ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ (Β΄ ΤΜΗΜΑ)

Η τάξη μας μεταμορφώθηκε σε έναν πολύχρωμο κήπο, γεμάτο φτερουγίσματα και παιδικά χαμόγελα! Είχαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε τον συναρπαστικό κύκλο ζωής της πεταλούδας, ένα θέμα που καθήλωσε τους μικρούς μας μαθητές. Ξεκινήσαμε μαθαίνοντας πως όλα αρχίζουν με ένα μικροσκοπικό αυγό, το οποίο κάποια στιγμή εκκολάπτεται και εμφανίζεται η κάμπια. Αυτοί οι μικροί “γευσιγνώστες” τρώνε συνεχώς φύλλα για να μεγαλώσουν! Στη συνέχεια, η κάμπια μεταμορφώνεται σε χρυσαλίδα – ένα στάδιο όπου φαίνεται να “κοιμάται”, αλλά στην πραγματικότητα συμβαίνουν απίστευτες αλλαγές στο εσωτερικό της. Τέλος, από τη χρυσαλίδα αναδύεται η πανέμορφη πεταλούδα, έτοιμη να πετάξει! Με τη φαντασία τους να καλπάζει, τα παιδιά δημιούργησαν  μοναδικές πεταλούδες! Με μαρκαδόρους στα χέρια, έδωσαν ζωή σε υπέροχα σχέδια, γεμίζοντας την τάξη μας με ατομικά έργα που στόλισαν κάθε γωνιά. Οι μαθητές που παρέμειναν στο ολοήμερο τμήμα συνέχισαν το θέμα δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό ομαδικό έργο. Ένα παλιό σφουγγάρι, σφιγμένο με ένα λαστιχάκι στη μέση, πήρε το σχήμα πεταλούδας! Τα παιδιά βούτηξαν το σφουγγάρι σε χρώματα τέμπερας της αρεσκείας τους και δημιούργησαν υπέροχες, πολύχρωμες πεταλούδες πάνω σε πράσινο χαρτόνι κανσόν. Έμοιαζαν να χορεύουν σε ένα όμορφο λιβάδι….. Ονόμασαν μάλιστα το έργο τους: “Ο Χορός των Πεταλούδων”.

PETALOYDES1PETALOYDES 2PETALOYDES 3 1PETALOYDES4PETALOYDES5PETALOYDES6PETALOYDES7PETALOYDES 8PETALOYDES9PETALOYDES10PETALOYDES13

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

PICA0016

PICA0017

PICA0018PICA0019PICA0020PICA0021PICA0022PICA0023

O CHOROS TON PETALOYDON

Ο χορός των πεταλούδων [Ολοήμερο Β ‘ Τμήματος]

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΝΘΟΣΥΝΘΕΣΕΙΣ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ Β΄ ΤΜΗΜΑΤΟΣ)

Στο ολοήμερο τμήμα του Β΄τμήματος του νηπιαγωγείου μας, τα παιδιά δημιούργησαν πανέμορφες ανθοσυνθέσεις, χρησιμοποιώντας φαντασία και διάφορες τεχνικές! Το πρώτο ανθοδοχείο φτιάχτηκε με την τεχνική του κολάζ, χρησιμοποιώντας κομμάτια από παλιά και μπερδεμένα puzzles, δίνοντάς του μια μοναδική υφή και εμφάνιση. Το δεύτερο ανθοδοχείο δημιουργήθηκε επίσης με κολάζ, αλλά αυτή τη φορά από κομμένα χαρτάκια διαφόρων χρωμάτων, προσθέτοντας ζωντάνια και παιχνιδιάρικη διάθεση. Τα λουλούδια για τα ανθοδοχεία μας φτιάχτηκαν από ρολό κουζίνας, το οποίο κόπηκε κατάλληλα και στη συνέχεια χρωματίστηκε με πινέλα και τέμπερες σε διάφορα χρώματα, χαρίζοντας μια πολύχρωμη πινελιά στις δημιουργίες μας. Όλα τα παραπάνω κολλήθηκαν πάνω σε χαρτόνι κάνσον, ροζ χρώματος.

rolo koyzinas kommeno kai roz kanson 1bafoyme to kommeno rolobammena rolota bammena rolo eginan loyloydiata bammena rolo eginan loyloydia2

kollame palia komatia puzzlepalia kommatia puzzle

 ΑΝΘΟΣΥΝΘΕΣΗ

loyloydia 2

20250527 115255

 ΑΝΘΟΣΥΝΘΕΣΗ

kollame mikra chartakiakolaz 3kolaz 2

ΜΑΙΟΣ (Α΄ ΤΜΗΜΑ)

Ο Μήνας των ανθισμένων λουλουδιών και της « πρωτομαγιάς» και ο τελεύταιος μήνας της Άνοιξης.

« Παιδιά, ο Μάης έφτασε                              «Στεφάνια ας του πλέξουμε

με αγκαλιές λουλούδια,                                  με χίλια λουλουδάκια

χαρές και γέλια σκόρπισε                               και το χορό να στήσουμε

ελπίδες και τραγούδια. »                                 παιδιά με τραγουδάκια.»

Η τάξη μας είναι ντυμένη Ανοιξιάτικα!!!

IMG 20250507 082413

IMG 20250507 082422

IMG 20250507 082436

IMG 20250507 082459

IMG 20250507 082519

IMG 20250507 104307

IMG 20250507 103652

IMG 20250507 103713

IMG 20250507 103720

IMG 20250507 103833

IMG 20250507 104145

IMG 20250507 104158

IMG 20250507 104210

IMG 20250507 104231

IMG 20250507 104234

IMG 20250507 104252

IMG 20250507 104307 1

IMG 20250507 104231 1

«Πρωτομαγιά»

Η « Πρωτομαγιά » είναι μία από τις λίγες αργίες που δεν κρύβουν κάποιο θρησκευτικό λόγο και οι ιστορικές πηγές αποκαλύπτουν ότι είναι ένα έθιμο που εντοπίζεται από τα βάθη των αρχαίων χρόνων. Το έθιμο αυτό αποτελεί σημαντικό κομμάτι της λαογραφικής μας παράδοσης που μας επιτρέπει να ξεφύγουμε από την καθημερινότητα και  να απολαύσουμε τη φύση που βρίσκεται στα καλύτερά της. Την « Πρωτομαγιά », την πρώτη ημέρα του Μαίου γιορτάζουμε δύο γεγονότα: Είναι μία ημέρα αφιερωμένη στους αγώνες των εργατών για αξιοπρεπή εργασία. Αφιερωμένη στην εξέγερση των εργατών στις Η.Π.Α. το 1886 , η οποία έχει καθιερωθεί, επίσημα πλεον σαν Ημέρα της Εργασίας και των εργαζόμενων. Οι εργάτες τιμούν την εξέγερση των Εργατών του Σικάγου και γιορτάζεται με διάφορες συγκεντρώσεις. Γιορτάζουμε επίσης την ημέρα των λουλουδιών και της Άνοιξης μία αρχαία εορτή την οποία τιμούμε και σήμερα φτιάχνοντας στεφάνια. Συζητώντας για όλα τα παραπάνω μαζί με τα παιδιά παρατηρώντας εικόνες,φωτογραφίες, πίνακες ζωγραφικής αφιερωμένους στην Άνοιξη video και ένα μεγάλο πρωτομαγιάτικο στεφάνι,το οποίο στολίζει την τάξη μας από χρωματισμένο πεπιεσμένο χαρτί, φτιάξαμε και εμείς τα δικά μας Πρωτομαγιάτικα στεφανάκια, από πολύχρωμα χάρτινα λουλουδάκια.

