Η ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ (Α΄και Β΄ ΤΜΗΜΑ)

Η Καλοκαιρινή μας γιορτή  με τίτλο «Τα Τραγούδια των Χρωμάτων» πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Νηπιαγωγείου,  μέσα σε κλίμα χαράς και συγκίνησης, με τη σύμπραξη της θεατρικής ομάδας «Ένεκα Παιδείας», παρουσία των γονέων – κηδεμόνων των παιδιών μας.

IMG 20250611 120429IMG 20250611 121614IMG 20250611 121752IMG 1750008549160IMG 1750008669820

IMG 1750008816645IMG 1750008917006IMG 1750009203125IMG 1750009308652IMG 20250611 122247IMG 20250611 122319IMG 20250611 122318IMG 1750010560746IMG 1750010485592IMG 1750010300994IMG 1750010204075IMG 1750010124097IMG 1750010058217IMG 1750009837124IMG 1750009379819

Μετά το τέλος της Θεατρικής παράστασης:

1. Τα παιδιά τραγούδησαν και χόρεψαν το ρυθμικό Αγγλικό τραγούδι «The Pinocchio» που είχαν προετοιμάσει με την εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας, κ. Μαρία Φυλακτού

2. Τα παιδιά τραγούδησαν το «Όπου υπάρχει αγάπη»

3. Τα παιδιά τραγούδησαν  το «Γλυκό Καλοκαιράκι»

 

« Καλό, ανέμελο, γλυκό, αγαπημένο και ξέγνοιαστο καλοκαίρι!

Αγάπη, υγεία, χαρά και ευτυχία σε όλους !»

 

ΙΟΥΝΙΟΣ (Α΄ ΤΜΗΜΑ)

Ήρθε το καλοκαιράκι

και όλοι μας με χαρά,

σαν τα μικρά πουλάκια

ανοίγουμε φτερά!

 

Θα φύγουμε σε λίγο

να βρούμε τη δροσιά,

στο βουναλάκι πάνω,

στην ακροθαλασσιά!

 

Να παίξουμε όλη μέρα

γεμάτη ξεγνοιασιά,

στην αμμουδιά, στο σώμα,

στης χλόης την απλωσιά!

Ιούνιος, ο πρώτος μήνας του Καλοκαιριού, της ανεμελιάς και της ξεγνοιασιάς!!! Του Ιούνη τα μαλλάκια γιασεμί και αηδονάκια!!! Το γλυκό καλοκαιράκι μας έφτασε και μαζί το τέλος της σχολικής χρονιάς!!! Πριν κλείσουν τα σχολεία, τις τελευταίες μας ημέρες, απολαύσαμε πολλά καλοκαιρινά παιχνίδια, φτιάξαμε τις καλοκαιρινές κατασκευές μας, τραγουδήσαμε καλοκαιρινά τραγούδια προετοιμαστήκαμε για την καλοκαιρινή γιορτή μας. Τραγουδήσαμε με τα παιδιά αγαπημένα καλοκαιρινά τραγούδια όπως: «Το Καλοκαιράκι», « Όπου υπάρχει αγάπη», « Τζαμάικα», « Άσπρα καράβια τα όνειρα μας», « Ε φρούτα του καλοκαιριού», « Κάβουρα λεβενταρά», « Γαίδαρος κολυμβητής», « Τα τζιτζίκια » κ.α.

Στολισμός τάξης.

IMG 20250522 081056

IMG 20250522 093207

IMG 20250522 093314

IMG 20250522 093340

IMG 20250522 093422

IMG 20250522 093510

IMG 20250522 093520

IMG 20250522 102957

IMG 20250522 103017

IMG 20250522 103032

IMG 20250522 123636

IMG 20250522 123645

Εποπτικό καλοκαιρινό υλικό.

IMG 20250521 102535

IMG 20250521 102525

Ομαδικές κατασκευές:

To Παγωτατζίδικο της τάξης μας.

IMG 20250522 094101

Ο Βυθός της θάλασσας ψάρια και τα ζώα που κατοικούν σε αυτήν.

IMG 20250522 093314

IMG 20250522 093340

IMG 20250522 093422

IMG 20250522 123636

Θάλασσα- Βυθός- Καράβια.

IMG 20250531 083707

Μεσογειακή φώκια Μονάχους- Μονάχους.

IMG 20250522 093207

Καλοκαιρινές ζωγραφιές ( ψάρια- κολύμπι) με μαρκαδόρους.

IMG 20250522 102341

Κόψαμε από χρωματιστά κανσόν παγωτά διάφόρων ειδών.

IMG 20250522 101811

IMG 20250522 100320 1

IMG 20250522 100712

Κόψαμε τρισδιάστατες κατασκευές ψαριών.

IMG 20250522 095617

Καλοκαιρινό τοπίο: Θάλασσα- χάρτινα καραβάκια από πολύχρωμα κανσόν.

IMG 20250522 204148

IMG 20250519 100619

IMG 20250519 100622

IMG 20250519 100635

IMG 20250519 100643

IMG 20250519 100651

Ζωγραφίσαμε και κόψαμε από κανσόν πολύχρωμές κάρτες-καραβάκια, γράφοντας μέσα σε αυτές ευχές για το « καλοκαίρι».

