη μέρα, φροντίζοντας την κυψέλη, τις κηρήθρες, τα αυγά κλπ., ενώ οι κηφήνες, είναι οι αρσενικές μέλισσες και δεν δουλεύουν καθόλου, όμως βοηθούν τη βασίλισσα να κάνει τα αυγά της.
Από τις μέλισσες παίρνουμε προϊόντα πολύ ωφέλιμα για την υγεία του ανθρώπου, όπως: ΜΕΛΙ – ΚΕΡΙ – ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΠΟΛΤΟ – ΓΥΡΗ  –
ΠΡΟΠΟΛΗ.
Παρατηρήσαμε την ανατομία της…

Εικόνα από Sway της κας Γιαννακοπούλου Έλενας.

και είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο.

Μιλήσαμε για το εξάγωνο και το σχεδιάσαμε με γλωσσοπίεστρα. Στη συνέχεια αφού σχηματίσαμε “κελιά” στο πάτωμα, φτιάξαμε την κηρήθρα και στήσαμε την κυψέλη μας. Τα νήπια έγιναν βασίλισσα, κηφήνες, εργάτριες. Προστάτεψαν το μελίσσι από εξωτερικούς παράγοντες και το φρόντισαν. Ο κηφήνας με τη βασίλισσα πέταξαν και έπαιξαν, ενώ μετά από μια μεγάλη αγκαλιά η βασίλισσα έκανε αυγά και τα τοποθέτησε στα κελιά. Εκεί οι εργάτριες αφού ασχολήθηκαν αρχιτεκτονικά με την κυψέλη, έγιναν παραμάνες για τα “μωρά”, ασχολήθηκαν με την καθαριότητά της, “τάισαν” τη βασίλισσα, πέταξαν στα λουλουδάκια, έφεραν γύρη και εκτέλεσαν όλες αυτές τις θαυμαστές εργασίες των μελισσών. Τέλος, μπήκαν στα εξάγωνα μέσα για να δείξουν πως οι προνύμφες έγιναν μέλισσες που ζουζουνίζουν και συνεχίζουν να σώζουν τον κόσμο!!!

a6a8d4eb a373 45d5 9a4d 8590530be3af6f34f0f6 f8a4 478b 832f a0cc3a0444f7

Παίξαμε κρεμάλα και κουίζ …

και κατασκευάσαμε μελισσούλες!

74bd371f b9c9 4fd5 b536 2c506945f3f9

IMG 20240521 115414 IMG 20240522 195643

 

Τμήμα 2: Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Και η Γη γυρίζει…» – Δημιουργώ & Καινοτομώ/Δημιουργική σκέψη & πρωτοβουλία

Το ενδιαφέρον των παιδιών για το συγκεκριμένο θέμα ενεργοποιήθηκε με την παρακολούθηση προγράμματος σχετικά με τους πλανήτες και1 το διάστημα στο χώρο του σχολείου μας. Έτσι λοιπόν στην τάξη τα παιδιά, σε καταιγισμό ιδεών, εξέφρασαν λεκτικά όλα όσα έμαθαν και τους εντυπωσίασαν, διατύπωσαν απορίες, έδωσαν πιθανές απαντήσεις και αποφάσισαν ότι θα ήθελαν να μάθουν περισσότερα. Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο και παρακολουθήσαμε video. Aκολούθησε συζήτηση σχετικά με τους πλανήτες, την θέση τους,  το όνομά τους, το μέγεθός τους συγκριτικά, την κίνησή τους γύρω από τον ήλιο, κ.ά. Χρησιμοποιώντας πλανήτες -μπαλόνια και νήμα φτιάξαμε στο πάτωμα τις τροχιές των πλανητών γύρω από τον ήλιο. Τα παιδιά – πλανήτες με το σώμα τους αναπαριστούσαν την διπλή  κίνησή τους. Έπειτα, προσπαθήσαμε  να φτιάξει ο καθένας την δική του εργασία για το ηλιακό σύστημα. Χρησιμοποίησαν λευκό χαρτί το οποίο έβαψαν μαύρο με σφουγγάρια και πιτσίλισαν με χρωματιστή τέμπερα ώστε να μοιάζει με το διάστημα.  2.1  2

Στη συνέχεια, έκοψαν και κόλλησαν τους πλανήτες προσπαθώντας να τους τοποθετήσουν στη σωστή θέση ως προς τον ήλιο ( π.χ. πιο κοντά στον ήλιο είναι ο Ερμής, έπειτα η Αφροδίτη, κ.ο.κ.). Τέλος, έγραψαν το όνομα του καθενός αντιγράφοντάς τα από τις κάρτες μας.

