Εργαστήρια Δεξιοτήτων-

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2023-2024.

Γ΄ Θεματικός Κύκλος

«Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»

Ολοκληρώθηκε ο Γ’ θεματικός κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που εντάσσεται στην ενότητα:

«Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»,

με επιμέρους Θεματική Ενότητα:« Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα» με τίτλο: «Αν όλα τα παιδιά της γης! » που υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα Φεβρουαρίου – Μαρτίου 2024.

Σκοπός του προγράμματος είναι η αποδοχή της διαφορετικότητας, των ίδιων των παιδιων, αλλά και των άλλων, σε όλες του τις μορφές.

  • Να κατανοήσουν την έννοια της διαφορετικότητας.
  • Να γνωρίσουν τη δική τους διαφορετικότητα.
  • Να εξοικειωθούν με τη διαφορετικότητα των άλλων.
  • Να ενισχυθεί η αξία της φιλίας.

1ο Εργαστήριο : «Εμπρός ξεκινάμε….»

Σε κύκλο μοιραστήκαμε τις σκέψεις μας, παίξαμε το σπασμένο τηλέφωνο και δημιουργήσαμε το συμβόλαιο της ομάδας.

Κατασκευάσαμε τους δικούς μας φακέλλους για να φυλάμε μέσα, όλα όσα θα φτιάξουμε στις συναντήσεις μας.Το κάθε παιδί φιλοτέχνισε το δικό του προσωπικό φάκελλο.

20240425 194443 20240425 194307 20240425 194350 20240425 19443020240425 20282120240425 20292120240425 202713 1

2ο Εργαστήριο : «Ο πλανήτης μου».

Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο μικρός πρίγκιπας» του Αντουάν ντε Σαίντ-Εξυπερύ και ζωγραφίσαμε το δικό μας πλανήτη.

Δώσαμε ονόματα στον πλανήτη μας και ζωγραφίσαμε, αυτό που τον κάνει ξεχωριστό. Με αυτό το εργαστήριο θελήσαμε να πετύχουμε τη μεταφορά του εαυτού στον πλανήτη μας, θέλοντας να τονώσουμε την αυτοεικόνα και την αυτοεκτίμηση των παιδιών.

20240425 201001 20240425 200925 20240425 200855

3ο Εργαστήριο :«Χτίζοντας ένα εργαστήρι για τη διαφορετικότητα». 

Διαβάσαμε την ιστορία του ελέφαντα και της καμηλοπάρδαλης, το σπίτι της καμηλοπάρδαλης δεν μπορεί να είναι κατάλληλο για  τον  ελέφαντα.  Κάνουν κάποιες τροποποιήσεις, αλλά το πρόβλημα παραμένει. Το πρόβλημα τέθηκε στην ολομέλεια και τα παιδιά συζήτησαν για τα συναισθήματα και των δύο, ενώ πρότειναν λύσεις για να μπορέσουν τα δύο ζώα να συνυπάρξουν.

20240425 202407 20240425 202314

4ο Εργαστήριο : «Οι γέφυρες που μας ενώνουν».

Η διαφορετικότητα μπορεί να μας ενώσει, μέσα από διάφορα παιχνίδια, η ομάδα καλείται να πειραματιστεί με διαφορετικά υλικά. Τα παιδι΄’α χωρίζονται σε δύο ομάδες η μία καλείται να φτιάξει μία πολιτεία με κύριο υλικό το χαρτί και η δεύτερη με κύριο υλικό την πέτρα. Στη συνέχεια τα παιδιά καλούνται να ενώσουν τις δύο πολιτείες με μία γέφυρα. Οι δύο πόλεις ενώνονται και η γέφυρα βοηθάει να γνωριστούν μεταξύ τους οι κάτοικοι των δύο πολιτειών.

Κατασκευή γέφυρας από τα παιδιά του 1ου τμήματος.

20240306 111509

5ο Εργαστήριο : «Το Νηπιαγωγείο των ονείρων μου».

Ζωγράφισαν πως ονειρεύονται το δικό τους Νηπιαγωγείο.

20240425 202713 1 20240425 202624

6ο Εργαστήριο : « Οι φίλοι μου»

Διαβάσαμε το παραμύθι «Του σχοινιού τα μανταλάκια.»

20240425 203226

Με αφορμή το παραμύθι χαρίσαμε στους φίλους μου δώρα, συναισθήματα ή κάτι που θα θέλαμε να τους πούμε.

20240425 203127 20240425 203204

 

7ο Εργαστήριο : «Κλείνοντας την πόρτα».

Τους παρουσιάσαμε διαφορετικέ ς πόρτες και τους ζητήσαμε να ζωγραφίσουν τη δική τους πόρτα. Στο εργαστήρι χρησιμοποιήσαμε  εποπτικό υλικό από δέκα συνολικά πόρτες.

20240426 205734 20240426 205747 20240426 205858 20240426 205914