IMG 20250612 175427

IMG 20250519 092203

IMG 20250519 092209

IMG 20250519 092222

IMG 20250519 092236

IMG 20250519 092252

IMG 20250519 092304

IMG 20250519 092328

IMG 20250519 092342

IMG 20250519 092624

Τοποθετήσαμε μέσα σε μεγάλες πλαστικές καλοκαιρινές τσάντες, όλους τους φακέλους και τις εργασίες των παιδιών, κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς.

IMG 20250613 083447

 

ΕΥΧΕΤΗΡΗΡΙΕΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΔΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ !

Η ΕΔΥ του Νηπιαγωγείου μας (η ψυχολόγος κ. Εύα Μπεναβέλη και η κοινωνική λειτουργός μας κ. Μάρθα Αθανασίου) αποχαιρέτησαν τα παιδιά και των δύο τμημάτων  με μια αγκαλιά και μια ευχετήρια καλοκαιρινή κάρτα.

IMG 20250613 173141

IMG 20250613 172900

IMG 20250613 173219

Η ΠΑΡΑΛΙΑ ΑΠΟ ΨΗΛΑ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ Β΄ ΤΜΗΜΑΤΟΣ)

Με τη φαντασία τους για πυξίδα και τα χεράκια τους ως μοναδικά εργαλεία, οι μαθητές του ολοήμερου Β’ τμήματος, μάς ταξίδεψαν σε μια παραλία μαγική, ιδωμένη από μια εντελώς νέα οπτική γωνία: από ψηλά! Τα παιδιά ζωγράφισαν και έκοψαν με μεράκι τα πολύχρωμα σπιτάκια που στολίζουν την ακτή, κολλώντας τα το ένα δίπλα στο άλλο, για να φτιάξουν τη δική τους παραθαλάσσια πολιτεία. Οι βαρκούλες φτιάχτηκαν από χάρτινα πιάτα που κόπηκαν στη μέση και βάφτηκαν με ζωηρές τέμπερες. Με χάρτινα καλαμάκια για κατάρτια και τριγωνικά πανιά, είναι έτοιμες να σαλπάρουν στα γαλαζοπράσινα νερά. Η παραλία απέκτησε λάμψη από χρυσόσκονη, ενώ η θάλασσα ζωντάνεψε με έναν τρόπο μοναδικό και οικολογικό: τα χρώματά της δημιουργήθηκαν από τους χαλασμένους μαρκαδόρους μας, δίνοντάς τους μια δεύτερη ευκαιρία ζωής και ομορφιάς!

PICA0061PICA0062PICA0069PICA0070PICA0071PARALIA APO PSHLAPARALIA APO PSHLA1

Ο ΒΥΘΟΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ Β΄ ΤΜΗΜΑΤΟΣ)

Το νέο καλλιτεχνικό ταξίδι των μαθητών του ολοήμερου είχε προορισμό τα βάθη του ωκεανού! Με το έργο τους, «Ο βυθός της θάλασσας», τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν έναν κόσμο μαγικό και γεμάτο μυστήριο. Η περιπέτεια ξεκίνησε με μια ψηφιακή βουτιά! Παρακολουθήσαμε βίντεο που μας αποκάλυψε τη ζωή που κρύβεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Γνωρίσαμε πλάσματα μοναδικά, χρώματα εκθαμβωτικά και κινήσεις που μας γοήτευσαν, κεντρίζοντας την περιέργεια και τη φαντασία μας. Αμέσως μετά, οι μικροί μας καλλιτέχνες έπιασαν δουλειά! Πάνω σε χαρτόνι κανσόν, έδωσαν ζωή στον δικό τους βυθό, χρησιμοποιώντας τέμπερες, πινέλα αλλά και σφραγίδες με σγουγγάρι ως τύπωμα. Έπειτα, κάθε παιδί σχεδίασε, ζωγράφισε και έκοψε το πλασματάκι του βυθού που του έκανε εντύπωση. Πολύχρωμα ψάρια, περίεργα χταπόδια, χαριτωμένοι ιππόκαμποι και λαμπεροί αστερίες ζωντάνεψαν στα χεράκια τους, έτοιμοι να βρουν το σπίτι τους. Με χαρά, τα παιδιά κόλλησαν τις δημιουργίες τους πάνω στον βυθό που είχαν ετοιμάσει, συνθέτοντας μια φανταστική υποβρύχια κοινωνία! Για τις τελευταίες πινελιές, φέραμε την αληθινή θάλασσα στην τάξη μας! Στολίσαμε το έργο με αληθινά κοχύλια, που έδωσαν μια τρισδιάστατη αίσθηση στον βυθό.