Τα παιδιά αναζήτησαν στο διαδίκτυο υλικό με φωτογραφίες και βίντεο  για τον ήλιο. Συζήτησαν για τα χαρακτηριστικά του, το φως και τη θερμότητα, την σπουδαιότητά του στην ύπαρξη ζωής, τα οφέλη αλλά και τις συνέπειες. Παρακολουθήσαμε από την Μυθολογία την ιστορία <<Ήλιος και Φαέθων>>. Χωρίσαμε τον μύθο σε κομμάτια, με εικόνες και ξαναβάλαμε την ιστορία στη σωστή σειρά. Ακούσαμε και προσπαθήσαμε να μάθουμε τους στίχους του τραγουδιού <<στη γειτονιά του ήλιου>>.

3.2Στην αυλή παρατηρήσαμε και δημιουργήσαμε σκιές με το σώμα μας, και προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε σε χαρτί σκιές αντικειμένων. Στην τάξη  παίξαμε με έναν φακό δημιουργώντας σκιές μεγάλες και μικρές, μακριές και κοντές, θολές ή όχι. Τα παιδιά  παίζοντας και πειραματιζόμενα  κατέληξαν σε συμπεράσματα όπως π.χ.,  όταν το φως είναι από πάνω από ένα αντικείμενο η σκιά του είναι μικρή ενώ όταν φωτίζεται πλάγια είναι πιο μεγάλη, συνεπώς το ίδιο συμβαίνει και με την δική μας σκιά στον ήλιο. Δημιουργώντας σκιές με τα χέρια μας στον διαδραστικό πίνακα της τάξης αποφασίσαμε να σχεδιάσουμε το περίγραμμα της σκιάς των χεριών μας, έτσι όπως έπεφτε η μία πάνω στην άλλη . Στο τέλος χρωματίσαμε τα σχήματα που δημιουργήθηκαν φτιάχνοντας έτσι το δικό μας έργο τέχνης με τα χέρια μας. Παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι με αντιστοίχιση εικόνων και σκιών με το εργαλείο wardwall.

 

3.1 3

Χρησιμοποιώντας ως ήλιο έναν προβολέα σταθερό και μια υδρόγειο σφαίρα πειραματίστηκαν ώστε να αντιληφθούν  το φαινόμενο της μέρας και της νύχτας.  Διαπίστωσαν  ότι η φωτεινή πλευρά της υδρογείου έχει ημέρα και η σκοτεινή νύχτα. Τα παιδιά προσπάθησαν να απαντήσουν ερωτήματα όπως : Σε ποιο σημείο της Γης λέτε να βρισκόμαστε τώρα;  Χθες το βράδυ ; Σήμερα το πρωί; Γνωρίζουμε άλλες χώρες;  Για να δούμε στην Αυστραλία  για παράδειγμα, κ.α. Εκφράζουν απορίες για υποθετικές καταστάσεις , π.χ. αν σταματήσει να φωτίζει ο ήλιος ; αν σταματήσει να γυρίζει η Γη ;  προσπαθούν να δώσουν απαντήσεις, ελέγχουν τις ιδέες τους, καταλήγουν σε συμπεράσματα. Παρατηρούν ότι δεν πέφτουμε παρά το σφαιρικό σχήμα της Γης και κάνουν υποθέσεις και πειραματισμούς σχετικά με την έννοια της βαρύτητας. Με παντομίμα αναπαριστούν δραστηριότητες ημέρας και νύχτας. Αποφασίσαμε να αποτυπώσουμε με εικαστικό τρόπο την ημέρα και την νύχτα. Τα παιδιά διαχώρισαν τα χρώματα σε φωτεινά για την ημέρα  και σκούρα για τη νύχτα. Με τέμπερες, πινέλα, ψαλίδια, κόλλες και χρωματιστά χαρτόνια έφτιαξαν το δικό τους εικαστικό έργο. Θέμα μας «Η ημέρα και η νύχτα στη γειτονιά μας>>. Αναλύσαμε και συνθέσαμε τις λέξεις «ημέρα»  και  νύχτα»  και τα παιδιά τις έγραψαν στο έργο τους.