IMG 20250510 194252

IMG 20250510 194411

IMG 20250510 194505

IMG 20250510 194545

trashed 1749210519 IMG 20250430 121637

IMG 20250430 120410

IMG 20250430 120417

IMG 20250430 120424

IMG 20250430 120429

IMG 20250430 120434

IMG 20250430 121626

IMG 20250430 121854

IMG 20250501 150406

IMG 20250502 185240

Ζωγραφίσαμε πρωτομαγιάτικα στεφανάκια.

IMG 20250513 150516

Τα παιδιά τραγούδησαν τραγούδια για την πρωτομαγιά όπως : «Η πρωτομαγιά» του Ιωάννη Πολεμη, « Λουλούδια ας διαλέξουμε και ρόδα και κρίνα », « ο Μάιος», « Ήρθε ο Μάης» κ.α. Η « Πρωτομαγιά » είναι μια γιορτή της φύσης, της Άνοιξης, της Αναγέννησης,τη ζωής, της ομορφιάς και της αγάπης.

« Γιορτή της μητέρας »

IMG 20250509 094232

Η« Γιορτή της Μητέρας» γιορτάζεται κάθε δεύτερη Κυριακή του Μάη.

« Μητέρα λέξη μαγική               Του κόσμου ο ήλιος και το φώς

πολύτιμο πετράδι,                        που τις καρδιές φωτίζει

ένα στολίδι της ψυχής                και ένα φιλή της η ψυχή

και της ζωής το χάδι »                μ’ αγάπη πλημμυρίζει. »

Μιλήσαμε με τα παιδιά για την ιδιαίτερη αυτή ημέρα και έκφρασαν τα πιο ωραία τους συναισθήματα για την αγαπημένη τους « ΜΗΤΕΡΑ». Τα παιδιά σχεδίασαν, έκοψαν, ζωγράφισανσε κάνσον κίτρινα χαρτονάκια, όμορφες κάρτες, γράφοντας μέσα ευχές για τη μητέρα τους και σχεδιάζοντας μια αγαπημένη τους ζωγραφιά γι’ αυτήν.

trashed 1749210082 IMG 20250507 120042

trashed 1749210124 IMG 20250507 115358

trashed 1749210135 IMG 20250507 115339

IMG 20250507 115923

IMG 20250507 120058

trashed 1749210268 IMG 20250507 113406

IMG 20250509 094036

IMG 20250507 122814

Ζωγραφίσαμε το « Δίπλωμα της καλύτερης Μαμάς».

IMG 20250507 144254

IMG 20250510 194831

IMG 20250508 125639

Τα παιδιά παρακολούθησαν , σε βίντεο πίνακες ζωγραφικής και έργα γλυπτικής, από Έλληνες και ξένους ζωγράφους και γλύπτες με θέμα τη « ΜΗΤΕΡΑ».

IMG 20250509 094543

IMG 20250509 094658

IMG 20250509 104156

IMG 20250509 104235

IMG 20250509 104408

IMG 20250509 104637

IMG 20250509 093606

IMG 20250509 093611

IMG 20250509 093853

Στη συνέχεια ζωγράφισαν ατομικά το δικό τους πίνακα ζωγραφικής για τη «ΜΗΤΕΡΑ».

IMG 20250509 105033

Είδαμε σε βίντεο ζωάκια με μητέρες μαζί με τα μικρά τους.

IMG 20250512 105608

IMG 20250512 105822

IMG 20250512 105851

IMG 20250512 110036

IMG 20250512 110110

Διαβάσαμε το παραμύθι « Ποντικάκι σ’αγαπώ πολύ » του συγγραφέα Dugalol steer και συζητήσαμε για το τι μας έκανε περισσότερο εντύπωση απο το παραμύθι.

IMG 20250509 100736

Διαβάσαμε το παραμύθι « θα σ’αγαπώ ό,τι κι αν γίνει » της συγγραφέως Debi Cliori που μιλάει για την ανιδιοτελή αγάπη.

IMG 20250509 094759

Ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι.

zografikh gia to biblio to mikro alepoydaki

Ομαδική κατασκευή: Σχεδιάσαμε μία μεγάλη καρδιά αποτελούμενη από ζωγραφισμένες μικρότερες καρδιές για τη « ΜΗΤΕΡΑ», γράφοντας το εξής μήνυμα : « Σ’αγαπώ πολύ-πολύ. ΜΑΝΑ – ΜΗΤΕΡΑ- ΜΑΝΟΥΛΑ- ΜΑΜΑ.

IMG 20250512 123126

Είπαμε ποιήματα για τη μητέρα όπως: « Γιορτάζει η Μάνα » ( Γεώργιος Μαρτινέλης), το «Πρωινό άστρο » του ( Γιάννη Ρίτσου), Η μητέρα ( Γεώργιος Βιζυηνός), «Η μανούλα» ( Στέλιος Σπεράντσας) κ.α. Ακούσαμε τραγούδια όπως « Εκεί που σμίγει η αγάπη», « Το τραγούδι της Μάνας», « Σ’αγαπώ μαμά», « Της μάνας η ευχή », « το σκοτεινό τριγόνι», « Η καρδιά της μάνας» κ.α.

Οι αλλαγές στη φύση συνεχίζονται. Τα γιασεμιά στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας άνθισαν και η μουσμουλιά μας είναι φορτωμένη με άφθονους καρπούς.

IMG 20250502 122306

IMG 20250502 122333

IMG 20250502 122407

IMG 20250502 122415

IMG 20250502 122428

IMG 20250502 122443

Τα παιδιά με μεγάλο ενθουσιασμό φωτογραφήθηκαν μαζί της.

IMG 20250506 113715

Εποπτικό υλικό Άνοιξης.

IMG 20250506 123601

IMG 20250506 124129

Την τάξη μας κοσμεί και μία πανέμορφη Πασχαλιά.

IMG 20250506 104748

Οι συζητήσεις μας μαζί με τα παιδιά για την Άνοιξη η οποία τώρα είναι στα καλύτερά της συνεχίζονται. Μιλήσαμε για τα φρούτα, τα λαχανικά, τα πουλιά, τα λουλούδια, τα ζώα και τα έντομα.