PICA0000PICA0001PICA0002PICA0003PICA0004PICA0006PICA0007PICA0008PICA0009PICA0010

ΟΣΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΒΥΘΟ, ΤΟΣΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ Β΄ ΤΜΗΜΑΤΟΣ)

Μια ξεχωριστή καλλιτεχνική δημιουργία πραγματοποίησαν τα παιδιά στο ολοήμερου του Β΄ Τμήματος του νηπιαγωγείου μας, φέρνοντας τον μαγικό κόσμο του βυθού στην τάξη μας! Όλα ξεκίνησαν όταν τα παιδιά είδαν έναν αστερία. Η περιέργεια και ο ενθουσιασμός ζωγραφίστηκαν στα προσωπάκια τους! Αμέσως μετά, με ψαλίδια ανά χείρας και πολύ μεράκι, έκοψαν τους δικούς τους αστερίες, σε διάφορα χαρούμενα χρώματα. Κάθε αστερίας ήταν μοναδικός, όπως και ο μικρός του δημιουργός του! Στη συνέχεια, οι αστερίες «βούτηξαν» σε έναν απέραντο μπλε ωκεανό, καθώς τα παιδιά τους κόλλησαν με προσοχή πάνω σε μεγάλο μπλε χαρτόνι. Για να τους δώσουν ακόμα περισσότερη λάμψη και υφή, τους στόλισαν με μικρές, πολύχρωμες κουκίδες από χαρτί γκοφρέ, σαν μικρά μαργαριτάρια του βυθού.Το αποκορύφωμα της δημιουργίας τους ήταν ο τίτλος που έδωσαν οι ίδιοι οι μικροί καλλιτέχνες στο έργο τους: «Όσα αστέρια στον βυθό, τόσα και στον ουρανό». Ένας τίτλος γεμάτος ποίηση και παιδική σοφία, που αποτυπώνει την ομορφιά και την απεραντοσύνη της φύσης. Το υπέροχο έργο στολίζει πλέον την τάξη μας, θυμίζοντάς μας, καθημερινά, τη χαρά της δημιουργίας και την ομορφιά που κρύβει ο κόσμος γύρω μας.

ASTERIAS

KOBOYME 1 1

KOBOYME 2

KOBOYME3

KOLLAME 1

KOLLAME 3

KOLLAME 4

KOLLAME5

KOLLAME6

KOLLAME7

KOLLAME8

GRAFOYME TITLO

ETOIML

TELIKO

ΟΙ ΒΑΡΚΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΨΑΡΑΔΕΣ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ Β΄ ΤΜΗΜΑΤΟΣ)

Μια υπέροχη θαλασσινή περιπέτεια ξεδιπλώθηκε στο Ολοήμερο του Β’ τμήματος! Οι μαθητές μας έφτιαξαν βάρκες με χάρτινα πιατάκια, τα οποία έκοψαν στη μέση. Έπειτα, κάθε παιδί διάλεξε το αγαπημένο του χρώμα τέμπερας και έβαψε με ενθουσιασμό τη βαρκούλα του, κάνοντάς την μοναδική! Τριγωνικά χαρτιά κανσόν μεταμορφώθηκαν στα χέρια τους σε ανθεκτικά πανιά, έτοιμα να «πιάσουν» τον άνεμο, καθώς τα προσάρμοσαν στις βάρκες τους. Με μεράκι, ζωγράφισαν έναν ψαρά πάνω σε κάθε βάρκα, με την πετονιά του απλωμένη, γεμάτο προσμονή για μια καλή ψαριά! Τα παιδιά ολοκλήρωσαν το έργο τους ζωγραφίζοντας  ψάρια, μικρά και μεγάλα, τα οποία κόλλησαν με προσοχή. Χρησιμοποιώντας ξανά τις τέμπερες, έφτιαξαν παιχνιδιάρικα κύματα που αγκάλιαζαν τις βάρκες τους.

PICA0063PICA0064PICA0065PICA0067PICA0068IMG 4ef16439d4370402c144411db66682cc V

ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ: Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα! (Α΄ και Β΄ Τμήμα)

Σκοπός της δράσης ήταν  η ευαισθητοποίηση των παιδιών μας  σε θέματα που αφορούν στα αδέσποτα ζώα. Πιο συγκεκριμένα: Να αναγνωρίζουν τα αδέσποτα ζώα, να  προβληματιστούν για τους λόγους που τα ζώα αυτά βρίσκονται στους δρόμους, να αναζητήσουν τρόπους πρόληψης, προστασίας και υιοθεσίας αδέσποτων ζώων.

Τα παιδιά παρακολούθησαν την ιστορία με τίτλο «Τα αδεσποτάκια» της Γιολάντας Τσιρώνη- Γεωργιάδη και ζωγράφισαν αυτό που τους έκανε εντύπωση. 

IMG b987978c32f1bad0a8465311d9c7575c V

TA ADESPOTAKIA

 

Τα παιδιά έκοψαν με τη βοήθεια των γονιών τους φωτογραφίες από διάφορες γατούλες και σκυλάκια, τις έφεραν στο σχολείο και φτιάξαμε ένα όμορφο ομαδικό κολάζ με τίτλο “Αδέσποτα Ζώα”

IMG 5f2ff6af715d62e7404d8dc01fd8f58b V

Τα παιδιά παρακολούθησαν το παραμύθι «ΞΟΥΤ» της συγγραφέα Φωτεινής Τσάμπρα – Ζωής Σκαλίδη και ακολούθησε συζήτηση.