Παρακολουθήσαμε το βίντεο  << Ο Paxi και η Σελήνη >> 

Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο φωτογραφίες και βίντεο σχετικά με την Σελήνη και ακολούθησε συζήτηση πάνω στο θέμα. 5

Ταξιδέψαμε με έναν φανταστικό πύραυλο στη Σελήνη.

Διαβάσαμε το βιβλίο << Ο Φεγγαροσκεπαστής>> του Eric Puybaret.

Aκούσαμε και συζητήσαμε  το τραγούδι <<Ένας ήλιος, μια γη , ένα φεγγάρι>>.

 

εκτοξ6 1622.3 1

Στο διαδίκτυο αναζητήσαμε πληροφορίες, εικόνες και παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τη ζωή των αστροναυτών. Τα παιδιά συνέλεξαν πληροφορίες  που σχετίζονται με την διατροφή, την υγιεινή, την ξεκούραση των αστροναυτών μέσα στα διαστημικά οχήματα αλλά και για την στολή τους με τα εξαρτήματά της, την αργή τους κίνηση λόγω βαρύτητας κ.α. Έγιναν οι ίδιοι αστροναύτες  και κινήθηκαν στο χώρο αξιοποιώντας τις γνώσεις τους. Εργάστηκαν πάνω σε ένα φύλλο εργασίας με θέμα << Είμαι αστροναύτης,  τι βλέπω;>>. Διαβάσαμε το αστείο  ποίημα << Η Αστροναύτισσα>> της Ρένας Καρθαίου και τα παιδιά ζωγράφισαν τις εικόνες που φαντάστηκαν. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στην ιδέα να φτιάξουμε πυραύλους. Έτσι λοιπόν,  με ρολά σε διάφορα μεγέθη, πινέλα και τέμπερες, αλουμινόχαρτο, ψαλίδια και χαρτιά γκοφρέ  τα παιδιά έφτιαξαν τον δικό του πύραυλο ο καθένας. Όταν τέλειωσαν όλοι , μετρήσαμε αντίστροφα και τους εκτοξεύσαμε!   

7.1 7

Με αφορμή  το ερώτημα <<Υπάρχουν εξωγήινοι; Τι πιστεύετε ;>> ακολούθησε ένας ενθουσιώδης  καταιγισμός ιδεών και απόψεων. Τα παιδιά γνωρίζουν ότι επιστημονικά δεν έχει αποδειχθεί ακόμη ότι υπάρχουν εξωγήινα όντα, όμως πολύ θα τους άρεσε να υπάρχουν και αποφασίσαμε να παίξουμε ένα φανταστικό παιχνίδι πάνω σ αυτό. Αποφασίσαμε να συντάξουμε ένα γράμμα όπου θα προσκαλούμε έναν εξωγήινο στην τάξη μας για να γνωριστούμε. Την άλλη μέρα πραγματικά ένας εξωγήινος –μπαλόνι μας επισκέφτηκε.  Τα παιδιά αποφάσισαν να τον <<ζωντανέψουν>> δανείζοντάς του την φωνή τους. Έτσι λοιπόν ένας-ένας κρατώντας αγκαλιά τον εξωγήινο και κάνοντας τη φωνή του, μιλούσε για την φανταστική ζωή του και απαντούσε σε ευφάνταστες  ερωτήσεις  όπως

-Πως λένε τον πλανήτη σας;

-Έχετε δέντρα εκεί; Οξυγόνο;

-Πως είναι φτιαγμένα τα σπίτια σας;

-Έχετε οικογένειες; Με ποιόν μένεις μαζί;

-Έχετε δρόμους για αυτοκίνητα; Ή μήπως είναι ιπτάμενα;

-Τώρα που γίναμε φίλοι, πως μπορούμε να επικοινωνούμε; Έχεις καμιά ιδέα; 

Τα παιδιά εκφράστηκαν με φαντασία σε ένα παιχνίδι που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον τους και αποχαιρέτησαν τον φίλο τους εξωγήινο με μια ζωγραφιά ο καθένας.