IMG 20250515 085455

IMG 20250509 125044

 

IMG 20250514 110824

IMG 20250514 115555

Ζωγραφίσαμε το ποίημα της Ρένας Καρθαίου με τίτλο: « Ο Μάης ».

IMG 20250506 131359

Διαβάσαμε τον « Κύκλο της ζωής από την κάμπιά στην πεταλούδα » .

IMG 20250510 163526

IMG 20250513 100055

IMG 20250513 100107

IMG 20250513 100120

Όλη η τάξη ένα χαρούμενο ανοιξιάτικο τοπίο. Φτιάξαμε πολλών ειδών λουλούδια.

trashed 1749210224 IMG 20250507 123723

IMG 20250507 122407

Φτιάξαμε γλαστράκια με λουλούδια.

trashed 1749210261 IMG 20250507 123142

Φτιάξαμε από κανσόν πολλών ειδών πεταλούδες.

trashed 1749210151 IMG 20250507 115255

IMG 20250507 115747

IMG 20250507 115818

Ομαδική εργασία: « Ανοιξιάτικο τοπίο » με κολλάζ και τέμπερες.

trashed 1749210399 IMG 20250507 112059

Είδαμε σε βίντεο τη ζωή της μέλισσας, της πεταλούδας και της πασχαλίτσας και δείιξαμε στα παιδιά το μέλι με την κηρήθρα.

IMG 20250514 105350

IMG 20250514 105447

IMG 20250514 105944

 

IMG 20250514 110527

IMG 20250514 110555

IMG 20250519 114423

IMG 20250519 114255

IMG 20250519 114304

IMG 20250519 114403

IMG 20250519 114409

IMG 20250519 114411

IMG 20250514 110733

IMG 20250514 110751

Παραμύθια που διαβάσαμε: « Η Κατσούφα Πασχαλίτσα » ( Eric Carle) , «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη » (Eric Carle), « Η Μέλισσα με το σπασμένο φτερό » ( Καλλιόπη Παπουτσάκη- Θάλεια Χατζηγιανόγλού), « Μαθαίνω για το μέλι» ( Γιώτα- Σοτσόλα-Κουγιάλη).

IMG 20250514 115450

IMG 20250514 115526

IMG 20250514 115742

IMG 20250515 085347

Είπαμε τραγούδια για την Άνοιξη « Καλώς τα τα μικρά τα χελιδόνια», « Άνοιξη μας ήρθε με το χελιδόνι », κ.α. « Ο Μάης », « Ο Μάιος μας έφθασε εμπρός βήμα ταχύ ».

Τα παιδιά δινουν εντολές στο ρομποτάκι « Bee Bot» η μελισσούλα για εξάσκηση των εννοιών δεξιά-αριστερά, εμπρος- πίσω και για πρώτες έννοιες προγραματισμού.

IMG 20250514 112612

IMG 20250514 113022

IMG 20250514 113202

IMG 20250514 115349

IMG 20250514 120840

IMG 20250514 112311

IMG 20250514 112328

Οι κατασκευές των παιδιών μέσα στην τάξη συνεχίζονται.

IMG 20250513 085836

IMG 20250513 090209

IMG 20250521 085936

Τα παιχνίδια στην αυλή συνεχίζονται.  « Παιχνίδια Αδρής κινητικότητας ».

IMG 20250429 091754

IMG 20250429 091637

IMG 20250429 091652

IMG 20250429 091653

IMG 20250429 091706

IMG 20250429 091725

IMG 20250429 091913

IMG 20250429 092052

IMG 20250429 092117

IMG 20250429 091826

IMG 20250429 091730

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ (Β΄ ΤΜΗΜΑ)

Τη 2η Κυριακή του Μάη γιορτάζεται κάθε χρόνο η Μητέρα.

Η Γιορτή της Μητέρας αποτελεί ευκαιρία να τιμήσουμε το πρόσωπο που μας προσφέρει αγάπη άνευ όρων, στήριξη και ατελείωτη φροντίδα. Τα παιδιά μας γιόρτασαν αυτή την ιδιαίτερη μέρα με χαρά και  δημιουργικότητα, ετοιμάζοντας κάρτες για τις αγαπημένες τους μανούλες. Η τάξη πλημμύρισε χρώματα και ενθουσιασμό! Έκοψαν με προσοχή κατακόκκινες καρδιές από κανσόν, γεμίζοντάς τες με την αγάπη τους και κόσμησαν τα εξώφυλλα των καρτών τους. Επίσης, κάθε παιδί ζωγράφισε με τη δική του μοναδική ματιά μια γυναίκα που κρατά μια όμορφη ανθοδέσμη—μια εικόνα που, μέσα από παιδικά μάτια, αποτυπώνει τη μητέρα του όπως την φαντάζεται και την αγαπά. Αυτές οι πολύτιμες ζωγραφιές στόλισαν το οπισθόφυλλο των καρτών, ενώ στο εσωτερικό τους έγραψαν τις πιο γλυκές ευχές: «Χρόνια πολλά, μανούλα!», συνοδευόμενες από τα ονόματά τους.

elenh kalomoirakalomoirakaterina iridakoboyme 1konstantnosZOGRAFIKH MHTERA7SZOGRAFIKH MHTERAS1ZOGRAFIKH MHTERAS5ZOGRAFIKH MHTERAS6ZOGRAFIKH MHTERAS3KATERINAH AMELEIA GRAFEINEKTARIOS LEOSANASTASHSgrafoyme eychesH YBONNH GRAFEIO KONSTANTINOS GRAFEIEYCHESEYCHES 2EYCHES 3EYCHES 4EYCHES 5EYCHES 6EYCHES 7KARTESOPISTHOFYLLAEXOFYLLAOPISTHOFYLLA 3KARTES 2KARTES 1CHARNEKT.ANA.NIKOS6 koritsia3 koritsia 1 agori6 agoria3 koritsia

Οι μαθητές του ολοήμερου τμήματος, με δημιουργική διάθεση, ανέδειξαν τις πηλοπλαστικές τους δεξιότητες φτιάχνοντας υπέροχα κολιέ από πηλό. Με λεπτές κινήσεις και φαντασία, έδωσαν σχήμα στον άμορφο πηλό, μετατρέποντας τον σε μικρά έργα τέχνης. Κάθε κολιέ τοποθετήθηκε σε φάκελο, που ζωγράφισαν οι ίδιοι και προσφέρθηκε σε όλες τις μητέρες του τμήματος.

phlina

FAKELOIFAKELOI3

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες!  Να έχετε πάντα υγεία, χαρά και αγάπη, γιατί η αγκαλιά σας είναι το πιο ζεστό και ασφαλές καταφύγιο για κάθε παιδί!