IMG 30f4487c19a08a1dbacad35b21e3e630 V

Κάθε παιδί ζωγράφισε ένα αδέσποτο ζωάκι

IMG c8fbc5712cd554a884a2b10adbfbfb25 VIMG 12e60d1a1408c98704ae121984fe3247 VIMG 693fca973283215195964c653e06278e V

Ομαδική εργασία «Τι μπορούμε να κάνουμε για ένα αδέσποτο ζωάκι»

IMG fab84118af8e00131051f212b43d5a73 VIMG d6e4e115b6899afd43a92fa2cbc057e8 VTI MPOROME NA KANOYMEIMG b8be101d3f91f458161310c81cae7041 V

Τα παιδιά παρουσίασαν μέσα από παντομίμα τα δικαιώματα των ζώων

IMG 818fdf0cd824bf76fc43a8e6aabac4a5 VIMG 636055d67e68630c1e93f05ed51027d9 VIMG df6a2c6bd905c1bf5d401522f93d9ce8 VIMG a4031c7ee1b789ca930b9ed785c13c45 V

Μιλήσαμε για τις αδέσποτες γατούλες που έρχονται στην αυλή του σχολείου και τις ζωγραφίσαμε

20250616 112845

Δείξαμε στα παιδιά υλικά με τα οποία θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε σπιτάκι για αδέσποτες γατούλες και είπαν και εκείνα τις δικές τους ιδέες για υλικά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν.

IMG 6826bccf05b2495a4741d1ca824e0378 Vkataskeyh spitioyspiti 3

Κατασκευή σπιτιού για αδέσποτες γατούλες.

kataskeyh apitioyspiti 1gatospitogatospito3spitakikataskeyh

Τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι είδαν και τους άρεσε περισσότερο από την κατασκευή του σπιτιού

IMG 9a06163ec62e9df4eec321783a330ad3 V

IMG ab639f134a55631d8c5d1a892c5313ac V

20250603 111629

20250603 111327

Βάλαμε τροφή και νερό σε δοχεία στον εξωτερικό χώρο του σχολείου, προκειμένου να φάει και να ξεδιψάσει μια αδέσποτη γατούλα.

IMG 3abf2e40e7e63410e8e1a9729c260770 V

IMG a150256479ec0be2f32089f76f0b7f39 V

IMG e8cae2c344506949418d649b2f66feb7 V

20250214 073812

IMG 2ebc0d65581f36d25ef34a78a2470aef V

IMG 617f75ef2d4cd0d5d1bc31d1ecc0d5d9 V

IMG 176e775aa4039edd05c9a5040586cfcb V

20241120 074625

Ομαδική εργασία: «Γάτες όμορφες, μικρές βόλτα κάνουν στις αυλές»

Τα παιδιά χρωμάτισαν τις γάτες και τις έκοψαν.

GATOYLA1GATOYLA3GATOYLA4GATOYLA5

Κόλλησαν τις γάτες πάνω σε πορτοκαλί κανσόν. 

GATOYLA6

Τις αυλές και το γρασίδι που υπάρχει σε αυτές το έφτιαξαν με τέμπερες. Αντί για πινέλο χρησιμοποιήσαμε σφουγγαράκι, οδοντόβουρτα, αλουμινόχαρτο και μπατονέτες.

GATOYLA7

GATOYLA9

GATOYLA10

GATOYLA11

 

Επίσκεψη του Συλλόγου Προστασίας και Περίθλαψης  Άγριας  Ζωής «ANIMA» στο Νηπιαγωγείο μας 

Μας μίλησαν για την Περίθαλψη των Άγριων Ζώων και πώς μπορούμε να βοήθήσουμε ένα άγριο ζωάκι αν το βρούμε στο δρόμο. Επίσης, είδαμε σχετικά βίντεο.

ANIMA B΄TMHMA

anima

anima2

ANIMA 2

IMG 20250605 111003

IMG 20250605 111825

Υιοθετήσαμε έναν μικρό ορφανό Χουχουριστή, συμβάλλοντας στις υπηρεσίες περίθαλψης και φροντίδας του, μέχρι την επιστροφή στο φυσικό του περιβάλλον.  

IMG 20250611 090639

Πληροφορίες για το ζώο που υιοθετήσαμε

IMG 20250612 171659

Πιστοποιητικό Αναδοχής

Τα παιδιά είδαν  πίνακες της Lizzie Jayne και ζωγράφισαν αντίστοιχα

501755273 702434922528197 4964781737999004139 n

501005729 703125739125782 8368219197389916351 n

20250616 113016

Τα παιδιλά ζωγράφισαν πώς θα ήθελαν το δικό τους σπίτι εάν ήταν αδέσποτα ζωάκια

20250616 113141

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (Β΄ ΤΜΗΜΑ)

Η τέταρτη θεματική ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Θεματικός κύκλος : «Φροντίζω το περιβάλλον»

Υποθεματική: «Οικολογική συνείδηση»

Τίτλος: « Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά »

