Μικροί και μεγάλοι μαζί: Μια μέρα γεμάτη αγάπη για το περιβάλλον και τον συνάνθρωπο.
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η περιβαλλοντική δράση ευαισθητοποίησης που διοργάνωσε το σχολείο μας σε συνεργασία με το Κέντρο Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων Νεάπολης στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος! Όπως είχαμε μοιραστεί μαζί σας στο προηγούμενο άρθρο μας, ο στόχος μας ήταν να ενώσουμε τη σοφία της Τρίτης Ηλικίας με τη δίψα για γνώση των μικρών μας μαθητών. Το αποτέλεσμα; Μια μέρα γεμάτη έμπνευση και ελπίδα για το μέλλον του πλανήτη μας.
Η δράση μας ξεκίνησε με τον πιο όμορφο τρόπο: οι παππούδες και οι γιαγιάδες έγιναν μια μεγάλη αγκαλιά για τα νήπιά μας και μας διάβασαν το παραμύθι “Ένα σωρό πράγματα” της Emily Gravett μέσα από το οποίο ξεκίνησε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για την αξία της ανακύκλωσης και της φροντίδας του περιβάλλοντος. Η ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στις δύο γενιές ήταν μαγική.
Αμέσως μετά, ενώσαμε τη δημιουργικότητά μας και φτιάξαμε μια πανέμορφη κατασκευή χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ανακυκλώσιμα υλικά, αποδεικνύοντας στην πράξη πως τίποτα δεν πάει χαμένο!
Η επίσκεψή μας στον χώρο του ΚΑΠΗ έκλεισε με μια πολύ όμορφη συμβολική κίνηση: βγήκαμε όλοι μαζί στον κήπο και έπειτα από ξενάγηση Γεωπόνου του χώρου, τα παιδιά γνώρισαν τα χαρακτηριστικά των φυτών, έμαθαν για τις ανάγκες τους και κατανόησαν τη σημασία της φροντίδας και της προστασίας τους. Στο τέλος, τα παιδιά αποφάσισαν να αφήσουν το δικό τους πράσινο αποτύπωμα φυτεύοντας νέα φυτά με τη βοήθεια των μελών του ΚΑΠΗ!
Φεύγοντας από το Κέντρο Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων Νεάπολης, η περιβαλλοντική μας αποστολή συνεχίστηκε! Μεταβήκαμε στον τοπικό σταθμό ανακύκλωσης. Εκεί, αξιοποιήσαμε τα πλαστικά μπουκάλια που οι μικροί μαθητές είχαν φέρει τις προηγούμενες ημέρες από τα σπίτια τους.
Στον σταθμό, τα παιδιά:
Είδαν από κοντά πώς ακριβώς λειτουργεί ένας σταθμός ανακύκλωσης. Επίσης, συζήτησαν για το μέλλον των υλικών που ανακυκλώνουμε – πώς δηλαδή ένα μπουκάλι μπορεί να ξαναγεννηθεί και να γίνει κάτι νέο, αντί να επιβαρύνει τη φύση.
Με τα μπουκάλια που ανακυκλώσαμε, ο σταθμός εξέδωσε ένα χρηματικό κουπόνι επιβράβευσης. Με κοινή απόφαση όλων των παιδιών, το κουπόνι αυτό το κάναμε δωρεά στον Φιλανθρωπικό Οργανισμό «Αποστολή», συνδυάζοντας έτσι την προστασία του περιβάλλοντος με την κοινωνική προσφορά και την αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο!
💚 Η αξία των μηνυμάτων που φυτεύουμε στις ψυχές των παιδιών
Η γνώση γύρω από την ανακύκλωση και την οικολογική συνείδηση δεν είναι απλώς ένα μάθημα· είναι στάση ζωής. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να εξοπλίζουμε τα μικρά παιδιά από αυτή την τρυφερή ηλικία με τις κατάλληλες αξίες για τον σεβασμό στη φύση. Αυτές οι αξίες, είναι τα θεμέλια για έναν καλύτερο, πιο πράσινο και πιο ανθρώπινο κόσμο αύριο.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στα μέλη του ΚΑΠΗ για τη φιλοξενία και στον υπεύθυνο του Σταθμού Ανακύκλωσης για τα πολύτιμα μαθήματα που μας έδωσαν!






