Δράσεις – Καλές πρακτικές 2023-2024

Οι δράσεις μας και οι καλές πρακτικές αποτυπώνονται παρακάτω:

ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΑΞΗΣ Story bag 20240515 154445 20240515 160013 Outdoor Clasroom Activity 2024 1 1 Find the hidden star 2024 Global Action Days Certificate Fillable page 0001 Global action days Facebook FEE Schoolnest 1 1 1

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ 1 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ Θαλάσσιες χελώνες 1 ΣΤΟΧΟΣ 2 ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΠΕΙΝΑ 20240514 184012 20240515 153741 20240605 095531 κομμενη GLOBAL ACTION DAYS 2024

Δράσεις για τη θάλασσα

Στα πλαίσια των eTwinning προγραμμάτων (“Οι  Storytellers της Οικοσυμμαχίας”, “Schoolnest: a place of well being” και “Green Team”) που εκπονήσαμε φέτος (2023-2024), πραγματοποιήσαμε ποικίλες δράσεις για το θαλάσσιο περιβάλλον καθώς και για τα θαλάσσια είδη που βρίσκονται σε κίνδυνο.

  • Παίξαμε ένα παιχνίδι escape room  για τους κινδύνους της θαλάσσιας ζωής (Τα θαλάσσια ζώα της Μεσογείου)  https://view.genially.com/663f4ed62f21d40014e9091e/interactive-content-ta-8alassia-zwa-ths-mesogeioy
  • Παρακολουθήσαμε βίντεο για τη θαλάσσια χελώνα Καρέτα Καρέτα και δημιουργήσαμε συνεργατικές παρουσιάσεις
  •  http://linoit.com/users/margsam86/canvases/%CE%98%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%83%CE%B9%CE%B1%20%CE%A7%CE%B5%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%B1
  • φτιάξαμε συνεργατικό συννεφόλεξο για τη χελώνα (¨Το τραγούδι των θαλάσσιων ζώων”) https://wordart.com/5nf56u3sdkcg/%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CE%B4%CE%B9-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B8%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%83%CE%B9%CF%89%CE%BD-%CE%B6%CF%8E%CF%89%CE%BD
  • Φάση 1: Τα συνεργαζόμενα σχολεία χωρίστηκαν σε ομάδες επιλέγοντας το θαλάσσιο είδος εισβολέα στη Μεσόγειο (μέδουσα, λαγοκέφαλος και φανταστικό ψάρι) και το κατασκεύασαν. Η δική μας συνεισφορά ήταν στην εισβολή του λαγοκέφαλου στη Μεσόγειο https://www.canva.com/design/DAGFUxjHhAc/K_-xMUprq5cnqwyMk6vcpA/view
  • Phase 1: The schools divided into teams, selecting a marine invasive species in the Mediterranean (jellyfish, pufferfish, and a fictional fish), and constructing models of them.
  • Φάση 2: Οι ομάδες 1 και 2 (μέδουσες και λαγοκέφαλοι) αναζήτησαν πληροφορίες με σύντομη έρευνα (βίντεο, βιβλία κλπ.) για τους λόγους που τα είδη αυτά πολλαπλασιάζονται ταχύτερα ή μεταναστεύουν και κατέγραψαν τις πληροφορίες σε ένα κοινό ιστόγραμμα. Η ομάδα 3 (φανταστικό είδος) επικεντρώθηκε στην ανακάλυψη πληροφοριών που σχετίζονται με λύσεις για την ισορροπία του υδάτινου οικοσυστήματος της Μεσογείου και τις παρουσίασαν στο ίδιο έγγραφο. Phase 2: Teams 1 and 2 (jellyfish and pufferfish) researched the reasons these species multiply rapidly or migrate by conducting brief research (videos, books, etc.) and recorded the information on a shared histogram. Team 3 (fictional species) focused on discovering information related to solutions for balancing the Mediterranean’s aquatic ecosystem and presented their findings in the same document.
  • Φάση 3: Στη συνέχεια, η ομάδα 1 (Μέδουσες) ανέδειξε τους λόγους που οι μέδουσες και οι λαγοκέφαλοι εμφανίστηκαν στη Μεσόγειο, η ομάδα 2 εστίασαν στα προβλήματα και η ομάδα 3 πρότεινε λύσεις. Και στις τρεις ομάδες τα μέλη συναντήθηκαν και συν διαμόρφωσαν το περιεχόμενο της ιστορίας σε κόμικ με την υποστήριξη ενός κοινού bookcreator. https://read.bookcreator.com/03isxUkuFeO2wNPO8sKTNPqfScu1/SGrujUTETG-NchuXJjU8Yw/RpZskT4RT224aDmGbhe-DQ-right Phase 3: Then, Team 1 (Jellyfish) highlighted the reasons why jellyfish and pufferfish appeared in the Mediterranean, Team 2 focused on the problems, and Team 3 proposed solutions. The members of all three teams met and collaboratively shaped the content of the story into a comic with the support of a shared book creator.
  • φτιάξαμε αφίσες για τη χελώνα χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά και τον λαγοκέφαλο και κάναμε πορεία στο πλησίον μας δημοτικό σχολείο την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 
  • μιλήσαμε για τις αιτίες αλλά και τις λύσεις της μόλυνσης σε θάλασσα, ξηρά και αέρα https://www.storyjumper.com/book/showframe/169801971/65df63
  • 20240517 12394820240517 13141720240517 18233320240517 18443720240517 18511420240523 100919 ΑντιγραφήSummer discoveries ΑντιγραφήΘΑΛΑΣΣΑΘαλάσσιες χελώνες