Ο σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, κατανοώντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ιδιαίτερα στη θαλάσσια ζωή. Στοχεύει στην καλλιέργεια της προσωπικής ευθύνης και στην υιοθέτηση συγκεκριμένων συμπεριφορών που συμβάλλουν στη μείωση των πλαστικών στην καθημερινότητά τους. Ερευνητικά αναδεικνύεται οτι τα μικρά παιδιά αναγνωρίζουν τη ρύπανση του περιβάλλοντος και τις επιπτώσεις της, ωστόσο δυσκολεύονται να αναλάβουν προσωπική ευθύνη, καθώς τα περισσότερα θεωρούν ότι δεν μπορούν ή δεν ξέρουν πώς να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος της μείωσης των απορριμμάτων. Το σχολείο παίζει κεντρικό ρόλο στην ενημέρωση και τη διαμόρφωση της συμπεριφοράς των μαθητών σε θέματα διαχείρισης απορριμμάτων. Όσο αυξάνεται η γνώση σε σχέση με τα ζητήματα αυτά, αυξάνεται και η πιθανότητα να υιοθετήσουν θετικές περιβαλλοντικές συμπεριφορές. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει να δράσει μετασχηματιστικά, εμπλέκοντας τα παιδια σε δραστηριότητες που προωθούν τις θετικές περιβαλλοντικές συμπεριφορές στην καθημερινή πρακτική, ενθαρρύνοντας, έτσι, και τις οικογένειές τους να υιοθετήσουν αυτές τις συμπεριφορές.

Διάρκεια: 7 εργαστήρια (Απρίλιος 2025 – Μάιος 2025)

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Μοιράζομαι με την ομάδα αυτά που γνωρίζω»

Ακούγοντας τη “Θάλασσα” του Σταμάτη Σπανουδάκη, τα παιδιά λένε ποιες “θαλασσινές λέξεις” σκέπτονται και γίνεται καταγραφή αυτών.

1o ergasthri

Φτιάχνουμε μία ιστορία με τις “θαλασσινές λέξεις” που βρήκαμε που βρήκαμε και τη ζωγραφίζουμε.

1o ergasthri .istoria

Παρακολουθούμε το video “Ζώα και ψάρια της θάλασσας, σαλάχι, δελφίνια και καρχαρίες” και ζωγραφίζουμε αυτό που μας έκανε εντύπωση.

https://youtu.be/_NpTB_Cgw6Q?si=1TTg1DfOzcnqqdk2

1o erg ta zoa ths thalassas

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Ανησυχία στον βυθό: Ερευνούμε, καταγράφουμε, βγάζουμε συμπεράσματα»

Τα παιδιά παρακολουθούν στο You Tube το παραμύθι  «Μια θάλασσα πλαστικά» της  Κ. Τσιάνταλη (Δίοπτρα) και

α) Ζωγραφίζουν αυτό που τους έκανε εντύπωση

2o ergastlhri

2o ergasthri

β) Φτιάχνουν ομαδική εργασία – κολάζ με τίτλο «Μια θάλασσα πλαστικά»

20250506 115619

IMG e384928b4660a3f4e47e2f6aeb1045dc V

Ομαδική εργασία : “Μία θάλασσα χωρίς σκουπίδια”

mia thalassa choris skoypidia

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Γνωριμία με την καρέτα – καρέτα και τη φώκια μονάχους – μονάχους»      Είδαμε βίντεο, «Εγώ, η θαλάσσια χελώνα καρέτα καρέτα». Συζητήσαμε αυτά που είδαμε και ζωγρασίσαμε.

3o ergasthrio

Τα παιδιά ζωγραφίζουν θαλάσσιες χελώνες καρέτα – καρέτα.

KARETA1

KARETA2

KARETA3

KARETA4

Είδαμε βίντεο για τους ιππόκαμπους. Συζητήσαμε αυτά που είδαμε και ζωγρασίσαμε.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ιππόκαμπους

IPPOKAMPOS1

IPPOKAMPOS2

Κόβουν και κολλούν τις  θαλάσσιες χελώνες καρέτα – καρέτα και τους ιππόκαμπους. Οι λεπτομέρειες του βυθού (κοράλια, βράχια, φύκια, κλπ) έγιναν με τέμπερα. Κόλλησαν και κοχύλια.

IMG 010f3c16f46ebb5a6d2f464c0bc70682 V

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Για ένα σκουπιδι ….»

Συζήτηση με αφορμή αφίσα “πόσα χρόνια χρειάζονται για να διαλυθεί στη θάλασσα το ….”

POSA CHRONIA

iStock 1426542327

download

Τι σκουπίδια έχεις δει μέσα και έξω από τη θάλασσα;

4o ergasthrio

Τα παιδιά διερευνούν τρόπους μείωσης των πλαστικών απορριμμάτων μιας χρήσης. Επιλέγουν  πλαστικά αντικείμενα και πληροφορείται για τους προτεινόμενους τρόπους αντικατάστασης τους με άλλα υλικά.