 

 

 

Το προσωπικό του σχολείου μας
εύχεται σε όλους σας
ήρεμες, χαρούμενες και όμορφες
πασχαλινές μέρες,
με υγεία και αγάπη!
Καλό Πάσχα!
      Στις ψυχές όλων μας να γεννήσει το Άγιο Φως αγάπη και ελπίδα!

 

chicken 7835269 1280easter eggs 1231120 1280

 

 

 

Τμήμα 1: Οι δράσεις μας λίγο πριν το Πάσχα!

Τα νήπια τον καιρό αυτό χαίρονται τις αλλαγές της άνοιξης και μαθαίνουν για το Πάσχα, την μεγαλύτερη γιορτή της Ορθοδοξίας. 8f1dee09 c6b9 4ba5 b94b 2a8cd93df20b

Μιλήσαμε για το Σαββάτο του Λαζάρου και μάθαμε τα κάλαντά του. Είπαμε για την Κυριακή των Βαΐων και φυσικά για τη Μεγάλη Εβδομάδα. 
Παρακολουθήσαμε την ιστορία των παθών του Ιησού Χριστού μας και μάθαμε για τα έθιμα του Πάσχα.

Για να εμπεδώσουμε τις πληροφορίες παίξαμε παιχνίδια λέξεων, κρεμάλα και συμμετείχαμε σε κουίζ γνώσεων.

Τα παιδιά επίσης, συμμετείχαν σε δημιουργικές Πασχαλινές κατασκευές και φυσικά έβαψαν αυγά για να στολίσουν τα καλαθάκια τους!

2bae040d a07b 4dcf 9177 cb2b270d343b 4b55b960 dc4a 4650 b787 bc65cb805e2e 5dd40847 06a0 4ab3 828a 5e8cbc7b4e70 24f449c7 3603 42e4 963f 343d6ce9f8d2 77d67cf9 654f 4453 b03e 16795f1c439b 82fe2092 ee5d 4341 a15d ad0e41b9fea7 90db9a58 92fb 46e8 9e4f 38c63a23fb22 1331ab95 129a 4a00 92bc d9b290467d06 23296f1c 6376 496d 8632 e802a5a9d415 a35b1808 80d8 48b5 a26d 55508969dffe af6032d3 045a 43e8 88ec 229626734d22 ca7df865 56b5 4f27 adb4 5cd3082c9fd9 da004abb 8e4a 481b 927b be442a6a6407 dc91c7d0 da41 4163 bb13 86b96eafaed6 f7458ba9 64af 4187 ac7b b798594955ec

Με αφορμή τα βαμμένα αυγά, οργανώσαμε αρκετές μαθηματικές δράσεις που περιλάμβαναν σειροθέτηση, αντιστοίχιση, σύγκριση μεγεθών, καταμέτρηση, πρόσθεση, αφαίρεση, ομαδοποίηση. 

9f837ad5 6447 4faa 9c3b 3a736ad968a4

a84f7ebf 5bae 47bb 88ac 2914774123d6 ca5504fd a166 472b 9346 d6572d1c88a8 d4148c33 644b 4706 973a c49d4b2d3889 e4ac28fa 4505 4474 8d34 6dcd5842aefd

88ea0be2 066b 4a86 9a8f df003e15b9d3

1cc5b04e dae3 4cec a1e4 17518618a624

Τμήμα 1”Οι Ρομπέν των Ζώων”: Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία” της ενότητας “Φροντίζω το Περιβάλλον”



Λήψη αρχείου