20240517 09550920240517 09563720240517 10070320240517 10072320240517 121257MESOGEIOS DIADIKTYAKAκομμενη Causes of air pollution20240530 122542

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (5/6/2024)

Για να γιορτάσουμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος πραγματοποιήσαμε πορεία στο 3ο δημοτικό σχολείο Ν. Αρτάκης με πολλές αφίσες. Έχοντας επεξεργαστεί την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της στο περιβάλλον με ποικίλους τρόπους, φτιάξαμε αφίσες και ενημερώσαμε τα παιδιά του δημοτικού. Οι δράσεις μας για το περιβάλλον είναι:

  • Δημιουργία Οικοκώδικα και Περιβαλλοντικής επιτροπής
  • Το ταξίδι της μπανάνας σε αντιπαράθεση με το ταξίδι του πορτοκαλιού και οι επιπτώσεις τους στη μόλυνση της ατμόσφαιρας
  • Η ‘εισβολή’ του λαγοκέφαλου στη Μεσόγειο
  • Η προστασία της θαλάσσιας χελώνας Καρέτα Καρέτα
  • Συμμετοχή σε δίκτυα και καμπάνιες (Global action days, Outdoor activities, COP28)
  • Έρευνα μέσα από βιβλία
  • Εκπαιδευτικές επισκέψεις (φυτώριο & φάρμα)
  • Βόλτες στην εξοχή, μελέτη, συλλογή και αξιοποίηση υλικών της φύσης
  • Αξιοποίηση κήπου του σχολείου
  • Ανακύκλωση

ΟΙΚΟΚΩΔΙΚΑΣ

κομμενη Πληροφορίες στα ΒΙΒΛΙΑ για λουλούδια Global action days Facebook FEE Schoolnest 20240530 122542 4f5a8ea4 3dee 40a4 bd39 1e91988262e5 b78479e4 4598 4885 b011 1f95c76f614f IMG 20231020 153458 1701268373065 1701268373101 Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ 1713277859442 1710432697990 Causes of air pollution 2 Causes of air pollution

Διαγωνισμός Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης 2024

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος πήραμε μέρος στον 11ο διαγωνισμό του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, με θέμα “Σημερινές ιστορίες αγγείων”. Για πληροφορίες μπορείτε να δείτε στον σύνδεσμο:Διαγωνισμός Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Τα παιδιά αφού παρακολούθησαν μέσα από την ιστοσελίδα του μουσείου, διάφορες εικόνες για την καθημερινή ζωή των αρχαίων Ελλήνων, αποτύπωσαν στο χαρτί τις  ιδέες τους για τη δική τους σύγχρονη καθημερινότητα. Στον διαγωνισμό συμμετέχουμε με ζωγραφιές μόνο των νηπίων, αλλά μέσα από την διαδικασία αυτή δίνονται ερεθίσματα σε νήπια αλλά και σε προνήπια για περαιτέρω γνώση.