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ (Β΄ΤΜΗΜΑ)

Η Πρωτομαγιά είναι η γιορτή της άνοιξης, της φύσης και της  αναγέννησης!  Στην Ελλάδα, το πιο αγαπημένο έθιμο αυτής της ημέρας είναι η κατασκευή του μαγιάτικου στεφανιού, μια παράδοση που έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα. Το στεφάνι, γεμάτο λουλούδια και χρώματα, συμβολίζει την αναγέννηση της φύσης, την ευημερία, την αισιοδοξία και συνηθίζεται να κοσμεί τις πόρτες των σπιτιών μέχρι τον Ιούνιο.

Φέτος, οι μαθητές μας συμμετείχαν με χαρά στη δημιουργία 25 μαγιάτικων στεφανιών, ένα για κάθε παιδί! Με κέφι και φαντασία, έκοψαν και κόλλησαν λουλούδια από πολύχρωμα χαρτόνια κανσόν, δημιουργώντας μοναδικές συνθέσεις. Η τάξη γέμισε χρώματα, γέλια και δημιουργική διάθεση! Στο τέλος της ημέρας, κάθε παιδί πήρε το στεφάνι του στο σπίτι, γεμάτο περηφάνια για τη δουλειά του, ώστε να το μοιραστεί με την οικογένειά του και να στολίσει τον χώρο του. Η κατασκευή δεν ήταν απλά μια χειροτεχνία για την τάξη μας, αλλά μια μικρή γιορτή της ανοιξιάτικης χαράς!

STEFANI 2 1

20250509 225048

Μικρά χεράκια κόβουν υπέροχα λουλουδάκια!!

STEFANIA2

Έτοιμα τα στεφάνια της πρώτης ομάδας !!

KONSTANTINOS

20250509 225338

Ακούραστα μικρά χεράκια συνεχίζουν να κόβουν υπέροχα λουλουδάκια, μέχρι να φτιάξουν και τα 25 στεφάνια !!

STEFANIA4

Έτοιμα τα στεφάνια και της δεύτερης ομάδας!

koboyme

EYA ELENH BIKTORAS

STEFANIA5

Έτοιμα τα στεφάνια και της τρίτης ομάδας!

AMELEIA ANASTASHS

NEKTARIOS

Και η προσπάθεια συνεχίζεται ! Ένας για όλους και ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ !

PROTOMAGIATIKA STEFANIA2

Έτοιμα τα στεφάνια και της τέταρτης ομάδας!

20250509 225654

PROTOMAGIATIKA STEFANIA1

Συγχαρητήρια, παιδιά !!

Οι μαθητές του τμήματος που παρέμειναν στο Ολοήμερο επέκτειναν ακόμη περισσότερο το γιορτινό κλίμα, δημιουργώντας ατομικές και ομαδικές κατασκευές: Ατομικά λουλούδια, μεγάλο μαγιάτικο στεφάνι, αποτέλεσμα συνεργασιας όλων των παιδιών. Ατομικά χρυσάνθεμα, μια υπέροχη κατασκευή που ανέδειξε τη λεπτομέρεια και την αισθητική των παιδιών. Ομαδική εργασία με τίτλο «Ένας Ανθισμένος Κήπος»” ένα έργο γεμάτο λουλούδια που μετέτρεψε την τάξη μας σε μαγικό ανοιξιάτικο κήπο.

OLOHMERO3

OLOHMERO B 2

ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ φτιαγμένα από τα παιδιά του Β΄Ολοήμερου  Τμήματος

EYA

Χρυσάνθεμα

NEKTARIOS 2KARASNIKHLEOS 2YBONNH2

CHRYSANTHEMA

“ΧΡΥΣΑΝΘΕΜΑ” φτιαγμένα από του μαθητές του ολοήμερου τμήματος!

OLOHMERO7

PROTOMAGIA OLOHMERO

“ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΤΙΚΟ ΣΤΕΦΑΝΙ” (ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ Β΄ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ)

ANTHISMENOS KHPOSROLO

Η ομαδική εργασία “Ένας ανθισμένος κήπος” έγινε με δύο τρόπους:  1) Με πινέλα και τέμπερες  διάφορων χρωμάτων και 2) Με τύπωμα από ρολό κουζίνας (το οποίο είχε κοπεί κατάλληλα)  και τέμπερα κόκκινου χρώματος.

ANTHISMENOS KHPOS 2

“Ένας Ανθισμένος Κήπος ”  (Ομαδική εργασία των μαθητών του Β΄Ολοήμερου)

Η  Πρωτομαγιά, πέρα από γιορτή της φύσης, είναι και μια ημέρα που μας θυμίζει τη δύναμη της αλληλεγγύης  και της συνεργασίας. Συνδέεται με τους εργατικούς αγώνες που ξεκίνησαν στο Σικάγο  το 1886, διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες ζωής και εργασίας. Είναι μια μέρα αφιερωμένη στη συλλογική προσπάθεια και στη σημασία του να εργαζόμαστε μαζί για ένα καλύτερο μέλλον.

ΠΑΣΧΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ ! (Β’ ΤΜΗΜΑ)

Το Πάσχα είναι μια περίοδος γεμάτη συμβολισμούς, παράδοση και γιορτινή ατμόσφαιρα. Στο νηπιαγωγείο μας, ζήσαμε αυτή τη μοναδική εποχή μέσα από εκπαιδευτικές και δημιουργικές δραστηριότητες που γέμισαν τις ημέρες μας με χαρά, φαντασία και ουσιαστική μάθηση.
Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας μιλώντας για τη ζωή και τα Πάθη του  Χριστού, μέσα από εικόνες, φωτογραφίες  και videos, προσπαθώντας να προσεγγίσουμε το νόημα αυτής της σπουδαίας θρησκευτικής γιορτής. Διαβάσαμε πασχαλινά παραμύθια και ιστορίες, μαθαίνοντας μέσα από τις σελίδες τους αξίες όπως η Αγάπη, η Αλληλεγγύη, η Πίστη και η Ελπίδα. Εξερευνήσαμε τα Πασχαλινά έθιμα και τον συμβολισμό τους, ανακαλύπτοντας τις όμορφες παραδόσεις διαφόρων περιοχών της χώρας μας.

Τα παιδιά μας με χαρά δημιούργησαν μοναδικές κατασκευέ με θέμα το Πάσχα:

Ατομικές και ομαδικές εργασίες, στις οποίες αποτυπώνονται οι σκέψεις και η φαντασία τους.
Πασχαλινά λαγουδάκια-καπέλο, που αμεσως φόρεσαν με ενθουσιασμό.
Καρότα γεμάτα λιχουδιές, για να δώσουμε μια γλυκιά νότα στη δημιουργία μας.
Πασχαλινές κάρτες, στολισμένες με χρώματα και ευχές που έγραψαν τα ίδια.
Πήλινα καλάθια βαμμένα με τέμπερα, στην απόχρωση που επιθυμούσε το καθένα.
Πολύχρωμα αυγά ζωγραφισμένα με βαφή ζαχαροπλαστικής και κόκκινα αυγά, ακολουθώντας το παραδοσιακό έθιμο.
Μικρά παπάκια, που έβγαιναν από το αυγό τους, κομμένα και ζωγραφισμένα από τα ίδια.