Μπορώ αντί για …… να χρησιμοποιήσω ……

4o ergasthri

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Εγώ μπορώ – Δημιουργούμε περιβαλλοντικά μηνύματα»

Ομαδική αναπαράσταση: Θάλασσα με σκουπίδια / Θάλασσα χωρίς σκουπίδια (με φόδρες, ζωάκια πλαστικά, χαρτιά κλπ)

IMG 9a90e56444283544bf2812c48963d2a2 V

IMG 78208b65a5690445225365e256bd1c05 V

IMG b2941ca237c1a5a8bbc8f1b85a51ed4c V

IMG 569e47d8e2afb1599e1f31cd37af479f V

5o ergasthri

Μηνύματα σε αφίσες:

IMG 7a1b841717e7604e2fdad7ab9861525e V

IMG 83df11977ac17d06eb313721ce7a900c V

SOSTE TIS THALASSES

SOSTEOTIS THALASSES MAS

AGAPO TH THALASSA

AGAPO TH THALASSA KAI TA ZOA THS

IMG 628ed3d42d5bfccb5a15a0415a817e68 V

6ο  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Όλοι μπορούμε –  Δρούμε ομαδικά, παρεμβαίνουμε θετικά»

6o ergasthrio

20250618 110510

ΚΑΘΑΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΧΩΡΙΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

20250618 110638

ΚΑΘΑΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΧΩΡΙΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

7ο  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Τι νέο μάθαμε, τι θα κρατήσουμε, τι θα θυμόμαστε »

Καταγραφή

7o ergasthrio

Αυτοαξιολόγηση.

20250606 073423

Εργαστήρια Δεξιοτήτων Α’ Τμήμα

Η τέταρτη θεματική ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων τελείωσε, επίσης με επιτυχία.

Θεματικός κύκλος : «Φροντίζω το Περιβάλλον».

Υποθεματική : « Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά».

Τίτλος: « Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων».

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των παιδιών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων. Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: να κατανοήσουν τα παιδιά τη σχέση αληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο, να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα γι’ αυτά που μας προφέρουν. Τα υπερκμεταλλεύεται για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωικά προιόντα. Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μία σταση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης. Στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ο αιώνα, των Δεξιοτήτων Ζωής, των Δεξιοτήτων του Νου και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.

Διάρκεια Θεματικού Κύκλου: 7 εργαστήρια ( Απρίλιος 2025- Μάιος 2025).

Εργαστήρια:

1o εργαστήριο: « Άνθρωποι και ζώα – Μια σχέση αλληλεξάρτησης »

Τα παιδιά παρατηρούν διάφορες ομάδες  ζώων και μιλούν γι’αυτές στην ολομέλεια της τάξης.

IMG 20250506 093824

IMG 20250506 095858

IMG 20250506 100114

IMG 20250506 100250

IMG 20250506 120019

IMG 20250506 120021

Η Νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά να παρατηρήσουν τις εικόνες και να σκεφτούν ζώα που προσφέρουν τροφή στον άνθρωπο και ποιά είναι αυτή; Έτσι δημιουργείται ένας εννοιολογικός χάρτης με τίτλο: «Ζώα που προσφέρουν τροφή στον άνθρωπο». Τα παιδιά με τη βοήθεια των γονιών τους έψαξαν και βρήκαν φωτογραφίες οι οποίες απεικονίζουν ζώα που μας προσφέρουν τροφή με τα προιόντα τους.

IMG 20250506 093750

IMG 20250506 093913

trashed 1749210294 IMG 20250507 111518

IMG 20250506 094518

IMG 20250506 095506

Ομαδικές εργασίες παιδιών: Κολλάζ ζώων που προσφέρουν τροφή στον άνθρωπο και τα προιόντα τους.

IMG 20250509 084039

IMG 20250510 194616

IMG 20250510 194721

Στη συνέχεια δημιουργείται ένας δεύτερος εννοιολογικός χάρτης με τίτλο: « Τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα ».

IMG 20250509 092232

Από τη σύγκριση των δύο χαρτών καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει μία πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τι δίνουν τα ζώα στον άνθρωπο και τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα.

IMG 20250507 105514

 

IMG 20250507 105558

2ο εργαστήριο: « Ο ζωγράφος Μαρκ Σαγκαλ ( 1887-1985) μας μιλάει για τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων ».

Η Νηπιαγωγός προβάλλει στην ολομέλεια τον πίνακα ζωγραφικής του Μαρκ Σαγκαλ: « Εγώ και το χωριό». Ως μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιείται η στοχαστική προσέγγιση έργων τέχνης: « μοντέλο» D. Perkins για τη συστηματική παρατήρηση και ανάλυση του συγκεκριμένου έργου τέχνης. Μετά την επεξεργασία του έργου τέχνης, τα παιδιά απέδωσαν το μήνυμα που θέλει να στείλει ο Σουγκαλ : « Υπάρχει μία σχέση αλληλεξάρτησης πολύ στενή μεταξύ ανθρώπου και ζώων».

IMG 20250507 111047

Τα παιδιά αποτυπώνουν τις δικές τους εικόνες από το χωριό τους σ΄ έναν πίνακα ζωγραγικής, καθώς και το μήνυμα του Σαγκάλ για τη σχέση αλληλεξάρτησης ανθρώπου και ζώων.

trashed 1749210444 IMG 20250507 105922

3ο εργαστήριο: « Σέβομαι τα ζώα – Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι ».

Δείχνουμε στα παιδιά εικόνες και βίντεο που απεικονίζουν ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και ζώα σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής.