0b8c9836 39e0 4dca b52d 56e808e12c7e 1fa384c9 5a23 40b3 b5aa 5d9210ad3e86 3ff0c191 b7d5 4905 ba06 df1833027d9a 7f202455 a1e1 412d 9a82 95ffeadf8bc2 98fd6242 1928 49a9 aa9f 3c043279c490 455b0f08 83c5 4274 9f37 c74915c29698 b2a2d965 90ac 4f24 871b 6a4858dc8224 dc4be146 a9f9 4c7a 9878 f3095b0bad20 f9cd54d4 d83d 400a 9a85 414b1dc00e3a 20240420 181032 20240420 181048 20240420 181103 20240420 181119 20240420 181135 20240420 181149 20240420 181158 20240420 181207 20240420 181218 20240420 181229

ΠΑΣΧΑ 2024

8eb9d5d3 3246 46ab bce4 c798fd3c5acd

Ολοκληρώθηκαν και φέτος οι πασχαλινές δράσεις κι ετοιμασίες του σχολείου μας με τη βοήθεια γονέων. Φτιάξαμε πασχαλινά κουλούρια, λαζαράκια με σταφίδες, βάψαμε αυγά με διάφορες τεχνικές (γκοφρέ χαρτί, κλωστές και κοινή βαφή), φτιάξαμε πασχαλινές κάρτες με ευχές, μικρά βιβλία Φρενέ, καλαθάκια και φαναράκια για το αναστάσιμο φως! Το σχολείο μας για μια ακόμα φορά έγινε ένα χαρούμενο εργαστήρι, με μαμάδες να μοιράζονται γνώσεις κι εμπειρίες και με όλα τα παιδιά να συμμετέχουν στη δημιουργία των πασχαλινών τους δώρων. Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο γονέων & κηδεμόνων που μας αγόρασε τα πάνινα σακουλάκια όπου μέσα τους τοποθετήσαμε τις χειροποίητες λιχουδιές και κάρτες μας. Τέλος, ευχαριστούμε τον χορηγό που θέλοντας να διατηρήσει την ανωνυμία του, μάς προσέφερε και φέτος τα πασχαλινά τσουρέκια τα οποία προσφέραμε μαζί με τις κάρτες μας στο Γηροκομείο Χαλκίδας αλλά και στο Ορφανοτροφείο Χαλκίδας. Καλό και ειρηνικό Πάσχα σε όλους και όλες!

20240426 195957 20240426 200048 1 20240424 085215 20240424 090247 20240424 090256 20240424 090957 20240424 092602 20240426 200732 20240426 202736 20240426 202819 20240426 202859 08f4f1a3 c9fe 48f7 89d8 e30747b17121 346bae6d 399d 4f70 8fbe 265d493a6a9f 458fcffd 29f0 41d9 9520 e85c249ae185 599dba53 f6b6 4514 9719 83d11f950076 28357c48 c947 48c9 8b3c 7bc033ef9cf4 ab2b4988 e733 43f9 8aeb 4dfc05f08df1 ae38cc13 ce1e 466a 8ff4 a0db24f440c8 d795d38e 64d1 4632 83f1 6353897601d4 d1141af6 1b7a 4d8b a24a a2b78586d3fc e4d90527 c019 4bb1 823a 98d6238af1c5 20240425 115331 20240425 120059 20240425 120127 20240425 120227 20240425 120244 20240426 092129 20240426 200126 20240425 085314 20240425 092446 20240426 121213 20240426 121224 20240426 125025 20240426 125029 20240426 200223 6bdb6018 1e72 4ff6 baa5 981f4b777281 20e369e8 fb36 403c a122 a74591d3e619 26ae8f50 1407 4453 b93b 9db7819cc1a2 acb1686b ddb3 417f 85f2 4c1916779cfb cca292ec 5da8 404c 808b 7b14a274f46d d50750d8 2164 4552 ba84 aae38dde1a71 8eb9d5d3 3246 46ab bce4 c798fd3c5acd 18d69f16 dab6 452b af91 10274d674d6a 20240425 132501 20240425 132552 20240425 132600 f3d7a711 7f37 4267 9962 e5e142e1b5a2