Τα πολύχρωμα και κόκκινα αυγα, τα μικρά παπάκια καθώς και πολλές λιχουδιές τοποθετήθηκαν στα ατομικά πήλινα καλάθια τους  και δόθηκαν στα παιδιά την τελευταία ημέρα λειτουργίας του νηπιαγωγειου μας, πριν τις πασχαλινές διακοπές.

Κάθε δραστηριότητα αποτέλεσε μια ευκαιρία για τα παιδιά να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους, να μάθουν μέσα από την τέχνη και να ζήσουν το πραγματικό νόημα της γιορτής. Με αυτήν τη γιορτινή διάθεση, σας ευχόμαστε το Άγιο Φως να φωτίζει τις καρδιές όλων, χαρίζοντας Υγεία, Αγάπη, Ειρήνη, Ευτυχία και Ευημερία!

OMADIKH ERGASIA OLOHMEROY.1

Ομαδική εργασία των μαθητών του Β΄ολοήμερου τμήματος

OMADIKH ERGASIA OLOHMEROY. 2

Ομαδική εργασία των μαθητών του Β΄ολοήμερου τμήματος

OMADIKH ERGASIA OLOHMEROY.3

Ομαδική εργασία των μαθητών του Β΄ολοήμερου τμήματος

ERGASIES OLOHMEROY 1

Εργασιίες των μαθητών του Β ολοήμερου τμήματος

ERGASIES OLOHMEROY 2

Εργασιίες των μαθητών του Β ολοήμερου τμήματος

KARTES 4

Οι πασχαλινές κάρτες μας!

KARTES

Οι πασχαλινές κάρτες μας!

NIKH IRIDA EYA

Τα παδιά μας κρατούν την πασχαλινή κάρτα που δημιούργησαν!

NEKTARIOS LEOSLEOSIOANNA NIKOS KONSTANTIKOSIOLH FOTEINHBIKTORAS ELENHANASTASHS KATERINA IRIDAANASTASHS GEORGIOY YBONNHAMELEIA CHARHS ANASTASHS

OMADIKH ERGASIA OLOHMEROY.4

Ομαδική εργασία των μαθητών του Β΄ολοήμερου τμήματος

PASCHALINA K 2

Πασχαλινά Λαγουδάκια σε …καπέλο!!

PASCHALINA K 1

FORAME KAPELA LAGOYDAKIA 2

Τα παιδιά μας φορούν τα πασχαλινά καπέλα τους !

FORAME KAPELA LAGOYDAKIA 4FORAME KAPELA LAGOYDAKIA 1

FORAME KAPELA LAGOYDAKIA 3

Τα παιδιά μας φορούν τα πασχαλινά καπέλα τους !

KAROTA 2

Ένα καρότο με γλυκό περιεχόμενο για κάθε λαγουδάκι!

KAROTA 7

IMG 4d29086a5304a8084f86d5dfb2700632 V

Προετοιμασία για το βάψιμο πολύχρωμων αυγών με βαφή Ζαχαροπλαστικής!

BAFOYME TA AYGA 1

Τα παιδιά βάφουν πολύχρωμα τα αυγά με πινέλο και βαφή Ζαχαροπλαστικής!

IMG 97ea4c0a9a59c4ecc010538857ce26f0 VBAFOYME TA AYGA 2BAFOYME TA AYGA 3BAFOYME TA AYGA 4BAFOYME TA AYGA 5

BAFOYME TA AYGA 6

BAFOYME TA AYGA 7

polychroma ayga

Έτοιμα τα πολύχρωμα αυγά μας !!

kokkina ayga archh

Προετοιμασιία για το βάψιμο των κόκκινων αυγών!

kokkina ayga richnoyme zesto nero

Βάζουμε ζεστό νερό στην κατσαρόλα !

Prosthetoyme xidi

Προσθέτουμε ξίδι

Prosthetoyme thn kokkinh bafh

Προσθέτουμε την κόκκινη βαφή!

Etoimh h bafh

Η κόκκινη βαφή μας είναι έτοιμη !

BAFH

Ξεκινάμε το βάψιμο των κόκκινων αυγών !

kokkina ayga 3

kokkina ayga 1

Kokkina ayga

Έτοιμα τα κόκκινα αυγά μας!

papakia3

papakia1

Τα παπάκια που θα μπουν μαζί με τα αυγά στο πασχαλινό μας καλάθι !!

paschalina phlina kalathia 4

paschalina phlina kalathia 2

Έτοιμα τα πασχαλινά πήλινα καλάθια μας. Βαμένα με τέμπερα διάφορων χρωμάτων! Περιέχουν κόκκινα αυγά, πολύχρωμα αυγα, τα παπάκια μας και βέβαια πολλές γλυκιές λιχουδιές !!!!

OMADIKH ERGASIA OLOHMEROY.5

Γολγοθάς: Μία υπέροχη και συγκινητική ομαδική εργασία των μαθητών του Β΄ολοήμερου τμήματος!

Ε.Δ.Υ.

Πασχαλινές κάρτες με ευχές από την ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό (Ε.Δ.Υ.) του Νηπιαγωγείου μας

ΑΠΡΙΛΙΟΣ Α’ ΤΜΗΜΑ

«Πασχαλιά-Πασχαλιά»! 

με τα κόκκινα αυγά!

Χριστός Ανέστη! Τι μεγάλη χαρά!

Σωρός τα κόκκινα τα αυγά!

Τσουγκρίζουν όλα τα παιδιά!

«Πάσχα» σε κάθε γειτονιά!

Απρίλιος

Δεύτερος μήνας της Άνοιξης! Συζητήσαμε με τα παιδιά τι είναι η : « Πρωταπριλιά » και διαβάσαμε την ιστορία:

« Ο Ψεματούρης » της Γιολάντα-Τσορώνη-Γεωργιάδη.

IMG 20250402 083429

Τα παιδιά είπαν τι απόψεις τους για την ιστορία και για το τί τους έκανε περισσότερο εντύπωση.

Τα παιδιά ζωγράφισαν και έβαψαν με δαχτυλομπογιές το γράμμα Π ( π.χ. σπίτι του ποδοσφαιριστή, κ.α.).

IMG c28da5f476df0b6f3a0a803f625a26db V

 

IMG 20250501 120354

2 Απριλίου «Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου!»