IMG 20250506 081450

IMG 20250506 081449

IMG 20250506 081559

Συζητήσαμε γι’ αυτά που παρακολουθήσαμε και μέσα από ενδεικτικές ερωτήσεις καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι κάποια ζώα που απεικονίζονται στις εικόνες, τα εκτρέφει ο άνθρωπος στο φυσικό τους περιβάλλον ενώ κάποια άλλα τα εκτρέφει σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής ζώων.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν : « Αν είχαν φωνή τα ζώα τί θα μας έλεγαν; ».

trashed 1749210434 IMG 20250507 110507

4ο εργαστήριο: « Και τα ζώα έχουν δικαιώματα ».

Θέτουμε στα παιδιά τον εξής προβληματισμό: « Έχουν τα ζώα εκτροφής δικαιώματα σε μία καλύτερη ζωή και σε καλύτερες συνθήκες διαβίωσης; ». Δείχνουμε στα παιδιά και διαβάζουμε την : « Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων». Εστιάζοντας στα άρθρα του κειμένου σχετικά με την υπερκμετάλλευση των ζώων εκτροφής από τον άνθρωπο. Η « Οικουμενική Διακύριξη των Δικαιωμάτων των Ζώων», υιοθετήθηκε απο τη Διεθνή Ένωση Δικαιωμάτων των Ζώων και από άλλες φιλοζωικές οργανώσεις στα πλαίσια διεθνούς συνάντησης στο Λονδίνο τον Σεπτέμβριο του 1977 με θέμα: « Τα δικαιώματα των Ζώων». Η Διακήρυξη υπογράφηκε στο Παρίσι τον Οκτώβριο του 1978.

IMG 20250507 110628

IMG 20250507 110907

IMG 20250507 111122

Τα παιδιά απεικονίζουν με μία ζωγραφιά όποιο από τα δικαιώματα των ζώων επιθυμούν.

dikaiwma zvvn zvgrafizw

Τα παιδιά παρακολούθησαν στο βίντεο το παραμύθι : « Κουράγιο κοτούλα » του συγγραφέα Bob Hartman.

IMG 20250430 111949

Ζωγραφίζουν ότι τους άρεσαν από το παραμύθι : « Κουράγιο κοτούλα ».

IMG 20250507 105115

5ο εργαστήριο: « Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν».

Τα παιδιά με την βοήθεια των γονιών τους, έψαξαν και βρήκαν φωτογραφίες οι οποίες απεικονίζουν ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.

IMG 20250512 144844

Συζητήσαμε μαζί με τα παιδιά γι’αυτά τα ζώα, τα αίτια και τα αποτελέσματά τους και ειδικότερα για τα ζώα υπό εξααφάνιση στην Ελλάδα. Τα ζώα που απειλούνται είναι δυστυχώς πολλά. Υπάρχουν 7 απειλούμενα είδη ζώων που βρίσκουν καταφύγιο στην Ελλάδα και με τις προσπάθειες περιβαλλοντικών οργανώσεων και συλλόγων προστασίας των ζώων, καταφέρνουν ακόμα να επιβιώνουν. Τα ζώα αυτά είναι τα εξής: τσακάλι, καφέ αρκούδα, κόκκινο ελάφι, μεσογειακή φώκια «μονάχους-μονάχους», χελώνα καρέττα-καρέττα, αργυροπελεκάνος και αγριόγιδα.

Πίνακες αναφοράς σχετικά με το πού βρίσκουν «καταφύγιο» στην Ελλάδα τα 7 σημαντικά απειλούμενα ζώα.

IMG 20250506 081835

IMG 20250506 081859

IMG 20250506 081918

IMG 20250506 082010

IMG 20250507 142908

IMG 20250508 153147

IMG 20250508 153230

Εποπτικό υλικό πήραμε από: https:// taniamanesi-Kourou.blogspot.com/2012/09/blog-post-30.html. Επίσης άλλα ζώα υπο εξαφάνιση στην Ελλάδα είναι το Κρι-Κρι της Κρήτης, το αλογάκι της Σκύρου κ.α.

Είδαμε βίντεο με θέμα: « Η θαλάσια χελώνα καρέτα-καρέτα » και η «Μεσογειακή φώκια Μονάχους-Μονάχους».

IMG 20250508 094756

IMG 20250508 094816

IMG 20250508 095205

IMG 20250508 095829

IMG 20250508 105735

Ομαδική εργασία παιδιών: «Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες».

IMG 20250514 115634

IMG 20250514 115655

Τα παιδιά ζωγραφίζουν,ατομικά ζώα προς εξαφάνιση.

IMG 20250512 120451

IMG 20250512 120145

Ομαδική εγασία παιδιών: Τα παιδιά ζωγαφίζουν με μαρκαδόρους: « Προστατεύω τα Ζώα και τον Άνθρωπο » σε τέσσερα θεματικά πεδία: α) « Όχι σκουπίδια στις θάλασσες », β) «Όχι πυρκαγιές στα δάση », γ) «Όχι κυνήγι – Το κυνήγι δεν είναι σπόρ», δ) « Λιγότερα καυσαέρια ».

IMG 20250514 120331

6ο εργαστήριο: « Αναλαμβάνουμε δράση ».