Δράση για τη ΦΛΟΓΑ

1713269322831

Το Νηπιαγωγείο μας πήρε μέρος στη δράση “Απλώνω ευτυχία – Δυναμώνω τη φλόγα” που σχετίζεται με τον Σύλλογο Γονέων με παιδιά με Νεοπλασματική ασθένεια ΦΛΟΓΑ (https://www.floga.org.gr/). Η δράση οργανώθηκε στη Χαλκίδα με πρωτοβουλία του 6ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας και του 20ου Δημοτικού σχολείου Χαλκίδας.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η βραβευμένη αυτή δράση έχει ξεκινήσει με μεγάλη επιτυχία σε περισσότερα από 100 σχολεία της Κύπρου (πάνω από 100, συγκεντρώνοντας πάνω από 100.000 ευρώ στηρίζοντας αντίστοιχο σύλλογο «Ένα όνειρο, μια ευχή»), η οποία οργανώθηκε από την εκπαιδευτικό Γεωργία Σολωμού. Εμείς καλούμαστε να συνεχίσουμε την «αλυσίδα ευτυχίας». 

Το «Απλώνω ευτυχία» είναι μια ακτιβιστική δράση για καλό σκοπό και το σύνολο των εσόδων θα δοθούν απευθείας από εσάς στον Σύλλογο «Φλόγα» για τα παιδιά. Η δράση ευελπιστεί να «απλώσει ευτυχία» στα παιδιά που νοσούν από καρκίνο στην Ελλάδα και να διδάξει στην πράξη τις αξίες του εθελοντισμού στα παιδιά. 

Η δράση μας εν συντομία ακολούθησε τα εξής στάδια:

  1. Διαβάσαμε και συζητήσαμε το μήνυμα από τα βιβλία της Beatrice Alemagna “Το γιγάντιο πραγματάκι” και “Τι χρώμα έχει η ευτυχία” της Αθηνάς Ντόκα. 
  2. Τα παιδιά αποτύπωσαν σε ένα μπλουζάκι, τι τα κάνει ευτυχισμένα (κάτι για το οποίο νιώθουν ευγνωμοσύνη και χαρά).
  3. Απλώσαμε στο σχολείο μας τη «μπουγάδα της ευτυχίας» και ο Σύλλογος γονέων & κηδεμόνων του σχολείου μας κατέθεσε ένα συμβολικό χρηματικό ποσό στο σύλλογο «Φλόγα». Οι εισφορές αυτές χρησιμοποιούνται για να στηριχθούν τα παιδιά που νοσούν από καρκίνο και οι οικογένειές τους.
  4. Έπειτα, οι ‘μπουγάδες’ των σχολείων που συμμετείχαν στη δράση  ενώθηκαν στην πλατεία Δικαστηρίων στη Χαλκίδας, στέλνοντας μηνύματα ελπίδας και αισιοδοξίας προς όλους/ες.1713269322795 1713269322831 1713269370465 1713269370488 1713269370512 1713269370554 1713269456335 1713269456419 1713269479589 1713269479653 1713269506434 1713269506460 1713269506514 1713269506538 1713269506637 1713269521036 1713269521102 1713269521144 1713269607336 IMG 20240417 130444 IMG 20240417 132606 IMG 20240417 132609 IMG 20240417 132611 ΨΘΤ 2 ΨΘΤ