Η μέρα αυτή επιλέχθηκε γιατί στις 2 Απριλίου γεννήθηκε ένας από τους σπουδαιότερους παραμυθάδες του κόσμου: ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Ο σπουδαίος Δανός συγγραφέας έγραψε πολλά παραμύθια όπως : «Το Ασχημόπαπο», « Η Βασιλοπούλα και το ρεβύθι», «Η Τοσοδούλα », « Το κοριτσάκι με τα σπίρτα», « Η Βασίλισσα του Χιονιού », « Η Μικρή Γοργόνα », « Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα», κ.α.

Λόγια Αίνσταιν

IMG 20250402 092853

IMG 20250402 092421

IMG 20250402 092428

Τα παιδιά παρακολούθησαν στο βίντεο τη «Μικρή Γοργόνα» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

IMG 20250402 102921

IMG 20250402 102901

Ζωγράφισαν ατομικά το αγαπημένο τους παραμύθι.

IMG 20250408 092319

Ομαδικές εργασίες: α) « Τι μας προσφέρει ένα βιβλίο; » Ένα Βιβλίο…

IMG 20250408 085620

β) « Τι νιώθουμε όταν διαβάζουμε ένα βιβλίο; », « Όταν διαβάζω ένα βιβλίο νιώθω…».

IMG 20250408 090236

4 Απριλίου : « Παγκόσμια Ημέρα των Αδέσπωτων ζώων ».

IMG 20250429 045310

Η σημερινή ημέρα είναι ημέρα ευαισθητοποίησης για τα αδέσποτα ζώα όλου του κόσμου… είναι υπενθύμιση, όσων μπορούμε να κάνουμε για να μην υπάρχουν αδέσποτα. Αυτόπου πρέπει να περάσει ως μήνυμα σε όλους μας είναι πως πρέπει να συνεχίσουμε να δείχνουμε το ίδιο ενδιαφέρον γιατί τα αδέσποτα ζώα κάθε μέρα, έχουν την ίδια ανάγκη για φροντίδα. Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα αδέσποτα ζωάκια (γατούλες, σκυλάκια, κ.α.), καθώς επίσης  και για τα ζώα που πιθανόν να έχουν στο σπίτι τους και διαπιστώσαμε τη μεγάλη αγάπη τους και φροντίδα γι αυτά. Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν για τα αδέσποτα ζώα, μέσα από σχετικές συζητήσεις, ερωτήσεις, απαντήσεις, εικόνες,φωτογραφίες,σχετικά βίντεο.

Ζωγράφισαν ατομικά, το αγαπημένο τους Αδέσποτο Ζωάκι.

IMG 20250408 092912

Ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε από την παρακολούθηση του βίντεο « Η ζωή μέσα απο τα μάτια των Αδέσποτων Ζώων».

IMG 20250404 092502

IMG 20250404 092607

IMG 20250404 093258

IMG 20250408 093446

Οι επόμενες δράσεις μας είναι αφιερωμένες στο « Πάσχα».

Στολίσαμε την τάξη μας Πασχαλινή.

IMG 20250404 093616

IMG 20250404 093652 tmp

IMG 20250404 093800

IMG 20250404 183800

IMG 20250404 094413

IMG 20250404 183601

IMG 20250404 183711

IMG 20250407 080935

IMG 20250407 080941

IMG 20250407 081133

IMG 20250407 081153

IMG 20250407 081510

IMG 20250407 081630

IMG 20250407 081648

IMG 20250407 113734

IMG 20250407 081732

IMG 20250407 081924

IMG 20250407 082611

IMG 20250407 102927

IMG 20250407 102933

IMG 20250407 104423

IMG 20250407 104436

IMG 20250408 095850

IMG 20250408 095944

IMG 20250408 095931

Διαβάσαμε πασχαλινά παραμύθια και ιστορίες.

IMG 20250408 095026

IMG 20250408 094152

Διαβάσαμε ποιήματα και τραγουδήσαμε Πασχαλινά τραγούδια όπως: « Άγιο Πασχα», «Κόκκινα αυγά», « Η Λαμπρή», « Η Πασχαλιά », « Η Ψυλομύτα Λαμπάδα » κ.α.

IMG 20250402 090248

IMG 20250402 090227

IMG 20250402 090234

Μιλήσαμε για τα Πασχαλινά έθιμα και τον συμβολισμό τους.

IMG 20250407 100133

Μιλήσαμε για τη ζωή και τα Πάθη του Χριστού, μέσα από εικόνες, φωτογραφίες και video.

IMG 20250404 093616 1

Γράψαμε την«Ακροστιχίδα του Πάσχα».

IMG 20250407 122620

 

IMG 0cd4de9d5358c060e68efb90c9218a07 V

IMG 348a6796131178a7bd379c9958540d98 V

IMG 877e3c278d5cef6bdc4894cf6b7c97c0 V

IMG 51421e468791df16dc34e955b337f440 V

IMG 20250408 085811

Κάναμε διάφορες Πασχαλινές κατσκευές με διάφορα υλικά: α) Τρισδιάστατα Πασχαλινά αυγά.

IMG 20250408 090810

IMG 20250404 104100

IMG 20250404 104101

IMG 20250404 104108 IMG 20250404 104126

IMG 20250404 104134

IMG 20250407 094757

IMG 20250407 095144

β) Πασχαλινά αυγά πάνω σε κανσόν χαρτονάκια με διάφορες τεχνικές, διακοσμημένα με διάφορα υλικά (πον-πον).

1000014884 1000014885 1000014886 1000014887 1000014888 1000014907 1000014908 1000014909 IMG 20250327 100110 1

IMG 20250401 085420

IMG 20250401 085432

IMG 20250401 085441

IMG 20250401 085459

IMG 20250401 085349

γ) Πασχαλινά λαγουδάκια ,ζωγραφισμένα με τέμπερες.

IMG 20250409 092101

IMG 20250401 101442

IMG 20250401 101458

IMG 20250401 101509

IMG 20250401 101530

IMG 20250401 101531

IMG 20250409 091537

IMG 20250409 091945

δ) Σχεδιάσαμε, κόψαμε, ζωγραφίσαμε, χάρτινες Πασχαλινές λαμπάδες.

1000014890 1000014891 1000014892 1000014893

IMG 20250401 092007

IMG 20250401 092047

IMG 20250401 092113

IMG 20250409 092157

ε) Σχεδιάσαμε, κόψαμε, ζωγραφίσαμε, σε κανσόν χαρτονάκια, όμορφες Πασχαλινές κάρτες με ευχές.

IMG 20250407 094546

IMG 20250402 124240

IMG 20250402 124249

IMG 20250402 124252

IMG 20250402 124302

IMG 20250402 124309

IMG 20250407 094453

στ) Ατομικά Πασχαλινά καλαθάκια Λαγουδάκια, γεμισμένα με σοκολατένια πασχαλινά αυγουλάκια καραμέλες και ζελεδάκια.