Μαζί με τα παιδιά, αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο, για διάφορες οργανώσεις που δραστηριοποιούνται, με μεγάλη επτυχία στην Ελλάδα, με πρωταρχικό σκοπό την προστασία των απειλούμενων ζώων. Οι οργανώσεις αυτές στηρίζουν το σπουδαιό τους έργο, κυρίως στην εθελοντική προσπάθεια, συμμετοχή και προθυμία πολλών πολιτών.

IMG 20250506 081619

IMG 20250506 081658

Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τις οργανώσεις αυτές και τί προσφέρουν. (π.χ. Αρκτούρος, ANIMA κ.α.).

IMG 20250508 094511

IMG 20250508 093518

IMG 20250508 093524

IMG 20250508 093902

IMG 20250508 094501

Επικοινωνήσαμε με τον Σύλλογο Προστασίας και Περίθαλψης  Άγριας Ζωής « ANIMA» του οποίου ένα παράρτημά του, δραστηριοποιείται στο Δήμο που κατοικούμε, στην Καλλιθέα Αττικής, για να επισκεφθούν το Νηπιαγωγείο μας και να μας παρουσιάσουν το σπουδαίο έργο που παρέχουν σε ζώα της άγριας φύσης, τα οποία φιλοξενούνται στο χώρο τους, για περίθαλψη και φροντίδα μέχρι την επανένταξή τους στο φυσικό τους περιβάλλον.

IMG 20250506 081619

Στις 5 Ιουνίου ημέρα πέμπτη πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη του « Συλλόγου Προστασίας και Περίθλαψης Άγριας Ζωής «  ANIMA», στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας. Μας μίλησαν για την «ANIMA» και την άγρια ζωή και είδαμε σχετικά βίντεο με τα άγρια ζώα.

IMG 20250605 111825

IMG 20250605 111730

IMG 20250605 111727

IMG 20250605 111012

IMG 20250605 111008

IMG 20250605 110741

IMG 20250605 110145

IMG 20250605 110246

IMG 20250605 105134

Παιχνίδια με την « ANIMA».

IMG 1749440496982

IMG 1749440450095

IMG 1749440408632

IMG 1749440304042

IMG 20250605 112945

IMG 20250605 112922

IMG 20250605 112813

IMG 20250605 112910

IMG 20250605 112702

IMG 20250605 111952

IMG 1749440868682

IMG 1749440814088

IMG 1749440768208

IMG 1749440733731

IMG 20250605 114019

IMG 20250605 113812

IMG 20250605 113805

IMG 20250605 113402

Μας μίλησαν για την Περίθαλψη των Άγριων Ζώων και πώς μπορούμε να βοήθήσουμε ένα άγριο ζωάκι αν το βρούμε στο δρόμο.

IMG 20250605 114528

IMG 20250605 114545

IMG 20250605 114553

IMG 20250605 114631

Αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση υιοθετώντας, συμβολίκα ένα ζωάκι συμβάλλοντας στις υπηρεσίες περίθαλψης και φροντίδας του μέχρι την επιστροφή στο φυσικό του περιβάλλον. Επιλέξαμε να υιοθετήσουμε έναν μικρό ορφανό Χουχουριστή.

IMG 20250611 090639

«Πιστοποιητικό Αναδοχής» Πληροφορίες για το ζώο που υιοθετήσαμε.

IMG 20250612 171659

7ο Εργαστήριο: «Αξιολόγηση -Αναστοχασμός»

Τα παιδιά αναστοχάζονται σχετικά με την πορεία της διαδικασίας της μάθησής τους και τον εμπλουτισμό των πρότερων γνώσεών τους. Αξιοποιούμε την ρουτίνα σκέψης: « Τότε νόμισα – Τώρα ξέρω ». Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια για όλα αυτά που μάθαμε στα παραπάνω εργαστήρια.

Παιχνίδια που παίξαμε :

Παντομίμα: ( Μαντεύουμε το ζωάκι από τις αυτοσχέδιες κινήσεις του παιδιού χωρίς λόγια).

IMG 1746891374514

IMG 1746891485637

IMG 1746891521018

IMG 1746891654223

Μάντεψε ποιο: ( Αναγνωρίζουμε το ζωάκι του αγροκτήματος από τη φωνή του).

IMG 20250506 103008

IMG 20250506 103054

IMG 20250506 103756

Memory: ( Μαντεύουμε ποιο ζωάκι λείπει από κάθε σειρά).

memori

IMG 20250512 124521

IMG 20250512 124506

« Το κρυμμένο ζωάκι » : ( Ψάχνω το κρυμμένο ζωάκι σε διάφορα μέρη της τάξης).

IMG 20250512 124556

IMG 20250512 124614

IMG 20250512 124618

IMG 20250512 124633

IMG 20250512 124635

Εκπαιδευτικά βίντεο που είδαμε:

« Εκτροφεία Ζώων»

« Βιομηχανικές μονάδες παραγωγής ζώων»

« Ζώα ελεύθερης βοσκής»

« Η ζωή της θαλάσσιας χελώνας καρέτα-καρέτα»

« Η Μεσογειακή  φώκια Μονάχους-Μονάχους»

« Οργανώσεις για την προστασία απειλούμενων άγριων ζώων στην Ελλάδα»

« Αρκτούρος»

« Σύλλογος Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής: « ANIMA»