25η Μαρτίου (2024)

Γιορτάσαμε και φέτος την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 με τη διασκευή του θεατρικού δρώμενου “Τα Ελληνάκια”. Δημιουργήσαμε με τη βοήθεια αντικειμένων που έφεραν οι γονείς, τη Γωνιά της Παράδοσης και φτιάξαμε και Γλωσσάρι για κάποιες λέξεις που χρησιμοποιούσαν παλαιά. Φτιάξαμε τσολιάδες και βλαχοπούλες αλλά και παραδοσιακές ποδιές.

1 2 1711352511308 1711352511318 1711352511329 1711352511337 1711352511348 1711352511358 1711352511369 1711352511380 1711352715596 1711352715612 1711352715627 IMG 20240321 131646 IMG 20240321 131722 IMG 20240321 131731 IMG 20240321 151537 IMG 20240321 151607 IMG 20240321 151626 IMG 20240321 151649 IMG 20240321 151706 IMG 20240321 151724 IMG 20240321 151745 IMG 20240321 151800 IMG 20240321 151818 IMG 20240321 151838 ΓΛΩΣΣΑΡΙ

Μίλα Τώρα 2023-2024

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος  πήραμε μέρος στη δράση ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ για την ημέρα ενάντια στο Σχολικό Εκφοβισμό και το Bullying που διοργανώνει το Χαμόγελο του Παιδιού.

milatora

Το βίντεο με το οποίο συμμετείχαμε δημιουργήθηκε συνεργατικά τόσο με εικόνες όσο και με ηχητικά αποσπάσματα. Τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας χωρίστηκαν σε ζευγάρια και έστειλαν το δικό τους μήνυμα!

ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ

Το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση με την παρακάτω κατασκευή.

  1708698583038 170869858305317086985829661708698582990

Το Αλφαβητάρι ενός κόσμου φωτεινού – eTwinning 2023-2024 “Οι Storytellers της Οικοσυμμαχίας”

Μία από τις δράσεις της ομάδας των Storytellers της Οικοσυμμαχίας για το μήνα Φεβρουάριο είναι να δημιουργήσουμε ένα αλφαβητάρι με έμπνευση τις λέξεις-κλειδιά από τα βιβλία, τα θέλω και τις ανατροπές των παιδιών. Κάθε σχολείο επιλέγει ένα γράμμα που το παρουσιάζει μέσα σ΄ ένα χαρτόκουτο με μια χαρακτηριστική ζωγραφιά και μία λέξη με βάση τους στόχους της Οικοσυμμαχίας. Εμείς επιλέξαμε τα γράμματα Ι και η λέξη μας είναι η ΙΣΟΤΗΤΑ και το γράμμα Ψ με το οποίο φτιάξαμε τη λέξη ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ!

1705671244082 1705671244093

 

1705671244197 ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ Ι

13

ΚΟΜΜ 3

ΚΟΜΜ1705931770470 removebg preview 1 removebg preview 1707225155798 removebg preview 1708186659304 CamScanner 2024 02 16 10.44

14 15

Διαγωνισμός ΕΕΛΛΑΚ 2024

Το 2o Νηπιαγωγείο Ν. Αρτάκης, μαζί με τους Storytellers της Οικοσυμμαχίας, πέρασε στη Β’ φάση του 6ου Πανελληνίου Διαγωνισμού της ΕΕΛΛΑΚ .Οι προτάσεις των ομάδων αξιολογήθηκαν από 16 αξιολογητές σύμφωνα με τα κριτήρια και κάθε πρόταση αξιολογήθηκε από τουλάχιστον 2 αξιολογητές. Μας χορηγήθηκε λοιπόν  ο απαιτούμενος εξοπλισμός για την υλοποίηση της δράσης μας! To μικρό εκπαιδευτικό ρομπότ Ozobot έφτασε στο σχολείο μαςΚαλή μας επιτυχία!

Osobot 768x768 1