IMG 20250408 125658

IMG 20250408 125550

IMG 20250407 095603

Ζωγραφίσαμε Πασχαλινά αυγά, Πασχαλινά καλαθάκια, και ένα από τα θαύματα του Ιησού.

IMG 20250407 102311

IMG 20250407 101305

IMG 20250407 101652

Με μεγάλη χαρά, κέφι και ενθουσιασμό, παίξαμε στην τάξη μας το «κυνήγι των κρυμμένων πασχαλινών αυγών».

IMG 20250408 093007

IMG 20250501 120900

IMG 20250501 170031

IMG 20250408 093155

IMG 20250408 093216

IMG 20250408 093927

IMG 20250408 094209

IMG 20250408 095152

trashed 1748683142 IMG 20250501 121537

IMG 20250501 121917

Παίξαμε « Αυγουλομαχίες » στην μεγάλη αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Νηπιαγωγείου μας.

IMG 20250408 101039

IMG 20250501 125549

IMG 20250501 125959

IMG 20250501 130749

IMG 20250501 134423

IMG 20250501 142031

IMG 20250501 141816

IMG 20250501 141451

IMG 20250501 161454

IMG 20250501 191330

Στα παιδιά δόθηκαν Πασχαλινές κάρτες με ευχές από την Ε.Δ.Υ ( την Ψυχολόγο και την Κοινωνική Λειτουργό) του Νηπιαγωγείου μας.

IMG 595b91cbefb179ceb1a16fde2ec5cdf6 V

« Σας ευχόμαστε, ολόψυχα, το Άγιο φως να φωτίζει τις καρδιές σας και να σας χαρίζει Υγεία, Αγάπη, Ειρήνη, Ευτυχία και Ευημερία!!! »

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ (Β΄ ΤΜΗΜΑ)

Κάθε χρόνο, στις 2 Απριλίου, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, τιμώντας τη γενέθλια ημέρα του μεγάλου Δανού παραμυθά, Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η ημέρα αυτή καθιερώθηκε το 1966 από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προωθήσει τη σημασία του παιδικού βιβλίου.

2aprilinternationaldayofchildrenbook20

Στο νηπιαγωγείο μας, γιορτάσαμε αυτή την ιδιαίτερη μέρα με μια σειρά όμορφων δραστηριοτήτων που έφεραν τα παιδιά πιο κοντά στον μαγικό κόσμο των παραμυθιών.

Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τη ζωή και το σπουδαίο έργο του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο οποίος έγραψε 168 παραμύθια και διακρίθηκε και στην ταξιδιωτική λογοτεχνία.

 

CHans Kristian Antersen Otidhpote blepeis mporei na ginei ena paramythi socialpolicy.gr

 

Ανακαλύψαμε ξανά αγαπημένα παραμύθια, όπως «Το Ασχημόπαπο», «Η Τοσοδούλα», «Το Κοριτσάκι με τα Σπίρτα», «Η Βασίλισσα του Χιονιού», «Η Μικρή Γοργόνα», «Τα Νέα Ρούχα του Αυτοκράτορα», «Τα Κόκκινα Παπούτσια», «Το Μολυβένιο Στρατιωτάκι», «Το Μικρό Έλατο» και πολλά άλλα.

Στη συνέχεια, τα παιδιά παρακολούθησαν μέσω βίντεο τη «Μικρή Γοργόνα» του Άντερσεν και δημιούργησαν με ενθουσιασμό τη δική τους εικονογραφημένη ιστορία, εμπνευσμένα από τη «Μικρή Γοργόνα», αποδεικνύοντας ότι η φαντασία δεν έχει όρια!

 

 

Έπειτα,  φτιάξαμε μια γωνιά ανάγνωσης, όπου κάθε παιδί διάλεξε ένα βιβλίο, το ξεφύλλισε και μοιράστηκε τις εντυπώσεις του με την ομάδα.

Τέλος, κατασκευάσαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες, γεμίζοντας την τάξη μας με χρώμα και φαντασία!

20250402 1204411

20250402 1207361

 

Κάθε βιβλίο είναι ένα παράθυρο σε φανταστικούς κόσμους και το διάβασμα μπορεί να γίνει μια υπέροχη περιπέτεια!

Χρόνια πολλά σε όλα τα παιδιά και τους λάτρεις του παιδικού βιβλίου!

ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ !! (Β΄ΤΜΗΜΑ)

Η Πρωταπριλιά έφερε στην τάξη μας γέλιο, φαντασία και λίγη σκανταλιά!

Ξεκινήσαμε τη μέρα μας ανακαλύπτοντας την ιστορία πίσω από αυτό το διασκεδαστικό έθιμο και μιλήσαμε για τον πιο διάσημο «ψευταράκο» όλων των εποχών, τον Πινόκιο!

 

pinokio

 

Με αφορμή το αγαπημένο παραμύθι, μιλήσαμε για την αξία της αλήθειας και ανακαλύψαμε τι συμβαίνει όταν λέμε ψέματα….(ευτυχώς, κανενός η μύτη δεν μεγάλωσε!).

Στη συνέχεια, τα παιδιά δημιούργησαν τον δικό τους μοναδικό Πινόκιο, αποτυπώνοντας με χρώματα και σχέδια όσα τους εντυπωσίασαν από τη συζήτηση.

Η γιορτινή μας ημέρα ολοκληρώθηκε με το υπέροχο παιδικό τραγούδι «Τα ψέματα», που μας ταξίδεψε μέσα από τη μουσική και τους στίχους του.

 

Μια μέρα γεμάτη φαντασία και χαμόγελα, που μας έδειξε πως η αλήθεια έχει τη δική της μαγεία!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (Β΄ ΤΜΗΜΑ)

Η τρίτη θεματική ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Θεματικός κύκλος : «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία».

Υποθεματική: «Ψηφιακές Δεξιότητες».

Τίτλος: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…».

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει ως στόχο, με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης, οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι. Καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο. Στόχος της μάθησης είναι η τροποποίηση των γνώσεων που ήδη υπάρχουν και στόχος της διδασκαλίας είναι η δημιουργία κατάλληλου και πλούσιου περιβάλλοντος με το οποίο αλληλεπιδρούν οι μαθητές. Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, δημιουργία μηχανικών κατασκευών, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται τόσο στην επιστήμη με βάση την έρευνα, όσο και στη μάθηση με βάση ένα πρόβλημα με στόχο να κάνει τους μαθητές καλούς επιλυτές προβλημάτων στον πραγματικό κόσμο.

Διάρκεια: 7 εργαστήρια ( Φεβρουάριος 2025 – Μάρτιος 2025).

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: « Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις »

α) Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική. Τοποθετήσαμε σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος. Τα παιδιά έγιναν ζευγάρια και εξερεύνησαν τις κάρτες. Έπειτα,  διερευνήσαμε στην ολομέλεια τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για το διάστημα.

HLIAKO STSTHMA

1o ERGASTHRI

β) Είδαμε από το YouTube το βίντεο «National Geographic | Επιστήμη 101 | To Ηλιακό Σύστημα» και μιλήσαμε για τον Ήλιο και τους πλανήτες.

γ) Δημιουργήσαμε ψηφιακά puzzles με διάφορους  πλανήτες,  χρησιμοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο www.jigsawplanet.com . Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν τοποθετώντας τα κομμάτια του ψηφιακού puzzle στη σωστή θέση προκειμένου να σχηματίσουν τον πλανήτη.

ARHS

Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΑΡΗΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ PUZZLE

AFRODITH

Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ PUZZLE

DIAS

Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΔΙΑΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ PUZZLE

ERMHS

Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΡΜΗΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ PUZZLE

Στις 5 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στο χώρο του νηπιαγωγείου μας η βιωματική – διαδραστική παράσταση με τίτλο «Ταξίδι στο Διάστημα» από την ομάδα «Θεατροπαιδαγωγικές Δράσεις».

PARASTASHPARASTASH 2PARASTASH 3PARASTASH 4

Τα παιδιά ζωγράφισανν αυτό που τους έκανε εντύπωση από την παράσταση.

1o ergasthrio

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;»

α) Είδαμε μέσω της ψηφιακή εφαρμογή Artificial Intelligence της NASA τους πλανήτες από κοντά https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/. Θέσαμε ερωτήματα στα παιδιά προκειμένου να τα βοηθήσουμε να εξασκήσουν την προσοχή και την παρατηρητικότητά τους, όπως: Πόσοι είναι οι πλανήτες; Τι σχήμα και τι χρώμα έχουν; Σε τι μοιάζουν, σε τι διαφέρουν; Πώς κινούνται; Πού βρίσκεται ο Ήλιος; Πού βρίσκεται η Γη; Ποιος είναι ο πιο κοντινός και ποιος ο πιο μακρινός πλανήτης από τη Γη; Υπάρχει ζωή στους άλλους πλανήτες;

solar system banner 1920x640 1

β) Παρακολουθήσαμε βίντεο της NASA και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τους δικούς μας πυραύλους με απλά υλικά. Επίσης, τα παιδιά εκφράστηκαν δημιουργικά και βιωματικά αναπαριστώντας την εκτόξευση ενός πυραύλου.

2o

γ) Ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας πλανήτη.

2o erg

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας »

α) Μέσα από βίντεο τα παιδιά γνώρισαν τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του. Πώς κινείται ο Ήλιος; Με τι μοιάζει; Πώς είναι η επιφάνειά του;

20250518 175439

β) Συζητήσαμε με τα παιδιά για το φως και τη θερμότητα του Ήλιου. Οφέλη και συνέπειες. Ποιες είναι οι συνέπειες όταν ο Ήλιος είναι πολύ κοντά ή πολύ μακριά από τη Γη. Σύνδεση της υπερβολικής θερμότητας από τον Ήλιο με την υπερθέρμανση του Πλανήτη. Αναφορά σε περιβαλλοντικά προβλήματα.

20250518 175818

20250518 175635

γ) Ήλιος και Μυθολογία «Μύθος του Φαέθωνα». Παρακολουθήσαμε το βίντεο με τον μύθο και τα παιδιά ζωγράφισαν αυτό που τους άρεσε. Επίσης, ένωσαν την εικόνα από το «Μύθο του Φαέθωνα» με τη σωστή λέξη.

20250518 180238

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: « Ήλιε, Γη, Σελήνη – Μέρα ή Νύχτα »

α) Τα παιδιά γνώρισαν την κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της μέσα από το Artificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης της NASA:

Όλα για τη Γη | NASA Space Place – Επιστήμη της NASA για παιδιά

β) Κατανόησαν την εναλλαγή ημέρας και νύχτας, που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της. Ζωγράφισαν τη μεριά της Γης που είναι ημέρα (με κίτρινο μαρκαδόρο) και τη μεριά που είναι νύχτα  (με γκρι μαρκαδόρο).

4oNYCHTA MERA1NYCHTA MERA2NYCHTA MERA3NYCHTA MERA4NYCHTA MERA5NYCHTA MERA6NYCHTA MERA7NYCHTA MERA8NYCHTA MERA18PICA0017

γ) Συζητήσαμε με τα παιδιά πως περνάμε την ημέρα μας και πώς τη νύχτα. Ομαδική εργασία “Το πιο αγαπημένο πράγμα στον κόσμο”

4o ergasthrio 1

δ) Ψηφιακό παιχνίδι με αντιστοίχηση εικόνων και σκιών πλανητών με το εργαλείο wardwall

Αντίγραφο του ΒΡΕΣ ΤΗ ΣΚΙΑ – Διδακτικό υλικό

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: « Όμορφες κόρες του Χρόνου»

α) Παρακολουθήσαμε το παρακάτω σύντομου βίντεο προβολής για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και τις εποχές.

β) Τα παιδιά έμαθαν πως δημιουργούνται οι εποχές του χρόνου, ποια είναι η κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και πώς ξεχωρίζουμε τις εποχές. Ζωγραφίσαμε τις εποχές.

5o ergasthrio

γ) Ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας εποχή.

5o ergasthrio 1

δ) Διαβάσαμε το παραμύθι “Η κυρά – Καλή και οι 12 Μήνες” .  Τα παιδιά ζωγράφισαν αυτό που τους άρεσε πιο πολύ.

12 MHNES

20250518 181200

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Ταξίδι στη Σελήνη »

α) Μέσα από βίντεο και φωτογραφίες, τα παιδιά γνώρισαν τη Σελήνη και τα χαρακτηριστικά της, την επιφάνειά της, της φάσεις της σελήνης, την απόσταση Σελήνης – Γης.

TAXIDI STO DIASTHMAPLANHTES 2HLIOS EPOCHESPICA0098

 

β) Έμαθαν για τους πυραύλους, τα διαστημόπλοια, τους αστροναύτες και τα ταξίδια στο Διάστημα.

to DIASTHMAPLANHTES

6o ergasthri6o6o ergastlhrio

6o ergasthrio

γ) Αν τα παιδιά ήταν αστροναύτες, ποιον πλανήτη ήθελαν να κατακτήσουν; Ποιο όνομα θα του έδιναν; Ζωγράφισαν τον πλανήτη όπως τον φαντάζονται και έγραψαν το όνομά του στο σημαιάκι που κρατά ο αστροναύτης.

1o ERGASTHRIO

 

7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Τι γνωρίζαμε- Τι γνωρίζουμε; – Τι μάθαμε;»

α) Ομαδική κατασκευή: “Γαλαξιας”

ARCHIKO SCHEDIO

LEOS1234568

β) Τι έμαθα για τη Γη και τους πλανήτες;

7o